1. Poszukiwani są partnerzy do 3 projektów (ist) pr konkurs na wnioski projektowe w dziedzinie materiałów I inżynierii materiałowej



Pobieranie 55.38 Kb.
Data27.04.2016
Rozmiar55.38 Kb.
Informacja nr 137 05.05.2006
Spis treści:

1. Poszukiwani są partnerzy do 3 projektów (IST) 6.PR

2. Konkurs na wnioski projektowe w dziedzinie materiałów i inżynierii materiałowej

3. Szkolenie: „Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy: nowe możliwości dla Polski w zakresie projektów badawczych”, Kraków, 22-23 maja 2006

4. Spotkanie nt. żywności funkcjonalnej, Freising (Niemcy), 22-23 maja 2006

5. Szkolenie "Kontrola projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Część II: Monitoring i rozliczanie projektów", Poznań, 22-23 maja 2006

6. Konferencja nt. embedded systems, Graz (Austria), 23-24 maja 2006

7. COST – nowy konkurs

8. Szkolenie „Doświadczenie z audytów w 6. Programie Ramowym”, Wrocław, 26 maja 2006

9. Finansowe i prawne aspekty 6.PR - szkolenie dla początkujących, Warszawa, 30 maja


10. Praca w Lund (Szwecja) w projekcie “Emerging X-ray Science and Technology: Combining Laser and Accelerator Physics”

11. Szkoła letnia nt. Hydrogen Safety w ramach projektu Marie Curie, Belfast, 15-24 sierpnia 2006

12. Zaproszenie do nadsyłania propozycji projektowych do 7 programu Ramowego – Polish Expression of Interest

13. Inwestycje w nowe technologie energetyczne – niezbędne instrumenty finansowe

14. Oferty pracy dla badaczy
Informacje przekazuje:

Biuro Grantów i Współpracy z Regionem, A-1, pok. 141

mgr Anna Szajdak

tel: 320-21-76

e-mail: anna.szajdak@pwr.wroc.pl

mgr inż. Elżbieta Mazurek

tel. 320-28-46

e-mail: granty@pwr.wroc.pl


1. Poszukiwani są partnerzy do 3 projektów (IST) 6.PR
1.1. PARTNER SEARCH ID: MK2

DATE: 13/04/06

CALL: IST Call 6

RESEARCH PRIORITY: Complex problem solving in science, engineering, business and for society

STRATEGIC OBJECTIVE: 2.6.5 International Co-operation

EVALUATION SCHEME: One-step

DEADLINE: 25/04/2006

TYPE OF PROJECT: STREP

PROPOSAL NAME: M-GOV (New Methods and tools for realization of e-GOVernment solutions)

SUBJECT: M-GOV will develop a new open public service platform for discovery and consumption of mobile public services for citizens living or visiting the involved Western Balkans Countries. The new platform will support usability, openness, interoperability and scalability.

KEYWORDS: mobile government, m-government , e-government, e-inclusion, Western Balkan,  ontology, public electronic services, SOA, web services, interoperability, egovernment, mgovernment, einclusion

FURTHER INFO: http://www.ideal-ist.net/view.php?id=MK2
1.2. PARTNER SEARCH ID: FR125

DATE: 15/04/06

CALL: IST Call 6

RESEARCH PRIORITY: Research Addressing work and business challenges

STRATEGIC OBJECTIVE: 2.6.2 Ambient Assisted Living (AAL) in the Ageing Society

EVALUATION SCHEME: One-step

DEADLINE: 25/04/2006

TYPE OF PROJECT: CA

PROPOSAL NAME: IDUNA - Interdisciplinary Description of User Needs for Aged Drivers

SUBJECT: Interdisciplinary Approach to identify the needs of aged drivers and to create a sustainable community of all stakeholders

KEYWORDS: aged driver, aging society, multidisciplinary approach, knowledge exchange

FURTHER INFO: http://www.ideal-ist.net/view.php?id=FR125
1.3. PARTNER SEARCH ID: DE176

DATE: 17/04/06

CALL: IST Call 6

RESEARCH PRIORITY: Research Addressing work and business challenges

STRATEGIC OBJECTIVE: 2.6.2 Ambient Assisted Living (AAL) in the Ageing Society

EVALUATION SCHEME: One-step

DEADLINE: 25/04/2006

TYPE OF PROJECT: STREP

PROPOSAL NAME: (MneMe) - Functional support system for Alzheimer patients in their daily activities

SUBJECT: Goal is to develop an adaptable product prototype for the support of caretaking of alzheimer disease patients within the early stages by means of an easy-to-use human computer interface.

KEYWORDS: Alzheimer, Human Comuter Interface, Human Comuter Interaction, assistive technologies

FURTHER INFO: http://www.ideal-ist.net/view.php?id=DE176

2. Konkurs na wnioski projektowe w dziedzinie materiałów i inżynierii materiałowej
W ramach inicjatywy MATERA ERA-NET, w dniu 24 kwietnia ogłoszony został konkurs na składanie międzynarodowych wniosków projektowych w dziedzinie materiałów i inżynierii materiałowej.
Obszary tematyczne dla składanych wniosków to:

-      Design and development of Advanced Engineering Materials

-      Wear and corrosion resistant materials

- Surface technology

-      New materials & improved existing materials

-      Novel Materials for Health and Welfare

-      Biocompatible materials, implants,  prosthesis

-      Sensors, tissue engineering, drug delivery

-      Other Materials for Health and Welfare purposes

-      Materials for Sustainable Energy

-      Materials for the storage of Hydrogen

-      Photovoltaics

- Wind Energy
Projekty finansowane są z budżetów instytucji poszczególnych partnerów (lista partnerów dostępna jest pod adresem: http://projects.tekes.fi/opencms/opencms/Projects/MATERA/partners.html).
Data zamknięcia dla składania wstępnych propozycji projektów to 1.06.2006, godzina 17:00 czasu brukselskiego.
Przewodnik dotyczący inicjatywy MATERA ERA-NET znajduje się pod adresem:
http://projects.tekes.fi/opencms/opencms/Projects/MATERA/DocumentArchive/Public/Call_documents/guidelines2006.doc

Pozostałe dokumenty dostępne są na stronie: http://projects.tekes.fi/opencms/opencms/Projects/MATERA/Call.html



Krajowy Punkt Kontaktowy

Programów Badawczych UE

e-mail: mikolaj.pyczak@kpk.gov.pl

tel. (022) 828 74 83 wew. 159

fax. (022) 828 53 70

ul. Świętokrzyska 21

00 - 049 Warszawa

www.6pr.pl

 
3. Szkolenie: „Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy: nowe możliwości dla Polski w zakresie projektów badawczych”, Kraków, 22-23 maja 2006


W związku z drugą edycją konkursu, która wkrótce będzie ogłoszona przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, zapraszamy Państwa na szkolenie pt.: „MECHANIZM FINANSOWY EOG ORAZ NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY: nowe możliwości dla Polski w zakresie projektów badawczych”, które odbędzie się w Krakowie, w dniach 22-23 maja 2006.

 

Szkolenie poprowadzi Sonia Szczepańska, specjalistka w zakresie zewnętrznych źródeł finansowania projektów, ze szczególnym uwzględnieniem projektów europejskich.



 

Informacje szczegółowe dostępne są na stronie internetowej: http://www.europoint.com.pl/szkolenia.php



4. Spotkanie nt. żywności funkcjonalnej, Freising (Niemcy), 22-23 maja 2006
Na prośbę organizatorów przesyłamy informację nt. kolejnego spotkania przedsiębiorców oraz naukowców aktywnie działających w obszarze żywności funkcjonalnej. Spotkanie odbędzie się w dniach 22-23.05.2006 w Freising (Fryzynga, niedaleko Monachium). Zainteresowane osoby proszone są o rejestrację (najpóźniej do dnia 08.05.2006) poprzez wysłanie e-maila do organizatorów: Gerhard Rechkemmer/Susanne Bose at foodnet@lrz.tum.de
Miejsce Spotkania:

Hörsaal No 17 (Eingang Erdgeschoss)

Technische Universität München

Wissenschaftszentrum Weihenstephan

Hochfeldweg 1, 85354 Freising
Ramowy program spotkania znajda Państwo poniżej:
Monady, 22 May 2006

10.00 Registration

12:00 Lunch

13:00 Scientific Program 1

13:00 Welcome to Bavaria and Weihenstephan (G. Rechkemmer, TUM, Germany)

13:10 Introduction to the Functional Food Network (F. Holm, Foodgroup, Denmark)

13:30 Presentation of a Functional Food Network in Germany: Role of food components in the pathogenesis of intestinal diseases and possibilities of prevention by nutrition (D. Schrenk, University of Kaiserslautern, Germany)

14:15 Identification of novel bioactive food ingredients by applying activity-guided screening techniques (V. Somoza, German Research Center for Food Chemistry, Garching, Germany)

15:00 Coffee

15:30 Scientific Program 2 Processing means to optimize product texture and biofunctionality. (U. Kulozik, TU München, Germany)

16:15 Development of functional beverages based on malting processes (W. Back, TU München, Germany)

18:00 Visit to the new brewing-technology facility and to the Oldest Brewery in the World at Weihenstephan (Beer Tasting)

19:00 Dinner at a typical Bavarian Biergarten (Beer Garden)


Tuesday, 23 May 2006

9:00 Scientific Program 3

9:05 Organizational Remarks

9:10 Antioxidants. The market and the biological functions. (F. Holm, FoodGroup Denmark)

9:50 Berries and their components as raw material for functional foods (M. Mokkilla, VTT, Finland)

10:20 Lignans as functional food ingredients. (N. Saarinen, University of Turku, Finland)

11:00 Coffee

11:30 Scientific Program 4

11:30 Modern methods to assess beneficial effects of food components (B. L. Pool-Zobel, University of Jena, Germany)

12:15 Dietary phytochemicals and their potential and relevance for functional food developments (G. Rechkemmer, TU München, Germany)

13:00 Lunch

14:00 Scientific Program 5

14:00 Role of food packaging and new packaging materials in functional food development (H.-C. Langowski, TU München, Germany)

14:45 Regulatory issues on functional foods (P. Biacs, Hungary)

15:30 Future actions in building the European Network for Functional Foods. Product-Specific Networks. Next Meeting in Liverpool. (F. Holm, Foodgroup, Denmark

16:00 Conclusions and Closing of the Second General Meeting (G. Rechkemmer, Freising-Weihenstephan, Germany)


Informacje nt możliwości zakwaterowania: http://www.freising.de/tourismus/index.htm

5. Szkolenie "Kontrola projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Część II: Monitoring i rozliczanie projektów", Poznań, 22-23 maja 2006
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu warsztatowym "Kontrola projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Część II: Monitoring i rozliczanie projektów", które odbędzie się 22 - 23 maja 2006 r. w Poznaniu.
Celem szkolenia jest:

- zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy na temat kontroli, monitoringu i rozliczania projektów, na bazie licznych, autentycznych przykładów, zgromadzonych doświadczeń;

- zachęcenie uczestników do samodzielnego i grupowego wykonania ćwiczeń oraz analizy tzw. trudnych przypadków, pomagających uniknąć popełnienia tych samych błędów;

- prezentacja i przekazanie uczestnikom informacji na temat źródeł prawa i źródeł wiedzy w zakresie kontroli, monitoringu i rozliczania projektów realizowanych przy współudziale funduszy strukturalnych.


Informacje szczegółowe udzielane są pod numerem telefonu: 061/ 860 22 80, a także publikowane na stronie http://www.bomis.pl/productus/app/CShowArticles.php?form_data[article_id]=207&form_data[path]=

Monika Kasprzak

BOMIS Progress

Centrum Edukacji Techniczno-Ekonomicznej

60-324 Poznań, ul. Marcelińska 90

tel. (061) 860 22 80 faks (061) 860 22 81

bomis@bomis.pl www.bomis.pl

6. Konferencja nt. embedded systems, Graz (Austria), 23-24 maja 2006
The third annual conference of the embedded systems European Technology Platform ARTEMIS will be organised on 23rd and 24th May 2006 in Graz, Austria. The conference, involving the main European stakeholder in this area addresses keynotes from industry and government on embedded systems, presentations on the realizations of the ARTEMIS Strategic Research Agenda as well as joint sessions between different Technology Platforms.
The conference will be attended by around 300 delegates from all over Europe. EPISTEP supports SMEs in being heard at the conference! EPISTEP offers you the possibility to:


  1. present your expertise in a poster session,

  2. disseminate detailed information on a SME booth,

  3. distribute SME technology offers / request profiles

to get in touch with ETP players.
General information on the conference is available on: http://www.artemis-office.org/

The conference fee is 100 Euro + VAT.


Ad 1.) to participate in the poster session on 23rd May morning, get in contact with Arwed Exner / ZENIT: ae@zenit.de

Ad 2.) to be part of the SME booth at the conference, get in touch with one of the EPISTEP partners at: http://www.epistep.org/)

– if you intend to man your own booth, register at: http://www.artemis-office.org/

Ad 3.) to distribute your technology offers / request profiles, also get in contact with Arwed Exner / ZENIT: ae@zenit.de



7. COST – nowy konkurs
Został otworzony konkurs w programie COST dotyczący wsparcia współpracy naukowej i technolog. w Europie.
„COST invites researchers throughout Europe to submit proposals for research networks and use this unique opportunity to exchange knowledge and to embark on new European perspectives. COST’s main objective is to stimulate new, innovative and interdisciplinary scientific networks in Europe. COST activities (Actions) are carried out by research teams to strengthen the foundations for building scientific excellence in Europe. This continuous call is thematically open. A first collection date for preliminary proposals is 31 May 2006. Full Proposals will be invited by 30 June 2006 for submission by 15 September 2006. The next collection dates is expected to be 30 March 2007.”
Szczegółowe informacje na stronie http://www.cost.esf.org/index.php?id=721

8. Szkolenie „Doświadczenie z audytów w 6. Programie Ramowym”, Wrocław, 26 maja 2006
Biuro Programów Unii Europejskiej i Współpracy Regionalnej Uniwersytetu Wrocławskiego zaprasza na szkolenie: „Doświadczenie z audytów w 6. Programie Ramowym - spotkanie z udziałem biegłego rewidenta”.
Szkolenie odbędzie się 26 maja 2006 r. w Audytorium im. Witolda Świdy w budynku D Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, ul. Uniwersytecka 22/25. Szkolenie poprowadzi biegły rewident, pan mgr Ernest Podgórski.
Program:

09.30 - 10.00 Rejestracja uczestników

10.00 - 12.00 Powitanie uczestników szkolenia

Część I Obowiązki konsorcjum wobec Komisji Europejskiej

Koszty dopuszczalne projektu

Modele rozliczania kosztów w 6.PR

12.00 - 12.15 Przerwa kawowa

12.15 - 13.30 Część II Rozliczanie wpływów do projektu

Obowiązkowe audyty projektów

Audyt Komisji Europejskiej

13.30 – 14.00 Pytania i odpowiedzi.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie http://www.programy.uni.wroc.pl/index.php?go=szkolenie3 . Prosimy o przesyłanie karty zgłoszenia faxem na numer: (071) 375 27 70 lub pocztą elektroniczną na adres: programy@adm.uni.wroc.pl . Osoba do kontaktu: Maria Andrzejewska tel. (071) 375 27 77. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.




9. Finansowe i prawne aspekty 6.PR - szkolenie dla początkujących, Warszawa, 30 maja

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE zaprasza na szkolenie pt. „Finansowe i prawne aspekty 6.PR – szkolenie dla początkujących”. Spotkanie odbędzie się 30 maja br., o godz. 10.30, w IPPT PAN, sala 100, ul. Świętokrzyska 21, Warszawa.


Spotkanie to przeznaczone jest dla osób, które nie mają jeszcze doświadczenia w realizacji projektów Programów Ramowych UE, a które chciałyby uzyskać pomoc w rozwiązywaniu swoich specyficznych i często skomplikowanych problemów, pojawiających się w trakcie projektów, a także dla tych, którzy chcieliby uzyskać podstawową wiedzę na temat zasad, sposobów rozliczania i sprawozdawczości obowiązujących przy realizacji projektów 6.PR. W trakcie szkolenia omówiony zostanie Kontrakt z KE, Consortium Agreement, podstawowe zagadnienia dot. praw własności intelektualnej w projektach 6.PR, zasady finansowania i rozliczania projektów.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.6pr.pl/imprezy/i.html?id=1936. Jest to powtórzenie spotkania z 11 kwietnia br.

10. Praca w Lund (Szwecja) w projekcie “Emerging X-ray Science and Technology: Combining Laser and Accelerator Physics”
Uniwersytet w Lund (Szwecja) poszukuje osoby do pracy nad projektem pt. Emerging X-ray Science and Technology: Combining Laser and Accelerator Physics, który jest finansowany ze źródeł UE. Do przyznania organizatorzy maja aż 14 grantów (z których przyznawane jest wynagrodzenie dla stypendysty oraz inne dodatki).
Więcej na stronie:

http://cordis.europa.eu.int/mc-opportunities/index.cfm?fuseaction=dataForm.showDataDetail&obj_id=10485&obj_type=VAC

11. Szkoła letnia nt. Hydrogen Safety w ramach projektu Marie Curie, Belfast, 15-24 sierpnia 2006
The First European Summer School on Hydrogen Safety will be held at the University of Ulster (Belfast, UK) from 15-24 August 2006. This Summer School is funded by the European Commission under the HyCourse project (March 2006 – February 2010). The topical content of the School covers the whole spectrum of activities of the European Network of Excellence HySafe "Safety of Hydrogen as an Energy Carrier" ( www.hysafe.org ).
The Summer School consists of keynote lectures delivered by 16 leading specialists selected from all over the world; round table discussions; work in progress sessions; software demonstrations; an exiting social programme, etc. The state-of-the art in Hydrogen Safety is covered from fundamentals to applications and topics include: hydrogen release, mixing, and distribution; thermal, pressure and missile effects from fires and explosions; development and validation of mitigation techniques; safety assessment and risk analysis; and standards, guidelines and legal requirements.
Your application to attend the Summer School

The application form may be downloaded from http://www.engj.ulst.ac.uk/tacg/index.php , or requested by email from Prof. Molkov (v.molkov@ulster.ac.uk) or Dr. Dahoe (ae.dahoe@ulster.ac.uk). Further details are given with the application forms.
Accommodation
The closest accommodation to the Venue is the Student Village on the Jordanstown Campus (£14 per day,
_http://www.ulster.ac.uk/accommodation/jcampus.html_; P:+44(0)28 90366942; F:+44(0)2890366862). There are also plenty of Hotels in Belfast. The Venue is 10 minutes journey time by car from Belfast city
center. Special prices have been agreed with hotels in Belfast: Europa (£80; P:+44(0)28 90271066; F:+44(0)2890327800; _www.hastingshotels.com and Jurys Inn (£71; P:+44(0)2890533500; F:+44(0)28 90533511). Please quote "European Summer School on Hydrogen Safety".

12. Zaproszenie do nadsyłania propozycji projektowych do 7 programu Ramowego – Polish Expression of Interest
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE zaprasza do zgłaszania koncepcji i tematów przyszłych projektów badawczych 7. Programu Ramowego.
Celem inicjatywy jest identyfikacja polskich priorytetów badawczych, wprowadzenie tematów badawczych zgłaszanych przez polskie zespoły do planów pracy priorytetów tematycznych 7.PR, wsparcie przygotowań polskich instytucji do udziału w 7.PR oraz promocja polskich propozycji projektów wśród społeczności naukowej Europy.
Na podstawie nadesłanych propozycji przygotowany zostanie raport zawierający syntezę obszarów badawczych najbardziej interesujących dla polskiej społeczności naukowej. Raport przekazany będzie Komisji Europejskiej, jako polski wkład do Programów Pracy (Work Programmes) 7.PR.
Zgłoszone propozycje poddane będą ocenie przez zespół ekspertów wskazanych przez Radę Nauki i KPK. Najlepsze propozycje otrzymają rekomendację KPK w przypadku złożenia wniosku do MEiN o grant na przygotowanie projektu do 7.PR. Zgłoszenia należy przesyłać do dnia 30 czerwca 2006 do godz. 17:00.
Więcej na stronie: http://www.kpk.gov.pl/7pr/eoi/

13. Inwestycje w nowe technologie energetyczne – niezbędne instrumenty finansowe
Krajowy Punkt Kontaktowy realizuje projekt EIFN (Energy Sector Innovation Financial Network), którego celem jest zbadanie potrzeb finansowych dotyczących inwestycji w nowe technologie energetyczne różnych podmiotów działających w obszarze energii.
Jednym z działań przewidzianych w projekcie jest przygotowanie dokumentu zawierającego opis istniejących barier i propozycje stworzenia niezbędnych instrumentów finansowych wspierających rozwój inwestycji w zakresie nowych technologii energetycznych.
Dokument opracowany zostanie na podstawie danych zebranych w wyniku ankiety przygotowanej przez partnerów projektu.
Ankieta skierowana jest do przedsiębiorstw, instytucji badawczo-rozwojowych, firm konsultingowych, małych i średnich przedsiębiorstw z krajów członkowskich Unii Europejskiej zainteresowanych inwestycjami w obszarze nowych technologii energetycznych.
Dane zebrane w wyniku ankiety i przygotowany dokument przedstawione zostaną Komisji Europejskiej i posłużą stworzeniu instrumentów wsparcia dla tych instytucji, które zamierzają inwestować w nowe technologie i badania.
Zwracamy się do Państwa z gorącą prośbą o wypełnienie ankiety, aby głos polski był również reprezentowany w dokumencie, który powstanie po przeanalizowaniu ankiet.
Ankieta dostępna jest on-line pod adresem http://www.6pr.pl/projekt/eifn/ W przypadku braku dostępności niektórych danych, prosimy o pozostawienie pytania bez odpowiedzi.
dr Andrzej Sławiński, Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE

00-049 Warszawa, Świętokrzyska 21

tel.: 0-22 828-74-83/6 wew. 144

fax. 022 828-53-70



andrzej.slawinski@kpk.gov.pl

14. Oferty pracy dla badaczy
Na portalu poświęconym stypendiom Marie Curie http://cordis.europa.eu.int/mc-opportunities/ znajduje się obecnie 288 ofert dla młodych naukowców (early stage – do 4 lat doświadczenia naukowego, bez doktoratu), 101 ofert dla doświadczonych badaczy (experienced researchers – od 4 do 10 lat doświadczenia naukowego) oraz 40 ofert dla doświadczonych badaczy (experienced – powyżej 10 lat doświadczenia).

KONIEC







©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna