Acv, ahy, ajt, auf, axg, axl, acy



Pobieranie 20.11 Kb.
Data01.05.2016
Rozmiar20.11 Kb.
Instrukcja wymiany paska rozrządu i napędu pompy wtryskowej dla silników montowanych w T4 2.5 TDI w latach 1995 – 2003

ACV, AHY, AJT, AUF, AXG, AXL, ACY.

toldek1 dla Busy-forum.pl
Uwagi:


  • odłączyć akumulator – uwaga kodowanie radia

  • NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego

  • Wykręcić świece żarowe, w celu łatwiejszego obracania silnikiem

  • Obracać wałem silnika / jeśli nie zaznaczono inaczej / tylko w normalnym kierunku obrotów

  • Obracać tylko kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym

  • Zwrócić uwagę na właściwe momenty dokręcania

  • Po wymianie paska zębatego sprawdzić początek wtrysku

Zdejmowanie paska

  1. Wymontować:

- pasek napędowy dodatkowych podzespołów

- kratkę wloty chłodnicy

- wspornik chłodnicy turbiny / nie wszystkie silniki /

2. Wykręcić śruby przedniego pasa z zamkiem pokrywy przedziału silnikowego i odchylić pas z chłodnicą do przodu

3. Wymontować następujące elementy:

* górną osłonę paska zębatego }1




4. Przytrzymać koło pasowe wału korbowego, stosując przyrząd 3248/A i poluzować śrubę

5. Obracać wałem korbowym w GMP pierwszego cylindra, znaki odniesienia na kole zamachowym muszą się pokrywać



- znaki odniesienia na pompie wtryskowej muszą się pokrywać



6. Jeśli się nie zgadzają obrócić wałem korbowym o jeden obrót w prawo.

7. Przytrzymać tylne koło rozrządu }6 / napędu pompy / stosując przyrząd 3036 i wyjąć śrubę.

8.Wymontować następujące elementy:

* rolkę napinającą pasek pompy wtryskowej }T na rysunku powyżej

* tylne koło rozrządu }6 i pasek pompy wtryskowej

9. Liniał nastawczy nr 2065A umieścić w tylnej części wałka rozrządu }8 i ustawić do szczelinomierza, potrzeba 2 szczelinomierze do skasowania luzu po obu stronach liniału.

Włożony liniał – wykonujemy obrót tak aby liniał jedną stroną oparł się na głowicy, mierzymy wartość luzu , dzielimy na pół, i o takiej wartości blaszki szczelinomierza podkładamy pomiędzy liniał po obu jego stronach w punktach oparcia na głowicy.



10. Wymontować następujące elementy:

* środkową śrubę wału korbowego }3



  • śruby koła pasowego wału korbowego }9

  • koło pasowe wału korbowego }10

  • dolną osłonę paska zębatego }2

11. Poluzować śrubę rolki napinającej }11



- odsunąć rolkę napinającą od paska, stosując przyrząd 3355 rys }12 przytrzymać rolkę i lekko dokręcić

- zdjąć pasek zębaty.

Zamontowanie paska



  1. Wał korbowy musi być ustawiony w GMP pierwszego cylindra }4




  1. Śrubę koła rozrządu poluzować o ½ obrotu }13, i zsunąć koło zębate z piasty, poprzez ostrożne uderzanie. UWAGA: koło zębate musi się swobodnie obracać, jednak bez przechylania się i nadmiernych obrotów.



  1. Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając od koła na wale korbowym, zwracając uwagę, aby pasek między kołami zębatymi był naprężony.

  2. Poluzować śrubę rolki napinającej }11




  1. Obracać powoli rolką napinającą w prawo, aż prawa krawędź wskazówki pokryje się z }14 i }23, stosując przyrząd 3355 }12



  1. Jeśli rolka napinająca zostanie obrócona zbyt daleko: obrócić ją całkowicie w Leo i powtórzyć napinanie. UWAGA: Dla uniknięcia uszkodzenia rolki napinającej, trakcie regulacji, prawa krawędź wskazówki }23 nie poinna wystawać poza prawą krawędź wskazówki }14 rysunek powyżej.

  2. Śrubę rolki napinającej dokręcić momentem 20Nm }11

  3. Znaki odniesienia muszą się pokrywać }4



  1. Przytrzymać przednie koło rozrządu }13 przyrząd 3036 śrubę dokręcić momentem odpowiednim dla oznaczenia na śrubie, dla śruby 8.8 będzie 85Nm, dla śruby 10.9 to 100Nm

  2. Wyjąć liniał ustawczy wałka rozrządu }8



  1. Zamontować następujące elementy:

- dolna osłona paska zębatego }2

- koło pasowe wału korbowego }10



UAGA: WKRĘCAMY NOWĄ ŚRUBĘ W KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO }3



  1. Nową śrubę należy lekko naoliwić na powierzchni dociskowej i gwincie.

  2. Przytrzymać koło pasowe wału korbowego stosując 3348/Ai dokręcić śrubę momentem 160NM + 1800 rys wyżej.

  3. Śruby koła pasowego dokręcić momentem ja na rysunku powyżej, śrub jest 4.

  4. Czujnik zegarowy z nasadką nr 3313 wsunąć w pompę wtryskową }15



  1. Znaki odniesienia na pompie muszą się pokrywać }5




  1. Poluzować śrubę zaciskową pompy wtryskowej }16 rysunek powyżej i zdjąć zacisk }17

  2. Wyzerować czujnik zegarowy

  3. Kołem pasowym pompy wtryskowej obracać powoli w prawo / przeciwnie do normalnego kierunku obrotów / stosując przyrząd 3036.

  4. Jeżeli wskazanie czujnika zegarowego maleje: ponownie wyzerować czujnik, i natychmiast po zatrzymaniu się wskazówki. UWAGA: jeśli by wskazanie rosło: to obrócić kołem pasowym pompy wtryskowej w lewo, aż igła wskazówki zatrzyma się i znaki odniesienia }5 zaczną się przybliżać.

  5. Obrócić kołem pasowym pompy wtryskowej w lewo / w normalnym kierunku obrotów /, aż czujnik zegarowy pokaże wartość 0,55 mm.

  6. Dokręcić śrubę zaciskową }16 momentem jak na rysunku nie zakładając jednak zacisku }17.

  7. Znaki GMP muszą się pokrywać }4



  1. Założyć pasek pompy wtryskowej razem z tylnym kołem rozrządu.

  2. Lekko dokręcić śrubę koła zębatego }6 tak aby koło dało się obrócić ręką.

  3. Sprawdzić, czy wskazówka rolki napinającej pokrywa się z krawędzią głowicy cylindrów



  1. Jeśli tak nie jest to: poluzować nakrętkę rolki prowadzącej }19 i obracać rolką prowadzącą, aż pokryje się z krawędzią głowicy, używając klucza z wewnętrznym sześciokątem. Dokręcić nakrętkę momentem 20Nm

  2. Zamontować rolkę napinającą }7. Występ rolki napinającej musi trafić w szczelinę }20, jeśli trafiła dokręcić śrubę }21 palcami.



  1. Obracać rolką napinającą w lewo, aż wskazówki pokryją się }22, jeśli się pokrywają dokręcamy momentem jak na rysunku. UWAGA: aby uniknąć uszkodzenia rolki napinającej, czasie ustawiania przednia wskazówka nie powinna przesunąć się poza tylną wskazówkę.

  2. Przytrzymać tylne koło rozrządu, stosując 3036 i dokręcić momentem jak na rysunku.

  3. Poluzować śrubę zaciskową pompy wtryskowej }16, założyć zacisk }17. Srubę zaciskową }17 dokręcić momentem 25 Nm.




  1. Obrócić wałem korbowym dwa obroty w prawo, czyli ponownie w GMP pierwszego cylindra.

  2. Sprawdzić czy prawa krawędź wskazówki rolki napinającej paska rozrządu pokrywa się }22 albo czy przednia wskazówka mieści się w wymiarze ,, X ‘’. Jeśli taak nie jest to: powtórzyć napinanie.

  3. Zamontować pozostałe elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontażu.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna