Adaptive 4x4



Pobieranie 24.68 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar24.68 Kb.

Informacja Prasowa





Słownik
Technologia i innowacje

Adaptive 4x4

System napędu na 4 koła polegający na zapobiegawczym ciągłym przekazywaniu momentu obrotowego, dostosowujący się do panujących warunków drogowych, zapewniający optymalną stabilność jazdy, trakcję oraz dynamiczne osiągi. Sterowane elektronicznie, tylne hydrauliczne sprzęgło typu Haldex ciągle dostosowuje i optymalizuje rozdzielanie momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Auta z dwoma najmocniejszymii silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem – 2.0 Turbo oraz 2.8 V6 Turbo – są dostępne z napędem na 4 koła (2.8 V6 Turbo – standard, 2.0 Turbo – opcja).




AFL

Zaawansowany adaptacyjny system świateł przednich (Adaptive Forward Lighting) automatycznie dostosowuje oświetlenie do panujących warunków atmosferycznych oraz drogowych, zapewniając większe bezpieczeństwo. System AFL Insigni wykorzystuje silne bi-ksenonowe lampy przednie i zapewnia 9 funkcji oświetlenia: światła do jazdy miejskiej, oświetlenie pobocza, światła na drogi poza miastem, światła na autostradę, światła na złą pogodę, statyczne doświetlenie zakrętu, dynamiczne doświetlenie zakrętu, światła do jazdy dziennej LED oraz światła długie.



Certyfikat AGR

Najbardziej prestiżowy certyfikat niezależnego zespołu ekspertów w Niemczech – Aktion Gesunder Rücken e.V – AGR (Działania Na Rzecz Zdrowego Kręgosłupa) przyznany sportowym siedzeniom Insigni za ich wyjątkową ergonomię.


Aktywne zagłówki

Ten pasywny element bezpieczeństwa zmniejsza ryzyko urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w samochód z tyłu. Standardowo znajdują się one na wyposażeniu siedzeń przednich. Inżynierowie zintegrowali cięgno Bowdena w oparciu siedzenia, wysuwające zagłówek do przodu na pełną wysokość, przy sterowaniem czujnikiem, w ułamku sekundy od chwili zderzenia. Zagłówek blokuje się w momencie kontaktu z głową.




Strefa kontrolowanego zgniotu

Dwie strefy kontrolowanego zgniotu umieszczone są między belkami zderzaka


a karoserią. Ich zaprojektowany, pochłaniający energię kształt pomaga zapobiec kosztownym skutkom uszkodzenia elementów konstrukcyjnych w przypadku łagodnych kolizji. Elementy stref przykręcane są za pomocą śrub i mogą być łatwo wymienione przy niewielkich kosztach.
System kontroli trybu jazdy – DMC

System kontroli trybu jazdy nadzoruje i wykonuje ustawienia systemu FlexRide oraz ciągle dostosowuje zmienne ustawienia podwozia do panujących warunków jazdy, gdy kierowca wybierze jazdę normalną (Standard) albo podróżną (Tour). System DMC monitoruje prędkość pojazdu, częstotliwość oraz siłę działania hamulców, szybkość nacisku kierowcy na hamulec, siłę odśrodkową na zakrętach oraz moc silnika.


Elektryczny hamulec postojowy (EPB)

Łatwy w obsłudze hamulec postojowy powodujący, że konwencjonalny hamulec ręczny staje się zbędny. EPB włączany jest za pomocą naciśnięcia przycisku na konsoli centralnej. Przycisk ten wysyła impuls elektryczny do zacisków tylnych hamulców. EPB jest w stanie zabezpieczyć pojazd na zboczu o pochyłości do 30%. Przy hamowaniu w sytuacjach zagrożenia, samochód może być zatrzymany poprzez naciśnięcie przycisku EPB. System ten, w samochodach z manualną skrzynią biegów, połączony jest z urządzeniem ułatwiającym ruszanie pod górę,


Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu eLSD

Elektronicznie sterowany mechanizm, różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) to kolejne mokre sprzęgło wielotarczowe, które jest montowane wraz z systemem napędu


na 4 koła (Adaptive 4x4) tuż obok tylnego modułu napędowego. Mechanizm ten może przenosić do 1 200 Nm momentu obrotowego na osi tylnej, w zależności od tego, które koło ma większą przyczepność. Umożliwia to elektronicznie sterowany rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią oraz między prawym a lewym kołem,
co skutkuje większą stabilnością oraz większą przyjemnością z jazdy.

Norma emisji Euro 5

Nowe, surowe europejskie normy emisji spalin wchodzące w życie z dniem 1 września 2009 r. wymagają znacznego obniżenia emisji gazów wydechowych. Na przykład, emisja tlenku azotu (NOx), w porównaniu z normą Euro 4 dla silników benzynowych, została obniżona z 80 mg do 60 mg na kilometr; przy normie Euro 5 silniki diesla mogą emitować tylko 180 mg, w porównaniu odpowiednio do 250 mg/km. Wszystkie silniki Insigni spełniają już wymagania normy Euro 5.


Recyrkulacja gazów wylotowych (EGR)

Celem recyrkulacji gazów wylotowych jest zmniejszenie wytwarzania tlenków azotu (NOx) podczas spalania paliwa w silnikach benzynowych i diesla. EGR jest szczególnie ważny


w przypadku spalania mieszanki ubogiej. Mieszanie gazów wylotowych ze świeżym powietrzem obniża wartość emergetyczną zasysanej mieszanki, co oznacza, że nie osiąga ona temperatury spalania niezbędnej do wytwarzania tlenków azotu. W celu spełnienia wymogów normy Euro 5 gazy wylotowe kierowane do recyrkulacji są także schładzane.
W przypadku silników benzynowych, EGR zmniejsza także straty na przepustnicy.
W silnikach diesla inną korzyścią jest łagodniejsze spalanie, co skutkuje mniejszym hałasem.


FlexRide


FlexRide to system mechatronicznego podwozia Opla z adaptacyjną technologią stabilizacji (Adaptive Stability Technology), pomagający samochodowi
w dostosowaniu się do warunków panujących na drodze oraz umożliwiający kierowcom wybór ustawienia odpowiadającego ich stylowi jazdy. Dodatkowo, uzupełniając standardowe ustawienia układu kierowniczego, FlexRide umożliwia kierowcy wybór relaksacyjnego trybu jazdy (Tour), albo ustawienie, za pomocą przycisku, sztywniejszego trybu sportowego (Sport). FlexRide dostosowuje szereg parametrów włączając
w to sztywność amortyzatorów, reakcję na pedał przyspieszenia, zmianę siły wspomagania układu kierowniczego oraz działania układu stabilizacji toru jazdy (ESP).
Bezpośredni wtrysk benzyny (DI)

W silnikach Insigni z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny, paliwo jest silnie sprężane (200 barów) i wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania zamiast do kolektora wlotowego. Bezpośredni wtrysk zapewnia dokładniejsze spalanie mieszanki


paliwowo-powietrznej, poprawiając zużycie paliwa oraz zwiększając moc silnika, co jest szczególnie efektywne w przypadku silników z turbodoładowaniem. System ten jest stosowany w seryjnej produkcji silników Opla począwszy od 2003 r.
Światła do jazdy dziennej oparte na diodach LED

Wyróżniająca się linia oświetlenia lamp przednich czyni Insignię unikalną. Innowacja ta przynosi korzyści w postaci zmniejszenia zużycia paliwa, ponieważ światła oparte na diodach LED wymagają znacznie mniej energii elektrycznej niż konwencjonalne reflektory ze światłami mijania.


Opel Eye

Ten innowacyjny system kamery pomaga kierowcy na dwa sposoby: funkcja rozpoznawania znaków drogowych odczytuje znaki ograniczenia prędkości oraz znaki zakazu wjazdu, a nawet informuje kierowcę, gdy wartości ograniczeń prędkości zostały podniesione. Zapamiętane informacje wyświetlane są w postaci symboli pośrodku panelu przyrządów. System ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu alarmuje kierowców, gdy mimowolnie zjeżdżają ze swojego pasa.


System odłączania pedałów (PRS)

W przypadku czołowego zderzenia, w celu ochrony stóp i nóg kierowcy, pedały hamulca


i sprzęgła są automatycznie odłączane.
System szybkiego ogrzewania (Quickheat)

Ten system ogrzewania chroni szyby przed zaparowaniem oraz przyspiesza ogrzewanie wnętrza. Uruchamia się automatycznie, w zależności od temperatury otoczenia oraz temperatury płynu chłodzącego.


Czujnik obecności pasażera

Czujnik ten zapobiega aktywacji przednich i bocznych poduszek powietrznych po stronie pasażera, gdy jego miejsce jest wolne lub znajduje się na nim fotelik dziecięcy z transponderem. Informuje on także kierowcę, gdy pasażerowie nie zapięli pasów bezpieczeństwa – po raz pierwszy w Insigni ostrzeżenia te dotyczą również pasażerów na tylnych siedzeniach.



Szyby chroniące przed promieniowaniem cieplnym

Tylne przyciemnione szyby pochłaniające ciepło zabezpieczają przed wzrostem temperatury we wnętrzu auta.



Odbijająca promienie słoneczne szyba przednia

Cienki film z tlenków metali umieszczony między poszczególnymi warstwami szyby przedniej odbija niewidoczne promieniowanie podczerwone oraz zmniejszaj temperaturę wewnątrz pojazdu nawet do 100C.


System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

System TPMS wykorzystuje specjalny czujnik umieszczony przy zaworze, który rozpoznaje odchylenia od właściwego ciśnienia w oponie z dokładnością do 10kPa. Jeżeli ciśnienie obniży się o 30 kPa na wyświetlaczu pojawia się sygnał ostrzegawczy. Nowością w Insigni jest urządzenie kontrolne, które samodzielnie rozpoznaje potrzebę zmiany opony.


Sprężarka dwukanałowa

Sprężarka dwukanałowa wykorzystuje dwa oddzielne kanały do doprowadzenia gazów wylotowych do turbiny. Poprawia to przepływ gazów, zapewniając szybszą reakcję


na otwarcie przepustnicy i eliminuje opóźnienie turbosprężarki przy niskich obrotach silnika (silniki benzynowe 2.0 turbo oraz 2.8 V6 turbo).
Tekst i zdjęcia można pobrać ze strony internetowej http://media.opel.com

General Motors Poland Sp. z o.o., http://media.opel.com General Motors Poland
ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa

Tel. 48-22 606 16 08 do 09, Fax 48-22 606 16 01




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna