Alfa Romeo model radia: 932 Alpine



Pobieranie 441.11 Kb.
Strona1/5
Data02.05.2016
Rozmiar441.11 Kb.
  1   2   3   4   5
Złącza ISO w radiach fabrycznych (OEM)
Nazbierało się dużo opisów dotyczących złącz OEM więc postanowiłem rozdzielić je na dwie części. Ta część poświecona jest odbiornikom fabrycznym.

Alfa Romeo
model radia: 932 Alpine


A: zasilanie

B: głośniki

C: zmieniacz / wyjścia liniowe

1. pilot

1. RR

1. audio R

2. masa pilota

2. RR -

2. audio L

3. +12V po stacyjce

3. RF

3. masa audio

4. +12V na stałe

4. RF

4. +12V na stałe

5. sterowanie anteną

5. LF

5. +12V załączanie

6. Podświetlenie

6. LF -

6. masa BUS

7. zasilanie (+12 V)

7. LR

7. BUS

8. Masa (-)

8. LR-

8. -




R – prawy (right), L – lewy (left)
R – tył (rear), F – przód (front)

9. -

10. tel mute

Opis na podstawie radia.

Alfa Romeo
model auta: 147, 156
model radia: Alfa Romeo High CD Blaupunkt


A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / specjalne

1. CAN B

1. RR

1. -

2. BOSTER IN (CD)

2. RR -

2. -

3. CAN A

3. RF

3. -

4. -

4. RF -

4. -

5. sterowanie anteny

5. LF

5. -

6. -

6. LF -

6. sterowanie BOSTER

7. +12 V BATT

7. LR

7. Tel AF+

8. Masa (-)

8. LR -

8. Tel AF-

Radio ma podłączany tylko jeden plus, więc nie wyłącza się stacyjką.

W wykazie podano angielskie skróty oznaczeń:
pierwsza litera oznacza kanał

 R – prawy (right)

 L – lewy (left)druga litera oznacza położenie

 R – tył (rear)



 F – przód (front)
- oznacza ujemny zacisk głośnika
Uwaga: nie łączyć (–) z masą pojazdu grozi to uszkodzeniem wzmacniacza mocy.

9. Tel MUTE

10. RC-A

11. RC-B

12. masa

13. DATA IN

14. DATA OUT

15. +12V niewyłączane

16. +12V wyłączane

17. masa

18. CD audio GND

19. CD audio L

20. CD audio R

13-20 CD Changer Interface

Opis na podstawie radia. Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Wyjaśnienia może dotyczyć złącze magistrali CAN. Dostarcza ona informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK. Mam rozpracowanego pilota do tego radia (opis w dziale o pilotach), które podłącza się do styków RC-A i RC-B. Złącze Boster IN występuje tylko w wersji z CD.

Audi - Złącze ISO C10
model: Gamma Blaupunkt, Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L, Gamma II Blaupunkt M327(patrz uwaga)


A: zasilanie

B: głośniki

C: zmieniacz / wyjścia liniowe

1. GALA

1. RR (nie zawsze)

1. DATA

2. masa

2. RR - (nie zawsze)

2. CLK

3. wyjście sterujące +12V

3. RF

3. ENA

4. -

4. RF -

4. -

5. sterowanie anteną

5. LF

5. GND

6. Podświetlenie

6. LF -

6. sterowanie +12V

7. zasilanie (+12 V)

7. LR (nie zawsze)

7. Line out RF

8. Masa (-)

8. LR - (nie zawsze)

8. Line out RR

GALA - regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy.

R – prawy (right), L – lewy (left)
R – tył (rear), F – przód (front)

9. Line out LF (nie zawsze)

10. Line out LR (nie zawsze)

Uwaga. Są radia do fabrycznej instalacji aktywnej (system głośnikowy ze złączem na słuchawki z tyłu pojazdu zasilany z oddzielnego wzmacniacza) i wtedy radio nie posiada wyjścia na tylne głośniki i wyjść liniowych na przód (Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L). Sygnały DATA, CLK, ENA służą do komunikacji z resztą pojazdu (komputer pokładowy) i decydują o komunikatach dźwiękowych sygnalizujących awarię lub czasem do komunikacji z wyświetlaczem w desce pojazdu. Model Gamma II M327 nie ma podłączonych styków C1,C2,C3. Warto zauważyć, że radia nie posiadają drugiego plusa zasilania (złącze A4).

Audi - Złącze ISO C10
model: Gamma CC Bose - system aktywny


A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / Wyjścia liniowe

1. GALA

1. line in R

1. DATA

2. masa (CD gnd)

2. line in L

2. CLK

3. wyjście sterujące +12V

3. gnd

3. ENA

4. -

4. CD gnd

4. -

5. sterowanie anteną

5. wyjście +12V załączane

5. GND

6. podświetlenie

6. wyjście +12V nie przełączane

6. sterowanie +12V

7. zasilanie (+12 V)

7. CD SCL

7. line out RF

8. masa (-)

8. CD SDA

8. line out RR

GALA - regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy.

R – prawy (right), L – lewy (left)
R – tył (rear), F – przód (front)

9. line out LF

10. line out LR

System aktywny obejmuje także wzmacniacz zewnętrzny (przód i tył) oraz zmieniacz CD (prawdopodobnie stary klon Blaupunkta CDC-M3 z interfejsem, na takim sprawdzałem i działał). Opis złącza dostałem mailem, potem sprawdziłem na dwóch wersjach tego radia z RDS (europejska) i bez RDS (USA). Cecha charakterystyczna tego radia to logo Bose na panelu czołowym oraz czerwone złącze ISO. Samo radio ma wnętrze Blaupunkta a to co decyduje o jego końcowym brzmieniu (wzmacniacz i głośniki) są montowane przez firmę Bose (praktycznie High-End).

Audi
model: Delta CC Blaupunkt 8AE/8AS (szeroka)


A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / Wyjścia liniowe

1. GA (Gala)

1. -

1. line out LR

2. MUTE

2. -

2. line out RR

3. +12V

3. RF

3. line out GND

4. S-Komt (+12V za stacyjką)

4. RF -

4. line out LF

5. sterowanie anteny

5. LF

5. line out RF

6. podświetlenie

6. LF -

6. sterowanie wzmacniacza

7. UB+ (+12V z akumulatora)

7. -

7. AFC

8. masa

8. -

8. CLOCK

Uwaga:
Złącze A3 w tym Audi jest podłączone do +12V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć.







Delta CC ma tylko wyjścia na 2 głośniki, tył jest w systemie aktywnym

9. DATA

10. ENA

11. Rem-C

12. US

13. CD Data

14. CD Clock

15. GND

16. UB+ (wyjście 12V stale)

17. wyjście +12V wyłączane

18. COM (masa)

19. AF-L

20. AF-R




Opis na podstawie radia. Ta linia sterowała prawodopodobnie standardowym zmieniaczem Blaupunkta. Więcej na temat zmieniaczy do Audi w dziale Zmieniacze OEM. Linie danych w kostce C zielonej są do komunikacji z wyświetlaczem w samochodzie.

Audi
model:Concert M4, Chorus M4, Symphony CQ-LA1822L


A: Zasilanie

B: Głośniki

D: Rozszerzenie

1. GALA

1. -

1. MUTE

2. tel mute

2. -

2. +12V na stałe (do navi)

3. K-Bus

3. głośnik RF+

3. NF+ (tel)

4. S-Kont

4. głośnik RF-

4. NF- (tel)

5. sterowanie anteną

5. głośnik LF+

5. NF+ (navi)

6. podświetlenie

6. głośnik LF-

6. NF- (navi)

7. zasilanie +12V

7. -

7. sterowanie navi

8. masa zasilania

8. -

8. MUTE

GALA - regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy

Tylne głośniki w systemie aktywnym, gdy tryb BOSE to wzmacniacze z przodu także wyłączone.

9. podświetlenie

10. masa

C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.

C1: wyjścia liniowe

C2: pilot, wyświetlacz

C3: zmieniacz CD

1. wyjście liniowe LR

7. -

13. Data-In

2. wyjście liniowe RR

8. Clock

14. Data-Out

3. masa wyjść linowych

9. Data

15. Clock

4. wyjście liniowe LF

10. ENA

16. wyjście zasilania +12V

5. wyjście liniowe RF

11. REM-C

17. +12V sterowanie CD

6. sterowanie wzmacniacza +12V

12. -

18. masa CD - COM.

Wyjścia liniowe do systemu aktywnego.

Wyjście na wyświetlacz między zegarami.

19. CD L

20. CD R

Opis na podstawie radia. Więcej na temat zmieniacza w dziale Zmieniacze OEM i w opisach nadesłanych. W wielu nowych Audi pomiędzy zegarami umieszczony jest wyświetlacz komputera pokładowego. Na nim po dołączeniu mogą byc także wyświetlane informacje z radia fabycznego a nawet nawigacji, której opis złącza wkrótce. Model Chorus nie posiada sterowania zmieniacza i w nim złącze zmieniacza jest nie podłączone. Jeżeli system w samochodzie jest w pełni aktywny to radio zaraz po włączeniu wyświetla BOSE i ma wyłączony wbudowany wzmacniacz. Aby włączyć tryb BOSE trzeba podłączyć komputer do złącza diagnostycznego (w radiu jest podłączona linia diagnostyczna K) i korzystając z odpowiednich narzędzi włączyć go. Uwaga na styk 5 w kostce zasilającej. Czasem jest to sterowanie anteny automatycznej a czasem styk dodatkowy do zasilania radia (+12V).

Audi
model:Concert CD Grundig, Chorus 2 Grundig


A: Zasilanie

B: Głośniki

D: Rozszerzenie

1. BOSE

1. -

1. TEL MUTE

2. DWA GND

2. -

2. -

3. K-Bus

3. głośnik RF+

3. NF+ (tel)

4. -

4. głośnik RF-

4. NF- (tel)

5. -

5. głośnik LF+

5. NF+ (navi)

6. -

6. głośnik LF-

6. NF- (navi)

7. zasilanie +12V

7. -

7. sterowanie navi

8. masa zasilania

8. -

8. -

DWA GND - podłączenie podobno do systemu alarmowego

Tylne głośniki w systemie aktywnym, gdy tryb BOSE to wzmacniacze z przodu także wyłączone.

9. -

10. -

C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.

C1: wyjścia liniowe

C2: pilot, wyświetlacz

C3: zmieniacz CD

1. wyjście liniowe LR

7. CAN-H

13. Data-In

2. wyjście liniowe RR

8. -

14. Data-Out

3. masa wyjść linowych

9. -

15. Clock

4. wyjście liniowe LF

10. CD-GND

16. wyjście zasilania +12V

5. wyjście liniowe RF

11. -

17. +12V sterowanie CD

6. sterowanie wzmacniacza +12V

12. CAN-L

18. masa CD - COM.

Wyjścia liniowe do systemu aktywnego.

Wyjście na wyświetlacz między zegarami.

19. CD L

20. CD R
  1   2   3   4   5


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna