Alianci, październik 1942 r. Zespół 1



Pobieranie 16.86 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar16.86 Kb.
Alianci, październik 1942 r.
Zespół 1

3x Hunt2 DD (załoga Normal/Poor)

2x szybkie transportowce (załoga Poor/Poor; uzbrojenie 4x4' AA)
Zespół 2

1x Edinburgh CL (załoga Veteran/Normal) – komodor konwoju

2x J-class DD (załoga Normal/Normal)
Zespół 3

1x Cleveland CL (załoga Poor/Poor)


Zespół 4

2x Dunedin class CL (załoga Normal/Normal)


Zespół 5

2x Tribal 2 DD (załoga Normal/Normal)

1x H-class DD (załoga Veteran/Normal)

Komodor konwoju Plymouth-Gibraltar

Zadanie: doprowadzić bezpiecznie statki transportowe do Gibraltaru. Do konwoju zostaje przydzielony amerykański krążownik USS Cleveland, który towarzyszyć będzie zespołowi do wysokości Vigo, po czym odpłynie do kraju. Do tego czasu dowódca krążownika podlega komodorowi konwoju.

Przewidywane zagrożenie: niemieckie łodzie podwodne operują na całej trasie konwoju, zaleca się szczególne środki osłony przeciwpodwodnej.

Niemieckie okręty nawodne w Breście (pancernik, krążownik ciężki i zespół niszczycieli i torpedowców) zachowują się spokojnie, nie widać oznak gotowości bojowej.



Prognoza pogody: na całej trasie konwoju wiatr umiarkowany, widoczność bardzo dobra. Nad Kanałem La Manche i nad Bretanią przelotne szkwały i burze przemieszczające się w kierunku zachodnim. Możliwość napotkania opadów deszczu i silniejszego wiatru w przypadku wejścia w strefę niepogody. Wybrzeże Hiszpanii umiarkowanie słoneczne, chmury kłębiaste bez opadów.
Konwój został z pewnością odkryty przez latającą łódź niedługo po wyjściu z portu, po drodze niszczyciele uzyskały kilka kontaktów sonarowych.
Radiooficer melduje: Stwierdzono aktywność radiową, użyty kod wskazuje na wiadomość z niemieckiego okrętu podwodnego.
Informacja z Admiralicji z ostatniej chwili: szpiedzy stwierdzili zniknięcie z bazy w Breście części niemieckich okrętów nawodnych. Czas odejścia i kierunek - brak informacji. Brak dokładniejszych danych z uwagi na złe warunki atmosferyczne uniemożliwiające rozpoznanie lotnicze.

Niemcy, październik 1942 r.
Zespół 1

1x Admiral Hipper CA (załoga Normal/Normal)


Zespół 2

2x Z1 DD (załoga Veteran/Normal)

2x Z23A DD (załoga Normal/Normal)
Dowódca krążownika "Prinz Eugen"

Wykorzystując złe warunki atmosferyczne dokonać skrytego wyjścia z portu pod osłoną nocy. Podążyć w kierunku zachodnim ku południowi celem przechwycenia i zniszczenia brytyjskiego konwoju. Konwój kieruje się w stronę Afryki, osłona składa się prawdopodobnie z dwóch krążowników ciężkich i niszczycieli. W przypadku nieodnalezienia nieprzyjaciela zawrócić do bazy. Jeśli wskutek przeciwdziałania nieprzyjaciela zaatakowanie konwoju nie będzie możliwe, zadaniem drugorzędnym jest spowolnienie konwoju, rozproszenie go lub zmuszenie do zmiany trasy ku zachodowi, gdzie operują nasze okręty podwodne 6 flotylli - pozostać na nasłuchu radiowym w celu poznania pozycji konwoju po rozpoznaniu przez U-booty.

Przez najbliższe dni na wybrzeżu Francji występować będą przelotne burze i silniejszy wiatr, tereny nad otwartym oceanem - pogoda umiarkowana.

Na obszarze działania krążownika nie stwierdzono obecności ciężkich okrętów Royal Navy, nie licząc eskorty konwoju. Najbliższe ciężkie okręty stacjonują w okolicach Kanału La Manche i nie są w stanie dotrzeć do pozycji zespołu przez okres około 2 dni.



Aktywność lotnicza nieprzyjaciela - minimalna, nie licząc standardowych patroli rozpoznawczych. Brak informacji o okrętach podwodnych nieprzyjaciela.
Radiooficer melduje: Przejęliśmy meldunek z naszego okrętu podwodnego. Do dowódcy floty podwodnej obszaru Zachodnia Francja: U-87 z 6 flotylli melduje napotkanie w kwadracie 2301 konwoju idącego kursem 190 z prędkością około 12 węzłów. Rozpoznano 4 mniejsze jednostki. 4 flotylla znajdzie się w zasięgu ataku za około godzinę.

Zespół 3

3x type VIIc SS

Dowodzone przez sędziego, poruszają się w zanurzeniu.
Tura 1: Wiadomość świetlna z …………:

Pożar w maszynowni, prędkość drastycznie spada. Wychodzę z szyku.


Tura 2: Wiadomość świetlna z …………:

Pożar częściowo opanowany, zniszczona część kotłów, maksymalna możliwa prędkość 10-12 węzłów. Proszę o pozwolenie powrotu do Brestu.



Warunki zwycięstwa
Wielkie zwycięstwo:

Alianci: doprowadzić oba transportowce poza zasięg działania okrętów podwodnych i nawodnych Kriegsmarine, maksymalna strata 2 punkty.


Niemcy: zatopić oba transportowce alianckie.
Średnie zwycięstwo

Alianci: doprowadzić 1 transportowiec poza zasięg działania okrętów podwodnych i nawodnych Kriegsmarine nie tracąc więcej niż 5 punktów.


Minimalne zwycięstwo:

Alianci: doprowadzić 1 transportowiec poza zasięg działania okrętów podwodnych i nawodnych Kriegsmarine tracąc więcej niż 5 punktów.


Punkty za zatopienie okrętów:

DD – 1 pkt

CL Dunedin – 2 pkt.

CL Edinbourgh i Cleveland – 3 pkt.

Konwój aliancki może poruszać się z maksymalną prędkością 16 w. Prędkość normalna to 14 w. Konwój może zygzakować, w takim wypadku odejmuje 4 w. od ruchu. Zygzakowanie daje modyfikator -2 do trafienia torped. Zygzakowanie należy zapisać, zygzakowanie musi trwać minimum 2 tury, jeśli zostanie zapisane.
Prędkości marszowo-bojowe dla okrętów wojennych obu stron to 18-24 węzły. Powyżej 24 węzłów modyfikator do strzelania +1.
Spójność zespołów Royal Navy: 17

Spójność CL Cleveland: 15 (w przypadku tego okrętu wynik "Okręt nie strzela" nie ma zastosowania, zamiast tego okręt dostaje modyfikator +3 do strzelania)



Spójność zespołów Kriegsmarine: 16


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna