Autostradowa Obwodnica Wrocławia (aow) Jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych w Polsce. Aow przebiega po północno-zachodniej stronie Wrocławia. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic



Pobieranie 5.6 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar5.6 Kb.
Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW)
Jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych w Polsce. AOW przebiega po północno-zachodniej stronie Wrocławia. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic Wrocławia.
AOW przejmie część ruchu o dalekim zasięgu, znacznie zmniejszając jego udział na pozostałych drogach. Zmniejszy się zagrożenie wypadkowe na całej sieci drogowej okolic Wrocławia, poprawi się także bezpieczeństwo na drodze krajowej  nr 8 (odc. Długołęka – Wrocław– Kobierzyce) i nr 5 (odc. Trzebnica – Wrocław). AOW komunikuje autostradę A4 z drogą ekspresową S8 (Wrocław-Warszawa). 
AOW została podzielona na 3 odcinki:

łącznik Kobierzyce-węzeł Lotnisko – ok. 14 km

most autostradowy przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi –1,742 km

węzeł lotnisko – łącznik Długołęka – ok. 20 km


Kontrakt na AOW. Wybudowano:

- najwyższy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu

- 7  węzłów

- 42 obiekty mostowe

- ok. 27 km ekranów akustycznych

Łączna długość AOW to ok. 36 km, a jej wartość przekracza 4 mld zł.

Inwestycja finansowana z budżetu państwa
Rekordowy most

W ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia powstał największy w Polsce betonowy most podwieszany do jednego pylonu. Most jest rekordzistą w wielu architektonicznych konkurencjach:

- ma najwyższy  w Polsce pylon (122 m wysokości)

- jest 4. co do  wielkości mostem betonowym na świecie

- długość mostu wraz z estakadami wynosi 1742 m  

- powierzchnia mostu to ponad 70 tys. m2



Na 160 wantach (stalowych  linach) o łącznej  długości ok. 26 km są podwieszone dwie niezależne wielopasmowe jezdnie - to unikatowe rozwiązanie techniczne.




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna