Barbórkowe perełki. Renault Alpine A310 Lista zgłoszeń do 51. Rajdu Barbórka jest coraz szersza. Do organizatorów napływają także zgłoszenia do, budzącej co roku ogromne zainteresowanie, Barbórki Legend



Pobieranie 4.92 Kb.
Data28.04.2016
Rozmiar4.92 Kb.
Barbórkowe perełki. Renault Alpine A310

Lista zgłoszeń do 51. Rajdu Barbórka jest coraz szersza. Do organizatorów napływają także zgłoszenia do, budzącej co roku ogromne zainteresowanie, Barbórki Legend. Samochody, które rywalizowały na rajdowych trasach przed laty, dziś uruchamiają wyobraźnię i wspomnienia.

Łódzka ekipa, Jarosław Kamiński i Aleksandra Kamińska, pojawi się na trasie Barbórki za sterami prawdziwej legendy. To samochód Renault Alpine A310, który był produkowany w latach 1971-1984 i zastąpił wcześniejszy model, A110. Egzemplarz, który zobaczymy w Warszawie na początku grudnia pochodzi z 1979 roku.

Decyzja o konstrukcji Renault Alpine A310 związana była bezpośrednio z rosnącą konkurencją. Rywalizujące koncerny samochodowe prześcigały się, budując coraz większe i coraz mocniejsze sportowe potwory. W pierwszej połowie lat siedemdziesiątych Lancia zaprezentowała równie legendarny model Stratos, Renault nie mogło zostać w tyle.

Początkowo Alpine A310 napędzany był stosowanym w A110 gaźnikowym, czterocylindrowym silnikiem Gordini o mocy 125 KM. Jednak ów napęd okazał się niewystarczający i od 1976 roku w A310 montowano widlasty, sześciocylindrowy silnik dający aż 152 KM, auto rozpędzało się do prędkości 225 km/h. Tradycyjnie, silnik został zamontowany z tyłu i współpracował z manualną skrzynią biegów. W końcowej fazie produkcji pojawiły się „rozwiercone” silniki o pojemności 2,9 litra (Pack GT Boulogne) i mocy blisko 200 KM!

W czternastoletniej historii Renault Alpine A310 z taśm produkcyjnych zjechało niespełna 12 tysięcy egzemplarzy samochodu, w różnych wersjach silnikowych. A310 odnosił sukcesy na rajdowych trasach, w 1977 roku Guy Frequelin wywalczył nim tytuł mistrza Francji. Po 1985 roku Alpine A310 został zastąpiony modelem Alpine GTA.

DANE TECHNICZNE Renault Alpine A310

Silnik

- V6 PRV 2,7 l (2664 cm³), 2 zawory na cylinder


- Układ zasilania: gaźnik
- Moc maksymalna: 152 KM (111,9 kW) przy 6000 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 203 Nm przy 3500 obr/min

Osiągi

- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s


- Czas przejazdu ¼ mili: 15,4 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna