Bożena Ploszka wymagania edukacyjne klasa 1 wymagania edukacyjne – klasa 1



Pobieranie 295.29 Kb.
Strona1/6
Data04.05.2016
Rozmiar295.29 Kb.
  1   2   3   4   5   6


Bożena Ploszka

WYMAGANIA
EDUKACYJNE


Klasa 1
WYMAGANIA EDUKACYJNE – KLASA 1


Części podręcznika

Uczeń zna


Uczeń potrafi

Słownictwo

Materiał gramatyczny


Module 0
Starter

Unit a

Nice to meet you

  • liczebniki główne;

  • nazwy państw
    i narodowości
    (np. Spain – Spanish, Italy – Italian);

  • stolice państw
    (np. Madrid, Rome, Athens)

Ocena dopuszczająca

  • zrozumieć dialog, w którym postacie się przedstawiają i odpowiedzieć
    na pytania;

  • nazywać stolice różnych państw (np. A: What’s the capital of Spain?
    B: It’s Madrid.);

Ocena dostateczna

  • na podstawie podanych informacji zapytać o dane osobowe postaci
    i odpowiedzieć na takie pytania (np. A: Where is Moira from? B: She’s from Rome, Italy. A: How old is she? B: She’s 18.);

  • wykonać proste działania matematyczne (np. Ten plus eleven equals
    twenty-one
    .)

Starter

Unit b

Favourite objects

  • przedmioty codziennego użytku (np. atlas, pencil, bike, digital camera);

  • nazwy ubrań
    (np. trousers, scarf, coat, gloves);

  • kolory (np. green, blue, red)

  • przedimek a i an;

  • liczbę mnogą rzeczownika regularną i nieregularną;

  • zaimki wskazujące this, that, these, those;

  • zaimki osobowe
    w formie dopełnienia (np. me, you, him);

  • przymiotniki dzierżawcze
    (np. my, your, his);

  • dopełniacz saksoński

Ocena dobra

  • opowiedzieć o sobie, np. jakie przedmioty znajdują się w jego plecaku, jakie
    są jego ulubione ubrania, kolory itp.

  • nazywać różne przedmioty, stosując przedimek a/ an, liczbę mnogą rzeczownika oraz zaimki wskazujące (np. a sharpener, shelves; These are skateboards and that is a bike.);

Ocena bardzo dobra

  • odpowiedzieć na różne pytania o swoich najbliższych, stosując dopełniacz saksoński i przymiotniki dzierżawcze (np. A: What colour are your father’s eyes? B: His eyes are blue.)




Starter

Unit c

Home

  • pomieszczenia
    w domu, nazwy mebli
    i sprzętów domowych (np. kitchen, bedroom, sink, cooker, pillow, armchair, bath)

  • strukturę
    there is/ there are;

  • czasownik have got
    w zdaniach twierdzących, przeczących
    i pytających;

  • przyimki miejsca
    (np. on, in, under, between)

Ocena dopuszczająca

  • z pomocą nauczyciela opisać ilustrację domu, stosując there is/ there are
    (np. There is a sofa in the living room. There aren’t any magazines on the coffee table.);

  • na podstawie podanych informacji z pomocą nauczyciela rozmawiać o pokoju postaci, stosując przyimki miejsca (np. A: Are there any books on the desk?
    B: No, there aren’t.);

Ocena dostateczna

  • powiedzieć, jakie przedmioty posiada (np. I have got a digital camera, but
    I haven’t got a skateboard
    .)

Ocena dobra

- samodzielnie opisać ilustrację domu, stosując there is/ there are (np. There is
a sofa in the living room. There aren’t any magazines on the coffee table
.)

Ocena bardzo dobra

- na podstawie podanych informacji samodzielnie rozmawiać o pokoju postaci, stosując przyimki miejsca (np. A: Are there any books on the desk?
B: No, there aren’t.)

Starter

Unit d

Family

  • nazwy członków rodziny (np. father, sister, uncle, cousin)




Ocena dopuszczająca

  • nazywać postacie na ilustracji, stosując dopełniacz saksoński (np. Marion
    is Lyn’s aunt
    .);

  • Ocena dostateczna

  • na podstawie drzewa genealogicznego opowiedzieć o swojej rodzinie




Realizowanie wytycznych Podstawy programowej

Uwzględnianie realiów życia codziennego ucznia

  • dane osobowe ucznia;

  • ulubione ubrania, kolory itp. ucznia;

  • przedmioty, które uczeń posiada;

  • rodzina ucznia

Interdyscyplinarność

  • liczby i proste działania matematyczne (matematyka);

  • państwa i ich stolice (geografia)

Rozwijanie samodzielności

  1. Trening strategii:

  • słownictwo – grupowanie wyrazów (np. kitchen – sink, cooker, fridge)

  1. Możliwość samodzielnego powtórzenia i przećwiczenia zagadnień gramatycznych
    w sekcji Grammar Reference Section Starter Unit A-D (w Podręczniku ucznia)
  1   2   3   4   5   6


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna