Chevrolet – sto lat ikony motoryzacji



Pobieranie 15.16 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar15.16 Kb.



29 września 2010 r.

Chevrolet – sto lat ikony motoryzacji
W trakcie niemal stu lat działalności Chevrolet stał się powszechnie znaną nazwą. Obecnie na świecie co 8 sekund ktoś kupuje Chevroleta. Co roku około 3,5 mln pojazdów sprzedawanych jest w ponad 130 krajach, co czyni Chevroleta czwarta największą marką samochodów na świecie.
Marka utworzona w Stanach Zjednoczonych przez szwajcarskiego emigranta, Louisa Chevroleta oraz założyciela GM, Billy`ego Duranta, szybko stała się filarem General Motors z fabrykami samochodów na całym świecie. W dzisiejszych czasach Chevrolety są projektowane, konstruowane i wytwarzane przez globalnie powiązane zespoły z Ameryki Północnej i Południowej, Europy, Azji i Australii. W trakcie swojej historii Chevrolet produkował samochody o śmiałym, wyróżniającym się designie, a wiele z nich same w sobie stało się legendami.
Podczas ekskluzywnego wydarzenia w przeddzień Paryskiego Salonu Samochodowego 2010, Chevrolet i znany francuski projektant mody Frank Sorbier, zaprezentowali pokaz mody „Chevrolet Fashion Catwalk”, pokazując sto lat projektowania samochodów i mody. Cztery modele Chevroleta wybrane do pokazu mody reprezentują główne kamienie milowe w stuletniej historii marki.
1928 Chevrolet Model National AB Tourer

Louis Chevrolet był pionierskim inżynierem, a wcześniej kierowcą wyścigowym, znanym z włączania nowych elementów do każdego ze swoich nowych samochodów. Chevrolet Model National AB Tourer z 1928 roku, o brązowo-kremowej karoserii, stanowi przykład tegorocznego stylu nadwozia. Posiadał on też nowe elementy, takie jak podświetlana deska rozdzielcza, hamulce na wszystkich kołach oraz termostat. Dla osób, którym się na tyle poszczęściło, aby stać się posiadaczem samochodu, Chevrolet oferował jako standardowe wyposażenie takie udogodnienia, jak podciśnieniowo sterowane wycieraczki szyby, wewnętrzne lusterko wsteczne oraz światła postojowe.


1957 Chevrolet Bel Air

Chevrolet Bel Air był doskonały dla amerykańskich rodzin w latach 50., ponieważ był to stylowy, a jednocześnie godny samochód, aby go posiadać. Chevrolet ten zaprojektowano, aby miał nowoczesny, promienny wygląd, co podkreślono poprzez miętową „morską mgłę” i biały kabriolet Bel Air. Wysokie tylne światła, anodowane czystym srebrem wewnętrzne listwy oraz złote symbole Chevroleta na przedzie zadawały szyku tak pożądanego na niedzielną popołudniową rodzinną przejażdżkę. Dla entuzjastów starych samochodów kabriolet Bel Air stał się bardzo poszukiwanym okazem kolekcjonerskim.


1963 Chevrolet Corvette Sting Ray (z dzieloną szybą)

Aby poczuć dreszcz emocji na drodze, Amerykanie nie musieli już szukać niczego innego niż Corvette Sting Ray z 1963 roku. Czerwona Corvette Sting Ray z dzieloną szybą reprezentuje całkowicie nowy styl nadwozia i była doskonałym połączeniem światowej klasy obsługi z wyjątkowym pan-amerykańskim stylem i osiągami. Poza świetną mocą silnika (250 KM) i właściwościami jezdnymi, klientom opcjonalnie oferowano radio AM-FM, klimatyzację i skórzaną tapicerkę. Corvette była idealna dla osób poszukujących wrażeń z jazdy, ale kwestionujących konwenanse tej dekady, chłonących nowe idee i lubiących głośną muzykę. Corvette Sting Ray z dzieloną szybą jest rzadkim okazem i pozostaje jednym z najważniejszych kolekcjonerskich aut.


1976 Chevrolet Camaro

W latach 70. Chevrolet Camaro był odpowiedzią dla amerykańskiej klasy pracującej, szukającej ekscytującej sportowej jazdy w dobie kryzysu. Ta generacja Camaro, jak prezentowany żółto-czarny "Bumblebee", jest uważana za jedne z najlepszych krajowych samochodów sportowych w historii. Do tego stopnia, że "Bumblebee" został kluczową postacią filmu Transformers z 2007 r., w którym klasyk z 1976 r. staje się współczesnym Camaro w nowoczesnym stylu. Ten unikalny Camaro był prezentowany na oficjalnych galach związanych z premierą filmu Transformers.




O Chevrolecie

Chevrolet jest wiodącą globalną marką koncernu General Motors, którego roczna sprzedaż wynosi około 3,5 mln pojazdów w ponad 130 krajach. Jest czwartą marką samochodową pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Chevrolet oferuje praktyczne i ekonomiczne samochody o oryginalnej stylistyce i w atrakcyjnych cenach. Po ponownym wprowadzeniu tej marki na rynek europejski w 2005 r. Chevrolet ponad dwukrotnie zwiększył swoją sprzedaż, osiągając w 2008 r. poziom około 500 000 egzemplarzy. W 2009 r. udział Chevroleta w rynku w Europie wyniósł 2,3% przy sprzedaży 426 000 samochodów. Chevrolet dysponuje siecią 2 900 dystrybutorów i punktów serwisowych w całej Europie. Nowa linia Chevroleta obejmuje zupełnie nowy model miejski Spark, niewielkie Aveo, kompaktowy sedan Cruze, SUV Captiva, średniej wielkości Epica oraz legendarny samochód sportowy Corvette. W 2011 r. Chevrolet wprowadzi na rynek zupełnie nowego, rodzinnego vana Orlando, model Camaro w wersjach coupe i convertible, nowe Aveo, hatchbacka Cruze oraz SUVa Captivę z czterema nowymi silnikami. Największe rynki Chevroleta w Europie to Rosja, Włochy, Niemcy, Francja, Hiszpania i Wielka Brytania. Założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta marka przygotowuje się do obchodów stulecia swojego istnienia, które zostaną uświetnione debiutem przełomowego Chevroleta Volt – pojazdu z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu. Więcej informacji na temat Chevroleta można znaleźć na stronach http://www.chevroleteurope.com lub http://media.chevroleteurope.com

Kontakt:
Wojciech Osoś

Chevrolet Poland

+48 22 606 16 09

wojciech.osos@gm.com


Chevrolet Poland Sp. z o.o.

Ul. Wołoska 5 Tel. +48 22 606 1609 media.chevroleteurope.com

02-675 Warszawa Fax +48 22 606 1601 www.chevrolet.pl

Polska




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna