Ciemna strona w Tobie może Cię zniszczyć!



Pobieranie 13.95 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar13.95 Kb.

PIĘKNO


SKOONHEID (BEAUTY)

Reżyseria: Oliver Hermanus

RPA, 2011, 99 min.

Język: afrykanerski (afrikaans) i angielski



Ciemna strona w Tobie może Cię zniszczyć!


Kontakt:


Marek Zalewski

Tongariro Releasing

T. 535 779 777

m.zalewski@tongariro.pl


Opis


Opowieść o mężczyźnie, który głęboko wierzy, że zły los jest mu pisany. Nie podejmuje żadnych działań, które mogą uczynić go szczęśliwym. Zupełnie nie jest przygotowany na przypadkowe spotkanie, które zmąci jego czystym i poukładanym życiem.

Nagrody i festiwale


  1. Cannes Film Festival: Un Certain Regard

  2. Zurich Film Festival: Golden Eye dla Deona Lotza, Best Actor

  3. Durban Film Festival

  4. Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty

  5. Melbourne International Film Festival

  6. Toronto International Film Festival

  7. Athens Film Festival

  8. Zurich Film Festival

  9. Rio de Janeiro International Film Festival

  10. London Film Festival

  11. Oficjalny kandydat RPA do Oscars 2011 w kategorii film nieanglojęzyczny


Oliver Hermanus


Urodził się w Cape Town. Studiował film, media i sztuki wizualne. Po studiach pracował jako reporter dla agencji prasowej RPA. Podczas studiów na London Film School stworzył swój pierwszy film „Shirley Adams”, którego premiera odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno w 2009 roku. Nominowany był do nagrody Sutherland Award na Festiwalu Filmowym w Londynie oraz do nagrody Ingmar Bergman Debut na festiwalu w Goteborgu. Film „Shirley Adams” zdobył wiele nagród na całym świecie, między innymi Grand Prix na Amiens International Film Festival oraz trzy nagrody na Durban Film Festival.

W 2009 roku Oliver Hermanus został zaproszony na 19 sesję Cinefondation organizowaną przez Festiwal Filmowy w Cannes.


Filmografia reżysera:


2008 Shirley Adams, debiut fabularny (92 min)

2007 Yumma, short (12 min)

2007 Interior, short, (4 min)

2005 The Second Floor, dokument (26 min)


Ekipa


Obsada: Albert Maritz, Charlie Keegan, Deon Lotz, Michelle Scott, Roeline Daneel, Sue Diepeveen

Reżyseria: Oliver Hermanus

Scenariusz: Olivier Hermanus, Didier Costet

Muzyka: Ben Ludik

Zdjęcia: Jamie Ramsay

Z opisu reżysera


Ta historia to w dużym stopniu odkrywanie autodestrukcji człowieka. Jego pogardy dla samego siebie, jego nienawiści. Widz wkracza do różnych, uporządkowanych fragmentów życia bohatera, odkrywa jego sekrety i żądze. Doświadczamy jego gwałtowności, poznajemy lęki, gniew i zazdrość.

Bohater żyjący w Południowej Afryce po apartheidzie, jest reprezentantem mniejszości w państwie, które przez wieki było przez tę mniejszość rządzone, a teraz rządzi w nim większość. Fransois mówi językiem, który nie jest znany w żadnym innym zakątku świata. Od dziecka jest naznaczony stygmatami rasizmu i nienawiści. Wychował się w duchu wartości konserwatywnych i wrodzonego lęku przed czarnymi mieszkańcami.

Ale to nie wszystko. Francois jak miliony mężczyzn na całym świecie żyje upokarzany i onieśmielany przez swoje preferencje seksualne. Złożoność tych napięć i mistrzowska zdolność kontrolowania emocji to punkt początkowy filmu. Obserwujemy jak wygląda jego życie. Jak on sam pogrupował psychicznie i geograficznie swoje życie, sekrety i emocje.

I nagle jesteśmy świadkami jego utraty kontroli nad sobą, przekroczenia granic i złamania własnych reguł.

Towarzyszymy mu w podróży do Kapsztadu, kosmopolitycznego miasta, z jego podwójnymi standardami konserwatyzmu i zaskakującym seksualnym podziemiem. Podróż przede wszystkim jest wędrówką psychologiczną, do punktu, od którego nie ma już odwrotu.

Opinie krytyków:


„W pierwszej połowie filmu Hermanus doskonale komponuje hipnotyzujące sceny z budowaniem napięcia wokół tajemnicy niewyjaśnionej aż do ostatniej możliwej chwili. Po emocjonującym interludium film koncentruje się na pogłębionej analizie głównego bohatera i mimo mniejszej intensywności wrażeń utrzymuje ciekawość widza do samego końca.” David Nussair, REEL FILM REVIEWS

„Jest taka duża scena, mniej więcej w 3/4 długości filmu, która z pewnością zdominuje dyskusje na temat filmu. To niemal pewne, że widownia w tym momencie rozdziawi usta z wrażenia.” Paul Martin, INDIE MOVIES ONLINE

„Hermanus wykazuje zadowalający postęp od czasu swojego nagradzanego debiutu. Reżyser w mocny sposób ukazuje subtelności życiowego uwikłania afrykańskiego macho. Piękno nie powinno zostać zamknięte w homoseksualnym getcie.

Muzyka i dźwięk filmu tworzą wyrafinowany kontrapunkt i nadają całości wysmakowane opakowanie.” Jay Weissberg, VARIETY ****

„Imponująco poprowadzone studium Afrykanera – macho z tajemnicami, które ukrywa przed swoją rodziną, przyjaciółmi i samym sobą. Piękno to powolny, ale rzeczywisty portret swoistego apartheidu umysłu.” Lee Marshall, SCREEN INTERNATIONAL ****

„Dotykając w sposób otwarty takich drażliwych kwestii jak rasizm czy homofobia w dzisiejszej RPA, Piękno prowadzi widza do zrozumienia sytuacji człowieka uwikłanego w stereotypy środowiskowe i zdesperowanego do odrzucenia prawdy, choćby za wszelką cenę.” Michael Blyth, LONDON FILM FESTIVAL

„Piękno to powolny, impresyjny portret człowieka wbrew woli pozostawionego samemu sobie, portret dosadny, do którego bardzo przewrotnym kluczem jest nazwisko Rolanda Emmericha, hollywoodzkiego barona, który przed laty osobiście namaścił Hermanusa.” Piotr Pluciński, FESTIWAL FILMOWY NOWE HORYZONTY


ul. św. Czesława 4a/13a, 61-582 Poznań, tel. +48 61 639 34 97, kom.: +48 515 270 800, fax: +48 61 625 68 21, e-mail: poczta@tongariro.pl, www.tongariro.pl




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna