Clifford Adoptante



Pobieranie 33.95 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar33.95 Kb.


ULTIMATE X

WYSTĘPUJĄ (W PORZĄDKU AFLABETYCZNYM)



Clifford Adoptante


PARKS BONIFAY

BOB BURNQUIST

dr. david j. chao

tommy clowers

fabiola da silva

brian deegan

jason ellis

kerry getz

carey hart

tony hawk

mat hoffman

eric koston

bucky lasek

tj lavin


sELEMA masekela

tom mason

dave mirra

stephen murray

rick mccrank

cory “nasty” nastazio

ryan nyquist

jennifer o’brien

travis pastrana

jason richardson

david rogers

ron semiao

darrin shapiro

biker sherlock

rat sult

manu troux


SCENARIUSZ I REŻYSERIA BRUCE HENDRICKS

PRODUCENT ART REPOLA

MONTAŻ MORGAN GRISWOLD

ZDJĘCIA REED SMOOT

RODNEY TAYLOR

C. MITCHELL AMUNDSEN

KIEROWNICTWO PRODUKCJI DOUGLAS C. MERRIFIELD

KONSULTACJA MUZYCZNA DAWN SOLÉR


nick page




PIOSENKI
“Paranoid”

Terence Butler, Anthony Iommi,

John Osbourne, William Ward

Wykonuje: Black Sabbath

“Vitamin”

Brandon Boyd, Michael Einziger, Alex Katunich, Gavin Koppel, Jose Pasillas II

Wykonuje: Incubus
“(Rock) Superstar”

Louis Freese, Senen Reyes,


Lawrence Muggerud

Wykonuje: Cypress Hill


“No Light”

3rd Strike, Lyrics by Jim Korthe

Wykonuje: 3rd Strike
“Alive”

Sonny, Marcos, Traa, Wuv

Wykonuje: P.O.D.
“Paranoid”

Terence Butler, Anthony Iommi,

John Osbourne, William Ward

Wykonuje: 3rd Strike


“Permanent Holiday”

The Suicide Machines

(Dan L., Jason N., Royce N., Ryan V.)

Wykonuje: The Suicide Machines


“Bring It On”

Danny Walker

Wykonuje: Handsome Devil
“We Luv You”

Ralph Jezzard, Richard Battersy

Wykonuje: Grand Theft Audio
“Praise U”

Norman Cook, Camille Yarbrough

Wykonuje: Fatboy Slim
“Christiansands”

Adrian Thaws, Douglas Davis,


Ricky Walters

Wykonuje: Tricky


“Heaven Is A Halfpipe”

Matthew Meschery, John Edney,


Geoff Turney

Wykonuje: OPM

“Who’s On Your Side”

Pennywise

Wykonuje: Pennywise
“El Capitan”

Matthew Meschery, John Edney

Wykonuje: OPM
“Just A Day”

Grant Nicholas, Jon Lee, Taka Hirose

Wykonuje: Feeder
“Skills Like This”

Robert Pollard

Wykonuje: Guided By Voices
“Whispering Wind”

Moby (Richard Hall)

Wykonuje: Moby
“Learn To Fly”

Taylor Hawkins,


Dave Grohl, Nate Mendel

Wykonuje: Foo Fighters


“Redemption”

Jim Korthe, DJ Tru 129, 3rd Strike

Wykonuje: 3rd Strike
“Cry Baby”

Norman Meade, Bert Russell

Wykonuje: Janis Joplin
“In Too Deep”

Sum 41


Wykonuje: Sum 41
Produkcja: ESPN, Touchstone Pictures, 2002
Barwny (CFI)
Film wyświetlany w wielkoformatowych kinach IMAX


O FILMIE
Zrealizowany z myślą o wielkoformatowych kinach IMAX film ”Ultimate X” przedstawia na gigantycznym ekranie napięcie i emocje, które towarzyszą uprawianiu sportów ekstremalnych.

Film nakręcony został podczas Olimpiady Sportów Ekstremalnych 2001 w Filadelfii i pokazuje zawody w następujących dyscyplinach: skateboarding, wakeboarding, kolarstwo i motocross. Niewątpliwą atrakcją filmu są wywiady z mistrzami poszczególnych dyscyplin, wśród których są: Bob Bumquist i Bucky Lasek (skateboarding), Dave Mirra, Ryan Nygust i Mat Hoffman (jazda na BMX-ach), Travis Pastoranna, Brian Deegan i Carey Hart (motocross).


REALIZACJA



Każde pokolenie ma swoich idoli - mówi reżyser Bruce Hendricks. - Ludzi fascynują wydarzenia, filmy, muzyka: to, co do nich przemawia. Sądzę, że współczesne pokolenie identyfikuje się z tymi, którzy uprawiają sporty ekstremalne. Cieszę się, że mogłem uwieńczyć na taśmie filmowej ich niezwykłe wyczyny.

W czasie olimpiady sportów ekstremalnych w Filadelfii, której siódma edycja odbyła się w roku 2001, organizowane są zawody w następujących dyscyplinach: skateborading, wakeboarding, wyścigi rowerowe i motocross. Ekipa filmowała zmagania uczestników dzięki kamerom umieszczonym na motocyklach i deskorolkach dając w ten sposób widzom pełne wrażenie współuczestnictwa.

Po filmach takich jak "Michael Jordan na maxa" i "Olympic Glory" przyszedł czas, by na gigantycznych ekranach kin IMAX (wysokich na sześć pięter, szerokich na osiem) podziwiać można było sporty ekstremalne.

Bruce Hendricks mówi: Zawody oglądamy oczami sportowców. Chcieliśmy bowiem, by nasz film był czymś więcej niż okazją do podziwiania kaskaderskich fajerwerków.

Producent Art Repola dodaje: Nasi sportowcy mają nam do opowiedzenia wiele fascynujących historii. Chcieliśmy, by widzowie mogli ich oglądać podczas zawodów i w życiu prywatnym.



Bruce Hendricks mówi: Zależało nam, by w naszym filmie wystąpili sportowcy o ciekawych osobowościach. Nie zależało nam tylko i wyłącznie na pozyskaniu mistrzów. Są ludzie, który biorą udział w zawodach z czystej miłości do sportu.

Na planie filmu pracowało trzech operatorów, którzy kręcili akcję na wielkim formacie i ekipa, która filmowała wywiady na taśmie 35mm. Operatorami byli: Reed Smoot i Rodney Taylor, światowej sławy mistrzowie wielkiego formatu oraz Mitch Amundsen, który współpracował z Hendricksem na planie "Pearl Harbor" i "Armageddonu".

Przed przystąpieniem do pracy przeprowadzono wiele testów z kadrowaniem i doborem obiektywów, by osiągnąć jak najlepsze efekty wizualne. Aby przydać obrazowi maksymalnego realizmu, stosowaliśmy chwyty, które widzowie znają z filmów takich jak "Szeregowiec Ryan" czy "Gladiator" - mówi Bruce Hendricks. - Mogliśmy spowolnić akcję i rozłożyć ją na czynniki pierwsze, dzięki czemu widzowie zobaczą coś, czego nie dostrzegliby siedząc na trybunach. Filmowaliśmy jednak z umiarem - nie chcieliśmy by naszym widzom zakręciło się w głowie...

Jak na film dokumentalny przystało, rozwój "akcji" często zaskakiwał twórców. Wszystko rozgrywało się w oszałamiającym tempie. Czegoś takiego nie napisałby żaden scenarzysta - mówi Bruce Hendricks.

Osiemdziesięcioosobową ekipę podzielono na cztery zespoły - trzy wielkoformatowe i jeden 35mm - które pracowały niezależnie od siebie filmując rozgrywane równolegle zawody w różnych dziedzinach sportów ekstremalnych. Rozgrywano je głównie w First Union Center w Filadelfii, zawody dodatkowe - takiej jak wyścigi BMX-ów - miały miejsce w Camp Woodward, podczas gdy popisy gimnastyków i wyczynowców organizowano w zachodniej Pennsylvanii nieopodal Pennsylvania State University.

Zwykle ekipa realizująca film dokumentalny ma do dyspozycji kamery video lub 16mm, twórcy "Ultimate X" pracowali jednak z kamerami wielkoformatowymi, które ważyły prawie 40 kilogramów.

Producent Art Repola mówi: Kamery były ogromne - żeby podnieść niektóre z nich, trzeba było dwóch ludzi. Dodajmy do tego dźwigi, platformy i pozostały sprzęt. Musieliśmy do maksimum ograniczyć mobilność i rozwiązać niewyobrażalne problemy natury logistycznej...

Kluczem do sukcesu filmu była ścisła współpraca z ESPN. Rich Feinberg, koordynator X Games, mówi: Zależało nam na tym, by zapewnić najlepsze warunki pracy zarówno ekipom telewizyjnym, jak i ekipie realizującej "Ultimate X". Udało nam się zapobiec niezdrowej rywalizacji. Wszystkim zorganizowaliśmy tak, by nikt nie wchodził sobie w drogę...

Zdjęcia drobiazgowo planowano, bo kamera wielkoformatowa pracuje znacznie szybciej niż kamera 35mm, zużywając tym samym dużo więcej taśmy: kamera wielkoformatowa zużywa 300 metrów taśmy w trzy minuty, podczas gdy kamera 35mm - w dziesięć minut. Musieliśmy kierować się rozsądkiem - mówi Art Repola.

Ekipa miała zaledwie dwa tygodnie na nakręcenie wszystkich wywiadów i zawodów. Autor zdjęć Reed Smoot mówi: Nie chcieliśmy ograniczać się do biernej rejestracji wydarzeń, zależało nam bowiem na tym, by widzowie poczuli, że sami biorą udział we wszystkim, co dzieje się na ekranie.

Autor zdjęć Rodney Taylor dodaje: Sportowcy bardzo nam w tym pomogli, bo wielu z nich jest filmowcami-amatorami.

Operator kamery Kim Marks mówi: Doskonale wiedzą, gdzie ustawić kamerę, bo bez przerwy filmują się nawzajem.

Twórcy montowali kamery gdzie się tylko dało - nawet na rowerach, motocyklach i deskorolkach. Efekty ich pracy przechodzą najśmielsze oczekiwania. Reed Smoot mówi: Wkroczyliśmy w sam środek akcji. Ekipy telewizyjne nigdy by sobie na to nie pozwoliły.

Nie obyło się bez drobnych wypadków. W pewnej chwili motocyklista Brian Deegan wpadł na jedną z ekip. Operator kamery Kim Marks i jego asystent spadli z platformy, na której umocowano kamerę, ale na szczęście nic im się nie stało - ucierpiał jedynie sprzęt...

Twórcy przekonali się, że sportowców ekstremalnych łączą niezwykłe więzi. Art Repola mówi: Wszyscy cieszą się sukcesem innych. Czegoś takiego nie spotyka się często...

Siedemnastoletni motocyklista Travis Pastrana mówi: Niezwykłe w sporcie ekstremalnym jest to, że nikt z nas nie jest "nietykalny". Lubimy rozmawiać z kibicami, w przeciwieństwie do innych gwiazd sportu, które machają do tłumów, po czym znikają w szatni.



Bruce Hendricks podsumowuje: Sporty ekstremalne wymagają niezwykłej sprawności, finezji i ekspresji. Jeśli nigdy ich dotąd nie oglądałeś, powinieneś zobaczyć nasz film. Zostaniesz kibicem po wieczne czasy...
TWÓRCY
BRUCE HENDRICKS

robi filmy od przeszło ćwierć wieku. Za telewizyjny film "The Wave" otrzymał nagrodę Emmy. Nadzorował produkcję m.in. "Pretty Woman", "Twierdzy", "Armageddonu", "Szóstego zmysłu" i "Pearl Harbor".



REED SMOOT

jest autorem zdjęć do m.in.: "Wędrówki do domu", "The Windwalker", "Russkies", serialu TV "Długie gorące lato", wyróżnionego Oscarem dokumentu "The Great American Cowboy" i "Podróży człowieka" (IMAX).



RODNEY TAYLOR

jest autorem zdjęć do m.in.: "Michael Jordan na maxa", "Alaska: Spirit of the Wild", "Loch Lomond: Legend of the Loch", "Wildifre: Feel the Heat", "Amazing Journeys" "Twang" i "All Access". Był operatorem drugiej ekipy na planie "Enough" Michaela Apteda z Jennifer Lopez.



C. MITCHELL AMUNDSEN

był operatorem drugiej ekipy na planie "Pearl Harbor" i "ED tv". Współpracował przy m.in. następujących filmach: "Armageddon", "Człowiek w żelaznej masce", "Teoria spisku", "Wystrzałowe dziewczyny", "Na linii ognia", "Dom przy Carroll Street", "Rising Arizona" (video, TVP: "Arizona junior") i "Rumble Fish".




ULTIMATE X

Syrena Entertainment Group / IMAX



www.syrena.com


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna