Dodatkowe informacje



Pobieranie 11.25 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar11.25 Kb.




Informacja prasowa

BPSC SA
Dodatkowe informacje:


Adam Mitura, GSM 693 880 495, amitura@inplusmedia.pl

Dariusz Wala BPSC SA, GSM 660 719 399, dwala@bpsc.com.pl

Wszechobecny Kaizen..?

Na ile japońska filozofia określająca zaangażowanie wszystkich członków organizacji w proces doskonalenia jej funkcjonowania przenika funkcjonalności systemu ERP? Uczestnicy spotkania zorganizowanego przez BPSC SA mieli okazję podyskutować o tym, jak wykorzystywane przez nich rozwiązania informatyczne mogą przełożyć się na myślenie o doskonaleniu procesów realizowanych w firmach. Konferencja zgromadziła menedżerów zarządzających firmami produkcyjnymi wykorzystującymi oprogramowanie największego polskiego dostawcy oprogramowania ERP dla dużych i średnich przedsiębiorstw.

Okazją do zorganizowania konferencji była możliwość wykorzystania spostrzeżeń projektantów systemu Impuls EVO po wyjeździe studialnym do największych japońskich fabryk. Ich wieloletnie doświadczenie w tworzeniu oraz wdrażaniu oprogramowania dla firm produkcyjnych, dystrybucyjnych i usługowych w zderzeniu z najbardziej wydajną i racjonalizatorską kulturą przemysłową dało zaskakujące rezultaty.

- Nasi klienci, którzy od lat korzystają z oprogramowania BPSC to przedsiębiorcy otwarci na innowacje. Liczne zmiany jakie systematycznie wprowadzamy do naszego oprogramowania są w istotnej części rezultatem konsultacji właśnie z nimi. Tym bardziej chcieliśmy podzielić się naszą wiedzą o modelach zarządzania popartą praktycznymi przykładami z japońskich fabryk takich koncernów jak J-TREC, Japan Tobacco INC, Yaskawa Manufacturing Corporation Robot Company, Omron Taiyo Co. Ltd., Toyota Tsutsumi Plant – podkreśla Stanisław Kędzierski, twórca funkcjonalności produkcyjnych oferowanych przez BPSC SA

Uczestnicy konferencji mieli okazję zobaczyć jak filozofia Kaizen może być realizowana przy wsparciu takich rozwiązań informatycznych jak harmonogramowanie produkcji, raport PZM, system MES, a nawet tak - wydawało by się - odległe rozwiąznaia jak systemy Bussiness Inteligence czy Human Capital Management

- Na dzisiejszym spotkaniu przekonywaliśmy uczestników, że realizacja filozofi Kaizen to nie tylko optymalizacja zapasów i produkcji w toku, szybkie reagowanie na informacje pozyskiwane z takich rozwiązań jak MES czy ekrany dotykowe, ale przede wszystkim właściwa motywacja pracowników oraz włączenie ich na kulturę zmiany w organizacji – podkreśla Stanisław Kędzierski – To wbrew pozorom spore wyzwanie. Jak pokazują liczne badania, kultura zachodnia charakteryzuje się nastawieniem na stosowanie się do instrukcji, brak otwartości na uwagi podwładnych oraz zdecydowaną orientację na wyniki. Kultura japońska to przede wszystkim naturalne podejście do zgłaszania pomysłów racjonalizatorskich oraz orientacja na doskonalenie procesów. Wynik ma być tego pochodną. Tylko takie podejście pozwala na stosowanie zasad Kaizen – dodaje Kędzierski.

Uzupełnieniem prezentacji ekspertów BPSC były prezentacje przedstawicieli firm Queris oraz Consorg. Tomasz Zieliński z firmy Queris namawiał do odwagi i wizjonerstwa w procesie inwestowania oraz organizowania procesów produkcyjnych. Marian Szary zaprezentował wizję firmy Consorg w usprawnianiu procesów kontrolingowych.

Współpraca BPSC SA z partnerami japońskimi ma w przyszłości opierać się na regularnych wyjazdach studialnych. Eksperci firmy z różnych dziedzin odwiedzać będą tamtejsze przedsiębiorstwa rozwijając swoją wiedzę na temat japońskich praktyk zarządzania produkcją. Spore zainteresowanie użytkowników systemów Impuls EVO sprawiło, że planowane są również kolejne konferencje tego typu.

***


BPSC SA zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Sztandarowym produktem firmy jest zintegrowany pakiet klasy MRPII/ERP Impuls EVO. System należy w tej chwili do ścisłej czołówki oferowanych na rynku rozwiązań tej klasy. Dzięki swojej kompleksowości i elastyczności kolejne rozwiązania klasy ERP wykorzystywane są przez prawie 600 średnich i dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjno-handlowych oraz usługowych. Firma zatrudnia ponad 240 osób - najwyższej klasy specjalistów w doskonały sposób łączących wiedzę na temat nowych technologii ze znajomością potrzeb współczesnych przedsiębiorstw.

Wśród klientów BPSC są m.in. wybrane przedsiębiorstwa Grupy Tauron Polska Energia, Kler, BIG – STAR, Organika, Selena, Defto, Litex, Masfalt, Press Glass, Grupa Famur, Grupa Sokołów, Sokpol, OSM Piątnica, WSP Społem Kielce, Krajowa Spółka Cukrowa.





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna