Dotknij mnie



Pobieranie 35.46 Kb.
Data05.05.2016
Rozmiar35.46 Kb.


Kino Swiat i Bendom Film

Przedstawiają film:



DOTKNIJ

MNIE


Scenaiursz i reżyseria:



Ewa Stankiewicz

Anna Jadowska

Premiera: 22 października 2004 r.

Produkcja : Polska, 2003

Czas trwania: 90 minut.
Dystrybucja w Polsce:

Kino Świat Sp. z o.o.

ul. Belwederska 20/22

00-762 Warszawa

tel. (22) 840-68-01, fax (22) 840-68-06

www.kinoswiat.pl, ftp.kinoswiat.pl


Produkcja:
Bendom Film w koprodukcji z Telewizją Polską oraz Agencją Produkcji Filmowej,

wstępują:
Ewa Szykulska, Piotr Miazga, Sylwester Jakimow, Grzegorz Stosz, Anna Bielecka

zdjęcia: Robert Mleczko
montaż: Robert Ciodyk
dźwięk: Bartłomiej Woźniak
transfer: Krzysztof Ptak,

Producenci:
Joanna Strzelecka, Andrzej Kuryłowicz, Anna Jadowska, Ewa Stankiewicz
Zrealizowano przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury.

www.dotknijmnie.3c.pl
www.dotknijmnie.film.pl

Po co?
Film wynika z potrzeby opisania lub choćby dotknięcia współczesnej polskiej rzeczywistości. Świata, w którym młodzi aktorzy proponują na antenie podrzędnej telewizji zestaw 20 sztucznych paznokci (w tym jeden gratis) jako bonus do zakupu super noży. Z kolei wyrzuceni z pracy dostają od kolegi dobry namiar: „seks na żywo, to taka nowość w Polsce”. Ten świat jest tylko tłem do pokazania ludzi rozbitych, szukających miłości, a znajdujących seks w zdezelowanym małym fiacie. Ludzi mijających się wzajemnie. Na marginesie życia, jeśli nie społecznego, to na pewno duchowego i emocjonalnego.

O czym?
Film o braku miłości i o desperackim jej poszukiwaniu. Tak niewiele potrzeba, żeby bohaterowie byli szczęśliwi. Widz jest świadkiem, jak ludzie mijają się o milimetr i idą dalej w swoim cieniu. Ze strachu? Przez nieuwagę? Samotni, wyobcowani, wzruszający.

Konwencja.
Dramat z elementami komedii. Silnie zakorzeniony w dokumentalnej scenerii, w Polsce, tu i teraz.
Jak powstawał?
Bez pieniędzy. Bez producenta. Można powiedzieć na zasadzie „spółdzielni” tzn. wkładu własnego ekipy filmowej, która jednocześnie była bardzo starannie dobrana: głównie liczyła się zdolność do pracy o suchym pysku i pustym żołądku. A mówiąc poważnie: bez pieniędzy ale z profesjonalistami!
Nie chciałyśmy, żeby ten brak pieniędzy nas ograniczał. Starałyśmy się zrobić film

z rozmachem (wiele miejsc zdjęciowych, duża ekipa aktorska) organizując to, czego nie mogłyśmy kupić, namawiając ludzi do współpracy i do pomocy. Spotkałyśmy się z ogromną życzliwością przyjaciół i wielu obcych osób, bez których nie byłoby tego filmu.


Zaletą takiej produkcji była całkowita niezależność, wolność i dobre warunki do własnych poszukiwań twórczych.
Fabuła.
To film, w którym przeplata się kilka wątków. Nieśmiały policjant, wezwany przez sąsiadów do uciszenia domowej awantury, zakochuje się w 20 lat starszej od siebie kobiecie. Jego obiekt westchnień stale zmienia konkubentów i ucieka od miłości, która czeka u progu drzwi. Drugi wątek opowiada o aktorze nieudolnie sprzedającym garnki w tandetnych reklamach podrzędnej telewizji, który jest idolem 16 letniej dziewczyny, wiernego widza programów tele-sprzedaży. Zapatrzony w prostytutkę, którą widuje w oknie na zapleczu agencji towarzyskiej, niszczy zdesperowaną dziewczynę.

Historia fabularna – dokumentalne tło.
Zależało nam na dokumentalnej prawdzie rzeczywistości o której opowiadamy. Takie miejsca jak Urząd Zatrudnienia, czy agencja towarzyska w „Dotknij mnie” nie są aranżowane, tylko z życia wzięte. Czasem to narażało nas, czasem innych na utrudnienia w pracy. Np. wnętrze agencji towarzyskiej – puste w ciągu dnia - mieliśmy udostępnione za darmo przez życzliwego właściciela. Jednak zdjęcia przedłużyły się do wieczora. Sytuacja była patowa: my w stresie nie możemy skończyć sceny, a za oknem na podwórku od dłuższego czasu czeka pod drzwiami grupa dziewczyn i klientów na otwarcie agencji.

Aktorzy:

Ewa Szykulska – rola pani Ewy
Aktorka znana z wielu świetnych ról m.in. z „Dziewczyn do wzięcia” Janusza Kondratiuka, „Vabanku” Juliusza Machulskiego. Występowała w najlepszych polskich serialach m.in. w „Karierze Nikodema Dyzmy”. Ukończyła Wyższą Szkołę Aktorską w Warszawie. Przez kilkanaście sezonów związana była z Teatrem Studio i Teatrem Syrena. Cierpliwa, skromna i otwarta. Zapytana, jakie nagrody jej wymienić, powiedziała: żadne! O mnie ma być najmniej!
Piotr Miazga – rola Piotra, aktora tele-sprzedaży

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi Wydziału Aktorskiego (2002). Pracował m.in. z Wojciechem Malajkatem, Bronisławem Wrocławskim. Grał w spektaklach reżyserowanych przez Barbarę Sass, Piotra Cieplaka i Zbigniewa Brzozę. Wystąpił w jednej z głównych ról w „Suburbii” w reżyserii Tomasza Hynka. Zespół aktorski tego spektaklu został nagrodzony na XX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Zagrał m.in. w „Reichu” Władysława Pasikowskiego, „Hakerze” Janusza Zaorskiego i „Karierze Nikosia D.” Jacka Bromskiego.

.
Grzegorz Stoszrola policjanta
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi Wydziału Aktorskiego (2002). Samodzielnie pracował nad spektaklem "Technika Punktu Świetlnego" nagrodzonego dwiema nagrodami na festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie w roku 2003. Laureat nagrody aktorskiej na festiwalu szkół teatralnych w roku 2001 za rolę Dyrektora Opery Rosenberga w spektaklu "Amadeusz" i Czepca w "Weselu". Występował m.in. u boku Joanny Żółkowskiej i Karola Strasburgera w komedii "po drugiej stronie lustra" w teatrze Prezentacje w Warszawie. Aktualnie przygotowuje spektakl "Sweeny Agonistes" w Starej Prochowni w Warszawie.

Jest autorem sztuki teatralnej, pisze i jakby co, to jeszcze coś dopisze.



Sylwester Jakimow – rola aktora tele-sprzedaży
Aktualnie kończy Państwową Wyższą Szkołę Filmową Telewizyjną i Teatralną w Łodzi Wydział Reżyserii. Jest autorem filmu dokumentalnego pt. „Jesteś w moim sercu” pokazywanego na wielu festiwalach na całym świecie. Zrealizował dokument o zespole muzycznym „Pogodno” oraz krótką fabułę „Ostatni dzień na słońcu” . Otrzymał nagrodę specjalną za reżyserię reklamy pt. "Każdy potrzebuje żywej kultury" w Konkursie Kodaka 2003.

Twórcy:

Robert Ciodyk –montażysta
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi,

Wyższego Studium Form Multimedialnych i Montażu. Montażysta reportaży i dokumentów, programów, koncertów, edytor telegazety, technik emisji, realizator programów na żywo. Ma również doświadczenia zawodowe jako operator kamery, dźwiękowiec i oświetleniowiec. Pracował dla Studiów Filmowych ProCable, TATRA-LIVE, FILMREC. Aktualnie jest montażystą TVN, realizując m.in. takie programy jak: “Ludzie w drodze”, „W mrocznym kręgu” i seriale dokumentalne: „Granice”, „Kryminalne Gry” . Filmy które montuje są licznie nagradzane na festiwalach m.in. „Więzienne sny samochodziarza Harry’ego czyli odyseja na pryczy” w reżyserii Yves’a Goulais otrzymały nagrodę sekcji offowej przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni (1998 rok). Reportaż „Podobać się Bogu” w reżyserii Adriana Kręciszewskiego został nagrodzony na Festiwalu „Człowiek w zagrożeniu” (Łódź 1999). Serial dokumentalny „Kryminalne Gry” otrzymał Grand Prix „Golden Beggar” na

8 Międzynarodowym Festiwalu Produkcji Telewizyjnych w Koszycach (2002 rok).
Anna Jadowska – scenariusz i reżyseria
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi Wydział Reżyserii. Absolwentka Polonistyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracowała w Polskim Radiu Wrocław jako reporterka działu informacyjnego, publicystyki i reportażu. Zrealizowała m.in. dokument “Zakochana para”, za który otrzymała nagrodę publiczności na festiwalu “Młodego kina” w Turku. Autorka m.in. krótkiej fabuły “Złote pantofelki” i dokumentów “Konrad Góra” oraz “Wakacje na Suchej”. Uczestniczka warsztatów reżyserskich z udziałem Agnieszki Holland, Krzysztofa Zanussiego, Wojciecha Marczewskiego, Marty Meszaros i Macieja Dejczera. Publikuje krótkie formy literackie w Ricie Baum “Dzika noc, szalona noc z Emily D.”, “Metoda chleba i wina”, “Historia z tego miesiąca”), BruLionie (“Bez tytułu”) i Masce (“Czekając na Ernesta hemingway’a”). Laureatka konkursu na najlepszy scenariusz filmu dyplomowego.

Ewa Stankiewicz – scenariusz i reżyseria
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi Wydział Reżyserii. Absolwentka Polonistyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracowała w Radio Des Droites De L’Homme (Radio Praw Człowieka w Paryżu) jako reporterka i prezenterka oraz w Polskim Radiu Wrocław, TVN, TVP realizując autorskie reportaże i formy dokumentalne, za które otrzymywała liczne nagrody, m.in. Wyróżnienie na Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie za film dokumentalny “Dywizja marketing” (1998), Nagrodę SDP za reportaż radiowy “Rondo alla polacca”, I Nagrodę w konkursie Stowarzyszenia Radia Publicznego za 2 reportaże radiowe “Przypowieść o życiu i śmierci” i “Bankiet”, II nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Radiowych za reportaż “Panu na razie dziękujemy”, Wyróżnienie w konkursie Polska i Świat za reportaż “Przechadzka po bożym świecie”. Uczestniczka warsztatów reżyserskich z udziałem m.in. Agnieszki Holland, Wojciecha Marczewskiego. Stypendystka MSZ Francji. Jej filmy: „Znajomi z widzenia”, „Głupie zagadki”, „Tramwajowi Ludzie” wyświetlane są w klubowych kinach w Barcelonie.

Podziękowania
Tego filmu nie byłoby bez pomocy: Andrzeja Kuryłowicza, Marcina Tercjaka, Tomka Piotrowskiego, Pawła Szcuckiego, pana Pawła z agencji, Małgosi Hoffman i jej syna Pawła, Bartka Grześka i Michała Bernardyna, Kasi, Pani Iwony Olczak i pana Zbigniewa Guzińskiego z Urzędu Pracy nr 2 w Łodzi, Pana Zbyszka ze String Pubu w Łodzi, Sony Service w Warszawie, Joasi Strzeleckiej, firmy abaq z Łodzi, Joanny Witkowskiej i Artura Kozaka, Bartka Adomów, Marka Nałęcza, Romana Jarosza z Sliver Screenu, Ryszarda Pawłowskiego (firma Top-Graf) i wielu, wielu innych ludzi, którym bardzo dziękujemy. Dziękujemy również profesorom PWSFTviT w Łodzi za wsparcie.Gorące podziękowania dla wszystkich Aktorów, Statystów i całej ekipy, zwłaszcza dla Roberta Mleczko i Roberta Ciodyka!

Ewa Stankiewicz i Anna Jadowska





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna