Drodzy Goście, mieszkańcy Siechnic, nauczyciele, koleżanki I koledzy! Zachęcamy Was do przeczytania specjalnego numery gazetki szkolnej „burza móZGÓW”



Pobieranie 196.15 Kb.
Strona1/4
Data09.05.2016
Rozmiar196.15 Kb.
  1   2   3   4
BURZA NR 3

cloudMÓZGÓW




WYDANIE SPECJALNE Z OKAZJI JUBILEUSZU 6O-LECIA POWSTANIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

MAJ 2006
Drodzy Goście, mieszkańcy Siechnic, nauczyciele, koleżanki i koledzy!

Zachęcamy Was do przeczytania specjalnego numery gazetki szkolnej „BURZA MÓZGÓW”. Od kilku lat gazetkę tworzą uczniowie naszej szkoły, oczywiście pod opieką nauczycieli. Z okazji jubileuszu 60- lecia obecny numer został w całości poświecony naszej szkole podstawowej.

Znajdziecie w nim m.in. wywiady z naszymi mamami i babciami, sondy szkolne przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli na ciekawe tematy, nasze opowiadania i wiersze o szkole, ciekawostki z kwietniowej wycieczki do obserwatorium astronomicznego, nasz humorystyczny przegląd typów uczniów i nauczycieli, krzyżówki związane ze szkołą i jej położeniem. Wielu odnajdzie tu swoje wypowiedzi, opowiadania lub wiersze, każdy znajdzie coś interesującego.

Zapraszamy do lektury.








Nasz zespół redakcyjny:

Opiekun gazetki Pani Beata Dziambor

Współpraca – Pani Katarzyna Błasiak i Samorząd Szkolny
Członkowie redakcji – uczniowie:

Ania Cieślak

Magda Drąg

Wojtek Górnicki

Kamila Hladisz

Marta Kanarek

Ewa Misztur

Jola Nadbrzeska

Kamil Nowicki

Marek Pothaniak

Paulina Procyk

Kuba Smółka

Ola Śmiechowicz


CZYM SIĘ SZCZYCIMY?

- najważniejsze akcje Samorządu Uczniowskiego w ostatnich latach.


Od wielu lat w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Siechnicach sprawy uczniów reprezentuje Samorząd Uczniowski.

W ramach pracy w Samorządzie uczniowie pełnią różnorodne funkcje, wykonują szereg zadań, nie tylko w obrębie naszej szkoły, ale i reprezentują swoich kolegów i koleżanki podczas obrad Dziecięcej Rady Gminy. Prowadzą działalność charytatywną i społeczną, ale i dbają o dobrą zabawę i atmosferę w szkolnych murach.



Wybory członków SU w Szkole Podstawowej w Siechnicach odbywają się zawsze w ostatnich dniach września. W głosowaniu biorą udział wszyscy uczniowie klas V – VI, którzy wybierają swoich reprezentantów spośród uczniów klas VI. Uczniowie głosują również na Rzecznika Praw Ucznia, którym zostaje jeden z nauczycieli.
Wiele akcji Samorządu ma charakter cykliczny. Co roku organizowane są:

  • Akcja podręczniki – czyli pomóżmy naszym kolegom” – zbiórka używanych podręczników i przekazanie ich uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.

  • Góra Grosza” – czyli zbiórka pieniędzy dla dzieci z domów dziecka.

  • Obchody „Dnia Chłopaka” – przygotowania życzeń i symbolicznych upominków dla szkolnych kolegów.

  • Wieczór Wróżb Andrzejkowych” – zabawa, w której tradycja wieczoru andrzejkowego połączona jest ze szkolna dyskoteką.

  • Wspomnienie Święta Zmarłych” – polegające na porządkowaniu siechnickiego cmentarza, szczególnie zaniedbanych i zapomnianych grobów.




  • Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” – to najgłośniejsza akcja charytatywna Samorządu. Od kilku lat przedstawiciele Samorządu oraz wszyscy chętni uczniowie szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Siechnicach byli wolontariuszami WOŚP. Jednak od dwóch lat opiekunowie samorządu, dzięki pomocy i zaangażowaniu: członków



Samorządu, ich rodziców i pozyskanych sponsorów, prowadzą przy Szkole Podstawowej w Siechnicach gminny sztab WOŚP i organizują dwudniową imprezę, podczas której odbywają się liczne konkursy, pokazy oraz rozgrywki sportowe dla wszystkich „dużych i małych” mieszkańców gminy, a przede wszystkim zbierają pieniądze dla chorych dzieci.. Podczas ostatniej akcji udało się zgromadzić ponad 14 tysięcy złotych, które zostały przekazane fundacji Jurka Owsiaka.


  • Zabawa Mikołajkowa” - zabawa, podczas której przedstawiciele Samorządu w przebraniach Świętych Mikołajów, z orszakiem aniołków i diabełków, zlecają uczniom szkoły wiele trudnych zadań, po wykonaniu, których obdarowują wszystkich prezentami.

  • Bal Karnawałowy klas I – III” – uczniowie z Samorządu pomagają w prowadzeniu balu dla najmłodszych, pomagają w organizacji zabaw dla dzieci i w utrzymaniu bezpieczeństwa i porządku na sali gimnastycznej.

  • Szkolne Walentynki” – zabawa, w której dzięki poczcie samorządowej uczniowie szkoły podstawowej przesyłają sobie kartki z życzeniami walentynkowymi; po lekcjach świętowanie kończy szkolna dyskoteka.

  • Pierwszy dzień wiosny” – zabawy, które mają na celu pokazanie uczniom, że nawet dzień wagarowicza warto spędzić w szkolnych murach. W tym roku została zapoczątkowana tradycja wyborów Miss i Mistera wiosny oraz konkurs na najciekawsze przebranie.

  • Akcja Słonik” – zabawa zapoczątkowana w tym roku, polegająca na wręczaniu symbolicznych kolorowych słoników, które mają przynieść szczęście szóstoklasistom piszącym sprawdzian kompetencji.

Ponadto Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego pośredniczą w przekazywaniu informacji pomiędzy uczniami, nauczycielami i dyrekcją szkoły poprzez prowadzenie tzw. Poczty Samorządowej, a także dbają o gazetkę ścienną.

Działalność w Samorządzie Uczniowskim jest dla uczniów dużym wyróżnieniem, wymaga od nich zaangażowania i umiejętności współpracy, ale daje również możliwość dobrej zabawy, nawiązywania nowych przyjaźni oraz realizacji swoich pomysłów i współpracy z szerokim gronem uczniów i nauczycieli. Dlatego serdecznie zapraszam wszystkich uczniów naszej szkoły do współpracy z SU, a uczniów obecnych klas piątych do kandydowania do Rady SU w przyszłym roku.
Opiekun SU

Katarzyna Błasiak



Szkoła nosi imię Mikołaja Kopernika od 16 marca 1973r.

Czy wiesz wszystko o naszym patronie ???

Oto kilka informacji i ciekawostek z życia Mikołaja Kopernika:



  • urodził się w Toruniu w 1473 roku, tu mieszkał przy ul. Św. Anny

  • był astronomem, matematykiem, ekonomistą, lekarzem

  • najzdolniejszy uczeń Akademii Krakowskiej

  • we Włoszech w Padwie studiował medycynę i pracował jako lekarz

  • osiedlił się we Fromborku

  • w czasie wojny polsko- krzyżackiej (1520-21) kierował w Olsztynie obroną zamku

  • pierwszy sformułował prawo o wypieraniu z obiegu lepszego pieniądza przez gorszy

  • autor rewolucyjnego dzieła „O obrotach sfer niebieskich”, w którym zawarł stworzoną przez siebie heliocentryczną teorię Układu Słonecznego

  • na jego cześć stoją dziś pomniki w Warszawie, Krakowie, Toruniu

  • znane powiedzenie związane z jego osobą:





„Wstrzymał słońce, ruszył ziemię,

polskie zrodziło go plemię.”


Sprawozdanie z wycieczki do wrocławskiego obserwatorium astronomicznego.

Nasza klasa Vb pojechała 21 kwietnia 2006r. do obserwatorium astronomicznego znajdującego się we Wrocławiu na ul. Mikołaja Kopernika przy Parku Szczytnickim. Wyjechaliśmy o 8.00 autobusem spod szkoły wraz z kl. VIc i naszymi wychowawczyniami.

Dojechaliśmy do ul. Krakowskiej we Wrocławiu, skąd udaliśmy się na 45 min. spacer do obserwatorium. Przeszliśmy przez Kładkę Zwierzyniecką, a następnie wędrowaliśmy wzdłuż Odry i ogrodzenia wrocławskiego ZOO, obserwując różne zwierzęta. Wreszcie dotarliśmy do Parku Szczytnickiego, gdzie zauważyliśmy kilka wiewiórek.

U celu podróży powitał nas Pan Astronom i oprowadził nas po budynku. Udaliśmy się schodami na górę do kopuły obserwatorium, w której ujrzeliśmy ogromny stuletni teleskop soczewkowy. Przewodnik wyjaśnił nam, na jakiej zasadzie działa i z czego się składa to urządzenie. Pokazał nam także, jak kopuła otwiera się i obraca, aby można było obserwować fragment nieba. Później zeszliśmy na dół do sali wykładowej. Wykład opierał się na prezentacji komputerowej z interesującymi slajdami. Pan mówił o rodzajach teleskopów, opowiadał o aktywności słońca, o wszystkich planetach układu słonecznego. Zobaczyliśmy również fazy Księżyca, obraz powierzchni Marsa oraz powstawanie gwiazd w formie symulacji komputerowej, czyli tzw. ruchomych obrazów. Dowiedzieliśmy się o nowym odkryciu, według którego za Plutonem istnieją jeszcze przynajmniej trzy podobne ciała niebieskie, które mogłyby być uznane za planety. Po skończonym wykładzie, pełni wrażeń opuściliśmy obserwatorium i wróciliśmy na przystanek autobusowy tą samą drogą. Około godz.13.00 byliśmy pod szkołą.

Czas upłynął nam w przyjemnej atmosferze bardzo szybko. Naszym zdaniem była to udana i pouczająca wycieczka. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, które z pewnością przydadzą nam się w przyszłości.

Asia Zabłocka, Mateusz Herold, Radek Wnęk - kl. V b

NASZA SONDA

Za co cenię moich nauczycieli?




  • Cenię moich nauczycieli za to, że zawsze mi pomogą, kiedy czegoś nie rozumiem. Mogę im zaufać. Oni doceniają każdego ucznia z osobna i pomagają nam najwięcej, jak tylko potrafią.

Ewelina Strajt kl.Vc

  • Moich nauczycieli cenię za to, że bardzo starają się nauczyć mnie tego, czego jeszcze nie wiem. Od nich zależy, z jaką wiedzą wyjdę z podstawówki. Umieją rozmawiać na trudne tematy i zawsze doradzą coś mądrego. Na nich zawsze można liczyć.

Marta Kanarek kl.VIa

  • Cenię swoich nauczycieli za to, że bardzo dobrze przygotowali nas do sprawdzianu szóstoklasistów. Nauczyciele są dla nas wyrozumiali i mili. Są też wymagający, ale to dobrze. Gdy nauczyciel postraszy nas np. kartkówką, wtedy się uczymy i to jest dla nas korzyść.

Paulina Procyk kl.VIa

  • Moi nauczyciele są bardzo sympatyczni, mają poczucie humoru. Dużo pomagają, potrafią wytłumaczyć, ale też dużo wymagają. Cenię ich także za to, że są cierpliwi i potrafią nas pocieszyć.

Marta Ozdoba kl.Vc

  • Moich nauczycieli cenię za poczucie humoru, a także za cierpliwość, bo czasami trudno z nami wytrzymać.

Kamil Nowicki kl.VIa

  • Moją Panią cenię za to, że zawsze mogę na nią liczyć, powierzyć jej swoje problemy. Gdy nie rozumiem polecenia, zawsze mi je wytłumaczy. Poza tym nasza Pani nie zadaje dużo do domu. Chętnie też jeździ z nami na wycieczki.

Ola Maćków kl.IIIa

  • Moich nauczycieli cenię za to, że wymyślają różne, fajne sposoby uczenia.

Patryk Krawczyk kl.IIIa

Za co cenię moich uczniów?




  • U moich uczniów doceniam pracowitość, wytrwałość, koleżeńskość. Cenię też ich radość życia, bezpośredniość, poczucie humoru, ciekawe pomysły.

Pani Agnieszka Szymańska

  • Cenię uczniów za fantazję, za ciekawe sposoby usprawiedliwiania się, za spontaniczne okazywanie swojej radości. A tak głównie, dlatego że SĄ!

Pan Tomek Krakowiak

  • Cechy, które najbardziej cenię w każdym człowieku, a więc i w uczniu to: odpowiedzialność za swoje postępowanie, prawdomówność i uczciwość, szacunek dla innych, wytrwałość w dążeniu do celu, życzliwość i chęć pomagania innym.

Pani Ula Pawińska

  • Cenię uczniów za ciekawość i dociekliwość świata, za zadawanie celnych pytań, za aktywne uczestnictwo w lekcjach i zajęciach koła przyrodniczego, za działalność proekologiczną. Cenię ucznia obowiązkowego, pracowitego, kulturalnego, tolerancyjnego, prawdomównego, który ma odwagę przyznać się do błędu i szczerze przeprosić.

Pani Ewa Piotrowska

  • Moich uczniów cenię za to, że są chętni do pomocy i współpracy, otwarci na różne propozycje. Mają wiele ciekawych pomysłów, potrafią mnie rozśmieszyć. Myślę, że wciąż uczymy się czegoś od siebie nawzajem. Udziela mi się często ich optymizm i radość życia.

Pani Beata Dziambor

  • Cenię uczniów za zaangażowanie w czasie lekcji, za bardzo dobre występy w zawodach, za szczerość i otwartość.

Pani Magda Kucharska

NASZE WYWIADY


Kamil: Babciu, jakie były przedmioty, kiedy chodziłaś do szkoły?

Babcia: Podobne jak teraz – j. polski, matematyka, geografia, historia, przyroda, religia, w-f.

Pamiętam, że przed rozpoczęciem wszystkich lekcji wspólnie odmawiano pacierz.



Kamil: Jacy byli nauczyciele?

Babcia: Nauczycieli wspominam pozytywnie, nie kojarzą mi się z niczym złym.

Kamil: Jakie były kary za złe zachowanie?

Babcia: Gdy ktoś źle się zachowywał, wypraszano go z klasy i do końca danej lekcji nie wolno było wejść.

Kamil: Pamiętasz swoją klasę? Których kolegów szczególnie mile wspominasz?

Babcia: Moja klasa była bardzo żywiołowa, głośna i rozrabiająca. Miałam bardzo dobra przyjaciółkę Stasię oraz paru kolegów, pamiętam np. Michała.

Kamil: Czy pamiętasz jakąś zabawną albo dramatyczną historię związaną ze szkołą?

Babcia: W czasie gry w zbijanego na w-fie zostałam uderzona piłką w głowę. To nie było przyjemne, pamiętam do dzisiaj.
  1   2   3   4


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna