Ek u 01 Potrafi odróżniać I analizować jakościowe I ilościowe zaburzenia poszczególnych procesów psychicznych



Pobieranie 29.56 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar29.56 Kb.

  1. Symbole kierunkowych14.Zakładane efekty kształcenia (dla przedmiotu)13.Cele przedmiotu 12.Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych dla przedmiotu 11.Imiona, nazwiska, tytuły/stopnie naukowe osób prowadzących zajęcia 10.Forma zajęć i liczba godzin (dotyczy nazw różnych typów zajęć)9.Semestr (zimowy lub letni),8.Rok studiów7.Poziom studiów (I lub II stopień lub jednolite studia magisterskie)6.Kierunek studiów5.Rodzaj przedmiotu 4.Kod przedmiotu/modułu3.Jednostka prowadząca przedmiot Nazwa przedmiotu w języku angielskim SYLABUS/ OPIS PRZEDMIOTU

  2. EK_U_01 Potrafi odróżniać i analizować jakościowe i ilościowe zaburzenia poszczególnych procesów psychicznych

  3. EK_U_02 Potrafi posługiwać뾘ׂ稽ᬫ혷혹-ྺ⢂�฀쒓md64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35"/>









    zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej (Dzień Świra reż. Marek Koterski).

  4. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy literatury (powieść autobiograficzna - Spowiedź szaleńca, August Strindberg).

  5. Analiza malarstwa i biografii twórcy – poszukiwanie patografizacji (Goya, van Gogh, Utrillo, Kurelek, Monsiel, Wawro).

  6. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  7. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  8. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  9. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  10. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  11. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  12. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  13. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium.

  14. Zasady różnicowania zdrowia psychicznego i choroby, diagnoza różnicowa na podstawie analizy zachowania postaci filmowej - prezentacja uczestników seminarium



  15. K_W01, K_W02



  16. EK_W_01 Dysponuje wiedzą pozwalającą odróżnić zaburzenia zdrowia psychicznego od stanu zdrowia; zna rolę czynników socjokulturowych modyfikujących obraz zaburzeń psychicznych

  17. EK_W_02 Posiada wiedzę o przedmiocie badań różnych dyscyplin naukowych zajmujących się zdrowiem psychicznym oraz uwarunkowaniach biologicznych, społecznych i kulturowych zaburzeń

  18. EK_W_03 Zna podstawowe systemy diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV-TR, zna ich konstrukcję, ma podstawową wiedzę o postępowaniu diagnostycznym z uwzględnieniem osi ICD-10 i DSM-IV-TR

  19. EK_W_04 Dysponuje wiedzą z zakresu psychopatologii ogólnej i szczegółowej

  20. EK_W_05 Dysponuje wiedzą o zaburzeniach okresu dzieciństwa i adolescencji i dorosłości, zna ich uwarunkowania

  21. efektów kształcenia, np.:

  22. K_W01*, K_U05, K_K03 (symbole dla kierunku)





  23. C1 Uwrażliwienie na problemy osób cierpiących z powodu zaburzeń będących przedmiotem zainteresowania psychopatologii.

  24. C2 Rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu psychopatologii do różnicowania zdrowia od zaburzeń psychicznych

  25. C3 Dostarczenie wiedzy o zdrowiu i zaburzeniach psychicznych, która znajduje zastosowanie w praktyce klinicznej.

  26. C4 Dostarczenie wiedzy o objawach i warunkach koniecznych do rozpoznawania zaburzeń psychicznych w dzieciństwie, adolescencji i dorosłości.

  27. C5 Przedstawienie i omówienie relacji między różnymi formami zaburzeń a kreatywnością i możliwościami twórczymi.

  28. C6 Skonfrontowanie wiedzy z zakresu psychopatologii z mitami i potocznymi przekonaniami na temat genezy i przebiegu zaburzeń psychicznych





  29. Zaliczenie przedmiotów: Psychopatologia - część medyczna i Psychopatologia - część psychologiczna





  30. Barbara Dolińska, dr





  31. Forma zajęć: seminarium , 30godzin





  32. letni





  33. III



  34. Tryb studiów (SS/SN)



  35. SN



  36. Jednolite studia magisterskie



  37. Psychologia




  38. fakultatywny









  39. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Instytut Psychologii,

  40. Zakład Psychologii Klinicznej i Zdrowia



  41. Psychopathology & creative activity



1.

Nazwa przedmiotu w języku polskim

Psychopatologia i twórczość



16.2.

Zalecana literatura
Obowiązkowa:


  1. Cierpiałkowska, L. (2007) Psychopatologia. Warszawa: Scholar.

  2. Wciórka, J. (2008) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV-TR. Wrocław: Elsevier


Uzupełniająca:



  1. Chlewiński, Z., Grzywa, A. (1992) Urojeniowa wizja świata. Warszawa: Wiedza Powszechna

  2. Kępiński, A. (1981) Schizofrenia. Warszawa: PZWL.

  3. Kottler, J. (2007) Boskie szaleństwo. Geniusz i psychoza wielkich twórców. Warszawa: Bellona.

  4. Madejska, N. (1975) Malarstwo i schizofrenia. Kraków: Wydawnictwo Literackie.

Trzebińska, E., Grabińska, A. (2009) Przeżywanie uczuć w zaburzeniach osobowości. W: E. Trzebińska (red.) Szaleństwo bez utraty rozumu (144-171). Z badań nad zaburzeniami osobowości.

Warszawa; ACADEMICA



  1. Vallejo-Nágera, J.A. (2000) Wielcy odmieńcy i wielcy szaleńcy. Warszawa: Moderski i S-ka.




17.

Forma zaliczenia poszczególnych komponentów przedmiotu, sposób sprawdzenia osiągnięcia zamierzonych efektów kształcenia
wykład:

- wykład fakultatywny:

- ćwiczenia:

- laboratorium:

- konwersatorium:

- warsztat:

- zajęcia fakultatywne: zaliczenie na ocenę; oceny formujące F1: ocena za aktywność na zajęciach, F2: ocena prezentacji multimedialnej, F3: ocena umiejętności prowadzenia dyskusji,F4: frekwencja; ocena podsumowującaP1: średnia arytmetyczna F1-F4

- inne:



18.

Język wykładowy
polski


19.

Obciążenie pracą studenta

Forma aktywności studenta

Średnia liczba godzin na

zrealizowanie aktywności




Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem:
- wykład: godzin

- wykład fakultatywny: godzin

- ćwiczenia: godzin

- laboratorium: godzin

- konwersatorium: godzin

- warsztat: godzin

- zajęcia fakultatywne: 30godzin

- inne: godzin




30 godzin



Praca własna studenta np.:
- przygotowanie do zajęć: 30 godzin

- opracowanie wyników: godzin

- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin

- napisanie raportu z zajęć: godzin

- przygotowanie do egzaminu: godzin

- przygotowanie do kolokwium: godzin




45 godzin




Suma godzin

75 godzin



Liczba punktów ECTS


3







©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna