F. A. Q. Tell me more online



Pobieranie 97.84 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar97.84 Kb.



F.A.Q.

TELL ME MORE Online

Informacje techniczne 3

Zalecane konfiguracje dla stanowiska komputerowego studenta online 3

Czy jest możliwe korzystanie z serwera Citrix przy TELL ME MORE® online? 3

Czy studenci mogą uruchamiać TELL ME MORE® Online używając Netscape Navigator? 3

Studenci nie mogą uruchomić Testu Komputera, określania celów językowych, testu osiągnięć językowych (language achievement test) lub TELL ME MORE®. 3

Co trzeba zrobić gdy otwierania się Testu Komputera pojawia się komunikat: "Parametry zabezpieczeń uniemożliwiają uruchomienie activeX controls”? 4

Co trzeba zrobić gdy Test Komputera nie chce się uruchomić na komputerze studenta z zainstalowanym systemem Windows NT4 i Internet Explorer 5.0 lub 5.01? 4

Jak studenci mogą umożliwić otwieranie się wyskakującym okienkom (pop-ups), jeśli mają zainstalowany mechanizm blokowania wyskakujących okienek (pop-up blocker)? 4

Co należy zrobić gdy studenci nie mogą rozpocząć Placement Testu (PT), Language Achievement Testu (LAT) lub TELL ME MORE® za pomocą Docent LMS? 4

Co należy zrobić gdy studenci nie mogą załadować komponentów Auralog? 4

Czy jest możliwe uruchomienie TELL ME MORE® jeśli nie zainstalowano komponentów Auralog? 4

Co należy zrobić jeżeli Test Komputera nie wykrywa komponentów Auralog, pomimo, iż zostały zainstalowane? 5

Czy jest możliwe korzystanie z TELL ME MORE® jeśli stanowisko komputerowe studenta nie jest wyposażone w kartę dźwiękową? 5

Co należy zrobić gdy napotkasz problemy z wykonywaniem ćwieczeń zawierających rozpoznawanie wymowy? 5

How should the sample rate of the sound card be set in order for TELL ME MORE to function correctly? 7

Czy można zajmować się innymi zadaniami, podczas gdy pobierane jest TELL ME MORE®? 7

Co należy zrobić, gdy student nie może pobrać lub zaktualizować Flash Player’a? 7

Jak odinstalować Flash Player’a? 8

Co należy zrobić gdy podczas uruchamiania TELL ME MORE® pojawia się komunikat nakazujący aktualizację Flash Player 7.0? 8

Co należy zrobić gdy podczas pierwszego uruchamiania TELL ME MORE® pojawi się czarny ekran? 8

Co należy zrobić gdy podczas pierwszego uruchamiania TELL ME MORE® (V7.09 z OCX i Flash 8) pojawi się czarny ekran? 8

8



Czy student może zmieniać stanowiska komputerowe? 9

Co należy zrobić, gdy pojawia się komunikat: “Twoja sesja wygasła ”? 9

Co należy zrobić, gdy TeLL me More® wydaje się działać zbyt powoli? 9

Jak odblokować dostęp do TELL ME MORE®, jeśli korzystamy z Norton Internet Security V 2004? 9

Najczęściej zadawane pytania 10



Jak studenci mogą osiągnąć 100% wynik w swoim Rejestrze Postępów w Nauce (Progress Chart) dla następujących ćwiczeń? 10

Co oznaczają szare kwadraty w programie językowym? 10

Student nie może otrzymać swojego programu kształcenia, pomimo iż na początku zakreślił swoje cele językowe. 10

Jak w ćwiczeniach dialogowych studenci mogą uzyskać wynik 100% zrobionych zadań i 100% poprawnie zrobionych zadań? 10

Czy w ćwiczeniach gramatycznych obowiązkowa jest interpunkcja oraz wielkie litery? 10

Czy interpunkcja i wielkie litery są obowiązkowe w ćwiczeniach Grammar Practice? 11

Kiedy interpunkcja i wielkie litery są wymagane w Dyktandzie? 11

Czy po zakończonej lekcji jest możliwość ponownie przerobić ćwiczenia, które zrobione były niepoprawnie? 11

Co należy zrobić, gdy opcje w Trybie Swobodnego Dostępu (Free-to-Roam mode) nie zostały zmodyfikowane, nawet jeśli Tutor wysłał wiadomość potwierdzającą, że opcje zostały zmienione? 11

TELL ME MORE®wydaje się nie słyszeć studenta. 11

Co należy zrobić gdy głos studenta nie nagrywa się w TELL ME MORE®, nawet jeśli mikrofon w Windows działa poprawnie? 11

Czy studenci mogą nagrywać kopie dokumentów dostępnych w portalu? 11

Ci należy zrobić, gdy otwiera się puste okno podczas klikania na dostępny w portalu plik pdf? 12

Załącznik 13



Modyfikowanie parametrów Twojej przeglądarki w celu umożliwienia otwierania się wyskakującym okienkom (pop-ups) podczas odwiedzania portalu TELL ME MORE®. 13

Wyłączanie oprogramowania anti-pop-up 13

Informacje techniczne

Zalecane konfiguracje dla stanowiska komputerowego studenta online


 Uwaga: konfiguracje w nawiasach wskazują wymagane minimum.


  1. Procesor 700 MHZ

  1. RAM 192 MB (512 MB dla systemu Vista)

  1. Microsoft Windows® NT4/2000/XP/Vista 32/64 bity (95/98/ lub Millennium)

  1. 30 MB dostępnych na twardym dysku

  1. Karta dźwiękowa kompatybilna z 16 bit Windows®

  2. Karta graficzna 1024x768 z 16 milionami kolorów (800x600 z 65,536 kolorów)

  1. Internet Explorer 5.0 lub wersje późniejsze

  2. Flash Player 7.0 (Flash Player 6.0.65.0) instalowany z wymaganymi prawami administratora

  3. Mikrofon i głośniki lub słuchawki wyposażone w mikrofon

  4. Przepustowość połączeń internetowych 128Kb/s

  1. Adres e-mail, jeżeli konto studenta ma otrzymywać informacje o dostępie i automatyczne wiadomości systemowe

  2. Javascript

  3. Komponety Auralog instalowane z wymaganymi prawami administratora.

Konfiguracje wymagane dla modułu rozpoznawania wymowy:



  1. Mikrofon

  1. Zainstalowanie komponentów Auralog (wymagane prawa administratora)

Czy jest możliwe korzystanie z serwera Citrix przy TELL ME MORE® online?


Może być możliwe korzystanie z TELL ME MORE® online z serwera Citrix, pod warunkiem, że ustawienia serwera są właściwie ustawione i umożlwiają odsłuchiwanie i nagrywanie dźwięków. Poniższa informacja wskazuje, że jest to możliwe: http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?entryID=5105.

Niemniej jednak, ustawienia te powinny być określane przy wsparciu Pomocy Technicznej Citrix.


Czy studenci mogą uruchamiać TELL ME MORE® Online używając Netscape Navigator?


TELL ME MORE® Online nie jest kompatybilny z Netscape. TELL ME MORE® może być uruchamiany w Internet Explorer 5.0 lub wersjach późniejszych.

Studenci nie mogą uruchomić Testu Komputera, określania celów językowych, testu osiągnięć językowych (language achievement test) lub TELL ME MORE®.


Kiedy student klika na link (Test Komputera, Rozpocznij mój kurs, Określ moje cece językowe, Language Achievement test), zamiast wybranej rzeczy pojawia się komuniakat.
Przyczyn tego może być kilka:

  • Ustawienia bezpieczeństwa w Internet Explorer są zbyt wysokie. Nie pozwalają aby otworzyły się wszytskie skrypty. Zmodyfikuj ustawienia swojej przeglądarki internetowej (potrzebujesz do tego uprawnień administratora) lub skontaktuj się z administratorem systemu, który zmodyfikuje parametry.

  • Na twoim komputerze zainstalowany jest mechanizm blokowania wyskakujących okienek (anti pop-up). Wówczas albo wyłącz fukcję blokowania wyskakujących okienek albo zmodyfikuj swoje parametry aby pozwalały wyskakiwać okienkom podczas odwiedzania strony TELL ME MORE®. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zaglądnij do poradnika Jak umożliwić otwieranie się wyskakujących okienek podczas korzystania z Tell me More®?

Co trzeba zrobić gdy otwierania się Testu Komputera pojawia się komunikat: "Parametry zabezpieczeń uniemożliwiają uruchomienie activeX controls”?


Trzeba w następujący sposób zmodyfikować opcje internetowe:

Otwórz Internet Explorer>Narzędzia>Opcje internetowe> Przycisk “Zabezpieczenia”, click on: "Poziom niestandardowy".

Wykonaj następujące działania:


  1. By wyłaczyć okienko informacyjne dotyczące pobierania plików:
    - W seksji: "Pobieranie", poniżej w "( Pytaj o potwierdzenie, gdy ) Pobieranie pliku”, kliknij na „Włacz”.

  2. By wyłączyć okienko informacyjne dotyczące ActiveX:

- W sekcji: "Formaty ActiveX i dodatki plug-in" na liście poniżej: "Pobieranie formatów ActiveX ", kliknij “Włącz”.

Potwierdź i kliknij OK.


Co trzeba zrobić gdy Test Komputera nie chce się uruchomić na komputerze studenta z zainstalowanym systemem Windows NT4 i Internet Explorer 5.0 lub 5.01?


Wymagana jest aktualizacja do wersji Internet Explorer navigator 5.5 lub późniejszej.

Jak studenci mogą umożliwić otwieranie się wyskakującym okienkom (pop-ups), jeśli mają zainstalowany mechanizm blokowania wyskakujących okienek (pop-up blocker)?


Są dwa rozwiązania:

  • Wyłącz swój mechanizm blokowania wyskakujących okienek.

  • W ustawieniach mechanizmu blokowania wyskakujących okienek pozwól otwierać się okienkom ze strony TELL ME MORE®. W zależności od tego jaką masz wersję mechanizmu anti pop-ups, procedury mogą się różnić. Aby dowiedzieć się więcej na temat włączania i wyłączania funkcji anti pop-ups, zajrzyj do załącznika dotyczącego procedur dla najbardziej popularnych oprogramowań anti pop-ups.

Co należy zrobić gdy studenci nie mogą rozpocząć Placement Testu (PT), Language Achievement Testu (LAT) lub TELL ME MORE® za pomocą Docent LMS?


Jeśli Placement Test, Language Achievement Test lub portal TELL ME MORE nie chce się otworzyć z poziomu Docent LMS , upewnij się, że masz zainstalowany program Flash Player w wersji 7 lub wyższej.

Co należy zrobić gdy studenci nie mogą załadować komponentów Auralog?


Upewnij się, czy:

- stanowisko komputerowe ma prawa administratora niezbędne by pobierać pliki, takie jak komponentyAuralog.

- opcje internetowe Twojej przeglądarki umożliwiają pobieranie plików Active X.

Czy jest możliwe uruchomienie TELL ME MORE® jeśli nie zainstalowano komponentów Auralog?


Korzystanie z TELL ME MORE® bez instalowania komponentów Auralog jest możliwe. Jednakże, korzystanie z programu nie będzie takie proste, ponieważ niektóre funkcje będą nieaktywne:

- ćwiczenia z rozpoznawaniem wymowy. Szare kwadraty wskazują, że ćwiczenia z rozpoznawaniem wymowy w wybranym programie językowym są niedostępne.

- funkcja drukowania.

- opcja minimalizowania ekranu TELL ME MORE®.

- system cache

- dodawanie załaczników do wiadomości wysyłanych do Tutorów.


Co należy zrobić jeżeli Test Komputera nie wykrywa komponentów Auralog, pomimo, iż zostały zainstalowane?


Test Komputera nie wykrywa komponentów Auralog nawet jeśli zostały one zainstalowane. To dlatego, że wykrywanie komponentów próbujeod razu zainicować rozpoznawanie wymowy. Jeżeli parametry karty dźwiękowej są niepoprawne, wówczas zainicjowanie rozpoznawania wymowy nie udaje się i Test Komputera sygnalizuje, że komponenty nie są zainstalowane.

  • Sprawdź nazwę karty dźwiękowej. Jeśli jest to karta RealTek, postępuj zgodnie z poniższą procedurą.

  • Trzeba sprawdzić, że mikrofon działa w Windows:

Sprawdź właściwości multimediów w "Start / Parametry/ Panel sterowania/ Dźwięki i urządzenia audio"

W zakładce "AUDIO" : 

- Odtwarzanie dźwięku : -> wybierz "REALTEK HD - REAR OUTPUT.

-  Nagrywanie dźwięku : -> wybierz "REALTEK HD - REAR INPUT.

Potwierdź.

Uwaga: REAR INPUT i REAR OUTPUT to przykłady.

Zalecamy także by jednocześnie sprawdzić, że do komputera podłączone są głośniki i mikrofon.


  • Skonfiguruj recoconfig.exe w następujący sposób:

Otwórz plik RecoConfig.exe, który znajdziesz w: 

C:\Windows\system32\Auralog\TELL MORE MORE Training\bin

-   Zaznacz kwadrat ‘Use Mixer Defaults’.
-   Wybierz opcję ‘Input Sample Rate’ i zmień na 44100KHz.

-   Wybierz REALTEK HD - REAR OUTPUT w ‘Channels In’ oraz REALTEK HD - REAR INPUT  w ‘Channels Out’ w miejscu ‘RealTek’

Wybierz ‘Zapisz zmiany’.

Dostosuj parametry z recoconfig.exe by umożliwić chronienie wejściowych i wyjściowych kanałów nowych parametrów rozpoznawiania wymowy. W ten sposób rozpoznawanie nie bedzie już więcej używać ustawień Windowsa.



Czy jest możliwe korzystanie z TELL ME MORE® jeśli stanowisko komputerowe studenta nie jest wyposażone w kartę dźwiękową?


Jest to technicznie możliwe. Jednakże, nie będzie możliwe otwieranie ćwiczeń z rozpoznawaniem wymowy oraz efektami dźwiękowymi. Dostępnych będzie jedynie 15 do 20 % ćwiczeń, co znacznie obniży korzyści korzystania z metody TeLL me More®.

Niemniej jednak, niektóre słuchawki podłączane przez USB (np. Plantronics), które mają swoje własne komponenty audio umożliwiają otwieranie ćwiczeń z rozpoznawaniem wymowy, nawet jeśli na stanowisku komputerowym studenta nie ma zainstalowanej karty dźwiękowej.


Co należy zrobić gdy napotkasz problemy z wykonywaniem ćwieczeń zawierających rozpoznawanie wymowy?


Przyczyną mogą być ustawienia karty dźwiękowej. Aby dostac się do Panelu Kontroli Głośności kliknij w [Start] i w menu wybierz Programy > Akcesoria > Rozrywka > Regulacja Głośności.







Pojawi się panel kontrolny z urządzeniem miksującym. Kliknij na „Opcje” i z rozwijanego menu wybierz “Właściwiości”.






Pojawi się nowe okno. Aktywuj proszę “Nagrywanie” (domyślnie zaznaczone jest „Odtwarzanie”)
Kliknij “OK”.






Panel kontrolny nieznacznie się zmieni. Upewnij się proszę, że czułość mikrofonu ustawiona jest przynajmniej na 60 % oraz, że jest włączony.



Teraz możesz już opuścić panel kontrolny.


How should the sample rate of the sound card be set in order for TELL ME MORE to function correctly?


Open the file ‘RecoConfig.exe’ that can be found in the folder C:\Program Files\Auralog\TELL ME MORE Training\bin\


  • Tick the box ‘Use Mixer Defaults’.

  • Set the ‘Input Sample Rate’ to 44100KHz.

  • Select the sound card in ‘Channels In’ and ‘Channels Out’.

  • Click on ‘Save Changes’.

Test the recording in TELL ME MORE.



Czy można zajmować się innymi zadaniami, podczas gdy pobierane jest TELL ME MORE®?


Pobranie komponentów TELL ME MORE® może trwać 20 minut w zależności od prędkości Twojego połączenia. Możesz zajmować się innymi zadaniami: naciśnij ALT+TAB lub umieść kursor myszy na symbolu Windows symbol, aby wyświetlić pasek narzędzi.

Co należy zrobić, gdy student nie może pobrać lub zaktualizować Flash Player’a?


Sprawdź, czy:

- stanowisko komputerowe studenta posiada prawa administratora wymagane by pobrać takie oprogramowanie jak Flash Player.

- opcje przeglądarki internetowej zostały skonfigurowane w sposób pozwalający na pobieranie plików takich jak Flash Player. Jeżeli nie, należy zmodyfikować opcje internetowe. Pierwsza instalacja Flash Playera może się nie udać, czyniąc niemożliwym przeprowadzenie poprawnej aktualizacji. W tym przypadku Flash Player musi być odinstalowany i zainstalowany ponownie. Aby dowiedzieć się więcej na temat sposobu odinstalowania Flash Player’a, zajrzy proszę do do sekcji „Jak odinstalować Flash Player’a”?

Jak odinstalować Flash Player’a?


Polecemy Ci odwiedzenie strony Adobe, gdzie uzyskasz informacje na ten temat:

http://www.macromedia.com/fr/support/flash/ts/documents/remove_player.htm


Co należy zrobić gdy podczas uruchamiania TELL ME MORE® pojawia się komunikat nakazujący aktualizację Flash Player 7.0?


Polecamy Ci aktualizację Flash Player’a i zrestartowanie komputera.

Co należy zrobić gdy podczas pierwszego uruchamiania TELL ME MORE® pojawi się czarny ekran?


Uwaga!

W Windows® NT, 2000 i XP, te działania wymagają praw administratora.

Problem ten pojawia się, gdy automatyczne pobieranie Flash’a nie działa prawidłowo.

W tym przypadku Flash musi być pobrany ręcznie ze strony Adobe, która dostępna jest pod adresem:



http://www.macromedia.com/fr/downloads/
Jeżeli pobranie Flash’a jest niemozliwe, trzeba:
1. Odinstalować wersję Flash’a, która aktualnie jest na komputerze. Albo:

- otwórz Internet Explorer

- idź do "Narzędzia/Opcje Internetowe /Ogólne/Pokaż obiekty"

- usuń wersję Flasha zainstalowanego aktualnie

albo

- idź do katalogu "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files"



- wybierz "Shockwave Flash Object"

- kliknij prawym klawiszem myszki

- wybierz "usuń"

2. Zainstaluj ponownie Flash’a ze strony Adobe:

- wejdź na stronę: http://www.macromedia.com/fr/downloads/

- ręcznie pobierz Flash’a z tej strony


Co należy zrobić gdy podczas pierwszego uruchamiania TELL ME MORE® (V7.09 z OCX i Flash 8) pojawi się czarny ekran?


  • Prawym klawiszem myszki kliknij na tło a następnie wybierz ‘Parametry…

  • Kliknij w przycisk ‘Zaawansowane…’

  • A New Internet Explorer window appears with the Macromedia site (http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager04.html).

  • Go back to the Black window and close it with Alt+F4.

  • Go back to the Parameters page opened with ‘Advanced...

  • Look for the link " Global Security Settings Panel " and click on it.

  • Scroll down the list until « Always trust the files and folders » then click on ‘Add

  • In the area ‘Trust this zone’, type in C:\windows\system32\auralog\tmm\cache\screen (Path to cached screens in TLL)

  • Click on ‘Confirm

  • Close this window.

  • Click again on ‘Start my training’.

Czy student może zmieniać stanowiska komputerowe?


Tak. W TELL ME MORE® indywidualne postępy studenta są zapisywane na serwerze, a nie lokalnie. Jednakże, zaczynając pracę na innym komputerze student musi raz jeszcze zrobić Test Komputera. Ważne by upewnić się, że student ma wymagane prawa administratora oraz, że konfiguracje stanowiska komputerowego spełniają minimalne wymagania. Niezbędne komponenty to:
- Flash Player 6.0 (minimum)

- Komponenty Auralog potrzebne by uruchomić ćwiczenia TELL ME MORE z rozpoznawaniem wymowy.


Co należy zrobić, gdy pojawia się komunikat: “Twoja sesja wygasła ”?


Kominikat ten pojawia się, gdy student klika na “Poprzednią stronę” w Internet Explorer (w zależności od wersji, ustawień i opcji). Jeżeli student chce przeglądać Internet, nie może używać funkcji “Poprzednia strona” w Internet Explorer, ale specjalnie do tego stworzonego menu umieszczonego po prawej stronie w TELL ME MORE®.

Co należy zrobić, gdy TeLL me More® wydaje się działać zbyt powoli?


  • Sprawdź konfiguracje swojego komputera, najlepiej poprzez porównanie ich z minimalnymi wymaganymi konfiguracjami (wersja Windows™, wersja Internet Explorer, wolne miejsce na dysku C:\…).

  • Sprawdź liczbę jednoczesnych uczestników.

  • Sprawdź czas reakcji poprzez wysłanie DOS "Ping".




System operacyjny

Dostęp

Polecenie

Windows™ 95/98

Start/Programs/ MS-DOS prompt

Na przykład, wpisz:

ping www.e-tmm.com > c:\testping.txt a następnie wciśnij Enter

tracert www.e-tmm.com>c:\testracert.txt a następnie wciśnij Enter

Windows™ Millennium

Start/Programs/Accessories/ MS-DOS prompt

Windows™ NT

Start/Programs/Shutdown menu

Windows™ 2000/ XP

Start/Programs/Accessories/ Shutdown menu

Plik ".txt" tworzony jest bezpośrednio na Twoim dysku twardym: C:\testping.txt. Możesz go wysłać e-mailem do swojego Zespołu Wsparcia Technicznego, który go przeanalizuje i poinformuje Cię o jakości Twojego połączenia. Sprawdź także prędkość połaczenia pomiędzy serwerem a stanowiskiem komputerowym studenta (minimum 50 Kb/s). Może być ona zmierzona poprzez pobranie pliku z http://www.auralog.com/ (np. pliku pdf) i zanotowanie czasu jaki był potrzebny na pobranie całego pliku.

Jak odblokować dostęp do TELL ME MORE®, jeśli korzystamy z Norton Internet Security V 2004?


Otwórz Internet Explorer i idź do http://v7.e-tmm.com/. Prawym klawiszem myszki kliknij na pasek narzędzi w Internet Explorer. Wybierz opcję “Pomoc WEB” (Web assistant).

Pojawi się ikona globu.

Kliknij na ikonę in a liście dostępnych opcji, odznacz „Wyłącz blokadę wyskakujących okienek”(Turn off Pop-up Blocker). Następnie kliknij w Test Komputera, aby sprawdzić czy TELL ME MORE® został odblokowany.

Najczęściej zadawane pytania

Jak studenci mogą osiągnąć 100% wynik w swoim Rejestrze Postępów w Nauce (Progress Chart) dla następujących ćwiczeń?

Gramatyka

Aby osiągnać 100%, studenci muszę przeczytać i przestudiować wszytskie gramatyczne podpunkty w lekcji (około 5 punktów gramatycznych).

Wymowa zdania

Aby osiągnać 100%, studenci muszą wymówić zdanie przynajmniej 1 raz, i uzyskać wynik za każde zdanie (około 15 zdań).

Wymowa słowa

Aby osiągnąć 100%, studenci muszą wymówić przynajmniej 1 raz każde słowo (około 15 słów).

Słowa kluczowe

Aby osiągnąć 100%, studenci muszą spędzić przynajmniej 45 sekund za ćwiczeniu (3 sekundy x liczba słów – około 15 słów).


Co oznaczają szare kwadraty w programie językowym?


Szare kwadraty wskazują, że:
-ćwiczenia z rozpoznawaniem wymowy są niedostępne, ponieważ nie zostały zainstalowane wymagane do tego komponenty Auralog.

-w zadaniu “Krzyżówce” (Cross Word Puzzle) oznacza to, że tłumaczenie jest dostępne, gdy student pracuje w trybie 1 języka (np. szkolenie z języka angielskiego oraz interface użytkownika także w języku angielskim).


Student nie może otrzymać swojego programu kształcenia, pomimo iż na początku zakreślił swoje cele językowe.


Z różnych przyczyn student mógł nie zatwierdzić swoich celów (siatka z celami została zamknięta zanim student wcisnął Enter by potwierdzić wybrane opcje, student został rozłączony z portalem...) Dopóki cele językowe nie są zatwierdzone (krok 4), dopóty student nie otrzyma żadnego programu językowego.

Jak w ćwiczeniach dialogowych studenci mogą uzyskać wynik 100% zrobionych zadań i 100% poprawnie zrobionych zadań?


W Trybie Swobodnego Dostępu (Free-to-Roam Mode):

Dialog powinien być przerobiony we wszytskich 4 opcjach:



  • Z rozpoznawaniem wymowy w trybie zwykłym

  • Z rozpoznawaniem wymowy w trybie z rozumieniem

  • Bez rozpoznawania wymowy w trybie zwykłym

  • Bez rozpoznawania wymowy w trybie z rozumieniem

Każdy tryb odpowiada za 25% całości ćwiczeń.

Kiedy cały dialog zostaje przerobiony od początku do końca, zaliczonych jest 25% całości, a procent prawidłowych odpowiedzi odpowiada ilości pytań, ma które student odpowiedział poprawnie.


Aby uzyskać wynik 100% poprawnie w każdej z opcji, musisz odpowiedzieć na wszystkie pytania.
W Trybie Kierowanym (Guided Mode):

Aby uzyskać 100% zrobionych zadań, musisz otworzyć dialog i odpowiedzieć na wszytskie pytania.

Aby uzyskać wynik 100% poprawnie, musisz na wszytskie pytania w dialogu udzielić prawidlowych odpowiedzi. Aby to zrobić, musisz przerobić dialog kilkakrotnie, zaznaczajac za każdym razem inne odpowiedzi, aby zobaczyć największą liczbę pytań.

Czy w ćwiczeniach gramatycznych obowiązkowa jest interpunkcja oraz wielkie litery?


W ćwiczeniach gramatycznych (odnoszących się do zdań), interpunkcja i wielkie litery są zawsze obowiązkowe, bez względu na poziom zaawansowania programu językowego.

Czy interpunkcja i wielkie litery są obowiązkowe w ćwiczeniach Grammar Practice?


W ćwiczeniach Grammar Practice (ćwiczenia odnoszące się do gramatyki, składni, odmiany słów lub grup słów) interpunkcja i wielkie litery są obowiązkowe, jeśli język i specyfika ćwiczenia tego wymagają.
Na przykład w ćwiczeniu wprowadzającym tylko umiejętność pisania, nie użycie dużej litery pisząc „I” lub pisząc rzeczownik w języku niemieckim będzie potraktowane jako błąd. Dodatkowo, żeby dowiedzieć się czy w danym ćwiczeniu wymaga się interpunkcji czy nie, student powinien odnieść się do przykładu pokazanego na początku ćwiczenia.

Kiedy interpunkcja i wielkie litery są wymagane w Dyktandzie?


W przypadku Dyktanda, interpunkcja i wielkie litery są wymagane od poziomu Intermediate+. W związku z trudnością ćwiczenia, interpunkcja i wielkie litery nie są obowiązkowe na poziomach Beginner, Elementary i Intermediate.

Czy po zakończonej lekcji jest możliwość ponownie przerobić ćwiczenia, które zrobione były niepoprawnie?


Tak. Ze swojego rejestru postępów w nauce student może bezpośrednio wejść do konkretnego zadania z lekcji i przerobić je ponownie.

Co należy zrobić, gdy opcje w Trybie Swobodnego Dostępu (Free-to-Roam mode) nie zostały zmodyfikowane, nawet jeśli Tutor wysłał wiadomość potwierdzającą, że opcje zostały zmienione?


Jeśli podczas modyfikowania opcji przez Tutora, student jest zalogowany w Tell me More®, to modyfikacje te będą widoczne w portalu studenta dopiero po następnym logowaniu się do portalu Tell me More®. Dlatego student powinien zamknąć TELL ME MORE® i otworzyć go ponownie, aby zobaczyć nowe treści.

TELL ME MORE®wydaje się nie słyszeć studenta.


Sprawdź następujące elementy:

1/ Wtyczka Micforonu musi być podłączona do gniazdka karty dzwiękowej opisanego: Mic lub.


2/ Mikrofon musi być ustawiony na “nagrywanie”:

  • Idź do Start/ Programy/ Akcesoria/ Multimedia/ Kontrola głośności.

  • Idź do Menu Opcje/ Właściwości

  • Wybierz Opcje nagrywania i wybierz wszytskie urządzenia audio.

  • Kliknij OK.

  • Upewnij się, że mikrofon nastawiony jest na nagrywanie i nie jest wyciszony.

3/ Studenci mogą przetestować swoją kartę dźwiękową używając rejestrotora dźwięku Windows® (Idź do "Start/ Programy/ Akcesoria/ Rozrywka/Rejestrator dźwięku".)


Co należy zrobić gdy głos studenta nie nagrywa się w TELL ME MORE®, nawet jeśli mikrofon w Windows działa poprawnie?


Jeśli głos studenta w Tell me More® nie nagrywa się, nawet gdy mikrofon w Windows działa poprawnie i zainstalowane są komponenty Auralog, wówczas prawdopodobnie muszą zostać zaktualizowane sterowniki karty dźwiękowej (szczególnie jeśli korzystamy z karty SoundMax lub SoundFusion). Sterowniki aktualizujemy pobierając je z serwisu internetowego producenta.

Czy studenci mogą nagrywać kopie dokumentów dostępnych w portalu?


Tak, studenci mają możliwość robić kopie dokumentów. Do tego potrzeba:
- otworzyć dokument,

- kliknąć na przycisk Zachowaj jako kopię w pasku narzędzi Acrobat’a

- wybrać katalog w którym dokument ma być zapisany,

- zmienić nazwę dokumentu jeśli zajdzie konieczność,

- kliknąć na Zapisz.

Ci należy zrobić, gdy otwiera się puste okno podczas klikania na dostępny w portalu plik pdf?


Może być problem w kompatybilności Twojej wersji Internet Explorera z wersją Adobe Acrobat Rearer. Całowicie usuń Adobe Acrobat’a i zainstaluj go ponownie (najnowszą wersję). Darmowo mozna pobrać go ze strony http://www.adobe.com/pl/downloads/.

Załącznik

Modyfikowanie parametrów Twojej przeglądarki w celu umożliwienia otwierania się wyskakującym okienkom (pop-ups) podczas odwiedzania portalu TELL ME MORE®.


  • Poniżej opisane są procedury radzenia sobie z najbardziej popularnymi mechanizmami anti pop-up. W zależności od According wersji Windows’a oraz anti-pop’upa jakie są zainstalowane u studenta, procedury te mogą się różnić. Jeżeli poniżej nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, nie wahaj się zajrzeć także do dokumentacji danego oprogramowania.




Oprogramowanie

Procedura

Google Toolbar

Ze strony domowej portalu TELL ME MORE®

- w pasku narzędzi Google kliknij na Block pop-ups.



Norton Internet Security™ 2004

Ze strony domowej portalu TELL ME MORE®

- w pasku narzędzi kliknij na Modify Security Parameters (zmodyfikuj parametry bezpieczeństwa).

- upewnij się, że opcja Block pop-ups nie jest zaznaczona.


Yahoo

Ze strony domowej portalu TELL ME MORE®, gdy kliknąłeś na linka aby otworzyć pop-up’a:

- kliknij w Pop-Up Blocker is On Total Blocked: x, potem kliknij w Always Allow Pop-Ups From… (zawsze zezwalaj wyskakiwać okienkom z ...)

- w oknie, które się otworzy wybierz adres portalu TELL ME MORE® i kliknij Allow (pozwól)

- kliknij OK aby potwierdzić swój wybór, a następnie kliknij Close (zamknij).



MSN

- kliknij w MSN i wybierz Tool bar Options (opcje paska narzędzi)

- kliknij na przycisk Tool bar (paska narzędzi)a następnie kliknij Anti Pop-up Protection Parameters (parametry ochrony anti pop-up)

- kliknij w przycisk Authorized Web Sites (autoryzowane strony), następnie wpisz adres portalu TELL ME MORE®

- kliknij w Add (dodaj) i podwójnie kliknij OK.


Wyłączanie oprogramowania anti-pop-up





Oprogramowanie

Procedura

Toolbar Google

W Google Tool Bar (pasek narzędzi Google), kliknij w Google i wybierz Opcje. W Akcesoriach odznacz Block Pop-ups.

Norton Internet Security™ 2004

W pasku zadań kliknij w Norton Internet Security.

Kliknij w opcję No ad.



W menu po prawej stronie kliknij Disabled.

Yahoo

Kliknij Pop-Up Blocker is On Total blocked: x w pasku narzędzi Yahoo. Upewnij się, że funkcja Enable Pop-Up Blocker nie jest zaznaczona.

Altavista

Kliknij w Enabled: x aby zamknąć programowanie anti pop-up w pasku narzędziowym Altavista. Teraz przycisk powinien być ustawiony na Disabled.

MSN

W pasku narzędziowym MSN Tool Bar kliknij na Block Pop-ups (x).




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna