Finał V olimpiada Wiedzy Hotelarskiej 17. 04. 2013



Pobieranie 59.9 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar59.9 Kb.

Test Finał – V Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej 17.04.2013


  1. Aktualnie już 135 obiektów świadczących usługi hotelarskie wyróżnionych jest godłem „Złoty Standard” . Ostatnia gala wręczenia certyfikatów odbyła się w listopadzie 2012 roku a liczba obiektów które je otrzymała wynosiła:

    1. 25

    2. 30

    3. 35

    4. 40

  2. Certyfikat „Złoty Standard” przyznawany jest na podstawie oceny audytowej obszarów obsługi gościa, dokonanej przez ocenę następującej liczby parametrów:

    1. Ponad 60

    2. Ponad 70

    3. Ponad 80

    4. Ponad 90

  3. W lutym br otwarty został w Rzeszowie pierwszy hotel 5* o nazwie:

    1. Bristol

    2. Bristol Tradition

    3. Bristol Tradition & Luksury

    4. Bristol Hotel

  4. W nowym rzeszowskim hotelu 5*, swą nową restaurację otworzyła znana osoba:

    1. Magda Gessler

    2. Adam Gessler

    3. Robert Sowa

    4. Karol Okrasa

  5. Z początkiem 2013 roku otwarty został w Zamościu nowy Hotel - Koronny” 4* w którym znajduje się poniższa liczba luksusowych pokoi:

    1. 36

    2. 46

    3. 56

    4. 66

  6. Aktualnie sieć Best Western liczy już 18 obiektów. Wśród nich o podwyższonym standardzie oznaczonym PLUS, jest w Polsce:

    1. 7

    2. 6

    3. 4

    4. 3

  7. 15 września 2012 r. odbyło się zakończenie IV edycji akcji „Hotel Przyjazny Rodzinie”. Uczestniczyło 85 w niej obiektów, z których certyfikat uzyskało:

    1. 77

    2. 55

    3. 44

    4. 33

  8. Branżowy magazyn „Hotelarz” uznał za „Najlepszą Sieć 2012”:

    1. Diament

    2. Best Western

    3. Grupę Hotelową Orbis

    4. Qubus

  9. W plebiscycie „Best Hotel Award 2012” tytuł „Najlepszej Sieci Hotelowej w Polsce otrzymał:

    1. Diament

    2. Best Western

    3. Grupa Hotelowa Orbis

    4. Qubus

  10. W marcu 2013 r. Orbis sprzedał Hotel Mercure Kasprowy w Zakopanym za:

    1. 76,35 mln złotych

    2. 66,35 mln zł

    3. 56,35 mln zł

    4. 46,35 mln zł

  11. W ramach unijnego programu PAMON trzymiesięczne staże dla niepełnosprawnej młodzieży będą organizowały Wyższa Szkoła Gospodarki i hotel:

    1. City

    2. Pod Orłem

    3. Słoneczny Młyn

    4. Bohema

  12. Do Hoteli VI nie należy w Polsce:

    1. Amber Baltic Międzyzdroje

    2. Hotel Sobieski Warszawa

    3. Chopin Hotel Kraków Old Town

    4. Angelo Hotel Katowice

  13. Właścicielem hotelu Bristol w Warszawie, jest:

    1. Le Meridien

    2. The Luxury Hotels

    3. Royal Starman Bristol

    4. Starwood

  14. Informacje z marca 2013 r. mówią o planowanych sprzedażach wielu polskich obiektów, w tym także kilku 5*. Łącznie tych obiektów jest około:

    1. 100

    2. 200

    3. 300

    4. 400

  15. Najwyższa cena za sprzedany w Polsce obiekt hotelowy w roku 2012 wyniosła:

    1. 10 mln euro

    2. 100 mln złotych

    3. 100 ml euro

    4. 200 mln zł

  16. Według raportu firmy HVS „2013 European Hotel Valuation Index” w roku 2017 wartość pokoju hotelowego w Warszawie wzrośnie w porównaniu z rokiem 2012 o:

    1. 11,5%

    2. 13,5%

    3. 15,5%

    4. 17,5%

  17. Z każdych rezerwowanych w Europie 10 pokoi hotelowych, „on line” jest rezerwowanych:

    1. 5

    2. 4

    3. 3

    4. 2

  18. Wg portalu e-hotelarstwo, na wszystkie dostępne pokoje hotelowe w Polsce ilość pokoi hotelowych firmowana międzynarodowymi markami wynosi:

    1. 25%

    2. 20%

    3. 15%

    4. 10%

  19. Międzynarodowa marka hotelowa z grupy Accor, której w Polsce nie ma, to:

    1. Etap

    2. Ibis Budget

    3. Ibis

    4. Ibis Styles

  20. Z poniższych marek międzynarodowych w Polsce nie ma:

    1. Hilton

    2. Hilton Garden Inn

    3. Doubletree by Hilton

    4. Hampton by Hilton

  21. Sztukę mięsa jako przeznaczona na drugie danie gotuje się:

    1. Wkładając do zimnej wody,

    2. Wkładając do wrzącej wody,

    3. Po zamarynowaniu,

    4. By uzyskać esencjonalny rosół.

  22. Do wykonania potrawy: Boeuf Stroganoff stosuje się:

    1. Polędwicę wołową

    2. Polędwicę wieprzową,

    3. Zrazową górną (zewnętrzną)

    4. Karkówkę.

  23. Comber, to element tuszy:

    1. Wołowej,

    2. Cielęcej,

    3. Wieprzowej,

    4. Baraniej.

  24. Rumsztyk przygotowuje się z mięsa wolowego:

    1. Rozbratla,

    2. Polędwicy,

    3. Rostbefu,

    4. Karkówki.

  25. Na Kotlety Jagnięce wykorzystuje się młode mięso:

    1. Dziczyznę,

    2. Wołowinę,

    3. Wieprzowinę,

    4. Baraninę.

  26. Do ryb płaskich zalicza się:

    1. Karpia,

    2. Turbota,

    3. Karmazyna,

    4. Lina.

  27. Do ryb wrzecionowatych zaliczamy:

    1. Dorsza,

    2. Solę,

    3. Turbota,

    4. Gładzicę.

  28. Właściciel pierwszej polskiej restauracji oznaczonej gwiazdką Michelin to:

    1. a. Amaro

    2. b. Gesller

    3. c. Sowa

    4. d. Okrasa

  29. Prawdziwy kawior jest ikrą:

    1. Łososia,

    2. Troci,

    3. Zająca Morskiego,

    4. Bieługi.

  30. Zakąski duńskie to:

    1. Smörrebröd,

    2. Smörgas,

    3. Antipasti,

    4. Hors d’oeuvres.

  31. Najważniejszym surowcem do produkcji piwa dolnej fermentacji jest słód:

    1. Żytni,

    2. Jęczmienny,

    3. Pszenny,

    4. Dowolnego zboża.

  32. Piwo młode to inaczej piwo:

    1. Ale,

    2. Jasne lekkie,

    3. Zielone,

    4. Alt.

  33. Piwo dolnej fermentacji to:

    1. Stout,

    2. Guinness,

    3. Pilsner Urquell,

    4. Lambic.

  34. Aparatura do wyszynku piwa wykorzystuje do tłoczenia piwa:

    1. Gaz który jest zawarty w piwie,

    2. Dwutlenek węgla z podłączonej butli ciśnieniowej,

    3. Tlenek węgla z podłączonej butli ciśnieniowej,

    4. Powietrze z podłączonej butli ciśnieniowej.

  35. Najczęstsza zawartość alkoholu w polskich piwach to:

    1. 2,2% - 4,4%,

    2. 4,2%-6,3%,

    3. 6,3%-8,2%,

    4. 5,7%-9%.

  36. Problematykę produkcji win w Polsce reguluje:

    1. Ustawa winiarska z 1948 r.,

    2. Rozporządzenie Prezesa RM o minimalnych wymaganiach w produkcji win, moszczów i miodów pitnych z 1952 r,

    3. Instrukcja Polskiej Izby Winiarstwa,

    4. Nie regulują żadne przepisy.

  37. Najważniejszy obszar produkcji wina w Hiszpanii to:

    1. Nawarra,

    2. Castella,

    3. Rioja,

    4. Penedes.

  38. Marsala, to likierowe wino z najstarszego obszaru produkcji win we Włoszech:

    1. Sycylii,

    2. Sardynii,

    3. Toskanii,

    4. Veneto.

  39. Najlepsze wina we Francji oznaczone klasą jakości, to wina:

    1. D.O.C.

    2. A.O.C.

    3. V.D.Q.S.

    4. D.O.C.G.

  40. Francuskie wina Beaujolais, to wina wyprodukowane w:

    1. Szampanii,

    2. Prowansji,

    3. Burgundii,

    4. Bordeaux.

  41. Jedno z win europejskich ma posmak żywicy drzew iglastych – jest to:

    1. Vinho Verde,

    2. Retsina,

    3. Lacrimea Christi

    4. Asti Spumante.

  42. Methusalem (lub Imperiale) to butelka wina musującego o pojemności:

    1. 6,00 litrów,

    2. 4,50 litra,

    3. 3,00 litry,

    4. 1,50 litra.

  43. Sprzedaż pierwszego, młodego Beaujolais rozpoczyna się uroczyście:

    1. W pierwszy czwartek listopada,

    2. W drugi czwartek listopada,

    3. W trzeci czwartek listopada,

    4. W czwarty czwartek listopada.

  44. Wino Lambrusco pochodzi z obszaru:

    1. Toskania,

    2. Emilia-Romana,

    3. Lombardia,

    4. Umbria.

  45. Retsina to wino:

    1. Greckie,

    2. Bułgarskie,

    3. Austriackie,

    4. Węgierskie.

  46. Arak może być produkowany z:

    1. Ziemniaków,

    2. Soi,

    3. Ryżu,

    4. Kukurydzy.

  47. Soft drink to:

    1. Drink z dodatkiem wina wytrawnego,

    2. Drink bezalkoholowy,

    3. Drink z dodatkiem wina słodkiego,

    4. Drink z dodatkiem likieru.

  48. Miarka barmańska, przeważnie o pojemności 20 lub 40 ml nazywa się:

    1. Float,

    2. Corks,

    3. Storer,

    4. Jigger.

  49. Drobno zmielony lód to:

    1. Cobbler-ice,

    2. Crushed-ice,

    3. Shaved-ice,

    4. Icecube,

  50. Crusta to:

    1. Brzeg szkła z drinkiem pokryty cukrem,

    2. Ostrożne nalewanie napoju na napój – by nie zmieszać,

    3. Mieszanie drinka w szklanicy za pomocą łyżki barowej,

    4. Miksowanie drinka.

  51. Szczypce i szufelka do lodu to:

    1. Corks,

    2. Ice- grinder,

    3. Ice bucket,

    4. Ice-shovel.

  52. Muddler to:

    1. Mikser barowy,

    2. Tłuczek na końcu łyżki barowej,

    3. Łyżka barowa,

    4. Szklanka do long drinków.

  53. Wyciskarka do owoców, to:

    1. Bender,

    2. Muddler,

    3. Squeezer,

    4. Coaster.

  54. Kodeks Etyki Polskiego Hotelarstwa to efekt prac:

    1. Polskiej Izby Hotelarskiej,

    2. Ministerstwa Sportu i Turystyki,

    3. Polskiego Zrzeszenia Hoteli,

    4. Prof. Dr. Hab. W.W. Gaworeckiego

  55. Jako Bardzo Ważną Osobę należy traktować:

    1. Kobiety w ciąży,

    2. Przedstawicieli rządu,

    3. Gości zagranicznych,

    4. Wszystkich gości.

  56. Pracownik eksploatacji w hotelu to:

    1. Ogrodnik,

    2. Pracownik obsługi maszyn i urządzeń,

    3. Recepcjonista,

    4. Księgowy.

  57. Fundamentem kultury obsługi jest 3xE, czyli:

    1. Estetyka, etyka, etykieta,

    2. Estetyka, elegancja, elokwencja,

    3. Elokwencja, estetyka, elegancja,

    4. Elegancja, estetyka, etykieta.

  58. Botel to:

    1. Obiekt świadczący podstawowe usługi hotelarskie przy uczęszczanym szlaku komunikacyjnym, będący de facto motelem, ale nie spełniający wymogów prawno-formalnych, aby stosować nazwę motel,

    2. Hotel na wodzie (na statku),

    3. Hotel artystyczny,

    4. Obiekt świadczący podstawowe usługi hotelarskie, ale którego główną funkcją są usługi gastronomiczne na wysokim poziomie (obowiązkowo działalność kulturalno- rozrywkowa)

  59. Niewielkie, luksusowe hotele o specyficznym klimacie usług to:

    1. Hotele butikowe,

    2. Hotele rezydencyjce,

    3. Hotele modułowe,

    4. Hotele modułowe.

  60. Eurostat to:

    1. Holenderska sieć hoteli ekonomicznych,

    2. Instytucja statystyczna Unii Europejskiej,

    3. Europejski wskaźnik frekwencji hotelowej,

    4. Belgijska marka moteli.

  61. W II edycji (rok 2013) konkursu Hotel Roku, organizowanej przez HRS, zwycięzcą w kategorii „sieć” został:

    1. Ibis Hotels,

    2. Best Western,

    3. Geovita Hotels,

    4. Hotele Diament.

  62. Wymagany procent pokoi z whs w nowo budowanych motelach 1* wynosi:

    1. 10%

    2. 25%

    3. 50%

    4. 100%

  63. Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości w pensjonatach:

    1. Nie jest wymagane,

    2. Jest wymagane tylko w trzy-, cztero-, i pięciogwiazdkowych,

    3. Jest wymagane tylko w dwu-, trzy-, cztero-, i pięciogwiazdkowych,

    4. Jest wymagane we wszystkich kategoriach.

  64. W domach wycieczkowych restauracja jest:

    1. Wymagana gdy mają I kategorię,

    2. Wymagana gdy maja I i II kategorię,

    3. Wymagana we wszystkich kategoriach,

    4. Nie wymagana.

  65. Maksymalna ilość miejsc noclegowych w pokojach wieloosobowych w domach wycieczkowych I kategorii wynosi:

    1. 8,

    2. 4,

    3. 12,

    4. 6.

  66. Stanowisko do drobnych napraw sprzętu sportowego/turystycznego jest wymagane w:

    1. Domu wycieczkowym I kategorii,

    2. Domu wycieczkowym I i II kategorii,

    3. Domu wycieczkowym I, II i III kategorii,

    4. Nie jest wymagane.

  67. Ogrzewanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy w schroniskach powinno gwarantować temperaturę:

    1. 18o,

    2. 19o,

    3. 20o,

    4. 21o,

  68. Minimalna powierzchnia pokoju 4-osobowego w schronisku (bez wyodrębnionych: łazienki, WC i przedpokoju) wynosi:

    1. 9 m2,

    2. 10 m2,

    3. 12 m2,

    4. 14 m2,

  69. Na kempingu należy zapewnić następującą ilość stanowisk do obozowania dla osób niepełnosprawnych położonych w najbliższej odległości od urządzeń ogólnodostępnych:

    1. 1,

    2. 2,

    3. 3,

    4. 4.

  70. Kolejność serwowania podczas posiłku jest następująca:

    1. aperitif; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; zupy; zakąski gorące; zakąski zimne; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; desery; kawa i herbata; napoje kończące (digestif),

    2. napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; aperitif; zakąski gorące; zakąski zimne; zupy; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; kawa i herbata; napoje kończące (digestif); desery,

    3. kawa i herbata; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; aperitif; zakąski zimne; zakąski gorące; zupy; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; napoje kończące (digestif); desery,

    4. aperitif; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; zakąski zimne; zakąski gorace; zupy; dania rybne, dania z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; desery; kawa i herbata; napoje kończące (digestif).

  71. Kolejność obsługiwania przy stole jest następująca:

    1. goście honorowi i jubilaci; dzieci; osoby starsze; panie; panowie; osoba zamawiająca (jeśli nie jest jubilatem),

    2. dzieci; goście honorowi i jubilaci; osoby starsze; panie; panowie; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem),

    3. dzieci; panie; panowie; goście honorowi i jubilaci; osoby starsze; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem),

    4. osoby starsze; dzieci; goście honorowi i jubilaci; panie; panowie; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem).

  72. Wskaż prawidłowo jakie czynności powinny być wykonywane przez kelnera z prawej strony konsumenta?

    1. podawanie karty menu; informowanie gości przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie i ustawianie zastawy stołowej lub butelek; podawanie rachunku,

    2. podawanie karty menu; serwowanie i prezentacja potraw z półmisków i salaterek, nelsonek z patelni; informowanie gości przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie i ustawianie zastawy stołowej lub butelek; odbiór rachunku,

    3. podawanie karty menu; informowanie gosci przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie zastawy stołowej; podawanie rachunku; odbiór rachunku.

    4. podawanie karty menu; informowanie gosci przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; korygowanie nakryć stołu stosownie do przyjętego zamówienia; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; ustawianie talerzyków do pieczywa i wyporcjowanego masła; zbieranie zastawy stołowej; podawanie rachunku; odbiór rachunku.

  73. Zasady obowiązujące przy serwowaniu win:

    1. do potraw słodkich podajemy wino słodkie; do potraw ostrych podajemy wino czerwone; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wina wytrawne cierpkie .

    2. do potraw słodkich podajemy wino czerwone; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino słodkie.

    3. do potraw słodkich podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wino słodkie; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino czerwone.

    4. do potraw słodkich podajemy wino słodkie; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino czerwone.

  74. Kelner powinien zabrać talerz konsumentowi:

    1. z lewej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są równolegle do siebie,

    2. z prawej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są równolegle do siebie,

    3. z lewej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są na krzyż,

    4. z prawej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są na krzyż.

  75. Pierwszeństwo we współczesnej dyplomacji określone protokołem dyplomatycznym sformułowane zostało przez :

    1. Kongres Wiedeński,

    2. Konferencję Wiedeńską,

    3. Konwencję Wiedeńską,

    4. Konwencję dotyczącą przywilejów i immunitetów Narodów Zjednoczonych.

  76. Podanie w karcie zaproszenia na przyjęcie godzin w których się odbywa „od…do…” - może być stosowane jest w przyjęciach:

    1. w salach restauracji lub restauracji hotelowej,

    2. na stojąco,

    3. z okazji wizyty ministra, premiera, prezydenta,

    4. w salach recepcyjnych ambasady.

  77. Karty zaproszeniowe na przyjęcie dyplomatyczne są drukowane, kilka słów powinno być dopisywane ręcznie. Są to:

    1. miejsce i data przyjęcia,

    2. imię i nazwisko osoby zapraszanej oraz data i godzina przyjęcia,

    3. miejsce, data i godzina przyjęcia oraz podpis zapraszającego,

    4. dopisek R.S.V.P lub P.M.

  78. Najbardziej uroczysta forma przyjęcia dyplomatycznego to:

    1. cocktail,

    2. cocktail reception,

    3. lunch,

    4. dinner,

  79. W karcie dań, potrawy gorące powinny być podane w kolejności wg technologii przygotowania:

    1. duszone, pieczone, smażone, gotowane,

    2. gotowane, duszone, pieczone, smażone,

    3. pieczone, smażone, gotowane, duszone,

    4. smażone, gotowane, duszone, pieczone.

  80. Carving to:

    1. Rodzaj turystyki aktywnej,

    2. Firma budująca nadwozia samochodów do karawaningu.

    3. Sztuka rzeźbienia w owocach i warzywach.

    4. Sport dla którego w hotelach przygotowuje się specjalne tory.

  81. Punkt rentowności działalności hotelarskiej to:

    1. minimalna liczba miejsc jm jaką należy sprzedać aby zapewnić pokrycie kosztów stałych,

    2. osiągniecie przychodów w wysokości równej poniesionym kosztom na budowę i prowadzenie hotelu,

    3. sytuacja w której WAN (wartość aktualna netto) przedsięwzięcia hotelarskiego równa się zeru,

    4. osiągniecie przychodów w wysokości równej płaconym podatkom.

  82. Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie jest RevPar. Obliczany jest następująco:

    1. iloraz współczynnika wynajmu pokoi i średniej ceny za pokój,

    2. iloraz liczby sprzedanych pokojonocy i ADR,

    3. iloczynu współczynnika wynajmu pokoi i średniej ceny za pokój,

    4. iloczynu liczby pokoi i ceny za pokój.

  83. W Polsce obowiązuje ustawa o usługach turystycznych z:

    1. 15 sierpnia 1997 r.

    2. 29 sierpnia 1997 r.

    3. 10 sierpnia 1999 r.

    4. 27 sierpnia 1997 r.

  84. Najwyższym organem administracji państwowej w Polsce odpowiedzialnym obecnie za turystyką jest:

    1. Ministerstwo Gospodarki i Pracy

    2. Ministerstwo Sportu i Turystyki,

    3. Ministerstwo Infrastruktury,

    4. Polska Organizacja Turystyczna.

  85. Spółkę Orbis założono w 1920 roku w :

    1. Lublinie,

    2. Krakowie,

    3. Lwowie,

    4. Warszawie.

  86. Sprzątanie pokoju zajętego przez gościa powinno odbywać się:

    1. w czasie nieobecności gościa lub na jego życzenie,

    2. zawsze w obecności gościa,

    3. wyłącznie podczas nieobecności gościa,

    4. wyłącznie na życzenie gościa.

  87. Passant to:

    1. osoba korzystająca jednorazowo z wynajmu pokoju w hotelu,

    2. osoba, która przybyła do hotelu celem zamieszkania, ale bez wcześniejszej rezerwacji,

    3. osoba korzystająca z różnych usług hotelu, poza wynajmem pokoju.

    4. osoba wynajmująca pomieszczenia usługowe w hotelu.

  88. W agroturystyce kategoryzacja oznaczana jest za pomocą:

    1. gwiazdek,

    2. słoneczek,

    3. bocianków,

    4. półksiężyców.

  89. W przypadku „check-in” VIP-a, żąda się od niego dowodu tożsamości:

    1. natychmiast,

    2. po rozgoszczeniu się w pokoju,

    3. następnego dnia,

    4. z przyczyn proceduralnych nie żąda się wcale.

  90. Dokumentem typowo wypełnianym przez recepcjonistę i wręczanym gościowi podczas przyjęcia go do hotelu jest:

    1. formularz rezerwacji,

    2. karta meldunkowa,

    3. karta pobytu,

    4. karta wyposażenia pokoju

  91. Która z wymienionych marek hotelowych występuje jedynie w Polsce?

    1. Qubus,

    2. Dorint,

    3. Scandic,

    4. Clarion.

  92. Hotelarskie Centrum Bezpieczeństwa zostało powołane w 2009 roku przez:

    1. Urzędy Marszałkowskie,

    2. PZH

    3. PIH.

    4. Ministerstwo Sportu i Turystyki.

  93. Cele kategoryzacji, to:

    1. Ochrona interesów konsumentów,

    2. Podnoszenie kategorii obiektów,

    3. Utrzymanie poziomu świadczonych usług.

    4. Podnoszenie jakości usług hotelarskich.

  94. ISO to:

    1. System zarządzania jakością

    2. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.

    3. Zestaw norm pro jakościowych.

    4. Przyjęty system pomiarów.

  95. Na klamce pokoju od strony korytarza wisząca wywieszka z napisem „Maid in room” oznacza:

    1. Nie przeszkadzać,

    2. Pokój w trakcie sprzątania,

    3. Wstęp wzbroniony,

    4. Pokój do sprzątania.

  96. Skrót „OB” oznacza:

    1. Taryfę obejmującą tylko zakwaterowanie (bez wyżywienia).

    2. Jedno łóżko w pokoju dwuosobowym,

    3. Śniadanie orientalne.

    4. Jedno łóżko tzw. king size w pokoju dwuosobowym.

  97. Król hotelarzy i hotelarz królów to:

    1. Konrad Hilton

    2. Kemmons Wilson

    3. Cesar Ritz.

    4. Kempinsky.

  98. Hotel garni to obiekt:

    1. Serwujący tylko śniadania,

    2. Serwujący tylko śniadania i obiady,

    3. Serwujący tylko śniadania i obiado-kolacje,

    4. Oferujący całodzienne wyżywienia.

  99. System DSO może pełnić dodatkową funkcję w hotelu jako:

    1. sprzęt nagłaśniający,

    2. system monitorowania obiektu,

    3. system chroniący przed dostępem niepowołanych osób,

    4. system nadzoru pracowników.

  100. Regulamin hotelowy określa prawa i obowiązki:

    1. pracownika hotelu i pracodawcy.

    2. pracownika hotelu i gościa.

    3. gościa i hotelu.

    4. pracowników hotelu.



©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna