Formatka szkoły odkrywców talentóW



Pobieranie 20.99 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar20.99 Kb.

FORMATKA
SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW

Należy wypełnić poszczególne pola.

UWAGA! Całość uzupełnionej formatki nie może być dłuższa niż dwie strony.




METRYCZKA SZKOŁY/INSTYTUCJI

Województwo:

dolnośląskie

Powiat:

Polkowice

Miejscowość:

Polkowice

Nazwa szkoły/instytucji:

Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy

Adres:

Ul. Skalników 6 59-101 Polkowice

Telefon:

76 746-51-01

e-mail:

zs@zs.polkowice.pl

Strona www:

www.zs.polkowice.pl













Edukacja humanistyczna

Cele podejmowanych działań

rozwijanie zainteresowań literackich i teatralnych, rozwijanie wyobraźni twórczej młodzieży, uatrakcyjnianie procesu dydaktycznego, budzenie wzruszeń estetycznych, integrowanie młodzieży z różnych środowisk

Przykłady systemowych działań na rzecz uczniów zdolnych

- XIII Tydzień Twórczości Artystycznej „ŻAK-ART”; prezentacje zespołów teatralnych, kabaretowych i muzycznych, grup dziecięcych i młodzieżowych z regionu,

- po raz pierwszy „ŻAK-ART na wyjeździe” ,

- kawiarenki literacko-filozoficzne, a w nich wykłady i konwersatoria pracowników naukowych Uniwersytetu Wrocławskiego – dra M. Lesiak „Snobizm w sztuce, snobizm w teatrze”, „O odmienności teatru i filmu uwag kilka”,

- wyjazdy do Teatru Polskiego we Wrocławiu i Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy na: „20 najśmieszniejszych piosenek świata”, „Kliniken”, „Smycz”, „Żywoty świętych osiedlowych”; Teatru Muzycznego Capitol - „Frankenstein” i „Iwanow”; Opery Wrocławskiej „Pajace. Rycerskość wieśniacza” (wyjazdy po lekcjach);

- cotygodniowe warsztaty teatralne prowadzone przez instruktorów, przygotowanie przedstawienia wg scenariusza uczniów pt. „Europa lekkostrawna” i „Po-Tango”
na podstawie dramatu S. Mrożka, prezentacje tych spektakli podczas różnych uroczystości i przedsięwzięć szkolnych;

- wykłady na Uniwersytecie Wroclawskim – dr M. Lesiak „Jak przymiotnik narodowy wpływa na odbiorcę”;

- warsztaty recytatorskie: „Recytować nie każdy może”;

- warsztaty artystyczne: „Zatrzymać wiosnę – kula kwiatowa, wiklina papierowa, kwiaty z krepiny”;

- warsztaty kulinarne pn.: „Sztuka kulinarna to też sztuka”;

- spektakl teatru Ad Spectatores z Wrocławia pt. „Żywoty świętych osiedlowych”


na podstawie prozy Lidii Amejko;

- spotkanie z aktorem Jerzym Trelą, z aktorką i reżyserką Agatą Kucińską;

- konkursy literackie i recytatorskie;

- konkursy literackie i recytatorskie



Sposoby pracy z uczniem zdolnym, w tym ciekawe metody i formy pracy

Organizowanie zajęć pozalekcyjnych: warsztaty, konwersatoria, kawiarenki literacko-filozoficzne, pisanie scenariuszy przedstawień teatralnych, wyjazdy do teatrów, opery, spotkania z aktorami, przygotowanie do konkursów literackich i recytatorskich.


Przykłady indywidualizacji i różnicowania treści, metod, form pracy z uczniem zdolnym

- działalność teatru „Anty-dotum”

- przygotowanie do konkursów uczniów uzdolnionych

- przygotowanie przedstawienia teatralnego pt. „Europa lekkostrawna” i „Po Tango”

- wyjazdy na wykłady na Uniwersytecie Wrocławskim

- wyjazdy do teatrów

- zapraszanie pracowników naukowych Uniwersytetu Wrocławskiego do szkoły

- warsztaty


Efekty pracy

(m.in. osiągnięcia uczniów)

Przedstawienie teatralne pt. „Europa lekkostrawna” i „Po Tango”

XI Przegląd Twórczości Artystycznej „ŻAK - ART” - prezentacje dorobku uczniów: wystawy fotograficzne, prace plastyczne, zdjęcia z przedstawień teatru Anty – dotum, prezentacje zespołów teatralnych, kabaretowych grup dziecięcych i młodzieżowych


z regionu; eliminacje powiatowe 57 Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego, impresje uczniowskie w „Pamiętnikach zwariowanych humanistów”
Konkursy:

- Powiatowy Konkurs o Życiu i Twórczości J. Tuwima - uczniowie naszej szkoły zajęli II


i III miejsce

- Powiatowy Konkurs Recytatorski „Srebrna Muza”- II miejsce, III miejsce

- Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji J. Tuwima - II miejsce i III miejsce

- Ogólnopolski Konkurs Recytatorski

etap powiatowy – 3 nagrody, 2 wyróżnienia dla uczniów

- Konkurs Literacki na Esej




Czy szkoła posiada Szkolny System Wspierania Zdolności i Talentów?

(jeśli tak, proszę w kilku zdaniach przedstawić jego zalety)



Szkoła posiada taki system. Pozwala on na prezentację osiągnięć uczniów,
na motywowanie ich do rozwoju umiejętności i zainteresowań. System daje także przejrzysty dostęp nauczycielom i wychowawcom do bazy osiągnięć uczniów
i umożliwia indywidualizację nauczania.

Współpraca z innymi osobami/ instytucjami działającymi na rzecz ucznia zdolnego

Uniwersytet Wrocławski, Wiejski Ośrodek Kultury w Sobinie, Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Polkowicach, Urząd Gminy w Polkowicach, Stowarzyszenie Działań Artystycznych i Kulturowych „Fabryka Twórczości” w Legnicy, polkowickie placówki oświatowe, LO w Głogowie i Lubinie




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna