Funduszu Grantowego Dobrego Sasiedztwa dla Ostrowa Wielkopolskiego



Pobieranie 43.83 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar43.83 Kb.
Szanowni Państwo,
dzięki pomocy i wsparciu donatorów i sponsorów: Funduszu Grantowego Dobrego Sasiedztwa dla Ostrowa Wielkopolskiego,

oraz Grażyny i Marka Hylowów Bistro Bravo, Lumen 1852,  Janiny Maślińskiej Duże Centrum Kwiatowe Wioletta

możemy zaprosić na jedenasta edycję Festiwalu Wielkanocnego Ciemna Jutrznia

- w Niedzielę Palmową (1.04.2012 Forum Synagoga),

- w Wielką Środę (4.04.2012 Kościół p.w. św. Pawła Apostoła)

- w  Wielki Czwartek (5.04.2012 Kościół p.w. NMP KP).

Organizatorami festiwalu są :



  • Stowarzyszenie Wielkopolskie Centrum Chopinowskie – Antonin  w Ostrowie Wielkopolskim,

  • Ostrowskie Centrum Kultury

  • Impresariat Muzyczny Danuty Mrugalskiej w Poznaniu.  

W imieniu organizatorów zapraszam

- Andrzej Leraczyk




11. Ogólnopolski Festiwal Wielkanocny

Ciemna Jutrznia



Niedziela 1 kwietnia 2012, 18.00



Forum Synagoga
Wielkopostne impresje
W programie jazzowe impresje na tematy pasyjne
NO NAME

Łukasz Mazur, pianista

Michał Szafraniec, saksofonista

Piotr Goworek, gitarzysta

Sebastian Sipa, kontrabasista

Łukasz Szafrański, perkusista



  • Wielka Środa, 4 kwietnia 2012, 19.00

Kościół p.w. św. Pawła Apostoła
Wielkopostne lamentacje

W programie: J.S.Bach, S.Rachmaninow, E.Bozza, A.Piazzolla, H. Villa-Lobos


SAXODEON

Robert Matuszewski, saksofonista

Piotr Słociński, akordeonista

Pasja wg bł. Anny Katarzyny Emmerich
W programie: J. S. Bach, G. Tartini, J.B. Loeillet, G. Ph. Telemann, A. Vivaldi
Tomasz Raczkiewicz, śpiewak (kontratenor)

Karolina Porwich, flecistka

Mariusz Dziedziniewicz, oboista

Paweł Mazur, organista
Fragmenty Żywota i Bolesnej Męki Pana Naszego Jezusa Chrystusa i Najświętszej Matki Jego Maryi czyta Piotr Grabowski


  • Wielki Czwartek 5 kwietnia 2012, 20.00

Kościół p.w. NMP Królowej Polski
ECCE HOMO

W programie: T. Albinoni, J. S. Bach, G. B. Pergolesi, E. Morricone


Marzena Michałowska, śpiewaczka (sopran)

Tomasz Raczkiewicz, śpiewak (alt)
Kwartet Aulos

Karolina orwich, flecistka

Mariusz Dziedziniewicz, oboista

Krzysztof Mayer, klarnecista

Dariusz Rybacki, fagocista
Piotr Grabowski, lektor

Zapraszają:



Stowarzyszenie Wielkopolskie Centrum Chopinowskie – Antonin w Ostrowie Wielkopolskim, Impresariat Muzyczny Danuty Mrugalskiej w Poznaniu oraz

Ostrowskie Centrum Kultury
Sponsorzy i donatorzy:

Fundusz Grantowy Dobrego Sasiedztwa dla Ostrowa Wielkopolskiego,

Grażyna i Marek Hylowie Bistro Bravo, Lumen 1852, Janina Maślińska Duże Centrum Kwiatowe Wioletta



Triduum Paschalne – łacińska nazwa obejmująca trzy najświętsze dni (tri – duum) podczas, których uzewnętrznia się w liturgii kościoła Męka, Śmierć i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Są to dni paschalne, ponieważ Jezus przechodzi ze śmierci do życia, opuszcza świat i wraca do Ojca, otwierając tę drogę dla nas. Słowo pascha pochodzi z języka hebrajskiego i aramejskiego paesah (czyli języka, którym mówił Jezus) i oznacza przejście. Tak też nazywa się najważniejsze święto żydowskie – Pascha (Lb 9,1-5), w czasie którego wspomina się wyjście Izraelitów z ziemi egipskiej ( w XIII w. przed Chrystusem) i cudowne przejście przez Morze Czerwone (Wj 11-15). Wydarzenia te były zapowiedzią wyzwolenia wszystkich ludzi z wewnętrznej niewoli grzechu (Ez 36,25-29).

Biblia nakazywała spożywanie baranka w święto Paschy, przypadające na 14 dzień, miesiąca Nisan, bez względu na dzień tygodnia. Dla katolików ów radosny dzień przejścia, dzień zmartwychwstania to niedziela, dlatego święto to nie może wypaść w dniu Paschy.

Chrześcijanie wierzą, że Chrystus, kiedy spożywał ostatnią wieczerzę, wypełnił symbole starotestamentowe i stał się Barankiem Paschalnym, dopełniając zbawczej ofiary.

Pierwsze wzmianki o celebracji Wielkiego Tygodnia pochodzą z IV wieku. Aż do roku 1929 na określenie Triduum Paschalnego stosowano termin Triduum Sacrum.

Triduum Paschalne jest najważniejszym wydarzeniem roku liturgicznego, fundamentem wszystkich sakramentów. Pascha Jezusa Chrystusa winna stać się źródłem osobistej paschy każdego – wyzwoleniem z grzechu.

Danuta Mrugalska



Program szczegółowy:



Niedziela 1 kwietnia 2012, Forum Synagoga, 18.00


Wielkopostne impresje
W programie jazzowe impresje na tematy pasyjne

NO NAME

Łukasz Mazur, pianista

Michał Szafraniec, saksofonista

Piotr Goworek, gitarzysta

Sebastian Sipa, kontrabasista

Łukasz Szafrański, perkusista
Grupa No Name, powstała z inicjatywy Łukasza Mazura - fortepian, instrumenty klawiszowe, kompozycje, aranżacje - gra, nagrywa, koncertuje od przeszło dwunastu lat. Obok nagród i wyróżnień na festiwalach nie tylko jazzowych, udziału w koncertach u boku takich sław jak choćby Leszek Możdżer, Zbigniew Namysłowski, czy Tomasz Stańko, ma w swoim dorobku dwie  studyjne produkcje: „Kolędogranie” oraz „Impresje Wielkopostne”. Te drugie, będące formą jazzowych medytacji, spotykają się z dużym uznaniem znawców tematu.  

Program „Wielkopostne impresje” koresponduje z okresem Wielkiego Postu. Zawiera uswingowione tematy starych pieśni religijnych  - Ogrodzie Oliwny, Gorzkie żale, Ludu mój, ludu oraz impresję #4 autorstwa inspiratora tego projektu Łukasza Mazura (fortepian, aranżacje). Muzyka utrzymana jest w konwencji akustycznego fusion z elementami etnicznymi. Mocną stroną jest brzmienie: pełne, soczyste, nie odstające od standardów europejskich czy amerykańskich.

Tomek Kopyciński na saksofonach, Piotr Domagała na gitarze, Michał Błaszak na kontrabasie i gitarze basowej oraz Zbyszek Góra na instrumentach perkusyjnych, pod kierunkiem Łukasza Mazura na instrumentach klawiszowych wykonali jazzowe wersje tradycyjnych polskich pieśni: „Ogrodzie oliwny”, „Gorzkie żale” i „Ludu mój, ludu”. W efekcie powstał zbiór improwizowanych 10-minutowych medytacji, których muzyczny język wciąż pozostaje w głównym nurcie, co oznacza, że album można zarekomendować nie tylko fanom jazzu jak również nie tylko na Wielkanoc (...).”
                                                        [ Marcin Mierzejewski (The Warsaw Voice 4 kwietnia `99)]
Bilety: 35 zł (kasa OCK i FS)
Kościół p.w. św. Pawła Apostoła, Wielka Środa, 4 kwietnia 2012, 19.00
Wielkopostne lamentacje

W programie: J.S.Bach, S.Rachmaninow, E.Bozza, A.Piazzolla, H. Villa-Lobos


SAXODEON

Robert Matuszewski, saksofonista

Piotr Słociński, akordeonista
PASJA WG BŁ. ANNY KATARZYNY EMMERICH
J. S. Bach Siciliana

G. Tartini Largo con espressione

J. S. Bach Largo z Koncertu f-moll

J.B. Loeillet Largo esspresivo z Koncertu C-dur

G. Ph. Telemann Air a l’italien ze Suity a moll

J. S. Bach Aria na strunie G

Antonio Vivaldi Stabat Mater
Wykonawcy

Tomasz Raczkiewicz, śpiewak (kontratenor)

Karolina Porwich, flecista

Mariusz Dziedziniewicz, oboista

Paweł Mazur, organista
Fragmenty Żywota i Bolesnej Męki Pana Naszego Jezusa Chrystusa i Najświętszej Matki Jego Maryi czyta Piotr Grabowski
Wykonawcy:






Duet Saxodeon utworzony przez Roberta Matuszewskiego i Piotra Słocińskiego rozpoczął swoją działalność we wrześniu 2008 roku koncertem na „Jesieni Chopinowskiej” w Antoninie. Inspiracją do powstania tego zespołu były wspólne fascynacje obu muzyków kompozycjami Astora Piazzolli i Pedro Ituralde. Rzadko spotykane połączenie w muzyce klasycznej saksofonu i akordeonu dało ciekawe brzmienie, ponieważ oba instrumenty stapiają się kolorystycznie tworząc atrakcyjne dla ucha współbrzmienia. W swojej działalności duet wystąpił m.in.: na Ogólnopolskim Sympozjum Saksofonowym w Wolsztynie”, koncert  na Akademii Sztuk Pięknych z Poznaniu, Festiwalu Muzyki Klasycznej  „Pałucka Wiosna  Muzyczna” w Wągrowcu, Prezydencki Koncert - Dzień Animatora i Pracownika Kultury Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, Międzynarodowy Festiwal Saksofonowy w Szczecinie, Konfrontacji Chopinowskich w Antoninie.
Piotr Słociński urodził się w Ostrowie Wielkopolskim i tutaj podjął edukację muzyczną, w latach 1975-78 uczeń PSM I st. w klasie akordeonu Jerzego Krążyńskiego. Od 1978 do 1989 we Wrocławiu - najpierw cztery lata w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego,  a następnie w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie akordeonu ad. Ireneusza Wróbla.

W 1981 zajął  I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Międzyrzeczu. W latach 1985 - 94 grał w Trio Akordeonowym HARMONIA VIVA. W 1990 zespół ten nagrał płytę dla wytwórni Rec-Rec w Zurichu i odbył trasę koncertową po Europie Zachodniej.  W 1991 HARMONIA VIVA wzięła udział w Festiwalu Muzyki Aktualnej w Victoriaville w Kanadzie. W tym samym roku zespół zdobył III nagrodę na Konkursie Akordeonowym w Castelfidardo. Udział w nagraniach: 1993 do filmu J.Jakuba Kolskiego –„Pograbek”, 1996 do filmu J.Jakuba Kolskiego „Szabla od Komendanta”, 1997 do filmu dokumentalnego Krzysztofa Pulkowskiego „Lwy Westerplatte”, 2003 do filmu Jacka Filipiaka „Zerwany”, 1991 do przedstawienia „Jan Tajemnik” dla Teatru Lalka w Warszawie,  2005 do przedstawienia „Pan Huczek” dla Białostockiego Teatru Lalek. W latach 1996 - 2000 współpracował  z Teatrem Cinema. W sezonach 2005 i 2006 udział w recitalu Marty Zięby, aktorki Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. W 2006 wraz z Martą Ziębą udział w Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Od września 1990 prowadzi klasę akordeonu w Zespole Szkół Muzyczych  im. K. Komedy-Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim. Od września 2008 roku występuje w duecie „Saxodeon” z Robertem Matuszewskim.



Robert Matuszewski Studiował grę na saksofonie we Wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Mieczysława Stachury. Ma na swoim koncie szereg nagrań dla TVP oraz Polskiego Radia. Jest inicjatorem Warsztatów Saksofonowych na które zaprasza znakomitych saksofonistów min. Dariusza Samóla,  Lawrence Gwozdz’a z USA. Przez wiele lat członek Akademickiego Big-Bandu Aleksandra Mazura. Solista – instrumentalista - zapraszany przez filharmonie w Kaliszu, Opolu , Wrocławiu.

Brał udział min. w Konfrontacjach Chopinowskich w Antoninie, III Międzynarodowym Festiwalu Saksofonowym w Szczecinie, koncertach Na Zamku w Oleśnicy, współpracuje z kompozytorem Jackiem Sobierajem z Kanady, który powierzył mu prawykonanie najnowszych kompozycji   na IV Międzynarodowym Festiwalu Saksofonowym - Szczecin 2005.


Poza obszarem muzyki klasycznej muzyk czuje się swobodnie w stylistykach jazzowych. Brał udział w kilku edycjach Jazz nad Odrą współpracując z czołowymi muzykami sceny jazzowej (Henryk Miskiewicz , Piotr Kałużny, Maciej Sikała). Prowadzi Big–Band odnoszący znaczące sukcesy (II miejsce na Ogólnopolskim festiwalu big – bandów w Nowym Tomyślu - 2004, Grand Prix Nowy Tomyśl 2005, I miejsce w Decinie (Czechy) na Międzynarodowym Konkursie,  Grand Prix Nowy Tomyśl 2008). Obecnie pedagog i jednocześnie dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. Krzysztofa Komedy Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim   


TOMASZ RACZKIEWICZ kontratenor
Absolwentem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na wydziale Wokalno – Aktorskim oraz Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych, gdzie ukończył Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Placówką Kultury. Naukę śpiewu rozpoczął jako tenor w klasie Marka Moździerza, a następnie kontynuował ją jako kontratenor w klasie prof. Eugeniusza Sąsiadka. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich pod kierunkiem Ewy Podleś, Ryszarda Karczykowskiego, Piotra Kusiewicza, Gerharda Kahrego i Heleny Łazarskiej. Obecnie pozostaje pod opieką wokalną Dariusza Grabowskiego. Od 1996 roku jest solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, na deskach którego zadebiutował partią Fiodora w operze Borys Godunow M. Musorgskiego. W roku 1998 odbył się debiut artysty w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w przedstawieniu Raj Utracony K. Pendereckiego. Od marca 2010 r. współpracuje z Państwową Operą Bałtycką w Gdańsku.

W roku 2000 zaśpiewał partię tytułową w polskiej prapremierze opery Echnaton Ph. Glassa w Teatrze Wielkim w Łodzi. Jako solista Opery Poznańskiej brał udział w licznych tournée zagranicznych z macierzystym teatrem, w ramach których uczestniczył m. in. w premierze Salome R. Straussa w Theatre Municypale w Luksemburgu, czy w wystawieniu spektaklu Galina M. Landowskiego w Hanowerze podczas światowej wystawy Expo 2000. Występował również na festiwalach operowych w Carcasonne i Xanten, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdrój, Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku, Poznańskim Festiwalu Mozartowskim, Festiwalu Ave Maria w Czeladzi, Festiwalu Musica sacra, musica profana w Długiej Goślinie, Letnim Festiwalu Muzyka z Kórnika, Letnim Festiwalu Cantemus Domino in laetitia w Poznaniu, Festiwalu Chantarelle w Gołuchowie. W roku 2001 brał udział w koncercie inaugurującym IX Międzynarodowy Festiwal Sztuki Operatorskiej Camerimage w Teatrze Wielkim w Łodzi.





Piotr Grabowski

Ukończył PWST w Warszawie Wydział Lalkarski w Białymstoku. Od 1985 r. pracuje


w Teatrze Animacji w Poznaniu jako aktor lalkarz, grając w repertuarze dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Współpracuje z licznymi Ośrodkami Kultury, m. in. w Chodzieży, Murowanej Goślinie, Kole, Szamotułach i Poznaniu. Prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży, a także nauczycieli. Wraz z Teatrem "Promyk" przedstawia spektakle dla dzieci, tak w Poznaniu jak również w całej Polsce.

Współpracuje z Fundacją Dar Szpiku, Biblioteką Raczyńskich, Akademią Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, Centrum Animacji Kultury, Firmą Super Memo World w zakresie programów edukacji do nauki języka angielskiego, Fundacją im. Antoniny Kaweckiej. W czasie swojej wieloletniej pracy zdobył liczne aktorskie nagrody zespołowe podczas festiwali teatralnych, m.in. w Opolu, Toruniu, Bielsku Białej. W styczniu tego roku został wyróżniony Odznaką Honorową „Za Zasługi Dla Województwa Wielkopolskiego”. 


Wstęp wolny

Kościół p.w. NMP Królowej Polski, Wielki Czwartek 5 kwietnia 2012, 20.00
ECCE HOMO

T. Albinoni: Adagio

J. S. Bach: Magnificat. Aria sopranowa Quia respexit z towarzyszeniem oboju

J. S. Bach: Pasja wg Św. Mateusza. Aria altowa Buß und Reu

J. S. Bach: Pasja wg Św. Mateusza. Aria sopranowa Ich will dir mein Herze Schengen

J. S. Bach: Pasja wg Św. Mateusza. Aria altowa Erbarme dich

J. S. Bach: Pasja wg Św. Mateusza. Aria sopranowa Aus Liebe will mein Heiland sterben

G. B. Pergolesi: Stabat Mater Duet sopranu i altu Stabat Mater Dolorosa.

G. B. Pergolesi: Stabat Mater. Aria altowa Fac ut portem
G. B. Pergolesi: Stabat Mater Duet sopranu i altu Quando corpus morietur. Amen

E. Morricone: Misja. Obój Gabriela


Wykonawcy

Marzena Michałowska, śpiewaczka (sopran)

Tomasz Raczkiewicz, śpiewak (alt)
Kwartet Aulos

Kwartet Aulos

Karolina Porwich, flecistka

Mariusz Dziedziniewicz, oboista

Krzysztof Mayer, klarnecista

Dariusz Rybacki, fagocista

Piotr Grabowski, lektor



Wykonawcy:

Kwartet Aulos



Istnieje od 1997 roku, tworzą go absolwenci Akademii Muzycznej - obecnie soliści orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu.

Zespół wykonuje z jednakową przyjemnością dobrą muzykę każdego gatunku - od mistrzów baroku do klasyki XX-wiecznej muzyki rozrywkowej. Oprócz koncertów z muzyka instrumentalną, zespół występuje często jako mini orkiestra towarzysząc solistom śpiewakom. Umiejętność akompaniowania wyniesiona z orkiestry operowej, pozwala towarzyszyć solistom bez udziału dyrygenta, zaś umiejętnie zaaranżowane akompaniamenty, w których głos ludzki współgra z brzmieniem instrumentów dętych drewnianych, nadają tego typu występom szczególny charakter.

Kwartet był wielokrotnie gościem Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie Zdroju, Festiwalu Mozartowskiego w Poznaniu, Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Wolsztynie, Festiwalu Muzyka z Kórnika brał udział w koncertach Festiwalu Ave Maria w Czeladzi, wielkopolskiego festiwalu Musica Sacra - Musica Profana. Wystąpił podczas jubileuszu Radia Merkury, podczas koncertu otwarcia Sali im. Wojciecha Drabowicza w Teatrze Wielkim w Poznaniu.

Zespół uświetniał ważne uroczystości, takie jak np. wręczenie nagrody Człowieka Roku tygodnika Wprost, wręczanie Doktoratów Honoris Causa Akademii Medycznej w Poznaniu, otwarcie siedziby Kulczyk Tradex, i wiele innych. Występował w telewizji ogólnopolskiej i regionalnej. Wydał płytę „Twoja Muzyka”



KAROLINA PORWICH - absolwentka Akademii Muzycznej im.I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie fletu prof. Elżbiety Dastych Szwarc i prof. Andrzeja Łęgowskiego. Mistrzowskie Studia Podyplomowe u Grzegorza Olkiewicza - Akademia Muzyczna we Wrocławiu oraz Studia Podyplomowe - Univärsität für Musik und darstellende Kunst we Wiedniu, w klasie prof. Barbary Gisler Haase. Od listopada 2004 współpracuje z Poznańskim Triem Stroikowym, z którym tworzy Kwartet Aulos.

MARIUSZ DZIEDZINIEWICZ - absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu- w klasie oboju prof. M. Koczorowskiego-dyplom z wyróżnieniem.. Laureat II nagrody Konkursu Instrumentów Dętych im. K. Kurpińskiego. I oboista orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracuje z Orkiestrą Kameralną „AMADEUS” A. Duczmal. Od 1997 r. kieruje „POZNAŃSKIM TRIEM STROIKOWYM”- obecnie „KWARTETEM AULOS” dla którego aranżuje utwory muzyki klasycznej.

KRZYSZTOF MAYER absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie klarnetu prof. Z.Nowaka- dyplom z wyróżnieniem. Laureat III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej im.J. Brahmsa w Łodzi. Prowadzi klasę klarnetu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im.F. Chopina w Poznaniu. Klarnecista orkiestry Teatru Wielkiego.

DARIUSZ RYBACKI - absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie fagotu prof. R. Szczepańskiego. Laureat II nagrody Konkursu Fagotowego w Opolu i wyróżnienia w Konkursie im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach. I fagocista orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z orkiestrami Z. Górnego i A. Maliszewskiego. Dla Kwartetu Aulos aranżuje muzykę rozrywkową
Wstęp wolny





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna