Góra Czarownic



Pobieranie 62.8 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar62.8 Kb.

Góra Czarownic



Tytuł oryginalny: Race to Witch Mountain

Reżyseria: Andy Fickman

Scenariusz: Matt Lopez, Mark Bomback

na podstawie powieści

Aleksandra Keya „Escape to

Witch Mountain”


Wykonawcy:

Dwayne Johnson Jack Bruno

AnnaSophia Robb Sara

Carla Gugino doktor Alex Friedman

Alexander Ludwig Seth

Ciáran Hinds Henry Burke

Tom Everett Scott Matheson

Chris Marquette Pope

Billy Brown Carson

Garry Marshall doktor Ronald Harlan

Kim Richards Tina

Ike Eisenmann szeryf Antony

Tom Woodruff junior Siphon

Dennis Hayden Ray

Cheech Marin Eddie Cortez

Christine Lakin Sunday


Meredith Salenger Natalie Gann

Suzanne Krull Gail Ross

Steve Rosenbaum Oren Bergman
Muzyka: Trevor Rabin

Zdjęcia: Greg Gardiner

Montaż: David Rennie

Scenografia: David J. Bomba

Dekoracje: John R. Jensen

Kostiumy: Genevieve Tyrrell

Producent: Andrew Gunn


Producenci wykonawczy: Mario Iscovich,

Ann Marie Sanderlin


Produkcja: Walt Disney Pictures –

Gunn Films, USA


Czas: 98 min.

Premiera światowa: 11.03.2009 r.

Premiera polska: 1.05.2009 r

Dystrybucja w Polsce: Forum Film Poland

Dozwolony od lat: 6

O filmie

Przez lata krążyły opowieści o niezwykłym miejscu na pustyni w Newadzie, zwanym Górą Czarownic. Mają tam ponoć miejsce liczne nadnaturalne zjawiska. Niespodziewana szansa, by przekonać się, na czym one polegają, trafia się taksówkarzowi z Las Vegas, Jackowi Bruno. Dzieje się tak za sprawą dwójki jego niezwykłych nastoletnich pasażerów obdarzonych zdumiewającymi zdolnościami. Wkrótce okazuje się, że od tej trójki zależeć będą losy świata...




Jeszcze raz – dowcipnie i z werwą

Bestsellerowa powieść Aleksandra Keya „Escape to Witch Mountain” z 1968 roku została z wielkim sukcesem przeniesiona na ekran w 1977 roku. Film „Ucieczka na Górę Czarownic” (w Polsce znany z TVP) uznawany jest za klasyczne już dokonanie wytwórni Disneya. Doczekał się też udanej kontynuacji: „Return from Witch Mountain” (1978, TVP: Powrót z Góry Czarownic”). Oba filmy właśnie ukazują się w edycji DVD. Powstały także filmy telewizyjne: „Beyond the Witch Mountain” (1982, reż. Robert Day) oraz „Escape to Witch Mountain” (1995, reż. Peter Rader). Ten ostatni był nową wersją filmu z 1975 roku. Bohaterowie oryginału Tony i Tia – sympatyczne dzieciaki-kosmici – zdobyli wielką popularność. Wznowienia telewizyjne oraz DVD cieszyły się nieustającym powodzeniem.


Pomysłodawcą nakręcenia kolejnej wersji kinowej był producent Peter Gunn, który odniósł znaczący sukces nową wersją „Zakręconego piątku” (2003), opartą również na disnejowskim klasyku. Gunn postanowił zdecydowanie wyeksponować elementy kina akcji, starając się nic nie uronić z dowcipu i pełnego niezwykłości nastroju oryginału. Tak tłumaczył swe intencje: Nie przypadkiem zmieniliśmy tytuł na Race to Witch Mountain (Wyścig do Góry Czarownic). Chcieliśmy zacząć naszą opowieść naprawdę ostro i konsekwentnie nie zwalniać tempa aż do finału.
Gdy reżyser Andy Fickman usłyszał o projekcie Gunna, zapałał prawdziwym entuzjazmem. Ucieczka... była jednym z ulubionych filmów mojego dzieciństwa tłumaczył. Tamten film był bardzo ekscytujący, a książkę też czytałem z wypiekami na twarzy. Tak więc, gdy po sukcesie Planu gry okazało się, że moja współpraca z wytwórnią Disneya będzie dłuższa, natychmiast oświadczyłem, że chcę robić ten właśnie film. Moim pragnieniem było, by współczesna publiczność doświadczyła podobnych emocji jak ja sam w 1975 roku. Co ciekawe, Fickman przyszedł na świat w Roswell w Nowym Meksyku, miejscu, które obrosło legendą dotyczącą rzekomego lądowania UFO, ukrywanego ponoć przez wojsko na zlecenie rządu. Twórca śmiał się, że także stąd wzięło się być może jego upodobanie do tajemnic i zainteresowanie opowieściami o UFO i kosmitach. Nasz film opowiada o tym, że trzeba uratować nie jeden, ale dwa światy przed zagładą mówił.

Wymarzony Dwayne



Do roli sympatycznego taksówkarza o niejasnej i zdecydowanie niezbyt chlubnej przeszłości reżyser wymarzył sobie Dwayne’a Johnsona, z którym z takim powodzeniem pracował już przy poprzednim swoim filmie. W pełni odkrył wówczas komediowe możliwości aktora, dawniej mistrza wrestlingu. Fickman przesłał mu scenariusz ze szczegółowym opisem scen akcji i popisów kaskaderskich, które gwiazdor wręcz uwielbia wykonywać osobiście. Dwayne pokazał tyle serca i ciepła w naszym poprzednim filmie! Teraz chciałem mu zaproponować występ pełen niezwykłych wyzwań fizycznych, moim zdaniem najbardziej dynamiczny pod tym względem w całej jego karierze – wspominał Fickman.
Andy zaprosił mnie na lunch, by zaproponować nowy wspólny projekt. Spytał mnie, czy znam Górę Czarownic. Co za pytanie! Jestem przecież zdeklarowanym fanem tamtego filmu. Bardzo podobał mi się w dzieciństwie, a w dodatku dopiero co oglądałem go z moją córką. Gdy Andy przedstawił mi koncepcję filmu, natychmiast zakrzyknąłem: To gdzie mam podpisać papiery, trenerze? – opowiadał z kolei Dwayne Johnson.
Postać Jacka Bruno, kombinatora, który wrócił na drogę cnoty, nie istniała w poprzednich filmach o Górze Czarownic. Jack chce pozbierać swe życie do kupy. Ale jego relacje z innymi ludźmi są zamrożone. Stara się postępować właściwie, lecz jego obecne życie polega na jeżdżeniu taksówką z punktu A do punktu B. I wtedy właśnie spotyka te niezwykłe dzieciaki i zostaje wciągnięty w wydarzenia, które całkowicie zmienią jego losy mówił gwiazdor. – Myślę, że pierwszy kwadrans naszego filmu przypomina jazdę kolejką górską na złamanie karku. Ale mamy tu nie tylko dynamiczną akcję, ale też to, co najlepsze w filmach Disneya humor, wątki rodzinne i prawdziwie magiczne dotknięcie.



Dzieciaki z misją
Niezwykli pasażerowie taksówki to Seth i Sara, przybysze z innej planety, na których barkach spoczywa odpowiedzialność za losy Ziemi, a także świata, z którego pochodzą. Mają niezwykłe walory – Sara jest telepatką oraz ma zdolność telekinezy. Seth może natomiast zmieniać strukturę swego ciała. Jest w stanie jak duch przenikać przez ściany, potrafi także uczynić swe ciało twardym jak najtwardszy metal. Rodzeństwo jest zdecydowane i konsekwentne w działaniu. Czy powinno zaufać istocie ludzkiej, tak niedoskonałej i nie pozbawionej wahań jak Jack?
Powyższa charakterystyka młodocianych bohaterów była zapewne jedną z głównych przyczyn powodzenia dotychczasowych filmów, bo oddawała marzenia niepewnych siebie nastolatków o sile i zdecydowaniu. To właśnie ta para, a nie dorośli, jest pewniejsza swych racji i bardziej konsekwentna w postępowaniu. W nowym filmie jeszcze mocniej zaakcentowano ten niezwykle istotny kontrast właśnie przez wprowadzenie postaci Jacka.
Twórcy filmu rzecz jasna zdawali sobie sprawę, jak istotne było bezbłędne obsadzenie tych ról. Fickman zdradził, że Robb była drugą osobą po Johnsonie, którą zatrudniono. Mówił też, że młoda aktorka przykuła jego uwagę doskonałym jego zdaniem występem w „Moście do Terabithii”.
Robb tak wspominała kluczowe spotkanie z reżyserem: Pojawiłam się w biurze Andyego, gdzie ściany były wytapetowane plakatami z Johnsonem i Madison Pettis z Planu gry. Rozmawialiśmy o zamierzonym filmie. Andy nie miał jeszcze wtedy w pełni gotowego scenariusza. Gdy za jakiś czas zjawiłam się ponownie u niego, by zapoznać się z ostateczną wersją tekstu, na ścianie zobaczyłam fotografie Dwaynea, małych zabaweczek UFO i... swoją! Już wiedziałam, że Andy stawia na mnie.
Trudniejsze było obsadzenie roli Setha. Reżyser wahał się pomiędzy kilkoma kandydatami. Zdecydował się ostatecznie na zaangażowanie pochodzącego z Brytyjskiej Kolumbii piętnastolatka Aleksandra Ludwiga. Andy niedawno oglądał Ciemność rusza do boju, mój pierwszy kinowy film, który zrobiłem w Europie Wschodniej. To zdecydowało, że zaprosił mnie na przesłuchanie. Spodobało mu się to, co zaprezentowałem. Potem mieliśmy jeszcze wspólne przesłuchanie z Dwaynem i AnnąSophią. Myślę, że naprawdę pomiędzy naszą trójką pojawiła się aktorska chemia. A w trakcie pracy było naprawdę mnóstwo zabawy – wspominał nastoletni aktor. Ludwig był zadowolony z postaci, którą miał odtwarzać, bo zmieniała się ona zdecydowanie w miarę postępu akcji. Seth siebie i swoją misję traktuje bardzo poważnie. I nie ufa ludziom, zresztą ma ku temu powody. Stąd pomiędzy nim a Jackiem panuje silne napięcie. Ale z czasem to się zmienia, a my zaczynamy coraz bardziej lubić Setha mówił Ludwig.
Sara pod wieloma względami jest przeciwieństwem swego brata. Ona niemal od razu obdarza Jacka zaufaniem. Z czasem naprawdę go pokocha. Pokochać ludzką istotę to dla niej zupełnie coś nowego. Poza tym umie czytać myśli i zna je, zanim ludzie je wypowiedzą. A zatem w tej roli jest wielki potencjał komediowy. Mam nadzieję, że go należycie wykorzystałam – komentowała Robb.


Atrakcyjna astrofizyczka
W roli astrofizyczki, specjalistki od UFO – doktor Alex Friedman, której życiowe ścieżki niespodziewanie krzyżują się z Jackiem Bruno, wystąpiła Carla Gugino („American Gangster”, „Zawodowcy”). Producenci i reżyser twierdzili, że prywatnie bardzo przypomina postać, którą gra. Jest bardzo ładna, zabawna i ma w sobie prawdziwą siłę. Już od pierwszych scen, które zagrali z Dwaynem, wiedzieliśmy, że to jest właśnie to. Pomiędzy tą dwójką coś zaiskrzyło. I tak właśnie miało być! cieszył się Gunn.
Postać Friedman wzorowano na kilku prawdziwych naukowcach-tropicielach UFO. Ale twórcy podkreślali, że nie chcieli w żaden sposób urazić tych ludzi. Jej postać, pełna energii i pewności siebie, stanowi pożądany kontrast dla Jacka Bruno, który jest silny, ale psychicznie dość rozbity. Z czasem doktor Friedman odnajduje w sobie matczyne instynkty w stosunku do Sary i Setha – komentował Fickman.
Bardzo lubiłam w dzieciństwie te filmy, ale praca z Andym miała ten dodatkowy atut, że on doskonale zna się na kulturze UFO i zjawiskach paranormalnych i wiele rzeczy mógł mi podpowiedzieć – mówiła Gugino. – Poza tym ma wielkie wyczucie komediowe. Zderzenie postaci taksówkarza i tej zdyskredytowanej w środowisku naukowym astrofizyczki zaowocowało świetnym starciem skrajnie odmiennych temperamentów i charakterów. Moim zdaniem Andy w pełni to wykorzystał.
Aktorka zwracała uwagę na jeszcze jeden bardzo interesujący aspekt postaci. Alex jest swego rodzaju wyrzutkiem. Zrezygnowała z kariery w Stanford czy na Harwardzie i wygłasza odczyty w Las Vegas. Ale robi to, w co naprawdę wierzy, pomimo wszystko. Ta wiara czyni ją pariasem w środowisku naukowym, ale daje też siłę.
Nieprzystępnego specjalistę od UFO, doktora Rolanda Harlana, zagrał znany i ceniony reżyser Garry Marshall, twórca tak pamiętnych filmów, jak „Pretty Woman” czy „Pamiętnik księżniczki”, który czasem lubi występować jako aktor. Gunn tak komentował rysunek postaci Harlana: Garry jest bardzo zdolnym i zabawnym aktorem. Był wprost idealny, by wcielić się w postać wielce ekscentrycznego naukowca. Jeśli Alex stawia na twarde naukowe dowody, to Harlan ma głowę pełną opowieści science-fiction. Odegra wielką rolę w losach bohaterów. Harlan mieszka w tym samym domu, w którym mieszkał jego równie ekscentryczny poprzednik Albert Jason O’Day grany przez Eddiego Alberta w pierwszym i trzecim filmie cyklu. Dla wielu wielbicieli „Góry...” była to ulubiona, wręcz kultowa postać. Mam styl gry i akcent zupełnie odmienny niż Eddie, ale starałem się być równie dziwaczny i zabawny. Zrobiłem to także dla moich wnuków. Moje dzieci doskonale bawiły się, oglądając oryginalny film. Chciałbym, by moje wnuki były równie ubawione nową wersją, w której w dodatku zagrał dziadek mówił Marshall.


Zawzięty Burke



Czarne charaktery były zawsze bardzo silną stroną filmów z cyklu o Górze Czarownic. Grali je tak wybitni aktorzy, jak Bette Davis („Co się zdarzyło Baby Jane?”), Ray Milland („Stracony weekend”), Donald Pleasence („Matnia”) czy Christopher Lee (cykl filmów o Draculi, „Władca pierścieni”). Tym razem głównym antagonistą bohaterów jest agent rządowy Burke, który całe życie poświęcił tropieniu UFO. A w dodatku należy do utajnionej organizacji, której członkowie są przekonani, że należy zapobiec przewidywanej inwazji z kosmosu. Burke’a zagrał niezwykle ceniony aktor irlandzkiego pochodzenia, Ciáran Hinds („Rzym”). Jest to człowiek zdeterminowany, wręcz fanatyczny. Gdy odkrywa, że w jaskiniach Góry Czarownic ukryty jest statek kosmiczny Sary i Setha, zrobi wszystko, by go zdobyć i nie stracić szansy, na którą czekał tyle długich lat – tłumaczył aktor. Gunn tak opisywał mentalność tego bohatera: Interesuje go przede wszystkim to, jak wykorzystać zdobycze techniczne z kosmosu. Sara i Seth nie są dla niego istotami żywymi, są cenni jedynie jako źródło wiedzy i przedmiot eksperymentów.
Burke’a wspiera w jego dążeniach starannie dobrany zespół specjalistów, w skład którego wchodzą: ekspert medyczny Matheson (Tom Everett Scott), specjalista od komputerów Pope (Christopher Marquette) i wprawny w sztukach walki Carson (Billy Brown).


Niespodzianki dla fanów



Twórcy filmu pomyśleli, jak powiązać nowy film z kultowym oryginałem. Tak więc drugoplanową postać mechanika samochodowego graną przez znanego komika Cheecha Marina („Deperado”) ochrzczono Eddie na cześć wspomnianego wyżej Eddiego Alberta. Pomyślano też o tym, by na ekranie pojawili się oryginalni odtwórcy ról dzieci – kosmitów Tony’ego i Tii – Iake Eissinman (początkowo używał nazwiska Ike Eisenmann) oraz Kim Richards. Reżyser wspominał, że długo zastanawiał się nad tą kwestią. Zawsze chciałem być jak moi ulubieni bohaterowie Tony i Tia. Dlatego bardzo chciałem namówić Iakea i Kim do powrotu. Szczerze mówiąc, produkcja filmu rozpoczęła się dla mnie na dobre dopiero po spotkaniach z nimi i uzyskaniu ich zgody na występ mówił reżyser. Stworzono zatem dwie ważne role dla fabuły nowego filmu, które zagrali jego bohaterowie z dawnych lat. Tym samym przełamano tradycję króciutkich gościnnych występów dawnych gwiazd, które w nowych wersjach hollywoodzkich przebojów łatwo przegapić.
Richards zagrała sympatyczną kelnerkę Tinę pracującą w Ray’s Tavern w miasteczku Stony Creek, a Eissinman szeryfa Antony’ego z tego samego miasta. Wspomnieć należy, że owa miejscowość odgrywała ważną rolę w oryginalnym filmie. Pojawienie się aktorów w Walt Disney Studios, gdzie powstał film z 1977 roku, było wzruszające. Richards entuzjazmowała się: To było niezwykłe. Każdego wieczora po powrocie do rodziny mówiłam, że znowu spędziłam cudowny dzień na Górze Czarownic. Eissinman odniósł sukces jako artysta dubbingu, założył też własne studio animacji Mighty Mojo Studios na Florydzie. Lecz również i on był ukontentowany powrotem. Większość scen we wnętrzach oraz scen z efektami specjalnymi z moim i Kim udziałem powstało w tym samym budynku, w którym pracowaliśmy teraz. Pamiętam miejsca, gdzie bawiliśmy się z Kim podczas przerw w zdjęciach, a niedaleko jest szkoła, do której oboje chodziliśmy – wspominał rozrzewniony aktor.
Newada w Kalifornii i złowieszczy Siphon
Ze względów logistycznych większość zdjęć powstała w Kalifornii, a tylko dwa tygodnie filmowcy spędzili w Newadzie, a konkretnie w Las Vegas.
Wielkim wyzwaniem było wykreowanie humanoida Siphona, który ściga Sarę i Setha. By kosmiczny łowca miał oryginalny wygląd i zachowanie i nie przypominał zbytnio groźnych stworów z innych filmów, filmowcy zwrócili się do firmy specjalizującej się w efektach specjalnych Amalgamated Dynamics Incorporated (ADI). Alec Gillis i Tom Woodruff junior kierowali pracą zespołu specjalistów mającego na koncie między innymi bestie z „Jumanji” oraz „Alien kontra Predator”.
Reżyser komentował: Wszyscy zgodziliśmy się, że Siphon musi być prawdziwym potworem, a nie komputerowo wygenerowaną bestią. Chcieliśmy zobaczyć autentycznego gwiezdnego wojownika, a jego starcia z Jackiem miały wyglądać bardzo realnie. W dodatku nasz bezwzględny łowca jest wyposażony w wiele rodzajów broni, żeby Jack nie miał zbyt łatwo. Sterowanemu elektronicznie Siphonowi zafundowano więc wygodne wewnętrzne ubranie, tak by kaskader Paul Darnell miał swobodę ruchu w scenach akcji i walki. Kostium ten wykonany został ze specjalnych lekkich odmian gumy i nylonu. W innych sekwencjach Siphona grał Woodruff. Darnell musiał być odporny na upał i klaustrofobię. Doskonale się sprawdził, wykazał się przy tym siłą i iście kocią zręcznością.
Scott Rogers, szef kaskaderów i reżyser II ekipy, wielką wagę przywiązywał do brawurowych scen pościgów samochodowych. Inspiracją były podobne sekwencje z filmów o agencie Jasonie Bournie. Najniebezpieczniejsze ewolucje Rogers wykonywał sam. Natomiast w dynamicznej scenie, gdzie Bruno i nastolatki są ścigani przez trzy SUV-y, Johnson osobiście kierował pojazdem zwanym Go-Mobile, wyposażonym w specjalny zestaw kamer filmujących jego ewolucje i działania aktora. Reżyser wychwalał Rogersa: Dzięki jego pracy naprawdę mamy wrażenie, że znajdujemy się w środku akcji. Właśnie o to mi chodziło bez żadnych komputerowych sztuczek, które widzom mocno już spowszedniały.
Z kolei Rogers komplementował Johnsona: Szczerze mówiąc, jest tak, że zwykle robi się wiele, by bohaterowie kina akcji dużo lepiej wyglądali i działali, niż w rzeczywistości. Natomiast Dwayne ma bardzo naturalny, atletyczny wygląd, szybkość i entuzjazm. Doszło do tego, że Gugino, obserwując go, poprosiła, by mogła więcej kaskaderskich numerów wykonywać samodzielnie.
Scenograf David J. Bomba, idąc za sugestiami reżysera, postarał się stworzyć wariację na temat latających spodków, która by zaskoczyła publiczność. Statek kosmiczny Sary i Setha ma specyficzne oświetlenie i płynność ruchu, natomiast pojazd Siphona zwiastuje jego groźny, militarno-agresywny charakter. Dużo wysiłku włożono też w wykreowanie Rajskiego Ogrodu, laboratorium przybyszy z kosmosu, który stworzyli rodzice Setha i Sary, i w którym prowadzili testy biologiczne oraz badania nad ziemskimi roślinami. Do systemu tajnych korytarzy prowadzi wejście przez drzwiczki starej lodówki w opuszczonej chacie.
Zjazd dziwaków-wielbicieli UFO w Las Vegas nakręcono w Pomona w Kalifornii. Fickman zaprosił tam wielu autentycznych speców od UFO, jak chociażby Bill Birnes, wydawca „UFO Magazine” i autor programu telewizyjnego „UFO Hunters”. Przeprowadziliśmy research dotyczący takich konwentów, szczególny nacisk kładąc na ich specyficzny wizualny styl, będący zabawnym połączeniem targów naukowych z gwiezdnym obozem mówił Fickman. Zabawne było, że wśród tych ludzi przebranych za kosmitów prawdziwi kosmici przechodzą niezauważeni.
W Saugus w Kalifornii, w nieczynnej fabryce szkła, zbudowano Górę. Pozostałe dekoracje powstały w Disney Studios.
O aktorach
Dwayne Johnson (Jack Bruno)
Urodził się 2 maja 1972 roku w Hayward, stan Kalifornia. Jego dziadek Peter Fanene Maivia i ojciec Rocky Johnson byli gwiazdami wrestlingu. Dzięki zdolnościom sportowym Dwayne dostał się na Uniwersytet Miami, gdzie wraz z tamtejszą drużyną futbolu amerykańskiego zdobył trzykrotnie tytuł National Championship (1991, 1992, 1995). Potem zrezygnował z kariery z powodu kontuzji i, idąc w ślady ojca oraz dziadka, został wrestlerem, występując z wielkimi sukcesami pod pseudonimem „The Rock”. Swe doświadczenia opisał w autobiografii „The Rock Says”, która znalazła się na liście bestsellerów „New York Timesa”. Karierę filmową rozpoczął na dobre w filmie „Mumia powraca”. Tak się spodobał, że tę samą postać – Króla Skorpiona – zagrał w tak właśnie zatytułowanym filmie. Pobił przy tym rekord – dostał 5 i pół miliona za rolę jako pierwszy aktor po raz pierwszy zatrudniony w głównej roli. Johnson jest znanym filantropem, założył Rock Foundation, promującą zdrowie i sport wśród dzieci na całym świecie. Ma córkę Simon Alexander Johnson; z jej matką, Dany Johnson, rozwiódł się w maju tego roku. Od lat popiera partię republikańską. Ostatnio odnosi sukcesy jako aktor komediowy.



Filmografia:
2000 – Longshot, 2001 – Mumia powraca (Mummy Returns), 2002 – Król Skorpion (Scorpion King), 2003 – Witajcie w dżungli (The Rundown), 2004 – Z podniesionym czołem (Walking Tall), 2005 – Doom (Doom), Be Cool (Be Cool), 2006 – Southland Tales (DVD: Koniec świata), Gridiron Gang (DVD, HBO: Gang z boiska), Spy Hunter 2007 – The Game Plan (DVD, HBO: Plan gry), 2008 – Dorwać Smarta (Get Smart), 2009 – Góra Czarownic (Race to Witch Mountain), Planet 51 (w realizacji), Tooth Fairy (w realizacji)



Carla Gugino (doktor Alex Friedman)
Urodziła się 29.08.1971 roku w Sarasocie, stan Floryda. W wieku piętnastu lat została odkryta przez agencję modelek z San Diego i rozpoczęła karierę w Nowym Jorku. Stopniowo zdobywała popularność, występując w licznych serialach i filmach telewizyjnych. Czarowała seksapilem w teledysku „Always” do piosenki Jona Bon Jovi. Przełomem był udział u boku Antonia Banderasa w popularnym cyklu „Mali agenci”.
Filmografia:

1988 – Who’s the Boss? (serial TV, odc. Prom Night II, prem. TV 3.05.1988), Good Morning, Miss Bliss (serial TV, odc. Summer Love, prem. TV 30.10.1988), 1989 – ALF (TVP: Alf, serial TV odc. Standing in the Shadows of Love, prem. TV 20.02.1989), Troop Beverly Hills (Polsat: Drużyna z Beverly Hills), Falcon Crest (serial TV, 11 odc. w latach 1989–1990), 1990 – Welcome Home, Roxy Carmichael (wideo, TVP: Witaj w domu, Roxy Carmichel), Ferris Bueller (serial TV, odc. Stand-In Deliver, prem. TV 26.10.1990), 1991 – Doogie Howser, M.D. (serial TV, TVP: Doogie Howser, lekarz medycyny, odc. Planet of the Dateless, prem. TV 20.03.1991), The Wonder Years (serial TV, TVP: Cudowne lata, odc. Triangle, prem. TV 6.10.1991), 1992 – Murder Without Motive: The Edmund Perry Story (TV), Quantum Leap (serial TV, Polsat: Zagubiony w czasie, odc. Ghost Ship – August 13, 1956, prem. TV 4.03.1992), Davis Rules (serial TV, odc. A Father Makes All the Difference, prem. TV 1.01.1992, odc. Someone to Watch Over Them, prem. TV 4.03.1992), Private Matter (TVP: Prywatna sprawa), 1993 – Chłopięcy świat (This Boy’s Life), Red Hot, Son in Law (TVP, wideo, DVD: Szalony zięć), 1994 – Motorcycle Gang (TV), 1995 – The Buccaneers (serial TV, TVP: Zdobywcy, 5 odc.), Miami Rhapsody (wideo, TVP: Rapsodia Miami), 1996 – Jaded, Homeward Bound II: Lost in San Francisco (DVD: Daleko od domu 2: Zagubieni w San Francisco, tylko głos), The War at Home (wideo: Wewnętrzna wojna), Wedding Bell Blues, Michael (Michael), 1997 – Lovelife, 1998 – Alexandria Hotel, 1998 – Oczy węża (Snake Eyes), Judas Kiss (Canal+: Pocałunek Judasza), Spin City (serial TV, Canal+: Spin City 13. odc. w latach 1998 –1999), 1999 – A Season of Miracles (TV), Chicago Hope (serial TV, Polsat: Szpital Dobrej Nadziei, 18 odc. w latach 1999–2000), 2001 – Mali agenci (Spy Kids), Centrum świata (The Center of the World), The Jimmy Show, Tylko jeden (The One), Mermaid Chronicles Part 1: She Creature (V, DVD: Syrena), 2002 – Mali agenci 2: Wyspa marzeń (Spy Kids 2: The Island of Lost Dreams), 2003 – Śpiewający detektyw (The Singing Detective), Mali agenci 3D; Trójwymiarowy odjazd (Spy Kids 3-D: Game Over), Karen Sisco (serial TV, Canal+: Karen Sisco, 10 odc. w latach 2003–2004), 2005 – The Life Coach, Sin City – Miasto grzechu (Sin City), Threshold (serial TV, TVP, AXN: Threshold – Strategia przetrwania, 13 odc. w latach 2005–2006), 2006 – Even Money (DVD: Władza pieniądza), Noc w muzeum (Night at the Museum), 2007 – Świadek bez pamięci (The Lookout), Rise (DVD: Zemsta po śmierci), American Gangster (American Gangster), Entourage (serial TV, 7 odc. w latach 2007 –2008), 2008 – Zawodowcy (Righteous Kill), 2009 – Nienarodzony (The Unborn), Sparks (kr.m.), Watchmen. Strażnicy (Watchmen), Góra Czarownic (Race to Witch Mountain), Our Lady of Victory (w realizacji), Women in Trouble (w realizacji), Every Day, Electra Luxx (w realizacji)



AnnaSophia Robb (Sara)
Urodziła się 8.11.1993 roku w Denver, stan Kolorado. Marzyła o karierze gimnastyczki, występowała już w wieku pięciu lat w teatrze kościelnym. Zaczynała od reklamówek lalek Bratz. W wolnym czasie tańczy, jeździ na nartach, pływa. Jej ukochany piesek Bella jest krzyżówką maltańczyka i pudla, a jej ulubiony zespół to Black Eyed Peas. Nagrała singiel „Keep Your Mind Wide Open”, który w 2007 roku znalazł się na 90. miejscu listy przebojów „Billboardu”.
Filmografia:

2004 – Drake & Josh (serial TV, odc. Number One Fan), Samantha: An American Girl Holliday (TV), 2005 – Because of Winn-Dixie (DVD: Dzięki tobie, Winn-Dixie), Charlie i fabryka czekolady (Charlie and the Chocolate Factory), 2006 – Danny Phantom (serial TV, odc. Kindred Spirits, prem. TV 7.04.2006, tylko głos), 2007 – Most do Terabithii (Bridge to Terabithia), Plaga (The Reaping), Have Dreams, Will Travel, 2008 – Spy School, Sleepwalking (DVD: Sen na jawie), Jumper (Jumper), 2009 – Góra Czarownic (Race to Witch Mountain)



Ciáran Hinds (Fletcher Hamilton)
Urodził się 9.02.1943 roku w Belfaście, Północna Irlandia. Jego ojciec pracował jako lekarz i długo miał nadzieję, że syn pójdzie w jego ślady. Matka, Moya, była aktorką-amatorką i stąd wzięło się zainteresowanie chłopca aktorstwem. Hinds przerwał studia prawnicze na University of Belfast, gdy dostał się do słynnej szkoły aktorskiej RADA. Początkowo związał się na kilka sezonów z Glasgow Citizen’s Theatre, gdzie odniósł znaczące sukcesy, występując między innymi w „Arszeniku i starych koronkach” oraz „Fauście”. Grał także w Field Day Company, po czym stworzył serię pamiętnych kreacji w Royal Shakespeare Company, z których najgłośniejszą była tytułowa rola w „Ryszardzie III”. Przełomową rolą filmową była postać kapitana Wentwortha w błyskotliwej adaptacji „Perswazji” Jane Austen wyprodukowanej przez BBC. Aktor skrupulatnie strzeże swego życia prywatnego przed wścibskimi tabloidami. Wiadomo jednak, że od wielu lat jest związany z aktorką wietnamsko-francuskiego pochodzenia Hélène Patarot („Kochanek”) i ma z nią córkę Aoife. Jednym z jego najbliższych przyjaciół jest Liam Neeson. Uważany za jednego z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych współczesnych anglosaskich aktorów.

Filmografia:

1981 – Excalibur (wideo, TVP, Polsat, DVD: Excalibur), 1989 – Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek (The Cook the Thief his Wife and Her Lover), The Mahabharata (TVP: Mahabharata), 1990 – December Bride (TVP: Grudniowa panna młoda), The Investigation: Inside the Terrorist Bombing (TV), Yellowbacks (TV), 1992 – Perfect Scoundrels (serial TV, odc. The Goodbye Look, prem. TV 30.05.1992), Between the Lines (serial TV, odc. Private Enterprise, prem. TV 4.09.1992), 1993 – The Man Who Cried (TV), Hostages (TV), Soldier Soldier (serial TV, odc. Trouble and Strife, prem. TV 19.10.1993), Prime Suspect 3 (TV, TVP: Główny podejrzany 3), 1994 – A Dark Adapted Eye (TV), The Memoirs of Sherlock Holmes (serial TV, DVD: Wspomnienia Sherlocka Holmesa, odc. The Cardboard Box, prem. TV 11.04.1994), Seaforth (serial TV), 1995 – Rules of Engagement (TV), W kręgu przyjaciół (Circle of Friends), Persuasion (TV, TVP, DVD: Perswazje), The Affair (TV), 1996 –Mary Reilly (Mary Reilly), Some Mother’s Son (wideo: Spirala przemocy), Cold Lazarus (miniserial TV), Tales from the Crypt (serial TV, DVD, TVP: Opowieści z krypty, odc. Confession, prem. TV 5.07.1996), Testament: The Bible in Animation (serial TV, odc. Creation and the Flood, prem. TV 13.11.1996, tylko głos), 1997 – Ivanhoe (miniserial TV), Jane Eyre (TV, DVD: Jane Eyre), The Life of Stuff, Oscar and Lucinda (wideo, DVD: Oskar i Lucinda), 1998 – Getting Hurt (TV), Titanic Town, 1999 – The Lost Son, Il tempo dell’amore, L’amante perduto, 2000 – Thursday the 12th (TV), Jason and the Argonauts (TV, Hallmark, TVP: Jazon i argonauci), The Weight of Water (DVD: Przekleństwo wyspy), The Sleeper (TV), 2002 – Suma wszystkich strachów (The Sum of All Fears), Droga do Zatracenia (The Road to Perdition), 2003 – Veronica Guerin (DVD: Veronica Guerin), Lara Croft: Kolebka życia (Lara Croft, Tomb Rider: Cradle of Life), Dziewczyny z kalendarza (Calendar Girls), The Mayor of Casterbridge (TV, TVP: Dziedzic Casterbridge), The Statement (DVD: Deklaracja), 2004 – Mickybo and Me, Upiór w operze (The Phantom of the Opera), 2005 – Monachium (Munich), Rome (serial TV, HBO, DVD: Rzym, serial TV, 13 odc. w latach 2005–2007), 2006 – Miami Vice (Miami Vice), Amazing Grace (DVD: Głos wolności), The Tiger’s Tail, Narodzenie (The Nativity Story), 2007 – Hallam Foe (Hallam Foe), Margot at the Wedding (DVD: Margot jedzie na ślub), Aż poleje się krew (There Will Be Blood), 2008 – Miss Pettigrew Lives for a Day (DVD: Niezwykły dzień panny Pettigrew), Stop Loss (DVD: Stop Loss), Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj (In Bruges), Cash (DVD: Cash – pojedynek oszustów), The Tale of Desperaux (w realizacji, tylko głos), 2009 – Góra Czarownic (Race to the Witch Mountain), Above Suspicion (TV), The Eclipse (w realizacji), Life During Wartime (w realizacji), The Debt (w realizacji), Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1 (w realizacji)




O twórcach filmu


Andy Fickman (reżyseria)
Urodził się w Houston, stan Teksas. Studiował na University of Houston i Texas Tech Uiversity; jako nastolatek z powodzeniem występował jako komik estradowy. Po ukończeniu studiów pracował w Los Angeles miedzy innymi jako przewodnik po słynnych Universal Studios. Wkrótce zaczął odnosić sukcesy jako dramaturg („Jewtopia”, „Reefer Madness”) i reżyser w lokalnych teatrach. Kierował i był współzałożycielem zespołu Fountainhead Theatre Company. Pracował w firmach produkcyjnych należących do Gene’a Wildera i Bette Midler, był jednym z producentów przeboju „Anaconda”. Odniósł wielki sukces jako reżyser filmu „Plan gry” z Dwaynem Johnsonem i Kyrą Sedgwick. W rezultacie podpisał trzyletni kontrakt z Disneyem. Założył firmę producencką Oop Doughnuts Productions.

Filmografia (jako reżyser):

2003 – Who’s Your Daddy? (V), 2005 – Reefer Madness: The Movie Musical, 2006 – She’s the Man (DVD: Ona to on), 2007 – The Game Plan (DVD, HBO: Plan gry), Aliens in America (serial TV, odc. My Musky, Myself, prem. TV 19.10.2007), 2009 – Góra Czarownic (Race to Witch Mountain)








©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna