I. ogolne informacje dotyczace regulaminu



Pobieranie 215.4 Kb.
Strona1/3
Data09.05.2016
Rozmiar215.4 Kb.
  1   2   3
I. OGOLNE INFORMACJE DOTYCZACE REGULAMINU

§ l


Regulamin Mistrzowstw definiuje prace zawodnikow, trenerow IMA i im towarzyszacych osob (rodzicow,kibicow itp.).

Definiuje procedury ich klasyfikacje w kwalifikacjach i finale, ich zachowanie przed, w trakcie i po Mistrzostwach.

§ 2

Regulamin Mistrzowstw jest jedna z trzech czesci regulaminow w konkursie- nalezy do nich rowniez FORMALNE POSTANOWIENIA STATUTU IMA i regulamin jurorow- JUDGE RULEBOOK IMA.



§ 3

Glowne dokumenty w MAZORETKOWYM SPORCIE to :

COMPETITION RULEBOOK –Regulamin konkursowy

JUDGES RULEBOOK-regulamin sedziowski

CODE OF JUDGES AND DELEGATES- kodeks sedziow i delegatow

Podane dokumenty sa na tym samym poziomie waznosci

II. STRUKTURA ORGANIZACJI

§ 4


W zgodzie z postanowieniami Statutu IMA- Komitet Zawodnikow-IMA –wykonuje nastepujace zadania:
-co roku analizowac Regulamin Konkursowy (akceptowac intecje i inwencje zawodnikow,trenerow,sedziow)
-przygotowania do zmian- przedkladanie pomyslow Komitetu IMA – przewodniczacym IMA
-kategoryzacja konkursu
-organizowanie i organizowanie szkolen (warsztatow) dla trenerow-instruktorow
-analizowanie potrzebnych dokumentow
KADENCJA KOMITETU ZAWODNIKOW TRWA 4 LATA DLA KAZDEGO PANSTWA

(Kazde panstwo ma swoj Komitet Zawodnikow)


III. PRAWA I OBOWIAZKI KOMITETU ZAWODNIKOW (Competitors Commitee)

§. 5

Obowiazki czlonkow Komitetu Zawodnikow-Competitors Comitee:



-Przygotowac i co roku analizowac Regulamin konkursowy IMA.

-Brac co roku udzial w spotkaniach,ktore beda sie regularnie odbywac – przygotowac uwagi,pomysly, inwencje - w zgodnosci z postanowieniami Stowarzyszenia i IMA.


§ 6

CC-Czlonkowie Komitetu sa pozbawieni swojej funkcji jezeli:


-Nie biora udzialu w spotkaniach i delegacjach do ktorych byli przez Stowarzyszenie mianowani, albo jezeli sie nie usprawiedliwi prezydentowi Komitetu wystarczajacy czas do przodu.

-Czlonkostwo wybranych Panstw jest uzyskane na 4 lata

V. DELEGOWANIE CZLONKOW KOMITETU (Competitors Committee)

§ 7


Co cztery lata czlonkowie IMA maja prawo delegowac jedna osobe do Komitetu (Competitors Committee) za swojego ambasadora za konkretny Kraj v tej komisji. Komisja pracuje w liczbie pieciu osob.

Jezeli Stowarzyszenie w danym kraju nie jest zadowolone z wyslanego zastepcy, to odwoluje go z funkcji i wysyla nastepnego kandydata.

Jezeli Kraj nie pelni swoich obowiazkow w ciagu jednego roku – Management Prowadzenia IMA Association moze ta osobe zmienic.
§ 8

Czlonkowie Komitetu (CC) maja prawo na oplacenie kosztow przejazdu,jednego noclegu i wyzywienie przy corocznym spotkaniu. Koszty beda wynagrodzone Association IMA przy ukonczeniu spotkania. Wazne od 01.01.2013


VI. REGULAMIN ZAWODNIKOW, INSTRUKTOROW I OSOB TOWARZYSZACYCH PODCZAS MISTRZOSTW

PODZIAL SEKCJI (dzialow)

1. BATON - mazoretki

2. POMPON - cheerleaderki

3. SHOW - grupy

4. MIX - formacje

5. FLAG -flagi



Konkursowy rekwizyt-sprzet

1. BATON – skrot . BAT

Jeden albo dwa batony na jedna mazoretke

Dwa batony-samodzielna dyscyplina solo senior baton

Nie dozwolone jest korzystanie z dalszych rekwizytow-(husteczki itp.)



2. POMPON – skrot. POM

Dwa pompony na zawodnika

W trakcie wystepu konkursowego jest mozliwa wymiana za dodatkowy pompon innego koloru

Dodatkowy pompon nie moze byc na powierzchni konkursowej ani obok niej



3. SHOW – skrot. SHOW

Tylko grupowa choreografia scena

Choreografia musí miec wlasna nazwe- opisujaca jej mini-historie. Jezeli brakuje nazwy-jest to traktowane jako brak koncepcji

Nazwa choreografii powinna byc umieszczona w karcie punktacji jurorow i ma byc ogloszona publicznosci.

Tematyka choreografii SHOW sie wyraza poprzez:

-muzyke (nie liryczna)

-makijarz i stylizacja-stroje

-choreografia

-rekwizyt

Za brak i blad sie traktuje sytuacja:

-jezeli powyzsze zasady SHOW nie sa stosowne do wieku zawodniczek

-jezeli powyzsze zasady nie sa w zgodzie z tematem (nazwa choreografii)

-jezeli rekwizyty nie sa uzyte w danej choreografii- tylko pelnia funkcje dekoracyjne
a) Rekwizyty w choreografii SHOW

Przy show sie jak rekwizyty traktuja wszystkie narzedzia z ktorymi zawodnik operuje jedna czy dwoma rekami- robi z nimi rozne elementy i uzywa ich dla ekspresji muzyki i tematu

Uklad Show musí byc zawsze wykonany z rkwizytem – podczas calej choreografii musi byc rekwizyt uzywany-nie moze to byc tylko choreografia taneczna bez rekwizytu

Jest mozliwe uzywanie jakichkolwiek rekwizytow- zakazane sa pompony i baton.

Ilosc rekwizytow nie jest ustalona. Oceniana pozytywnie jest jednak rozmaitosc i przydatnosc w zwiazku z tematem i choreografia-zbednosc uzywania rekwizytow z nimiz pracuje zawodnik krotko moze byc ocenione jako brak.

Podczas choreografii moze byc rekwizyt polozony na ziemi tylko dla wymiany (przerzuceniu)

Zamieniony rekwizyt nie moze byc polozony na podlodze na koncu choreografii

Przed rozpoczeciem choreografii nie moze byc nic polozone na podlodze podium

Jezeli choreografia nie jest w zgodzie z powyzszym wymogom, to sedzia techniczny daje penalizacje- 1.00 punktu

b) Dekoracja, kulisy i rekwizyty w SHOW

-Sa zabronione-kulisy,dekoracje i dodatkowe rekwizyty (lezace,stojace)

-jezeli choreografia nie spelnia powyzszych wymagan- penalizuje sie 1.00 punktu



4. MIX Formacje – skrot. MIX

W jednej choreografii muszi byc kombinacja sprzetow :

- BAT and POM

- BAT and FLAG

- POM and FLAG

Choreografia sceniczna dla miniformacji (4-7 zawodnikow) i grup ( 8-25 zawodnikow)

Sprzet musí byc w wyrownanej kombinacji – w podanych umiarach BAT:POM albo POM:BAT, Flag:Bat albo

BAT:FLAG, POM:FLAG albo FLAG:POM

Podczas calech choreografii musza zawodnicy uzywac obu rekwizytow- wymagana jest wymiana pomiedzy zawodniczkami w danej formacji

W kombinacji BAT i FLAG albo POM i FLAG moga startowac maksymalnie 3 chlopcy.Wiekszosc tworza dziewczeta.

Normy w dziale C –czyli praca z rekwizytem- sa wazne-kontakt z rekwizytami

Ocena uzycia rekwizytow (sprzetu) jest wedlog dzialu C.


Mini Mix

choreografia musi zawierac wazne elementy oboch rekwizytow,ktore sa uzywane- ocenia sie technika ruchu i technika pracy z narzedziem (rekwizytem)

Mozna wybrac,ktory z obowiazkowych elementow w pompons bedzie pokazany (fala,symbol-obrazek,podnoszenie)

W choreografii BAT /FLAG nie jest okreslona ilosc podrzutow i przerzucen na odleglosc- mozna wdlg. Technicznych mozliwosci zespolu

W rezultacie ocenia sie rozmaitosc i jakosc wykonania powyzszych elementow
5. BATONFLAG – skrot. FLAG

Choreografia sceniczna dla miniformacji (4-7 zawodnikow) i grup (8-25 zawodnikow)

Dozwolone jedna ,albo dwie rekwizyty(sprzet) na mazoretke

flaga moze byc wykonczona koncowka- na jednym albo na obu koncach. (dlugosc batonu 70-80cm)

W formacjach FLAG nie jest dozwolony dalszy rekwizyt.

W miniformacji FLAG moga startowac maksymalnie 3 chlopcy,musi byc wiekszosc dziewczyn.



6. Dodatkowe rekwizyty we wszystkIch sekcjach :

Dodatkowymi rekwizytami rozumiemy maskotki, flagi kibicow,tablice z nazwa zespolu,bannery z nazwa sponsorow,miasta,kraju i dalsze ktore nie sa rekwizytami ukladu choreograficznego.

Te rekwizyty nie moga byc umieszczone w trasie defilady,na podium i rowniez w pasmie ograniczajacym ta przestrzen.

Moga byc uzywane tylko w miejscu dla publicznosci. Nie moze ale byc uzywane i przeszkadzac sedzia w ocenianiu, nie moze zabraniac w wykonaniu choreografii.

Inaczej otrzyma zespol penalizacje.

Competition Rulebook- IMA wazny od 01.01.2013.



Uczestnicy konkursu

Grupy

8 -25 zawodnikow

Tylko dziewczyny moga brac udzial w sekcji BAT.

W sekcji POM, SHOW, MIX i FLAG jezeli liczy grupa wiecej niz 12 zawodnikow, 1/6 moga tworzyc chlopcy.



Solo- formacje

Solo tylko dziewczyny

duo i trio tylko dziewczyny

mini formation 4 – 7 zawodnikow – w formacjach MIX i FLAG mini they moga wystepowac maksymalnie 3 chlopcy



Kategorie wiekowe

cadets – wiek 8 – 11 lat

juniors – wiek 12 – 14 lat

seniors – wiek 15 lat i wyzej

Decydujacy jest rok osiagniety w roku organizowania Mistrzostw

a) Wiek uczestniczek soloformacji

-Wiek wzystkich zawodniczek musí odpowiadac kategorii

-Ta sama zawodniczka moze startowac w kazdej dyscyplinie (solo,duo,trio,mini-z BAT i POM ) tylko raz

Przyklad: Dziewczyna nie moze startowac zarowno w kat. duo i trio- moze startowac w tej kategorii tylko raz.


b) WIEK u duzych formacji

W przypadku duzych grup powinien wiek wszystkich zawodniczek odpowiadac kategorii wiekowej, jezeli to nie jest mozliwe jest dla kategorii juniorek i kadetek pozwolon 20% starszych w jednej grupie.

Przyklady ilosci starszych zawodniczek:

- 8 - 12 zawodniczek, dozwolona liczba starszych = 2

- 13 - 17 = 3

- 18 - 22 = 4

- 23 - 25 = 5

Moga byc starsze tylko o jeden rok!!

Czyli:

- kadet – 12 lat maks.



- juniors 15 lat maks.

Jezeli jest przekroczony limit to:


- grupa sie moze registrowac do starszej kategorii

- albo grupa zmieni liczbe zawodnikow

Liczba mlodszych zawodnikow w grupie nie jest ograniczona.Mlodsze moga byc o jedna kategorie

- cadets od 6 lat

- juniors od 8-11 lat

- seniors od 12-14 lat

Wiekowe polaczenie w grupie moze przejawic sie w ogolnym wrazeniu i ocenie jury.

Podgrupa (miejsza ilosc zawodniczek wykonujaca elementy rowne-obowiazkowe w podgrupie)- w przypadku grupy duzej (min.4 osoby) w miniformacji 2 osoby)



Dyscypliny konkursowe

1. Grupy

a) BAT i POM DEFILADY

Dlugosc trasy: 100 metrow dlogiej, 6 metrow szerokiej

Trasa moze miec az 4 zakrety

Pasmo ochronne – 2 metry wzdloz bocznej trasy po kazdej stronie-i odpowiednie dluga i szeroka strefa startu i celu defilady

Czas: 3 minuty maksymalnie

b) SCENA - BAT, POM, SHOW, MIX, FLAG

PODIUM: 12x12 metrow.

Pasmo ochronne 2 metry wokol calego podium

Czas: minimum 2:30 - 3:00 maksymalnie minute (nie liczymy wejscia i zejscia ze sceny)

c) Kombinacja DEFILADY + SCENY (PODIUM) w konkurencji BAT i POM grupy

Defilada i Scena musza byc wykonane w tym samym skladzie zawodnikow. Nie dozwolone jest zamieniane zawodniczek.

Z powodow techniczno-organizacyjnych moze byc jedna z dyscyplin odwolana (pogoda,awaria itp.) w takim przypadku sie liczy tylko punkty z jednej absolwowanej dyscypliny.
2. Soloformacje

Solo BAT, POM

Solo z 2 batonami (2BAT) tylko kategoria senior

Duo-trio BAT, POM

Mini formacje: BAT, POM, MIX, FLAG

Choreografie sceniczne:

podium:12x12 metres

pasmo ochronne ijest 2 metry kolo linni ograniczajacych podium z wszystkich stron.

czas: min.1:15- 1:30 minut maksymum (nie liczy sie czas wejscia i zejscia- to musí byc szybkie-nie chodzi o dalsza choreografie
DEFILADA

Przebieg dyscypliny

1) przygotowanie do startu

2) maszerowanie

3) przekroczenie linii mety

4) koncowa pozycja –final-stop figura

Poczatek Defilady

a) wejscie grupy

grupa startujaca przygotuje sie do wystepu za linie startu – (poczatek formacji-poza) –rownosc wejscia-zatrzymanie wszystkich zawodniczek w tym samym momencie

dalsze grupy nie beda cwiczyc bezposrednio za przygotowana grupa- i nie beda inaczej przeszkadzac

b) odliczanie czasu-mierzenie

Competition Rulebook- IMA valid from 01.01.2013.

Čas defilady zaczyna sie mierzyc od momentu kiedy zacznie grac muzyka-przedtem nie mozna przekroczyc linii startowej-penalizacja 0.10 punktu
Marsz- wykonanie defilady

a) charakter dyscypliny

marsz musí byc kontynuowany-marszowy krok powinien dominowac

-marsz doprzodu-w kierunku mety- choreografia przemarszu –podstawowym krokiem marsz- wysokie podnoszenie kolan

-energiczny charakter dyscypliny- synchronizacja ruchu- tzrymanie szeregow i rzadow

-technika ruchu musí byc w harmonii z muzyka i wyrazac charakter dyscypliny

-uzywanie krokow tanecznych nie moze byc w tej dyscyplinie dominujacym

-nie sa dozwolone elementy gimnastyki- salto,przejscie,gwiazda

b) tempo

-defilada marszowa musí miec rownomierne tempo- negatywnie odbierane sa tzw. Dlugie skoki do nadganiania czasu-kiedy grupa rozciagnie sie przez cala trase defilady

- nierowne zatrzymywanie sie by podkreslic akcent muzyczny- musí byc wykonane rowno- negatywne dlogie zatrzymanie i choreografia na miejscu

-krotkie zatrzymanie albo ruch w przeciwnym kierunku jest mozliwy tylko by zmienic obrazek (rysunek,ustawienie) choreografii

c) technika kroku

-krok musí byc zgodny z rytmem i tempem muzyki

-podnoszenie kolan rozni sie od charakteru narodowych stowarzyszen i technik folkloru- nie jest wazna wysokosc podnoszenia kolan, ale rownosc podnoszen i obciaganie stop

-podczas marszu musza byc kolana trzymane rowno- stopy kladzione sa rowno,nie dochodzi do wkrecania stop i nienaturalnego wykrecania

-krok marszowy przez obciagniete palce
Zakonczenie defilady

a) przejscie calej trasy defilady

-grupa musí przejsc cala trase i zejsc z trasy za meta, po zakonczeniu

- blad choreografii jest w momencie,jezeli cala grupa,albo kilka zawodniczek zostanie w trasie defilady

b) mierzenie czasu

-mierzenie czasu konczy sie w momencie,kiedy grupa zatrzyma sie za linia mety, w momencie kiedy zawodniczki zrobia koncowa pozycje defilady i konczy sie muzyka do defilady. Decydujacym momentem jest zatrzymanie mazoretek/cheerleaderek w pozycji koncowej.

c) zakonczenie defilady

-Defilada konkursowa konczy sie w momencie,kiedy zespol zatrzymuje sie za linia mety i robi koncowa pozycje czolem zpowrotem do trasy defilady-do jury i publicznosci.



Scena – choreografia sceniczna

Struktura wystepu konkursowego

1. wejscie zespolu na scene bez muzyki, zawsze dopiero po ogloszeniu spikera

2. zatrzymanie, poza wyjsciowa (stop figura)

3. wystep konkursowy

4. zatrzymanie-zakonczenie-koniec muzyki,stop figura

5. zejscie ze sceny bez muzyki



Wejscie na scene

a) opis wejscia

-zawodniczki wchodza na scene dopiero po ogloszeniu spikera, penalizacja za wczesniejsze wejscie

-wejscie musí byc bez akompaniamentu muzycznego

-musí byc krotkie, szybkie proste, wejscie sluzy tylko do przemieszczenia zespolu i do zatrzymanie stop figury

-nie moze to byc dalsza mala choreografia

-wejscie jest zakonczone zatrzymaniem zawodniczek, jest widoczne- rozdziela wejscie od poczatku choreografii scenicznej

- pozyczja wyjsciowa jest zarowno traktowana jako powitanie, mozna rowniez powitac publicznosc salutowaniem, uklonem ,ruchiem glowy, reki, pozy powitania……itp.

c) mierzenie czasu przy poczatku choreografii

-czas choreografii scenicznej jest mierzony bez wejscia na scene

-mierzy sie od momentu rozpoczecia muzyki

Wykonanie choreografii scenicznej

a) Opis

-w choreografii z rekwizytem BATON musi byc kilka taktow kroku marszowego klasycznego, elementy taneczne moga byc uzywane wiecej, ale krok marszowy musí sie pojawic

-muzyka do sceny musí byc ciagla,bez jakis pauz lub zle zlozonych wiazanek muzycznych –rytmicznie dobrze laczenia muzyczne-muzyka sceny nie moze sluzyc do zejscia zespolu.

-koniec wystepu musí korespondowac z koncem muzyki- akcent koncowy

-niezgodnosc miedzy zakonczeniem muzyki i zakonczeniem wystepu jest traktowana jako blad.

-choreografia konkursowa konczy w momencie zatrzymania i zrobienia pozycji koncowej i jest zgodna z koncem muzyki- oddzielona wyraznie od zejscia ze sceny

-koncowa pozycja moze byc rowniez pozegnaniem-uklon glowy,reki,salut…..itp.

b) wlaczanie w choreografie tanecznych, gimnastycznych i akrobatycznych elementow

- w choreografii mozna uzyc tanecznych krokow i elementy folkloru jezeli jest to w zgodzie z muzyka i jej charakterem

-elementy gimnastyki (rownowaga,skoki,piruety,podskoki) moga byc uzywane w kompozycji,jezeli sa wykonywane bez wplywu na plynny przebieg choreografii- nie sa wykonywane bez uzasadnienia-ale sa wykonywane z elementami baton i naprz.do wejscia w ustawienie (obrazek,rysunek)

-jezeli element wykonuje tylko jedna zawodniczka,albo kilka nie moze reszta byc w tzw. Pozycji wyczekiwania- musi tez cos wykonywac-pokazywac (nie byc statycznym)



c) elementy tzw.FLOOR EXCERCISE- tzw. Podnoszenie zawodniczek jest w choreografii baton dozwolone tylko na koncu – pozycja koncowa

d) mierzenie czasu podczas konca sceny

-mierzenie zasu konczy w momencie zatrzymania w pozycji koncowej zawodnikow-i w tym samym momencie konczy muzyka

-rozbieznosc miedzy koncem muzyki i koncem tancza jest traktowana jako blad

Zejscie ze sceny

-zejscie musí byc szybkie, bez akompaniamentu muzycznego – inaczej zespol penalizuje sie

-zejscie musí byc proste,szybkie- sluzy tylko do opusczenia sceny

-nie ma to byc dalsza mala choreografia



OBOWIAZKOWE ELEMENTY POM-POMs

Kadetki:

W choreografii scenicznej sa wymagane:

3 elemynty FLOOR EXCERCISE, skoki i elementy flexibiliti-(rozciagniecia,wygymnastykowania)

podnoszenie jest dozwolone tylko niskie,podrzucanie zawodniczek i duze podnoszenia sa zakazane



Juniorki i seniorki:

Obie kategorie maja wykazac sie sprawnoscia w defiladzie i scenie uzywajac::

3 elementy floor exercise, podskoki, elemty flexibiliti- (rozciagniecia,wygymnastykowania)

jedna kombinacja 2 elementow dla juniorek i kombinacja 3 elementow dla seniorek- wszystko w ruchu

kombinacja zawiera maksymalnie 3 elementy

lpodnoszenie czy podrzucanie zawodniczek i/lub piramida sa wymagane 2x w formacji grupowej i 1x w miniformacji (4.sec.)- w choreografii scenicznej

w defiladzie tylko 1x
podnoszenie i trzymanie z pomoca dwoch lub wiecej zawodniczek do poziomu ramion dla juniorek

w kategorii seniorek jest akceptowane wysokie podnoszenie zawodniczek

Maksymalny moment podnoszenia to 2. poziom (kiedy zawodniczka stoi na dloniach podpieranej osoby)

przy wysokich podnoszeniach musí choreograf uwzglednic motym osoby ratujacej (zawodniczka)

Instruktor ponosi pelna odpowiedzialnosc za wypadki i kontuzje podczas treningu i wystepu

3poziomowe piramidy sa zakazane



We wszystkich kategoriach pom-pons:

POM choreografia sceny:

-sa dozwolone wszystkie elemynty FLOOR EXCERCISE

-tylko prawidlowo wykonane elementy moga byc akceptowane

- jest wymagany i konieczny perfekcyjny stan rekwizytu pompom- za czastki pomponow-odpadane czesci- jest penalizacja

-pompon nie moze byc odkladany na powierzchnie sceny/defilady- tylko jest to mozliwe w momencie zachowania srodkow ostroznosci przy podnoszeniach czy elementach akrobatyki

-pompon musí byc nieustannie w ruchu

choreografia pom-pom:

-elementy obrazkow ustawien, przejsc tanecznych, ciekawy rysunek choreografii

-techniki tanca musza byc czytelne i uzywane

-wymagane sa obrazki,symbole z pomponow (serce,kolo,gwiazdka itp.)- nie jest wymagane w kategorii duo/trio pompoms

-FALA- (waz-snake) jest wymagana 2x w formacji grupowej,1x w miniformacji- ma byc laczne z muzyka ( szybkie temto,nasilajace sie tempo….kulminacja muzyczna)

-fala nie jest wymagana w kategorii duo/trio
Zasady klasyfikacji
Kryteria i przedmiot punktacji jest przedstawiony tak, by sedzia nie mogl pominac wstawic ocene za fundamentalne atributy przedstawianej choreografii konkursowej.

-nie jest decydujacy fakt czy zespol przedstawia nowoczesna, czy klasyczna choreografie

-decydujace jest wykonanie choreografii i kompozycja

-punktacja musí byc podlozona wypatrzonymi bledami i brakiem elemnetow jak i rowniez pozytywne oceny

-jezeli sa watpliwosci,to decyduje sie na korzysc zawodnikow

-Wyjsciowa pozycja punktacji jest 10.00 punktow- czyli jest to niezalezne od kolejnosci wystepu




Charakterystyka kryterii dzialu A

CHOREOGRAFIA I KOMPOZYCJA

Juror podczas oceniania poziomu i technicznych atrybutow przedstawienia choreografii grupy rozroznia rowniez ilosc zawodniczek w grupie.

Ilosc zawodniczek w grupie nie jest powodem do stawiania nizszych lub wyzszych ocen.

1. Roznorodnosc i pomyslowosc

a) roznorodnosc elementow

Juror ocenia:

Wybor i rozmaitosc elementow,obrazkow i ustawien (kolo,prostokat,rzedy,diagonaly,trojkat…itp.)

Wymiany ustawien i obrazkow-ciekawe przejscia

Korzystanie z roznych form tanca,elementy gimnastyki

Elementy wykonywane podgrupa zawodniczek-jak i rowniez wspolne wykonanie calego zespolu

Oryginalnosc- niepowtarzalnosc-pomyslowosc

b) Efektywne wykorzystanie przestrzeni

Kompozycja choreografii musí byc taka,by zostala wykorzystana cala przestrzen sceny.

Juror ocenia wykorzystanie elementow:

-przemieszczanie grupy w rozne strony (wprzod, tyl,po przekatnej,do boku)

- po roznej trajektorji (linia,po kole,spirala,linia lamana)

-obrazki (ustawienie) w ruchu-przemieszczanie w ustawieniach


c) roznorodne tempo- zmieniajace sie
.Niezmieniajace sie tempo (monotonne) jest oceniane jako blad choreograficzny.

Zawodniczki nie maja byc w jednym ustawieniu dlozej niz jeden motyw muzyczny.


Juror ocenia:

- rozmaitosc choreografii – ze strony muzycznej- liczna ilosc wariantow na muzyczny temat- wykorzystanie muzyki-

-wyrazenie charakteru muzyki, warianty, zmiany dynamiki i tempa poprzez taniec

-zmiane tempa- wolniejszy fragment, szybki



1. Ogolne wrazenie artystyczne, prezencja

Juror ocenia:

dostosowanie muzycznego tematu do wieku zawodniczek

czy grupa jest jednolita wiekowo- wrazenie zespolu

dotrzymanie calej struktury defilady (wejscie,poczatek,przemarsz,przekroczenie linii mety,stop figura koniec,zejscie)

dotrzymanie struktury choreografii scenicznej- wejscie-stop figura,choreogrfia,koniec,zejscie ze sceny

poziom grupowego dzialania,kooperacji w zespole- wykonanie grupowe zespolu

rownosc poziomu technicznego wszystkich zawodniczek- synchronizacja-choreografia ma byc wykonana z lekkoscia i gracja- • bez wysilku – widz i juror ma miec wrazenie,ze uklad wykonywany jest z radoscia,bez wysilku i energicznie z iskra

-• kontakt z publicznoscia- ma byc w sferze sportowej (usmiech) nie ma wyrazac afektu,nie stosowny jest usmiech NIENATURALNY-SZTUCZNY-bez uzywania efektow pantomimy,teatralnych przesadnych grymas

• STROJE i MAKEUP

-stosowny do wieku zawodniczek i do charakteru dyscypliny-i muzyki – w sekcji BAT nie moga byc stroje do POMPOMs albo do stylu Disco

• wizualna lub wiekowa nierownosc zespolu czy miniformacji



Podstawowe bledy choreograficzne i bledy wykonania

Powtarzanie sie bledow i bledy grupowe moga byc uwzglednione w penalizacji po skonczeniu choreografii konkursowej

a) Bledy w kompozycji :

- ograniczony wybor elementow i ustawien

- mala ilosc wymian ustawien(obrazkow)

-monotonne tempo

-niedostateczne wykorzystanie przestrzeni (kierunki,linie)

-ograniczony twirling (uzycie tylko jednego lub dwoch powtarzajacych sie elementow)

-uzycie tych samych tanecznych krokow podczas calej choreografii

-naduzywanie elementow akrobatycznych (za duza ilosc)

-uzycie niedozwolonych elementow gimnastycznych u grup BATON –moga byc czescia figury koncowej

-niedozwolona wysoka piramida (trzy poziomowa)

-niedozwolone spodnie w kategorii BAT (nieobowiazuje to originalne i specyficzne choreografie)

-zakazane sa dodatkowe rekwizyty w konkurencji BAT,POM,MIX (maskotki,flagi ,tabliczki,bannery itp.)

-zakazane sa niewykorzystane (zbedne ) rekwizyty w show- nie pelniace zadnej funkcji podczas wystepu

-brak elementow obowiazkowych


b) Bledy w muzyce :

-wykorzystanie muzyki nie stosownej do wieku zawodniczek

-nie laczace sie przejscia w muzycznym miksie,dysharmonia-

-glosne przesadne kibicowanie, gwizdki,klaksony, piszczenie

-zakazane sa niestosowne zakonczenia muzyczne- zle ciecie muzyki na koncu- koniec ma byc wyrazny- rozpoznawalny
c) Brak charakteru defilady:

-dlogie przedtawianie choreografii na miejscu

- dlogie maszerowanie i tanczenie za linia mety

- nistosowne skoki i bieganie (nadrabianie czasu)

- dlogi marsz wstecz

- podnoszenia w trakcie defilady BAT

-duza ilosc dlogich podnoszen podczas defilady POM

d) Brak charakteru choreografii scenicznej:

-wejscie z muzyka

-brakuje pozycji poczatkowej

-brakuje pozycji koncowej,zejscie kontynuuje natychmiast po skonczeniu choreografii ( nie jest wyraznie oddzielone)

e) Bledy w wykonaniu:

-nierownosci ustawien,linii,szeregow,rzedow, diagonal-mala ilosc ustawien

-niepwenosc piramid (2 poziomowe)

-niezgodnosc konca muzyki i konca choreogrfii

-zespol nie przeszedl przez linie mety

-przedstawienie czesci choreografii poza scena (podgrupa,cala grupa,przekraczanie linii)

-przerwanie choreografii przez zawodnikow-wiecej w rozdziale –Przebieg konkursu ,lub w rozdziale Powtorzenie choreografii konkursowej


  1   2   3


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna