IM. M. Konopnickiej w mielcu



Pobieranie 30.33 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar30.33 Kb.


GAZETKA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 12

IM. M.KONOPNICKIEJ W MIELCU









CZERWIEC 2010



KOCHANE PRZEDSZKOLAKI !

KOCHANI RODZICE !

W gazetce: - Z życia przedszkola



- Kącik dla Rodzica

- Bezpieczne wakacje

- Kolorujemy mandale

- Zabawy na deszczowe dni

Stopka redakcyjna:

Jolanta Janik

Beata Wrzesień


U Z ŻYCIA PRZEDSZKOLA



Dnia 29 maja 2010 r. odbyło się w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu X Jubileuszowe Spotkanie z twórczością Marii Konopnickiej. Gośćmi honorowymi spotkania byli; prawnuczka Marii Konopnickiej pani Joanna Modrzejewska wraz z córką Elżbietą Twardowską, dyrektor Muzeum im. Marii Konopnickiej w Żarnowcu pan Paweł Bukowski wraz z małżonką Barbarą Bukowską.

W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz miasta, władz oświatowych, sponsorzy i dyrektorzy przedszkoli oraz przedszkolaki z naszego przedszkola wraz z rodzicami. Podczas tego spotkania została przedstawiona w prezentacji multimedialnej historia spotkań z twórczością naszej patronki.

W części artystycznej wystąpiły przedszkolaki z naszej placówki w widowisku słowno – muzycznym „Podróże Janka Wędrowniczka”. W tym przedstawieniu wzięli też udział absolwenci przedszkola: Wojciech Bryg, Oliwia Arabasz, Oliwia Ślusarz, Kornelia Czechura, Aleksandra Burek. Popisy wokalno – aktorskie zostały nagrodzone gromkimi brawami. Widowisko uświetniły tańce Zespołu Tańca Współczesnego z SCK w Mielcu pod kierunkiem p. Joanny Lonczak oraz zespołu p. Marzeny Gawrońskiej „Tęczowa Gromada”.

Podczas tego spotkania nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Ilustracja do utworu Marii Konopnickiej”, a nagrody wyróżnionym dzieciom wręczała osobiście prawnuczka poetki.

To spotkanie było podsumowaniem 10 lat pracy przedszkola i promocji placówki poprzez organizację corocznych spotkań z twórczością Marii Konopnickiej.






Z okazji X Jubileuszowego Spotkania z twórczością Marii Konopnickiej została wydana broszura „10 lat Spotkań z twórczością Marii Konopnickiej”. Będzie można ją przeczytać na stronie internetowej naszego przedszkola. Na stronie będzie można zobaczyć zdjęcia z tej uroczystości a także film.

Zapraszamy na naszą stronę: www. mielec.pl/przedszkole12

W poprzednim numerze gazetki „Koszałek Opałek” został ogłoszony konkurs plastyczny „Ilustracja do utworu Marii Konopnickiej”. W konkursie wzięło udział 20 dzieci:



Dzik Staśszczególne wyróżnienie –0 1 - praca przestrzenna do utworu

„O krasnoludkach i o sierotce Marysi”



☺ Styczyńska Marysia – wyróżnienie – IV – „Na jagody”

☺ Drwięga Martyna – wyróżnienie0 2„Stefek Burczymucha”

☺ Marzec Agnieszka – wyróżnienie - 0 2 - „Żuczek”

☺ Ślusarz Ania – wyróżnienie – IV – „Poranek”

☺ Nowicka Natalia – wyróżnienie - 0 1 – „Muchy samochwały”
 Mazur Zuzanna – 0 2

Drwięga Kamila – 0 2

 Marek Klaudia – 0 2

 Oczak Mikołaj – 0 2

 Nycek Julia – 0 2

 Pieróg Oliwia – III

 Warszawska Klaudia – III

 Łaz Izabela – 0 2

 Saj Patrycja – 0 1

 Mierzwa Piotr – 0 1

 Surowiec Dawid – 0 1

 Myjak Dagmara – 0 1

 Chrząszcz Adrian – II

 Czajkowski Adrian - II


KĄCIK DLA RODZICA

Złość da się poskromić

W okresie przedszkolnym zwiększa się sposobność przeżywania takich uczuć jak: gniew, złość. Dzieci stawiają sobie liczne cele, a przeszkody w ich osiąganiu, wynikające z małej jeszcze sprawności fizycznej i psychicznej, budzą gniew, złość.

Sposoby reakcji w przypadku złości dziecka:

Dopóki dziecko się złości i krzyczy nic do niego nie dotrze;



  1. Pozwól dziecku wyrzucić z siebie złość (np. wykrzyczeć się).

  2. Wkraczamy do akcji

- musisz sam być spokojny

- nawiąż kontakt wzrokowy

- zacznij spokojną rozmowę

- powiedz dziecku, że dobrze, że przyszło do ciebie ze swoim gniewem

- powiedz, że dobrze, że nikogo nie zraniło, nic nie zniszczyło


  1. Powiedz jak bolą cię słowa skierowane do ciebie (te niegrzeczne) i powiedz „następnym razem” gdy ogarnie cię złość nie nazywaj mnie w taki sposób, ale powiedz do mnie…jestem bardzo zły, wściekły itd..

Mów do dziecka grzecznie i (ale) stanowczo.

Jak pomóc dziecku wyrazić swoją złość;

  • Bądź przykładem wyrażania swojej złości.

  • Naucz dziecko nazywać emocje i o nich mówić (rozmawiaj z nim).

  • Traktuj dziecko z szacunkiem i nie upokarzaj go za jego zachowanie.

  • Czytaj z dzieckiem. Rozmawiaj z dzieckiem o uczuciach i stanach emocjonalnych innych np. bohaterów książki, którą czytasz.

  • Bądź z dzieckiem, zbuduj z nim więź (ciepłą, serdeczną).

Pamiętaj! Nie wyrażona złość przeradza się w agresję bierną (tzn nieuświadomione robienie na złość).

Obiecałeś? Zrób to!



Jednym z najważniejszych elementów wychowania jest nauczenie dziecka brania odpowiedzialności za czyny i słowa. Dotrzymywanie obietnic i umów podnosi samoocenę oraz poczucie wartości.

Dziecko uczy się od Ciebie. Spełnianie danych dziecku obietnic wzmacnia w nim zaufanie do nas i jego poczucie bezpieczeństwa. Dziecko nie może się zastanawiać, czy aby tym razem obietnica zostanie spełniona, czy może coś innego okaże się dla nas ważniejsze. Musi wiedzieć, że na rodzicach zawsze można polegać. Oni są w stu procentach odpowiedzialni i przewidywalni. Dane przez nich słowo jest najważniejsze. Odpowiedzialności nauczy się przede wszystkim poprzez przyglądanie się naszym zachowaniom, ale też warto na te tematy rozmawiać.

Wyjątkowy przypadek. Nie możemy też pominąć sytuacji, w której nie z naszej winy, ale w wyniku splotu nieoczekiwanych wydarzeń, nie spełnimy obietnicy. Musimy dziecku koniecznie wyjaśnić, że był to naprawdę wyjątkowy przypadek i jest nam z tego powodu przykro. Jeśli to tylko możliwe, należy zrealizować umowę w najbliższym dostępnym terminie. Chodzi o to, by dziecko miało poczucie, że nam, tak jak i jemu, zależało na spełnieniu złożonej obietnicy.

Każde słowo jest ważne. Pamiętajmy, że sprawy drobne, zwykłe, wymagają takiej samej troski o dotrzymanie słowa, jak i sprawy wielkie. Dla naszego dziecka, te z pozoru błahe sprawy są najważniejsze na świecie.

BEZPIECZNE WAKACJE

Wakacyjne rady


☼ Baw się w bezpiecznych miejscach, nigdy w pobliżu jezdni, nie oddalaj się od domu bez wiedzy rodziców.

☼ Nigdy nie bierz słodyczy, zabawek, pieniędzy od obcej osoby, a jeśli obcy próbuje ci zrobić coś złego – wołaj o pomoc!

☼ Zawsze kąp się pod opieką rodziców w miejscach strzeżonych przez ratownika.

☼ Osłaniaj głowę przed ostrym słońcem, a do opalania używaj kremów z filtrem ochronnym.

☼ Nie zrywaj i nie jedz owoców, których nie znasz.

☼ Na rowerze poruszaj się tylko na podwórkach, placach zabaw i drogach dla rowerów, a na głowę zakładaj kask.

☼ Na wycieczki, biwaki wybieraj się zawsze w towarzystwie osób dorosłych, a tam uważaj na zwierzęta żyjące na wolności.

Nie podchodź do obcego psa, nie próbuj go głaskać, nie drażnij go, nie pochylaj się nad nim.

☼ Nie uciekaj przed atakującym cię psem, nie odwracaj się do niego plecami, nie krzycz, stań do niego bokiem lub przyjmij pozycję „żółwia”, jeśli jej nie znasz spytaj pani w przedszkolu.

☼ Podczas zabaw w domu pamiętaj o bezpieczeństwie, wystrzegaj się ognia, wody, prądu elektrycznego i gazu.
☼ Jeśli zostaniesz sam w domu, nie otwieraj nikomu drzwi, nie wierz obcemu, że jest urzędnikiem, kolegą taty lub koleżanka mamy. Jeśli jest to osoba, której nie znasz – obcy; nie otwieraj drzwi!

☼ Nigdy gwałtownie nie wbiegaj na jezdnię!

Nie niszcz, dbaj o swoje zabawki, zaznacz je tak, abyś mógł je zawsze rozpoznać wśród zabawek innych dzieci.

☼ Pamiętaj! Za twoje wybryki odpowiedzą rodzice!

☼ Tam, gdzie wypoczywasz z mamą i tatą, dbaj o przyrodę, nie niszcz jej i nie zaśmiecaj.

☼ Zapamiętaj numery alarmowe: 999 – Pogotowie Ratunkowe, 997 – Policja, 998Straż Pożarna i 112. Wykręć te numery, gdy Tobie lub innym będzie zagrażać jakieś niebezpieczeństwo.


Dzieciom i ich Rodzicom życzymy udanych, radosnych i słonecznych wakacji!

KOLORUJEMY MANDALE
Mandale – to rysunki, rodzaj ornamentyki wywodzącej się z Dalekiego Wschodu, mają zastosowanie np w architekturze. Każdy rysunek jest symetryczny i oparty na okręgu. Przykładem mandali jest Kopuła Bazyliki Św. Piotra w Rzymie oraz Kopuła Kaplicy Zygmuntowskiej na Wawelu w Krakowie.

Mandale inspirują, rozwijają wyobraźnię i pozwalają przenieść się w inną, kolorową rzeczywistość. Rozwijają umiejętność uporządkowania barwnych plam, komponowania symetrycznych wzorów. Zmuszają do myślenia, kształtują wrażliwość, działają uspokajająco.





ZABAWY NA DESZCZOWE DNI


Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło



©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna