Instalacja komunikatora ViCo Pobierz program z adresu program jest darmowy



Pobieranie 15.98 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar15.98 Kb.
Instalacja komunikatora ViCo

  1. Pobierz program z adresu (program jest darmowy): http://www.vidcom.pl/pobierz.php

  2. Wymagania systemowe dla uczestników ze statusem „słuchacz”

Konfiguracja stacji roboczej (komputera) klienta


- pozwalająca na sprawną pracę w większości przypadków:

  • Windows: XP lub Vista lub Seven w wersji 32 bitowej lub 64 bitowej.

  • Procesor min. 1.8 GHz

  • RAM min. 512 MB

  • Karta dźwiękowa

  • zestaw słuchawkowy lub mikrofon i głośniki

  • Kamera internetowa (USB 2.0 i aktualne sterowniki)

  • Łącze internetowe o przepustowości minimalnej: 512/512 kbps (w zależności od ilości uczestników)

Dodatkowo:

  • Porty wymagane do komunikacji: 80, 443, 843, 1935, 5229, 5501, 7777

  • .NET Framework 3.5

  • Adobe Flash player 10 dla IE

  • DirectX 8.1 lub wyższy

  • Power Point (dla prezentacji w Białej Tablicy)

  1. Zainstaluj program.

    1. Instalacja w systemie Windows XP. U osób korzystających z systemu Windows XP wymagane jest dodatkowo auktualizacja bibliotek programu .NET Framework do wersji 3.5. Po zainstalowaniu programu, co przebiega stosunkowo szybko  i sprawnie, następuje wówczas aktualizacja systemu Windows. Komputer pyta się czy zainstalować, trzeba to potwierdzić. Ten proces może trwać nawet do godziny czasu i może sprawiać wrażenie zawieszenia się komputera. Dlatego nie należy resetować komputera w tym czasie tylko cierpliwie czekać. Jeśli komuter się nie zgłasza przez dłużej niż godzinę to należy go zresetować.

    2. W systemie Windows Vista lub Seven 32 lub 64 bit - biblioteki .NET Framework są już we właściwej wersji i nie wymagają aktualizacji. Wystarczy tylko instalacja komunikatora Vico, która trwa kilka minut.




  1. W razie problemów z Flash playerem.
    Ponieważ program Vico korzysta z programu Adobe Flash player, wymagana jest jego odpowiednia wersja. W przypadku problemów z jego aktualizacją można skorzystać z odpowiedniego programu.

    • Na serwerze pod adresem: http://www.vidcom.pl/download/flash_player.zip
      znajduje się plik, który należy rozpakować i uruchomić plik usun flash.

    • Odinstaluje on aktualnego flasha i zainstaluje odpowiednie pliki.

    • Użytkownik musi tylko klikać gotowe na kolejnych krokach instalacji.

    • Przed uruchomieniem pliku trzeba zamknąć Mozille, GG i inne programy, które mogą korzystać z flasha.

  1. W razie problemów technicznych z instalacją komunikatora proszę się zwracać do firmy Vidcom www.vidcom.pl tel.: 32 450 20 85. Konsultanci działają w godzinach od 8 do 16 lub pisać na adres: roman.ludyga@vidcom.pl




  1. Po zainstalowaniu otwórz program i zanim się zalogujesz ustaw parametry logowania:

W lewym górnym rogu programu wybierz Ustawienia, następnie zakładkę Logowanie:

Bardzo ważne - trzeba to zrobić przed zalogowaniem!
W otwartym okienku wypełnij pole Nazwa gościa i wpisz swoje imię i nazwisko .
Osoby anonimowe lub podające tylko imię lub pseudonim będą wyłączane z konferencji.

Następnie zaznacz trzy kwadraciki:


- zaloguj jako gość
- zaloguj automatycznie przy stracie programu
- zaloguj automatycznie po przerwaniu połączenia.
Na końcu kliknij przycisk Zapisz.

Po wykonaniu powyższych czynności program jest gotowy do użytkowania.


Uwaga!

Zaraz po uruchomieniu programu, zanim dołączysz do konferencji: - wyłącz mikrofon i kamerę (wybierz Widok, następnie zakładkę Podgląd wideo), bo wszyscy będą słyszeć (i/lub widzieć) co się u Ciebie dzieje.


Mikrofon i kamerę wyłącza się klikając na małe ikonki obok suwaka w prawym rogu:


- mikrofon - po kliknięciu na ikonkę mikrofonu suwak przeskakuje w lewe skrajne położenie.

- kamera (jeśli jest) - po kliknięciu na ikonkę kamery znika podgląd video z Twojej kamery.


Powyższa instrukcja jest również do pobrania pod adresem: http://www.mojawaga.pl/ftp/instalacja_vico.doc



oraz

http://www.mojawaga.pl/ftp/instalacja_vico.pdf
Po uruchomieniu programu:

    1. zaloguj się podając imię i nazwisko

    2. kliknij Dołącz i wpisz: nazwę konferencji i hasło.


Zalecane jest dołączenie do konferencji na 5-10 minut przed czasem konferencji.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna