Mirosława
|
Ampel – Rudolf
|
„Serca dzieci wyrastają nad rzeką”. Dziecko w refleksji Jana Pawła II w Elementarzu dla wierzącego, wątpiącego i szukającego. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s.186-192.
|
2010
|
JOS
|
Język religijny
|
|
Bogusław
|
Bierwiaczonek
|
Religijne subkategorie miłości. W: Język a kultura, tom 14: Uczucia w języku i tekście. Red. Iwona Nowakowska – Kempna, Anna Dąbrowska, Janusz Anusiewicz. Wrocław 2000, s.79-115.
|
2000
|
Język uczuć
|
Wartościowanie
|
Język religijny
|
Tadeusz
|
Borucki
|
Leksyka ze sfery profanum w kazaniach. W: „Słowa, słowa, słowa”… w komunikacji językowej. Red. Marcelina Grabska. Gdańsk 2000, s.183-187.
|
2000
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
|
Jerzy
|
Chmiel
|
Retoryka a Biblia. W: Retoryka dziś. Teoria i praktyka. Red. Renata Przybylska i Wiesław Przyczyna. Kraków 2001, s.217-224.
|
2001
|
Perswazja
|
Język religijny
|
|
Piotr
|
Chruszczewski
|
Aspekty dyskursu religijnego. W: Język trzeciego tysiąclecia. Kraków, 2-4 marca 2000. Red. Grzegorz Szpila. Kraków 2000, s.81-94.
|
2000
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
|
Adam J.,
Piotr P.,
|
Chruszczewski,
Chruszczewski
|
Modlitwa jako jednostka komunikacji w dyskursie religijnym. W: Język trzeciego tysiąclecia II. Kraków, 28 lutego – 2 marca 2002. Tom I: Nowe oblicza komunikacji we współczesnej polszczyźnie. Red. Grzegorz Szpila. Kraków 2002, s.139-150.
|
2002
|
Język religijny
|
|
|
Katarzyna
|
Czarnecka
|
O języku listów młodzieży do redakcji czasopisma religijnego „Miłujcie się”. W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s.389-395.
|
2004
|
Język religijny
|
Język dzieci i młodzieży
|
|
Marta
|
Dalgiewicz
|
Modlitwa w Internecie i jej język. W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.312-322.
|
2005
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej – Internet
|
|
Marta
Wiesław
|
Dalgiewicz
Przyczyna
|
Czy dziennikarze przestrzegają zasad pisowni słownictwa religijnego? „Zeszyty Prasoznawcze” 2007, nr 3-4, s. 7-20.
|
2007
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej – media
|
|
Danuta
|
Dąbrowska
|
Perswazja w kazaniach ks. Jerzego Popiełuszki. W: Rozgrywanie światów. Formy perswazji w kulturze współczesnej. Red. Inga Iwasiów, Jerzy Madejski. Szczecin 1994, s.195-203.
|
1994
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
Perswazja
|
Danuta
|
Dąbrowska
|
Perswazja w kazaniach ks. Jerzego Popiełuszki. W: Rozgrywanie światów. Formy perswazji w kulturze współczesnej. Red. Inga Iwasiów, Jerzy Madejski. Szczecin 1994, s.195-203.
|
1994
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
Perswazja
|
Andrzej
|
Dragała ks.
|
Czy istnieje młodzieżowa odmiana języka religijnego? W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.88-93.
|
2005
|
Język dzieci i młodzieży
|
Język religijny
|
|
Dominika
|
Dworakowska
|
Wartości nadestetyczne Pieśni nad pieśniami jako propozycja aksjologiczna. W: Język w komunikacji, tom 2. Red. Grażyna Habrajska. Łódź 2001, s.213-217.
|
2001
|
Wartościowanie
|
Język religijny
|
|
Stanisław
|
Dziekoński ks.
|
Język religijny we współczesnej katechezie. W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.188-196.
|
2005
|
Język religijny
|
|
|
Marian
|
Filipiak
|
Biblia jako tekst religijny i kulturowy. Lublin 1993.
|
1993
|
Język religijny
|
|
|
|
Funkcja słowa w ewangelizacji
|
Funkcja słowa w ewangelizacji. Materiały z konferencji 6-8 maja 1998 r. Łódź 1998.
|
1998
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej – duszpasterstwo
|
Wartościowanie
|
Rafał
|
Garpiel
|
Perswazja w przekazach kaznodziejskich. Na przykładzie homilii Jana Pawła II wygłoszonych podczas pielgrzymki do Polski w 1979 roku. Kraków 2003.
|
2003
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
Perswazja
|
Rafał
|
Garpiel
|
Perswazja w przekazach kaznodziejskich. Na przykładzie homilii Jana Pawła II wygłoszonych podczas pielgrzymki do Polski w 1979 roku. Kraków 2003.
|
2003
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
Perswazja
|
Halszka
|
Górny
|
Określenia maryjne w wybranych encyklikach Jana Pawła II. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s.175-185
|
2010
|
Język religijny
|
|
|
Tomasz P.
|
Górski
|
Biblijna antropologia modlitwy. Pater Noster jako intertekst. W: Perspektywy dyskursu religijnego, czyli przyjęcie Kaina. Red. Piotr P. Chruszczewski. Kraków 2004, s. 99-113.
|
2004
|
Język religijny
|
|
|
Renata
|
Grzegorczykowa
|
Wypowiedzi religijne jako forma uczestnictwa w sacrum. W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s. 15-24.
|
2005
|
Język religijny
|
|
|
Eliza
|
Grzelak
|
Zróżnicowanie funkcjonalne języka religijnego. W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.39-45.
|
2005
|
Język religijny
|
|
|
Agata,
Wiesław
|
Grzelińska,
Przyczyna ks.
|
Grzechy główne języka ogłoszeń duszpasterskich. W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s.207-215.
|
2004
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Reguły zachowań językowych - poprawność
|
Halina
|
Grzmil –Tylutki
|
Jan Paweł II - najlepszy ojciec. Analiza dyskursywna. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s. 11-21.
|
2010
|
Język religijny
|
|
|
Grażyna
|
Habrajska
|
Specyfika języka kazań dla dzieci księdza Jana Twardowskiego. W: Tekst sakralny. Tekst inspirowany liturgią. Red. Grażyna Habrajska. Łódź 1997, s.233-244.
|
1997
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
|
Grażyna
|
Habrajska
|
Modelowanie świata wartości w homiliach dla dzieci ks. Jana Twardowskiego. W: Funkcja słowa w ewangelizacji. Materiały z konferencji 6-8 maja 1998 r. Łódź 1998, s. 325-340.
|
1998
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej – duszpasterstwo
|
Wartościowanie
|
Brigitta
|
Helbig-Mischewski
|
Językowo-kulturowy obraz świata w polskim i niemieckim współczesnym dyskursie kaznodziejskim. Analiza porównawcza. W: Język a kultura, tom 13: Językowy obraz świata i kultura. Red. Anna Dąbrowska, Janusz Anusiewicz. Wrocław 2000, s.229-246.
|
2000
|
JOS
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
Krystyna
|
Herej – Szymańska
|
Biblijny obraz językowy stosunku człowieka do śmierci.. „Język Polski” LXXXIV, 2004, nr 3, s.164-173.
|
2004
|
JOS
|
Język religijny
|
|
Magdalena
|
Hodalska
|
Pożegnanie Króla. Stylistyczno-językowa analiza publikacji z „papieskiego tygodnika”. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s.42-52.
|
2010
|
Język wypowiedzi publicznej – media
|
Język religijny
|
|
|
Jan Paweł II. Odnowiciel mowy polskiej. Red. Stanisław Mikołajczak, Marta Wrześniewska - Pietrzak. Poznań 2009.
|
Jan Paweł II. Odnowiciel mowy polskiej. Red. Stanisław Mikołajczak, Marta Wrześniewska - Pietrzak. Poznań 2009.
|
2010
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej
|
|
Maria
|
Kabata
|
Sacrum w poezji Karola Wojtyły. „Język Polski” 2007 nr 3, s. 182-188.
|
2007
|
Wartościowanie
|
Język religijny
|
|
Maria
|
Kamińska
|
Z problemów funkcjonowania terminologii religijnej w świadomości wiernych. W: Język a chrześcijaństwo. Red. Irena Bajerowa, Maria Karpluk, Zenon Leszczyński. Lublin 1993, s.85-94.
|
1993
|
Język religijny
|
|
|
Maria
|
Kamińska
|
Piękno papieskiego słowa. Wybrane problemy stylu Jana Pawła II. W: Język w komunikacji, tom 2. Red. Grażyna Habrajska. Łódź 2001, s. 5-10.
|
2001
|
Język religijny
|
|
|
Tadeusz
|
Karkosz ks.
|
Język teologiczny: jak mówić dziś o Bogu? W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s.417-421.
|
2004
|
Język religijny
|
|
|
Piotr
|
Kładoczny
|
Wzorce gatunkowe objawień. W: Język, literatura, dydaktyka. Tom 1. Red. Joanna Opoka, Agnieszka Oskiera. Łódź 2003, s.263-274.
|
2003
|
Akty mowy
|
Język religijny
|
|
Piotr
|
Kładoczny
|
Profetyczne gatunki mowy współczesnego chrześcijaństwa. W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s. 63-76.
|
2004
|
Język religijny
|
|
|
Piotr
|
Kładoczny
|
Między agresją a życzliwością w proroctwach i przepowiedniach. W: Język a kultura, tom 17: Życzliwość i agresja w języku i kulturze. Red. Anna Dąbrowska, Alicja Nowakowska. Wrocław 2005, s. 131-143.
|
2005
|
Język religijny
|
|
|
Andrzej
|
Kominek
|
Od i do świata. Językowe sposoby autoidentyfikacji w dyskursie publicznym Kościoła katolickiego w Polsce. W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.159-167.
|
2005
|
Język religijny
|
|
|
Urszula
|
Kopeć
|
Językowy obraz Boga w poemacie Pieśń o Bogu ukrytym Karola Wojtyły. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s.166-174.
|
2010
|
JOS
|
Język religijny
|
Wartościowanie
|
Stanisław,
Anna
|
Koziara,
Spólnik
|
Formy adresatywne w języku współczesnych tekstów homiletycznych.. W: Współczesna polszczyzna mówiona w odmianie opracowanej (oficjalnej). Red. Zofia Kurzowa, Władysław Śliwiński. Kraków 1994, s.171-177.
|
1994
|
Język wypowiedzi publicznej – duszpasterstwo
|
Język religijny
|
|
Władysława
|
Książek-Bryłowa
|
Konceptyzm w języku doradcy życia rodzinnego. W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s.422-432.
|
2004
|
Język religijny
|
|
|
Marian
|
Kucała
|
Jego Świątobliwość Ojciec Święty Jan Paweł II, papież. „Język Polski” LXXXII, 2002 nr 3, s. 161-164.
|
2002
|
Język religijny
|
|
|
Halina
|
Kurek
|
Polszczyzna mówiona kazań.. W: Współczesna polszczyzna mówiona w odmianie opracowanej (oficjalnej). Red. Zofia Kurzowa, Władysław Śliwiński. Kraków 1994, s.179-184.
|
1994
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
Język religijny
|
|
Elżbieta
|
Laskowska
|
Jan Paweł II jako uczestnik aktu komunikacji. W: Język polski w rozwoju. Red. Łucja Maria Szewczyk i Magdalena Czachorowska. Bydgoszcz 2001, s. 73-83.
|
2001
|
Język religijny
|
Język wypowiedzi publicznej - duszpasterstwo
|
|
Elżbieta
|
Laskowska
|
Wartościowanie w wypowiedziach Jana Pawła II. – „Język Polski” 2001, nr 1-2, s.20-23.
|
2001
|
Wartościowanie
|
Język religijny
|
|
Elżbieta
|
Laskowska
|
Językowy obraz więzi między nadawcą a odbiorcą w tekstach Stefana kardynała Wyszyńskiego. W: Język religijny dawniej i dziś. Materiały z konferencji, Gniezno 15-17 kwietnia 2002. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2004, s.216-221.
|
2004
|
JOS
|
Język religijny
|
|
Elżbieta
|
Laskowska
|
Językowy obraz nadawcy wypowiedzi w tekstach Jana Pawła II (wygłoszonych podczas pielgrzymki do Polski w roku 1999). W: Język religijny dawniej i dziś, 2. Materiały z konferencji: Gniezno 3-5 czerwca 2004. Red. Stanisław Mikołajczak i ks. Tomasz Węcławski. Poznań 2005, s.82-87.
|
2005
|
JOS
|
Język religijny
|
|
Elżbieta
|
Laskowska
|
Wartościowanie w homiliach Jana Pawła II wygłaszanych podczas pielgrzymek do Polski. W: Karol Wojtyła. Jan Paweł II. Słowa życia i prawdy. Szkice lingwistyczne. Red. Kazimierz Ożóg, Bożena Taras. Rzeszów 2010, s.107-116.
|
2010
|
Wartościowanie
|
Język religijny
|
|