Kwestionariusz przygotowania wydziałów spraw obywatelskich w urzędach wojewódzkich do pracy z Systemem Rejestrów Państwowych



Pobieranie 17.96 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar17.96 Kb.


Kwestionariusz przygotowania wydziałów spraw obywatelskich w urzędach wojewódzkich do pracy z Systemem Rejestrów Państwowych
Kwestionariusz ten ma na celu zweryfikowanie gotowości wydziałów spraw obywatelskich
w urzędach wojewódzkich do wdrożenia Systemu Rejestrów Państwowych od 1 marca 2015 roku. Tylko twierdzące odpowiedzi na zadane pytania określą odpowiedni stan gotowości Państwa Urzędu do wprowadzenia SRP. W przypadku udzielenia odpowiedzi negatywnych, konieczne jest pilne podjęcie działań wskazanych poniżej celem uzupełnienia braków mogących spowodować opóźnienie wprowadzenia SRP w Państwa Urzędzie.

UŻYTKOWNICY

    1. CZY W URZĘDZIE ZNANY JEST ZAKRES KORZYSTANIA Z APLIKACJI ŹRÓDŁO WYNIKAJĄCY Z PRZEPISÓW, KTÓRE WEJDĄ W ŻYCIE 1 MARCA 2015 R.?

  • TAK

  • NIE



    1. CZY W URZĘDZIE WYZNACZONO UŻYTKOWNIKÓW APLIKACJI ŹRÓDŁO?

  • TAK

  • NIE

Wzór wniosku o otrzymanie dostępu do SRP jest tożsamy z wnioskiem o wydanie karty kryptograficznej i znajduje się na stronie: http://obywatel.gov.pl/centrum-certyfikacji-urzednik. Uprzejmie prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcją znajdującą się również na podanej stronie. Dostęp do SRP powinny posiadać wszystkie osoby, które będą pracowały w aplikacji ŹRÓDŁO.

    1. CZY KAŻDY WYZNACZONY UŻYTKOWNIK POSIADA KARTĘ UWIERZYTELNIAJĄCĄ Z AKTUALNYM CERTYFIKATEM?

  • TAK

  • NIE

Aby pracować w aplikacji ŹRÓDŁO należy niezwłocznie wypełnić wniosek o nadanie certyfikatu. Tylko aktywna karta pozwoli Państwu na udział w szkoleniu oraz na pracę w aplikacji ŹRÓDŁO. Sposób nadania certyfikatu znajdą Państwo na stronie obywatel.gov.pl w zakładce Centrum Certyfikacji.

W przypadku problemów z uzyskaniem certyfikatów należy kontaktować się z Centrum Certyfikacji MSW:centrum.certyfikacji@msw.gov.pl .



    1. CZY KAŻDY WYZNACZONY UŻYTKOWNIK POSIADA PRAWIDŁOWO SKONFIGUROWANY CZYTNIK KART?

  • TAK

  • NIE

W przypadku problemów z konfiguracją czytnika należy niezwłocznie zgłosić ten fakt do administratora systemu, który uzyska odpowiednie wsparcie ze strony Centralnego Ośrodka Informatyki przy jego poprawnej instalacji.

    1. CZY WYZNACZENI UŻYTKOWNICY POSIADAJĄ DOSTĘP DO PLATFORMY SZKOLENIOWEJ ?

  • TAK

  • NIE

Platforma szkoleniowa dostępna jest pod adresem szkolenia.obywatel.gov.pl. Zawiera ona komplet materiałów pozwalających opanować obsługę aplikacji. Jeśli wyznaczeni użytkownicy nie mają kont dostępowych do systemu, należy o nie zawnioskować pod adresem: https://szkolenia.obywatel.gov.pl/login/request_account.php


    1. CZY WYZNACZENI UŻYTKOWNICY POSIADAJĄ DOSTĘP DO APLIKACJI SZKOLENIOWEJ ?

  • TAK

  • NIE

Aplikacja jest dostępna pod adresem szkolenia-zrodlo.obywatel.gov.pl . Warunkiem korzystania jest posiadanie karty z aktualnym certyfikatem oraz prawidłowo skonfigurowana stacja robocza.
Jak wypełnić to zadanie opisano w części A.

  1. ADMINISTRATOR SYSTEMU

2.1 CZY ADMINISTRATOR SYSTEMU W URZĘDZIE POSIADA DOSTĘP DO ITSM ATMOSFERA I KONTAKT Z SERVICE DESKIEM SRP?

  • TAK

  • NIE

System zgłoszeń ITSM jest narzędziem do zgłaszania problemów technicznych przez administratorów systemów. Jest on dostępny poprzez stronę https://pomoc.coi.gov.pl. Administratorzy systemu logują się przy użyciu otrzymanego od Ministerstwa Spraw Wewnętrznych LOGINU i HASŁA.

Dedykowana linia telefoniczna – tel. 42 253 54 99 wew. 2 – obsługiwana jest przez zespół odpowiednio przygotowanych konsultantów. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach od 8: 00 do 16:00.



W przypadku, gdy administrator systemu nie posiada dostępu do ITSM (login i hasło), należy ten fakt zgłosić bezpośrednio do MSW na adres porozumienia_gminy_plid@msw.gov.pl W przypadku, gdy administrator systemu zapomni hasła prosimy o kontakt na adres pomoc.plid@coi.gov.pl lub pod nr telefonu: 42 253 54 99 wew. 2.

2.2. CZY KAŻDY WYZNACZONY UŻYTKOWNIK MA ZAPEWNIONĄ STACJĘ ROBOCZĄ WRAZ Z URZĄDZENIAMI PERYFERYJNYMI?

  • TAK

  • NIE

Urzędy wojewódzkie będą musiały zapewnić pracownikom niezbędne narzędzia do pracy we własnym zakresie.
2.3 CZY STACJE ROBOCZE WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW SĄ PRAWIDŁOWO SKONFIGUROWANE?

  • TAK

  • NIE

Po upewnieniu się, że komputer posiada dostęp do sieci, należy zweryfikować, czy został poprawnie skonfigurowany. Opis prawidłowej konfiguracji dostępny jest na stronie obywatel.gov.pl w zakładce Centrum Pomocy, Materiały dla LAS-a. W przypadku trudności z zalogowaniem się do ITSM, należy skontaktować się z Service Desk: tel. 42 253 54 99 wew. 2 lub wypełnić formularz dostępny
w zakładce „Kontakt”. Jeżeli udało się zalogować do aplikacji, to znaczy, że konfiguracja stacji przebiegła pomyślnie.

    1. CZY KAŻDY UŻYTKOWNIK, KTÓRY TEGO POTRZEBUJE, MA ZAPEWNIONE ODPOWIEDNIE NARZĘDZIA PERYFERYJNE (NP. DRUKARKĘ) I PRZETESTOWAŁ ICH WSPÓŁPRACĘ ZE ŹRÓDŁEM?

  • TAK

  • NIE

Należy sprawdzić, czy w aplikacji szkoleniowej na stanowisku można prawidłowo dokonywać wydruków (np. raportów).

    1. CZY KAŻDY UŻYTKOWNIK MOŻE ZALOGOWAĆ SIĘ DO SYSTEMU I MOŻE PODPISAĆ ZAKOŃCZONĄ AKCJĘ?

  • TAK

  • NIE

Konieczne jest zweryfikowanie możliwości podpisu akcji na poziomie testowania aplikacji w celu wyeliminowania nieoczekiwanych problemów np. z Javą.


  1. SIEĆ DEDYKOWANA

3.1. CZY URZĄD JEST PRZYGOTOWANY DO PRACY Z WYKORZYSTANIEM SIECI DEDYKOWANEJ ?

  • TAK

  • NIE

Dostęp do SRP będzie następował z wykorzystaniem sieci dedykowanej. W ramach urzędu musi zostać dokonane podłączenie poszczególnych stacji roboczych obsługujących aplikację ŹRÓDŁO do sieci.

  1. UPOWAŻNIENIA

Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych będą przez MSW nadawane dyrektorom wydziałów spraw obywatelskich. Konieczne jest podpisanie oraz przesłanie do MSW upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nadanego przez dyrektora. Tylko po podpisaniu i przekazaniu dokumentu do MSW istnieje możliwość dalszego upoważnienia kolejnych osób do przetwarzania danych w Systemie Rejestrów Państwowych.





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna