Muzyka filmowa



Pobieranie 84.55 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar84.55 Kb.
MUZYKA FILMOWA

Prowadzący: Damian Lewandowicz

Czas trwania: 90 minut

Uczestnicy: harcerze starsi i wędrownicy
Spotkanie polega na dość ogólnym zapoznaniu się z muzyką filmową pod kątem jej ilustracyjnego charakteru dopełniania obrazu. Jego celami są zwiększenie wrażliwości muzycznej uczestników oraz poznanie minimalnego zakresu znajomości muzyki filmowej. W tym celu, poprzez różne formy pośrednie, wykorzystywane będą odsłuchy muzyki filmowej, których słuchanie będzie integralną częścią zajęć.
Do przeprowadzenia zajęć, wymagane jest oczywiście pewne zaznajomienie z muzyką filmową. Dobry, a przede wszystkim oryginalny, dobór fragmentów muzycznych jest istotny dla osiągnięcia celów spotkania. Muzyka towarzyszyć ma uczestnikom przez całe zajęcia, a znane i utarte „kawałki” mieszać się mają z tymi mniej znanymi, ale za to wybitnymi.
Przebieg spotkania (uwagi):


Treść (opis)

Forma

Czas trwania

Uwagi (materiały)

Wstęp – przedstawienie grupie tematyki zajęć oraz wspólne poznanie wcześniejszych doświadczeń uczestników z muzyką filmową

  • rozmowa

5 minut




Ścieżka dźwiękowa jako ilustracja obrazu – rozmowa o funkcji jaką pełni w filmie muzyka filmowa a następnie - jako forma interpretacji – burza mózgów o tym, co ilustrują sobą zadane fragmenty muzyczne

  • rozmowa;

  • interpretacja ilustracji muzycznych;

  • burza mózgów

  • odsłuchy

10 minut

przygotowanie 5-ciu fragmentów do interpretacji

Muzyczny słowniczek pojęć – uczestnicy zostają podzieli na dwie grupy a następnie grają w kalambury bądź rozwiązują rebusy, których celem jest przedstawienie i wyjaśnienie haseł z związanych z muzyką filmową – jako tło gry użyta zostaje muzyka związana z danymi hasłami jeśli to możliwe

  • praca w grupach

  • kalambury i rebusy

  • odsłuchy

15 minut

przygotowanie haseł;
-> załącznik 1

Muzyka oczami kompozytorów – ponownie w grupach (mogą być te same bądź inne) uczestnicy na czas układają puzzle przedstawiające zdjęcia słynnych kompozytorów – po ułożeniu każdej układanki fragment muzyczny danego kompozytora i przedstawienie krótkiej filmografii

  • puzzle ze zdjęć znanych kompozytorów;

  • praca w grupach

  • odsłuchy

15 minut

przygotowanie zdjęć i cytatów kompozytorów oraz informacji o nich
-> załącznik 2

Znane motywy przewodnie – tym razem pojedynczo, gramy w „Jaka to melodia?” gdzie zadaniem uczestników jest odgadnięcie słynnych muzycznych tematów przewodnich

  • quiz muzyczny;

  • odsłuchy

15 minut

przygotowanie 10-ciu fragmentów

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce…” – wracamy do podziału na grupy – każda grupa otrzymuje fragment muzyczny a następnie ma za zadanie stworzenie i przedstawianie krótkiej scenki ilustrującej tenże fragment muzyczny

  • tworzenie i przedstawienie krótkich scenek pod fragment muzyczny;

  • praca w grupach

  • odsłuchy

20 minut

przygotowanie x fragmentów muzycznych
(x = ilość grup)

Podsumowanie zajęć – rozmowa z grupą o tym jak pogłębiać swoją wrażliwość muzyczną i jak zagłębiać się dalej w muzyce filmowej oraz podsumowanie zajęć przez grupę

  • rozmowa;

  • rozdanie i wypełnienie ankiet;

  • rozdanie dodatkowych materiałów

10 minut

przygotowanie ankiet;

przygotowanie materiałów


-> załącznik 3



Załączniki

  • załącznik 1 – hasła do kalamburów i rebusów

  • załącznik 2 – zdjęcia do puzzli, materiały o kompozytorach

  • załącznik 3 – materiały do rozdania (osobny plik)

  • załącznik 4 – przykładowy dobór fragmentów muzycznych




  • ZAŁĄCZNIK 1

Każda grupa losuje hasło dla drużyny przeciwnej do odgadnięcia, po dwa hasła z każdej kategorii. W pierwszej, jedna osoba z grupy pokazuje hasło, zgodnie z zasadami kalamburów. W drugiej, połowa grupy tworzy rebus z hasła, które musi odgadnąć druga połowa grupy.


Hasła do odgadnięcia w formie kalamburów:
Elektronika – Grupa instrumentów elektronicznych, w których dźwięk powstaje w drodze syntezy i dociera do słuchacza przez przetwornik elektroakustyczny, używany także jako element ścieżek dźwiękowych.

Ścieżka dźwiękowa – Zapis motywu lub całej ścieżki dźwiękowej utworu muzycznego, która pojawia się w filmie lub grze wideo, razem z piosenkami jakie w nich występują.

Orkiestra – duży zespół instrumentalny liczący zazwyczaj od kilkunastu, do kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentów. W celu synchronizacji gry takiej ilości instrumentalistów w orkiestrze potrzebny jest dyrygent.

Muzyka akcji – Termin który wykorzystują recenzenci do nazwania dynamicznej muzyki, podkładanej pod sekwencję akcji. Najwybitniejsi kompozytorzy wypracowali własne pomysły na ilustrację tego typu wydarzeń.

Kompozytor – Twórca utworu muzycznego. Terminu kompozytor używa się z reguły wobec twórców używających notacji muzycznej.
Hasła do odgadnięcia w formie rebusów:



Sesja nagraniowa – Moment nagrywania muzyki do filmu. Ze względu na specyficzny charakter potrzebnego materiału muzycznego (dopasowanie do scen dziejących się na ekranie), tego typu nagranie składa się z ogromnej ilości dubli, powtórzeń, nowych (różniących się tempem) wersji.




Partytura – Do lat 70. podstawowy sposób zapisu zespołowej muzyki instrumentalnej, lub instrumentalno-wokalnej. W partyturze notowane są za pomocą pisma muzycznego partie wszystkich instrumentów i głosów potrzebnych do wykonania utworu.



Temat przewodni – Główny, akcentowany, a często także powtarzający się, element muzyczny pojawiający się podczas utworu muzycznego bądź sekwencji utworów. W ramach jego powtórzeń pojawia się często w formie swych własnych wariacji, ze zmienioną dynamiką bądź instrumentalizacją.




Bootleg – Nieoficjalne wydanie muzyki (nie tylko z filmu, termin stosuje się też w przypadku innych gatunków). Bootlegi częstokroć są płytami zdobytymi w przedziwny sposób.


Etnika – W ujęciu muzyki filmowej odnosi się do obecnych w dziele filmowym treści muzycznych inspirowanych folklorem muzycznym kultur etnicznych świata.


  • ZAŁĄCZNIK 2

Cytaty i zdjęcia powiększyć do rozmiaru np. A5, wydrukować i pokroić w kawałki (od wielkości kawałków zależy trudność zadanie, ergo czas jest trwania). Informacje i wybrana filmografia kompozytorów jako tło informacyjne do przeprowadzenia zajęć.




ENNIO MORRICONE


Włoski kompozytor muzyki filmowej, jeden z najpopula-rniejszych i najbardziej znanych na świecie twórców muzyki ilustracyjnej. Studiował w Santa Cecilia Conservatory, gdzie w latach `60 rozpoczął komponowanie na potrzeby filmów. Międzynarodową sławę zyskał już w 1964 roku dzięki swojej muzyce do filmu Sergio Leone A Fistful of Dollars. Jego kompozycje charakteryzują się skromną instrumentacją i nostalgiczną melodyjnością. Morricone często wykorzystuje muzykę elektroniczną oraz instrumenty wykorzystywane raczej przy muzyce typowo rozrywkowej, jak: perkusja czy gitara basowa.


Zyskał sławę komponując muzykę do "spaghetti-westernów". Jego nagrania muzyki filmowej cieszą się powodzeniem jako samoistne utwory.
Największy rozgłos uzyskały kompozycje do filmów takich jak: El Greco, Misja, Klan Sycylijczyków, Corleone. Morricone jest autorem muzyki do ponad 400 filmów.
1978 - Dni niebios (Days of Heaven)

1984 - Dawno temu w Ameryce (Once Upon a Time in America)

1986 - Misja (Mission, The)

1987 - Nietykalni (Untouchables, The)

1989 - Kino Paradiso (Nuovo cinema Paradiso)

1989 - Ofiary wojny (Casualties of War)

1990 - Hamlet

1993 - Na linii ognia (In the Line of Fire)

1994 - Wilk (Wolf)

1997 - Lolita

1998 - 1900: Człowiek legenda (Leggenda dell pianista sull`oceano, La)

2000 - Misja na Marsa (Mission to Mars)

2002 - Ripley`s Game

2005 - Karol - Historia człowieka, który został Papieżem

2005 - Los Utracony (Fateless)

2006 - La Provinciale

2006 - La Sconosciuta

JOHN WILLIAMS
Jeden z najsłynniejszych amerykańskich kompozytorów muzyki filmowej, w szczególności znany ze ścieżek dźwiękowych do filmów science-fiction. Oskarowy faworyt: w latach 1968-2001 uzyskał aż 43 nominacje (w ostatnich latach był nominowany praktycznie co roku) oraz 5 statuetek, za "Skrzypka na dachu" (1971) Normana Jewisona, "Szczęki" (1975) Stevena Spielberga, "Gwiezdne wojny" (1977) Georga Lucasa oraz "E.T." (1982) i "Listę Schindlera" (1993) Spielberga. Ma na swoim koncie oczywiście także niezliczoną ilość innych nagród, w tym 9 Grammy.

Wśród bardziej kameralnych filmów w dorobku kompozytora znalazły się ścieżki dźwiękowe i czasami żartobliwe w tonie aranżacje do "Długiego pożegnania" (1973) Roberta Altmana, "Intrygi rodzinnej"(1976) Alfreda Hitchcocka, "Przypadkowego turysty" (1988) Lawrence`a Kasdana, komedii "Czarownice z Eastwick" (1987), dramatu "Stanley i Iris" (1990) z Jane Fondą i Robertem De Niro, thrillera "Uznany za niewinnego" (1990) z Harrisonem Fordem, i romantycznego remake`u "Sabriny" (1995) Sydney`a Pollacka. Po miłych doświadczeniach z filmami "Home Alone" (1990) i "Hook" (1991) Williams wyraził chęć skomponowania muzyki do kolejnego hitu dla dzieci, "Harry Potter and the Sorcerer`s Stone" (2001).
1966 - How to Steal a Milion

1970 - Skrzypek na Dachu (Fiddler on the Roof) [Oscar]

1972 - Tragedia Posejdona (The Poseidon Adventure)

1973 - Tom Sawyer

1975 - Szczęki (Jaws) [Oscar]

1977 - Gwiezdne Wojny: Epizod IV - Nowa Nadzieja [Oscar]

1977 - Bliskie Spotkania Trzeciego Stopnia (Close Encounters of the Third Kind)

1978 - Superman (Superman: The Movie)

1978 - Furia (The Fury)

1978 - Szczęki 2 (Jaws 2)

1979 - Dracula

1980 - Gwiezdne Wojny: Epizod V - Imperium kontratakuje

1981 - Poszukiwacze zaginionej Arki (Raiders of the Lost Ark)

1982 - E.T. (E.T. the Extra - Terrestrial) [Oscar]

1983 - Gwiezdne Wojny: Epizod VI - Powrót Jedi (Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi)

1984 - Indiana Jones i Świątynia Przeznaczenia (Indiana Jones and the Temple of Doom)

1987 - Czarownice z Eastwick (Witches of Eastwick, The)

1989 - Indiana Jones i Ostatnia Krucjata (Indiana Jones and the Last Crusade)

1989 - Urodzony 4tego Lipca

1990 - Kevin sam w domu (Home Alone)

1991 - Hook

1991 - JFK

1992 - Kevin sam w Nowym Jorku (Home Alone 2: Lost in New York)

1993 - Park Jurajski (Jurassic Park)

1993 - Lista Schindlera (Schindler`s List) [Oscar]

1997 - Siedem lat w Tybecie (Seven Years in Tibet)

1998 - Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan)

1999 - Gwiezdne Wojny: Część I - Mroczne widmo (Star Wars: Episode I - The Phantom Menace)

2000 - Patriota (Patriot, The)

2001 - Harry Potter i kamień filozoficzny (Harry Potter and the Sorcerer`s Stone)

2001 - A.I.: Sztuczna Inteligencja (A.I.: Artificial Intelligence)

2002 - Gwiezdne Wojny: Część II - Atak klonów (Star Wars: Episode II - Attack of the Clones)

2002 - Raport mniejszości (Minority Report)

2004 - Terminal (The Terminal)

2005 - Gwiezdne Wojny: Część III - Zemsta Sithów (Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith)

2005 - Wojna Światów (War of the Worlds)

2005 - Wyznania Gejszy (Memoirs of Geisha)

2005 - Monachium (Munich)

2006 - Indiana Jones IV (plany)

JAMES HORNER
Obecnie jest jedną z najjaśniejszych gwiazd wśród kompozytorów filmowych z Hollywood. Przygodę z muzyką rozpoczął w wieku pięciu lat, kiedy to zaczął się uczyć gry na fortepianie. W latach siedemdziesiątych ukończył studia muzyczne na Uniwersytecie Stanowym w Kalifornii, zaś po kilku latach zrobił doktorat z muzyki na uniwersytecie w Los Angeles. Pod koniec lat siedemdziesiątych zaczął komponować muzykę do filmów. Z początku były to podkłady do półprofesjonalnych filmów studenckich, później jednak otrzymał sporo propozycji, dotyczących głównie drobnych, niskobudżetowych produkcji.

James Horner jest laureatem dwóch Oscarów, które otrzymał za muzykę do filmu Jamesa Camerona "Titanic" oraz za skomponowanie piosenki do tego filmu. Poza tym James Horner był także pięciokrotnie nominowany do tej nagrody, przyznawanej przez Amerykańską Akademię Filmową. Po raz pierwszy nominowano go za ścieżkę muzyczną do filmu "Aliens" ("Obcy: Decydujące starcie"), również w reżyserii Jamesa Camerona, a także za skomponowanie piosenki do filmu "An American Tail". Rok 1990 to kolejna nominacja - tym razem za film "Field of Dreams" ("Pole marzeń"). Sze?ć lat pó?niej, w 1996 roku, James Horner zyskuje dodatkowy rozgłos dzięki nominacjom za muzykę do filmów "Braveheart" ("Waleczne serce") i "Apollo 13".

Kompozytor otrzymał też dwa Złote Globy (także za "Titanica") i pięć nominacji do tej nagrody. Jest także zdobywcą dwóch nagród przemysłu muzycznego - Grammy.


1982 - Star Trek II: Gniew Khana (Star Trek II: The Wrath Of Khan)

1982 - 48 Godzin (48 Hrs.)

1984 - Star Trek III: The Search for Spock (W poszukiwaniu Spocka)

1985 - Cocoon (Kokon)

1986 - Obcy: Decydujące starcie (Aliens)

1990 - Opowieści z krypty (Tales from the Crypt - Cutting Cards) (serial TV)

1991 - Człowiek Rakieta (The Rocketeer)

1992 - Na rozkaz serca (Tunderheart)

1992 - Obsesja namiętności (Unlawful Entry)

1993 - Pewnego razu w lesie (Once Upon the Forest)

1993 - Człowiek Bez Twarzy (The Man Without a Face)

1993 - Raport Pelikana (The Pelican Brief)

1994 - Stan Zagrożenia (Clear and Present Danger)

1994 - Wichry Namiętności (Legends of the Fall)

1995 - Waleczne Serce (Braveheart)

1995 - Kacper (Casper)

1995 - Apollo 13

1995 - Jumanji

1996 - Okup (Ransom)

1997 - Titanic

1998 - The Mask of Zorro (Maska Zorro)

2000 - Gniew Oceanu (The Perfect Storm)

2000 - Grinch: Świąt nie będzie (How the Grinch Stole Christmas)

2001 - Wróg u Bram (Enemy at the Gates)

2001 - Piękny Umysł (A Beautiful Mind)

2002 - Szyfry Wojny (Windtalkers)

2003 - Zaginione (The Missing)

2004 - Bobby Jones: Zamach geniusza (Bobby Jones: Stroke of Genius)

2004 - Troja (Troy)

2005 - Plan Lotu (Flightplan)

2005 - Legenda Zorro (The Legend of Zorro)

2005 - Podróż do Nowej Ziemi (The New World)

2006 - Wszyscy Ludzie Króla (All the King`s Men)

2006 - Apocalypto

2008 - Kroniki Spiderwicka (The Spiderwick Chronicles)

2008 - The Boy of the Striped Pijamas

2009 - Avatar

HANS ZIMMER


Błyskotliwa kariera Hansa Zimmera w Hollywood rozpoczęła się pod koniec lat `80 ubiegłego stulecia. Punktem zwrotnym był film Rain Man Barry`ego Levinsona, z roku 1988. Dziś jest on jednym z najpopularniejszych kompozytorów. Można by powiedzieć, że specjalizuje się w muzyce do filmów akcji - to dzięki nim na dobre zagościł w Hollywood - jego kompozycje są niezwykle dynamiczne. Ponadto świetnie łączy on muzykę elektroniczną z orkiestrą. Jednak Zimmer pisał już muzykę do niemal każdego gatunku filmu: od animowanych przez komedie romantyczne po mroczne i dynamiczne filmy akcji.


Chcąc podzielić się swoimi doświadczeniami, w latach `90 założył firmę - Media Ventures. Było to miejsce gdzie młodzi twórcy mieli okazję pracować przy wielkich produkcjach. Media Ventures wypromowało kompozytorów takich jak: Mark Mancina, John Powell, Harry Gregson-Williams, Nick Glennie-Smith czy Klaus Badelt.
Za niemal kultowe uważa się jego soundtracki do filmów takich jak: Gladiator (2000), Twierdza (1996), Cienka Czerwona Linia (1998), The Peacemaker (1997) czy Karmazynowy Przypływ (1995).
Zimmer ma na koncie jedną nagrodę Oscara, za muzykę do filmu Disney`a Król Lew (1994), oraz aż pięć nominacji do tej nagrody. Otrzymał także kilka nagród Złotego Globu (min za Gladiatora), nagrody Grammy (Karmazynowy Przypływ) oraz liczne nominacje do tych nagród. Album z muzyką do Króla Lwa sprzedał się w ponad 15 milionach egzemplarzy.
2007 - Simpsonowie - wersja kinowa (The Simpsons Movie)

2007 - Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata (Pirates Of The Caribbean: At Worlds End)

2006 - Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest)

2006 - Kod Da Vinci (The Da Vinci Code)

2005 - Batman: Początek (Batman Begins)

2005 - Krąg / Krąg 2 (The Ring / The Ring Two )

2005 - Madagaskar (Madagascar)

2004 - Król Artur (King Arthur)

2003 - Ostatni Samuraj (The Last Samurai)

2003 - Łzy Słońca (Tears Of The Sun)

2001 - Helikopter w Ogniu (Black Hawk Down)

2001 - Pearl Harbor

2001 - Hannibal

2000 - Mission: Impossible 2

2000 - Gladiator

1998 - Cienka Czerwona Linia - Nominacja do Oscara

1998 - Książe Egiptu (Prince of Egypt) - Nominacja do Oscara

1997 - Lepiej Być Nie Może (As Good As It Gets) - Nominacja do Oscara

1996 - Żona Pastora (The Preacher`s Wife) - Nominacja do Oscara

1995 - Karmazynowy Przypływ (Crimson Tide)

1995 - Beyond Rangoon

1994 - Strefa Zrzutu (Drop Zone)

1994 - Król Lew (The Lion King) - Oscar

1993 - Dom Dusz (The House of the Spirits)

1992 - Toys

1992 - K2

1991 - Thelma & Louise

1990 - Bird on a Wire

1989 - Driving Miss Daisy

1988 - Rain Man (Nominacja do Oscara)

1988 - Twister

1986 - Castaway



JAN A.P. KACZMAREK


Urodził się 29 kwietnia 1953 roku w Koninie. Jest kompozytorem muzyki do ponad 30 filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. W jego muzycznym dorobku znalazły się także kompozycje symfoniczne i utwory do spektakli teatralnych, między innymi do inscenizacji "Dziadów" i "Nieboskiej komedii".


Muzyką filmową zajął się na dobre dopiero po wyjeździe do Stanów Zjednoczonych w 1988 r. Stale współpracuje z Agnieszką Holland. Skomponował muzykę do "Całkowitego zaćmienia" (1995), "Placu Waszyngtona" (1997) oraz "Trzeciego cudu" (1999). Soundtrack z filmu "Aimee i Jaguar" (1998) Maxa Faerberboecka, przez sześć tygodni gościł na niemieckiej liście muzyki filmowej w 1999 r. Pracował przy debiucie reżyserskim Janusza Kamińskiego "Stracone dusze" (2000). "Quo vadis" (2001) Jerzego Kawalerowicza zawdzięcza mu opracowanie muzyczne. Dwupłytowy album z muzyką z "Quo Vadis" nagrodzony został w Polsce dnia 10 września 2001 roku statusem "Platynowej Płyty" (w ciągu jednego tygodnia sprzedano aż dwadzieścia tysięcy egzemplarzy albumu) W 2002 roku Kaczmarek skomponował muzykę do głośnego filmu Andriana Lyne`a - "Niewierna". Partytura ta uznawana jest już za jedno z największych osiągnieć w dziedzinie muzyki filmowej ostatnich lat. Ostatnią, jak na razie partyturą Kaczmarka jest muzyka do filmu z 2003 roku - "Finding Neverland" w reżyserii Marca Forster`a z Johnnym Deep`em i Kate Winslet w rolach głównych, za którą otrzymał najwyższe wyróżnienie w świecie filmu – Oscara za najlepszy score 2004 roku.
W Stanach Zjednoczonych pierwsze sukcesy odniósł pracując w teatrze. Pracował nad kompozycjami dla Goodman Theatre w Chicago i Mark Taper Forum w Los Angeles. W 1993 roku otrzymał nagrody Obie i Drama Desk przyznawaną w czasie New York Shakespeare Festival za muzykę do "Tis Pity She`s a Whore" Johna Forda. Kaczmarek jest reżyserem trzech produkcji multimedialnych: "Czekając na kometę Halleya", "Symfonia Solo" i "Tower of Babel". Krytycy "New York Timesa" pisali, iż jego muzyka warta jest filmów Bernardo Bertolucci`ego i Luchino Visconti`ego.
2006 : Kto nigdy nie żył

2004 : Marzyciel (Finding Neverland) [Oscar]

2002 : Niewierna (Unfaithful)

2001 : Boże Skrawki (Edges Of The Lord) - muzyka nie wydana na płycie

2001 : Strzał w Serce (Shot In The Heart)

2001 : Quo Vadis

2000 : Stracone Dusze (Lost Souls)

1999 : Trzeci Cud (The Third Miracle)

1999 : Aimee i Jaguar (Aimée & Jaguar)

1997 : Plac Waszyngtona (Washington Square)

1996 : Bliss

1995 : Całkowite Zaćmienie (Total Eclipse)

1995 : California In Blue

1995 : Pułapka CIA (Felony) - muzyka nie wydana na płycie

1994 : Dead Girl - muzyka nie wydana na płycie

1994 : Ewangelia Według Harry`ego

1993 : Podwójne Wcielenie (Doppelganger) - muzyka nie wydana na płycie

1993 : Białe Małżeństwo - muzyka nie wydana na płycie



1985 : Gra w Ślepca - muzyka nie wydana na płycie



  • ZAŁĄCZNIK 4

Dla zwięzłości zajęć warto bądź ustawić utwory w ich najistotniejszych momentach bądź poskracać komputerowo. Poniżej lista utworów do każdego z punktów zajęć.
Ścieżka dźwiękowa jako ilustracja obrazu…


  1. Alan Silvestri – Szybcy i martwi – motyw przewodni

  2. Basil Paledouris – Polowanie na Czerwony Październik – „Red Alert”

  3. David Arnold – Casino Royale – „I’m the Money”

  4. Jerry Goldsmith – 13-ty Wojownik – “The Warriors”

  5. Tyler Bates – 300 – “Fever Dream”

  6. James Horner – Piękny Umysł – “Creating ‘Governing Dynamics’”


Muzyczny słowniczek pojęć


  1. do hasła ELEKTRONIKA – Hans Zimmer & J.N. Howard – Batman Początek – „Mollosus”

  2. do hasła MUZYKA AKCJI – Mark Mancina – Bad Boys – „Main Titles – We’re In”

  3. do hasła TEMAT PRZEWODNI – Howard Shore – Władca Pierścieni I – „The Ring Goes South”

  4. do hasła ETNIKA – Klaus Badelt – Przysięga – „Freedom od the Wa”


Muzyka oczami kompozytorów


  1. Ennio Morricone – Pewnego Razu Na Zachodzie – „As A Judgement”

  2. John Wiliams – Dzienniki Gejszy – Becoming A Geisha”

  3. James Horner – Apollo 13 – „’All Systems Go’ – The Launch”

  4. Hans Zimmer – Karmazynowy Przypływ – „Mutiny”

  5. Jan A.P. Kaczmarek – Marzyciel – „Neverland (piano variation in blue)”


Znane motywy przewodnie (tylko kompozytor i tytuł filmu bądź serii) – wydrukować i pokroić
Utwory za 1 pkt:


John Williams – Gwiezdne Wojny

David Arnold - James Bond

Don Davis – Matrix

Klaus Badelt – Piraci z Karaibów

Hans Zimmer – Mission: Impossible


Utwory za 2 pkt:


Hans Zimmer – Gladiator

Harry Gregson-Williams & John Powell – Shrek

Nino Rota – Ojciec Chrzestny

John Williams – Indiana Jones

Clint Mansell – Requiem Dla Snu


Utwory za 3 pkt:


Trevor Rabin – Armageddon

John Williams – Park Jurajski

Hans Zimmer – Kod DaVinci

Basil Paledouris – Robocop

Alan Silvestri – Forrest Gump

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce…” (fragmenty o czasie trwania między 1:30 a 2 minutami)




  1. Harold Faltermeyer – Top Gun – „Top Gun Anthem”

  2. Trevor Rabin – The One – “The Ritual”

  3. Danny Elfman – Królestwo – “Waiting”

  4. Howard Shore – Infiltracja – “Colin”

  5. Klaus Badelt – Rekrut – “Main Titles”

Zajęcia fakultatywne - Nasiczne 2009



prowadzący: Damian Lewandowicz


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna