Nauczyciel: Elżbieta Kamińska



Pobieranie 11.63 Kb.
Data29.04.2016
Rozmiar11.63 Kb.
Scenariusz zajęcia dla 4–latków

Przedszkole Miejskie nr 5 im. J. Tuwima

Nauczyciel: Elżbieta Kamińska

Temat: Kajtek i inni.

Cele:

Dzieci powinny:



  • znać miasto i kraj, w którym mieszkają

  • rozpoznać flagę Polski wśród innych oraz wskazać godło

  • poznać zwyczaje i tradycje poznawanego kraju – Wielka Brytania (charakterystyczne taksówki, autobusy, picie herbaty z mlekiem, tradycyjny strój szkocki, wygląd policjanta)

  • przestrzegać ustalonych zasad

  • poznać znaczenie słowa tolerancja

  • naśladować padanie deszczu uderzając palcami o podłogę i parasol

  • umieć wykonać półprzestrzenną pracę plastyczną

  • sprawnie zmieniać ustawienia

  • śpiewać prostą piosenkę o deszczu po angielsku

Treści programowe:

  • rozpoznawanie godła i barw narodowych

  • doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi i wzbogacanie słownika

  • nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem

Formy pracy: zespołowa, w małych grupach, indywidualna

Metody:


Środki dydaktyczne: ilustracje do opowiadania „Kajtek, Grubas i Tyczka” oraz związane z Wielką Brytanią, parasole, flagi kilku państw UE, godło Polski, kartki dla każdego dziecka z konturem parasola podzielonym na pół, trzy kontury parasola wycięte z kolorowego papieru (dwa złożone na pół), klej, talerzyki do kleju, pędzle, ściereczki, magnetofon, płyty CD.

Przebieg:

I Część wstępna


  1. Powitanie – Dzieci wraz z nauczycielem siedzą w kręgu. Nauczycielka witając się z pierwszym dzieckiem po prawej stronie mówi: „Uścisk przyjaźni puszczam w krąg niech wróci do moich rąk.”

  2. Przypomnienie zasad, którymi kierujemy się na każdym zajęciu: - podnosimy rękę na znak, że chcemy coś powiedzieć, - uważnie słuchamy, gdy mówią inni, - staramy się mówić zdaniami.

II Część główna

  1. Opowiadanie „Kajtek, Grubas i Tyczka” – dzieci wysłuchają opowiadania i odpowiedzą na pytania dotyczące kłopotów trójki chłopców: - Jaki problem miał Kajtek?; - Jaki problem mieli pozostali chłopcy?; - Jaki mieli wspólny problem?; - dlaczego dzieci nie chciały się z nimi bawić?; - Czy wygląd jest najważniejszy?; - A co według was jest ważne?

  2. Wyjaśnienie słowa tolerancja – nauczycielka pyta dzieci czy wiedzą co znaczy słowo tolerancja?, jeśli odpowiedź jest negatywna wyjaśnia je.

  3. Zabawa przy muzyce „Dzień dobry” – dzieci poruszają się po sali tanecznym krokiem na przerwę w muzyce witają się: rękami, kolanami, plecami, czołami, łokciami itp.

  4. Rozmowa na temat przynależności narodowej. Dzieci przypominają co znaczy słowo tolerancja. Powiedzą w jakim mieście mieszkają, w jakim kraju. Wyszukają wśród innych flag flagę Polski (mogą również wskazać flagę Wielkiej Brytanii) oraz polskie godło. Przypomnienie, że Polska ma sąsiadów i należy do wspólnoty, która nazywa się Unia Europejska.

  5. Rozmowa przy ilustracjach dotycząca zwyczajów Anglików (picie herbaty z mlekiem; charakterystyczne pojazdy – piętrowy autobus, czarne taksówki; mundur policjanta i tradycyjny strój szkocki). Przy ilustracji Szkota przypomnienie o tolerancji dla zwyczajów innych narodów.

  6. Rozmowa na temat charakterystycznej dla Anglii pogody – zabawa przy angielskiej piosence „Rain” – dzieci podzielone na małe zespoły śpiewają piosenkę z jednoczesnym delikatnym wystukiwaniem rytmu piosenki (pukają o otwarte parasole), na słowa refrenu podają sobie ręce i podskakując krążą dookoła swojego parasola.

Rain, rain, rain, rain
it is raining, it is raining

rain, rain, rain, rain

it is raining, it is raining
what can we do?

Ref.
We can jump, jump, jump

in the rain, rain, rain
and we jump, jump, jump in a rain again.


  1. Praca przy stolikach – nauczycielka wyjaśnia w jaki sposób wykonają parasole, dzieci przechodzą do stolików i wykonują zadanie.

III Część końcowa

  1. Rozmowa na temat zajęcia - Co wam się podobało? Czy coś sprawiło wam trudność?

  2. Rozdanie nagród za pracę na zajęciu.

  3. Pożegnanie zabawą przy piosence „Gdy smutno ci i źle”

Literatura:



  1. Program Wychowania Przedszkolnego ABC XXI w. DKW – 4013-1/00

  2. Bajki na dobry sen – G. Ortner

  3. Poznajemy kraje Unii Europejskiej, I. Fechner – Sędziaka, D. Główczewska

  4. Śpiewające brzdące – śpiewnik i płyty.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna