Omówienie pakietu Microsoft Office Basic 2007 1 Wysoka jakość tworzonych dokumentów 4 Zwiększona niezawodność i funkcje bezpieczeństwa 11



Pobieranie 88.25 Kb.
Data10.05.2016
Rozmiar88.25 Kb.



Microsoft Office Basic 2007


Wrzesień 2006



Cover is for
position only

Spis treści


Omówienie pakietu Microsoft Office Basic 2007 1

Wysoka jakość tworzonych dokumentów 4

Zwiększona niezawodność i funkcje bezpieczeństwa 11

Łatwiejsze znajdowanie poleceń i pomocy 15

Organizacja czasu i komunikacji 18

Podsumowanie 23

Zasoby 24

Wymagania systemowe 25

Omówienie pakietu Microsoft Office Basic 2007



Przedstawiamy pakiet Microsoft® Office Basic 2007, ekscytujące nowe wydanie popularnego i szeroko stosowanego oprogramowania zwiększającego produktywność. Pakiet Office Basic 2007 to zestaw najistotniejszych programów dla małych firm i gospodarstw domowych, wyposażonych w nowe komputery osobiste. Aplikacje te pozwalają użytkownikom szybko i łatwo tworzyć wspaniale wyglądające dokumenty i arkusze kalkulacyjne, a także zarządzać wiadomościami e-mail. Nowy, udoskonalony interfejs użytkownika, zwiększone możliwości graficzne i zaawansowane opcje formatowania, nowe narzędzia zarządzania czasem, większa niezawodność i bezpieczeństwo – znacznie ułatwiają i uprzyjemniają pracę.

Pakiet Office Basic 2007 — w skład którego wchodzą programy: Microsoft Office Word 2007, arkusz kalkulacyjny Microsoft Office Excel® 2007 oraz oprogramowanie do obsługi komunikacji i współpracy Microsoft Office Outlook® 2007 — umożliwia łatwy dostęp do wszechstronnego zestawu zaawansowanych narzędzi i zasobów. Przeprojektowany, zorientowany na wyniki interfejs użytkownika, jedna z najpoważniejszych zmian wizualnych w historii pakietu Microsoft Office, ułatwia dostęp do potrzebnych do pracy poleceń.



W przewodniku zawarto przegląd nowych i udoskonalonych funkcji oprogramowania Office Basic 2007. Znaleźć tu można przykłady demonstrujące nowe zaawansowane możliwości, które pokazują pakiet Office Basic 2007 w działaniu.

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Francisco Chaves jest właścicielem winiarni Coho Winery w północnej Kalifornii. Wiedza o komputerach nielicznej zatrudnianej przez niego obsługi, która zajmuje się sprzedażą i marketingiem, jest na bardzo elementarnym poziomie. Jego zdaniem prostota i funkcjonalność pakietu Office Basic 2007 nie tylko spełnia wszystkie wymagania sprzedaży i marketingu, ale także zwiększa wydajność i produktywność jego załogi. Program Office Outlook 2007 pomaga śledzić i przechowywać kontakty, minimalizując przy tym liczbę wiadomości-śmieci, co pozwala pracownikom skupić się na ważnych wiadomościach e-mail. Program Office Excel 2007 pomaga śledzić dane produktów i klientów, a także prognozować roczną produkcję. W zakresie korespondencji i informacji prasowych załoga polega na oprogramowaniu Office Word 2007.

Wysoka jakość tworzonych dokumentów


Pakiet Office Basic 2007 upraszcza sposób, w jaki pracują z dokumentami użytkownicy domowi i kadra małych firm. Przeprojektowany, zorientowany na wyniki interfejs użytkownika pozwala szybko i łatwo tworzyć wysokiej jakości dokumenty i arkusze kalkulacyjne. Rozszerzone możliwości graficzne i formatowanie uprzyjemniają i zwiększają wydajność pracy.

  • Nowość! Zorientowany na wyniki interfejs użytkownika ułatwia odnalezienie i użycie najczęściej używanych funkcji, by uzyskać pożądane wyniki.

  • Udoskonalone! Zwiększone możliwości formatowania ułatwiają spójne formatowanie dokumentów.

  • Nowość! Efekty tekstowe oraz galerie diagramów i grafik umożliwiają podgląd i formatowanie elementów.

  • Udoskonalone! Motywy dokumentu pozwalają zachować spójność formy w dokumentach programu Word i arkuszach kalkulacyjnych Excel.

  • Nowość! Zapisywanie plików w formatach Portable Document Format (PDF) lub XML Paper Specification (XPS)1 umożliwia udostępnianie dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji osobom, które nie posiadają programów Word, Excel czy PowerPoint.

Zwiększona niezawodność i funkcje bezpieczeństwa


Nowe zaawansowane funkcje bezpieczeństwa pomagają gospodarstwom domowym i małym firmom zachować sprawność działania, dzięki czemu pracownicy mogą mieć więcej zaufania do oprogramowania.

  • Udoskonalone! Filtr wiadomości-śmieci zmniejsza liczbę niepożądanych wiadomości e-mail w skrzynkach pocztowych i pomaga chronić się przed potencjalnie niebezpiecznymi załącznikami.

  • Nowość! Narzędzia zapobiegające wyłudzeniom alarmują użytkowników o podejrzanych i potencjalnie fałszywych wiadomościach e-mail, co pozwala uniknąć niepożądanego ujawniania danych osobistych.

  • Udoskonalone! Automatyczne odzyskiwanie dokumentów pomaga odzyskać dokumenty pakietu Microsoft Office, gdy system przestał odpowiadać.

  • Nowość! Inspektor dokumentów pomaga chronić prywatne informacje dzięki automatycznemu usuwaniu danych osobistych, komentarzy i śledzonych zmian z dokumentów.

Łatwiejsze znajdowanie poleceń i pomocy


Pakiet Office Basic 2007 zawiera nowy udoskonalony interfejs użytkownika, który znacznie upraszcza sposób dostępu do poleceń przez użytkowników domowych i małych firm. Często używane polecenia pojawiają się na (zorientowanej na wyniki) Wstążce zamiast w rozwijanym menu. Ponadto rozbudowany system pomocy, w skład którego wchodzą samouczki z instrukcjami krok po kroku, pomaga szybko znaleźć odpowiedzi na pojawiające się pytania.

  • Nowość! Karty poleceń na zorientowanej na wyniki Wstążce, na których umieszczono często używane polecenia — wcześniej dostępne jedynie z poziomu długich rozwijanych menu.

  • Udoskonalone! Samouczki zawierają szczegółowe instrukcje wykonania popularnych zadań.

  • Udoskonalone! Łatwy w użyciu system pomocy zapewnia płynne przejście pomiędzy tematami pomocy dostępnymi w pakiecie Microsoft Office a pomocą w sieci Internet.

  • Udoskonalone! Rozbudowane etykietki ekranowe zapewniają szybki dostęp do informacji o danym poleceniu bezpośrednio z jego położenia.

Organizacja czasu i komunikacji


    Nowe funkcje i udoskonalenia programu Office Outlook 2007 pomagają użytkownikom domowym i małym firmom organizować swoje dzienne harmonogramy, zadania i komunikacje.

  • Nowość! Narzędzia organizacyjne, takie jak Pasek zadań do wykonania, gromadzą w jednym miejscu zadania, informacje kalendarzowe i wiadomości e-mail oznaczone flagą monitującą.

  • Udoskonalone! Wyszukiwanie błyskawiczne pozwala szybko znaleźć informacje w dowolnym z modułów programu Outlook.

  • Nowość! Automatyczna konfiguracja skrzynki odbiorczej tworzy i konfiguruje automatycznie wszystkie konta poczty e-mail.

  • Nowość! Agregator RSS (Really Simple Syndication) pozwala oglądać nagłówki i zawartość sieci Web, bez potrzeby ich wyszukiwania (konieczna jest dodatkowa płatna subskrypcja RSS).

Wysoka jakość tworzonych dokumentów



Pakiet Microsoft Office Basic 2007 sprawia, że formatowanie dokumentów i arkuszy kalkulacyjnych jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe i udoskonalone funkcje, takie jak: rozbudowane możliwości graficzne i zaawansowane funkcje formatowania pomagają tworzyć wysokiej jakości dokumenty w rekordowo krótkim czasie, a praca z nimi jest przyjemnością.

Nowy zorientowany na wyniki interfejs użytkownika


Bogatszy, przeprojektowany interfejs użytkownika odzwierciedla wysiłki firmy Microsoft, by dostarczyć produkt bardziej nakierowany na użytkownika. Zamiast orientacji na funkcje, Microsoft skupił się na użytkowniku zorientowanym na wyniki. Produkt końcowy jest efektem jednej z największych zmian wizerunku w historii pakietu Microsoft Office. Nowy interfejs jest bardziej intuicyjny a udostępniane funkcje są łatwiej dostępne i mniej związane z poleceniami, a bardziej z wynikami. Równocześnie, choć wygląd jest całkowicie nowy, sprawia jednak wrażenie – dzięki temu, że stanowi efekt ewolucji poprzednich edycji Microsoft Office – bardzo znajomego.



Rysunek 1: Oparty na zadaniach interfejs użytkownika programu Office Excel 2007

Nowy, zorientowany na wyniki interfejs znacznie upraszcza tworzenie dokumentów, ponieważ:

  • Praca jest bardziej przewidywalna i wymaga zastosowania mniejszej ilości skomplikowanych funkcji.

  • Przestrzeń robocza została wyraźnie powiększona, a obrazki i okna dialogowe nie przerywają pracy, pojawiając się nad tworzonym dokumentem.

  • Większość najczęściej używanych poleceń znajduje się na pierwszej karcie, dzięki czemu nie trzeba ich szukać w długich rozwijanych menu.

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Michelle Alexander działa w szkolnej Radzie rodzicielskiej, do której uczęszczają jej dzieci i jest woluntariuszem w lokalnym zoo. Używa pakietu Office Basic 2007, by pisać listy do rodziców i projektować ulotki reklamujące zoo. Choć system menu w poprzednich wersjach Microsoft Office nie sprawiał jej problemów, irytowało ją ciągłe poszukiwanie poleceń w rozwijanych menu. W przeprojektowanym, zorientowanym na wyniki interfejsie użytkownika pakietu Office Basic 2007, wszystkie potrzebne narzędzia stają się automatycznie dostępne – wtedy i tam, gdzie są potrzebne. W efekcie może spędzić mniej czasu na formatowaniu dokumentów, a więcej robiąc rzeczy naprawdę dla siebie ważne.

Udoskonalone zaawansowane formatowanie


Dzięki wprowadzeniu w pakiecie Office Basic 2007 bardziej spójnych funkcji numeracji, punktorów i tabel, użytkownicy domowi i małe firmy nie muszą już tracić na czasu na formatowanie i przeformatowywanie dokumentów programu Word. Oprogramowanie Office Basic 2007 upraszcza formatowanie dokumentów:

  • Pozwalając pojedynczym kliknięciem tworzyć i stosować w tekście i tabelach Szybkie style.

  • Zapewniając podgląd zmian w formatowaniu.

  • Zachowując formatowanie podczas kopiowaniu tekstu lub tabel pomiędzy programami pakietu Microsoft Office.

  • Zapewniając bardziej spójne i stabilne formatowanie numeracji i punktorów.

Diagramy SmartArt i rozbudowane funkcje tworzenia wykresów


Nowe funkcje diagramów SmartArt™ i rozbudowane możliwości tworzenia wykresów w aplikacjach Office Basic 2007 ułatwiają tworzenie efektownych diagramów i wykresów. Wystarczy wybrać typ wykresu, układ i format z wizualnych galerii ze wstępnie zdefiniowanymi opcjami. Lub też wziąć listę punktowaną i kilkoma kliknięciami skonwertować ją, tworząc w ten sposób imponujący diagram. Można także wykorzystać ponownie już istniejącą zawartość, zapisując ulubione wykresy jako szablony wykresów. Ponadto, funkcje graficzne SmartArt zostały rozbudowane tak, że z łatwością można korzystać z profesjonalnych efektów: cieniowania, odbić, poświat, przezroczystości i innych efektów 3-D.



Rysunek 2: Nowe narzędzia tworzenia wykresów w programie Office Excel 2007

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Jonas Hasselberg jest właścicielem małej firmy, Trey Research, specjalizującej się w analizie trendów przemysłowych. Firma w dużym stopniu korzysta z wykresów i diagramów, które stanowią uzupełnienie raportów. Jonas twierdzi, że pakiet Office Basic 2007 dostarcza wielu możliwości uatrakcyjnienia dokumentów. Używa wyboru typów diagramów, by urozmaicić raporty i korzysta z efektów, takich jak cieniowanie i poświata. Projektowanie raportów stało się jednym z najbardziej interesujących aspektów jego pracy.

Ulepszone szablony i nowe czcionki


Nowe i udoskonalone, gotowe do wykorzystania szablony pakietu Office Basic 2007, pozwalają użytkownikom domowym i małym firmom szybciej i łatwiej tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty. Można zacząć pracę korzystając z załączonych szablonów, lub przejrzeć wstępnie sformatowane szablony dostępne na witrynie Microsoft Office Online pod adresem http://office.microsoft.com. Ponadto, w skład pakietu Office Basic 2007 wchodzą nowe i poprawione czcionki, które ułatwiają odczytywanie informacji z ekranu.

Ulepszone motywy


Motywy to udoskonalenie, które pomaga użytkownikom domowym i małym firmom zachować spójny wygląd dokumentów Word i arkuszy kalkulacyjnych Excel. Przewidywalność tego rozwiązania zapewnia, że po skopiowaniu tabel i obiektów z jednego programu do innego, zachowają one swój wygląd. W efekcie jednoczesna praca z kilkoma programami staje się bardziej spójna i mniej frustrująca.



Rysunek 3: Style tabel w programie Office Excel 2007

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Joanna i Artur Rybkowie zastanawiają się nad rozbudową swojego domu. Używają programu Office Excel 2007 do analizy i śledzenia prognozowanych kosztów. Korzystają także z programu Word, do dokumentowania koncepcji projektowych i zapisów logistycznych. Funkcja Motywy zapewnia, że wszystkie informacje przenoszone pomiędzy programami pakietu Office Basic 2007 zachowają swój wygląd. W rezultacie, Joanna i Artur mogą szybko przerzucać informacje pomiędzy różnymi programami, co pomaga im w wydajniejszym i odważniejszym planowaniu.

Nowe funkcje: podgląd na żywo i galerie


Każdy chce tworzyć dokumenty możliwie jak najwyższej jakości i w jak najkrótszym czasie. Wymaga to często eksperymentów z rozmaitymi stylami i formatami. Pakiet Office Basic 2007 pozwala szybko przejrzeć proponowane zmiany w dokumencie. Dzięki podglądowi na żywo, lub też korzystając z galerii można zobaczyć wybór możliwości formatowania wprost w dokumencie, podczas pracy z nim, bez konieczności ciągłego przeszukiwania rozwijanych menu. Podgląd proponowanych formatowań pozwala oszczędzić czas i daje większą swobodę eksperymentowania. Końcowym wynikiem jest szybko stworzony dokument, który wygląda dokładnie tak jak powinien. Takie galerie można znaleźć w programach Office Word 2007, Office Excel 2007 oraz Office PowerPoint 2007.

Zapis plików w formatach PDF i XPS


Gwarancja szerszej dystrybucji dokumentów i prezentacji. Nowe funkcje obsługi formatów plików Portable Document Format (PDF) i XML Paper Specification (XPS)2 pomagają zapewnić szerszą dystrybucję dokumentów i prezentacji. Można teraz zamieszczać dokumenty w sieci Internet lub udostępniać je innym, mając pewność, że użytkownicy będą mogli je zobaczyć bez względu na typ posiadanego komputera czy używane programy.

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Monica Brink chce zaprojektować zaproszenia na urodziny swojej siostry. Zna szczegóły imprezy, nie może się jednak zdecydować na projekt. Dzięki funkcji podglądu na żywo w pakiecie Office Basic 2007 może przejrzeć różne czcionki bezpośrednio w dokumencie, zanim podejmie decyzję. Aby wybrać marginesy może szybko przejrzeć wizualne prezentacje dostępnych opcji. Nowa funkcja podglądu sprawia, że eksperymentowanie z różnymi wyglądami jest dużo wygodniejsze.

Zwiększona niezawodność i funkcje bezpieczeństwa



Pakiet Microsoft Office Basic 2007 dostarcza użytkownikom domowym i małym firmom szereg nowych i poprawionych funkcji, które pomagają zwiększyć bezpieczeństwo, zmniejszając liczbę wiadomości-śmieci i prób wyłudzeń. Ponadto, narzędzia takie jak automatyczne odzyskiwanie dokumentów i Inspektor dokumentów pozwalają zachować spokój umysłu, automatycznie odzyskując dokumenty w przypadkach, gdy system przestał reagować i zapewniając możliwość usunięcia danych osobistych z dokumentów przed ich udostępnieniem.

Poprawiony filtr wiadomości-śmieci w programie Outlook


Wiadomości-śmieci pochłaniają czas, irytują i stanowią potencjalne zagrożenie dla użytkowników domowych i małych firm. W reakcji na ich zalew, w programie Office Outlook 2007 wprowadzono rozbudowany filtr wiadomości-śmieci, który pomaga zmniejszyć ilość niepożądanych wiadomości e-mail docierających do skrzynki pocztowej i lepiej chroni komputer przed przesyłanymi w poczcie elektronicznej wirusami. Funkcje bezpieczeństwa są stosowane zarówno do wiadomości e-mail jak i ich załączników.



Rysunek 4: Filtr wiadomości-śmieci w programie Office Outlook 2007

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


David Barber przywykł, że sprawdzając swoją domową skrzynkę wiadomości e-mail, nigdy nie ma dość czasu, by posortować i oddzielić wiadomości-śmieci od tych istotnych. Program Office Outlook 2007, dzięki rozbudowanemu filtrowi wiadomości-śmieci, sortuje je za niego. David jest spokojny, wiedząc, że gdy dzieci przeglądają Internet, rodzinny komputer jest skuteczniej chroniony przed wirusami. Choć korzysta z zaawansowanej zapory, wie, że bezpieczeństwa nigdy za wiele.

Nowe narzędzia zapobiegające wyłudzeniom danych


W programie Office Outlook 2007 wprowadzono nowe udoskonalenia, które pomagają chronić dane osobiste, alarmując użytkowników domowych i małe firmy o potencjalnie niebezpiecznych wiadomościach e-mail wysłanych do ich skrzynek pocztowych. Niebezpieczne wiadomości zawierają próby wyłudzenia (ang. „phishing”) informacji o danych bankowych, kartach kredytowych lub danych osobowych. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo program Office Outlook 2007 wyświetla podejrzane wiadomości w czystym tekście (bez HTML i obrazków), dezaktywuje łącza i wyświetla u góry wiadomości ostrzeżenie.

Udoskonalone narzędzie odzyskiwania dokumentów


Automatyczne odzyskiwanie dokumentów w pakiecie Office Basic 2007 lepiej chroni dokumenty użytkowników domowych i małych firm w sytuacji, gdy system nagle przestaje reagować. Jeśli program Microsoft Office napotka na problem lub przestanie odpowiadać, można go zamknąć w kontrolowany sposób. Pliki, które były otwarte zostaną przeanalizowane pod kątem błędów — i o ile to możliwe — odzyskane. Następnie można przejrzeć wszystkie naprawione elementy plików.

Nowa funkcja Inspektor dokumentów


Zawarty w pakiecie Office Standard 2007 Inspektor dokumentów umożliwia łatwy i wydajny sposób ochrony informacji przez użytkowników domowych i małe firmy. Automatycznie przeszukuje on dokumenty pod kątem komentarzy, poprawek, śledzonych zmian, nagłówków i stopek oraz ukrytego tekstu. Usunięcie wybranych danych osobistych to kwestia sekund. Rozpowszechniając dokumenty, można mieć pewność, że nie ma w nich niepożądanych informacji osobistych czy innych przypadkowo dołączonych danych.



Rysunek 5: Inspektor dokumentów w programie Office Word 2007

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Martin Lotz jest głównym księgowym w A. Datum Corporation, małej firmie tworzącej oprogramowanie z siedzibą w Boulder w stanie Colorado. Ma dostęp do prawie wszystkich danych osobowych firmy. Używa funkcji Inspektor dokumentów w pakiecie Office Basic 2007, by przeszukiwać dokumenty i automatycznie usuwać przed ich wysłaniem wszystkie informacje osobiste. Pomaga to zagwarantować, że jego korespondencja jest wolna od wszelkich niepożądanych komentarzy, ukrytego tekstu lub danych osobistych, których nie chciałby udostępniać innym.

Łatwiejsze znajdowanie poleceń i pomocy



Pakiet Office Basic 2007 zawiera nowy ulepszony interfejs użytkownika, dzięki któremu tworzenie dokumentów jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. W nowym projekcie położono nacisk na wydajność użytkownika i łatwość odkrywania funkcji, pozwalając użytkownikom domowym i pracownikom małych firm szybko znajdować odpowiedzi na stawiane pytania. Samouczki i szablony pomagają rozpocząć pracę i lepiej poznać możliwości oprogramowania.

Nowe karty poleceń


Większość użytkowników domowych i pracowników małych firm wykorzystuje jedynie niewielką część wszystkich dostępnych w programach Microsoft Office funkcji. Nowy, zorientowany na wyniki interfejs użytkownika pakietu Office Basic 2007, pozwala poznać (dzięki dostępnym kartom poleceń) więcej możliwości oprogramowania, które zastąpiły poprzednio używane rozwijane menu. Często używane polecenia, kiedyś schowane głęboko, są teraz „na wyciągnięcie ręki”. Dzięki dostępowi we właściwym momencie do odpowiednich narzędzi, można nauczyć się więcej i uzyskać pożądane efekty.



Rysunek 6: Polecenia formatowania w programie Office Word 2007

Niektóre zestawy poleceń mają sens jedynie podczas edycji obiektów określonego typu. Zestawy takie określa się mianem kontekstowych kart poleceń. Karty zmieniają się automatycznie w zależności od wykonywanego zadania.


Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Choć Naoki Sato zawsze robi kilka rzeczy naraz, nigdy nie ma dość czasu, by zrobić wszystko, co chce na swoim domowym komputerze. W efekcie, nigdy nie miała czasu odkryć wszystkich funkcji dostępnych w pakiecie Microsoft Office. Przy setkach poleceń dostępnych w samym programie Word, oznacza to, że nie skorzystała z możliwości, które mogły uprościć i ułatwić jej pracę. Dzięki kontekstowym kartom poleceń w pakiecie Office Basic 2007, może szybko uzyskać dostęp do poleceń związanych z wykonywanym właśnie zadaniem. W rezultacie może teraz szybciej skończyć cokolwiek robi.

Udoskonalone samouczki


Udoskonalone opcje rozpoczęcia pracy w pakiecie Office Basic 2007 znacznie uprościły naukę korzystania z programu użytkownikom domowym i pracownikom małych firm. Samouczki zapewniają krok po kroku instrukcje korzystania z programów Microsoft Office. Opcje rozpoczęcia pracy udostępniają dodatkowe możliwości pomocy, takie jak integracja witryny Office Online.

Ulepszona i łatwa w użyciu pomoc


Wielu użytkowników domowych i pracowników małych firm ma już dość tracenia czasu na próby znalezienia odpowiedzi na pytania dotyczące dostępnych funkcji. W pakiecie Office Basic 2007 udostępniono, więcej niż kiedykolwiek wcześniej, bezpośrednich odnośników do tematów pomocy. Można także skorzystać z płynnego przejścia pomiędzy tematami pomocy dostępnymi w programach a pomocą w sieci Internet (o ile komputer jest połączony z siecią).

Rozbudowane etykietki ekranowe


Etykietki ekranowe w pakiecie Office Basic 2007 są większe i zawierają więcej informacji niż w poprzednich wydaniach pakietu. Etykietki ekranowe umożliwiają szybki dostęp do informacji o danym poleceniu wprost z jego położenia. Wyskakując w miejscu, gdzie nad poleceniem zatrzymał się wskaźnik myszy, rozbudowane etykietki ekranowe dostarczają informacji o danej funkcji — wystarczających, by skorzystać z niej bez dodatkowej pomocy. Ułatwia to dostęp do wszystkich dostępnych w interfejsie użytkownika pakietu Microsoft Office funkcji. W efekcie daje to oszczędność czasu i zwiększa produktywność.



Rysunek 7: Rozbudowane etykietki ekranowe w pakiecie Microsoft Office Basic 2007

Organizacja czasu i komunikacji



Pakiet Office Outlook 2007 dostarcza narzędzi, które pomagają użytkownikom domowym i pracownikom małych firm organizować czas i komunikację. Korzystając z funkcji Wyszukiwanie błyskawiczne i Kategorie oznaczone kolorem można z łatwością zlokalizować potrzebne informacje. Nowe funkcje przeglądania, publikacji i udostępniania kalendarzy pozwalają bezpiecznie udostępniać przechowywane w programie Office Outlook 2007 kalendarze współpracownikom, przyjaciołom i rodzinie — bez względu na to, gdzie przebywają3. Nowy pasek zadań do wykonania ułatwia ustalanie priorytetów i kontrolowanie czasu, pozwalając skupić się na ważniejszych sprawach.

Nowe sposoby łatwiejszego organizowania terminów i zadań


Program Office Outlook 2007 dostarcza efektywnych i wydajnych metod scentralizowanej organizacji informacji. Wszystkie narzędzia potrzebne użytkownikom domowym i małym firmom do zarządzania, priorytowania i sortowania zadań zostały zintegrowane bezpośrednio z programem Outlook. Do nowych i poprawionych funkcji organizacyjnych należą:

  • Kategorie oznaczone kolorem, które pomagają szybko odróżniać wiadomości e-mail.

  • Nowe widoki kalendarza pozwalające porównywać dwa kalendarze obok siebie lub jeden nad drugim.

  • Nowy pasek zadań do wykonania, który gromadzi w jednym miejscu zadania, informacje kalendarzowe i oznaczone flagą wiadomości e-mail. Zadania wykonane danego dnia zostają „przyklejone” do niego i pojawiają się jako część zapisu prac wykonanych danego dnia. Nieukończone zadania zostają przesunięte na następny dzień i akumulują się aż do wykonania.



Rysunek 8: Widok kalendarza w programie Office Outlook 2007

Pakiet Office Basic 2007 w działaniu


Jay Jamison jest koordynatorem harmonogramów w Adventure Works, małej firmie zajmującej się turystyką. Jay korzysta z programu Outlook 2007 do zarządzania datami wycieczek, terminami rezerwacji i spotkaniami. Korzysta z paska zadań do wykonania programu Office Outlook 2007, by mieć pewność, że nigdy nie zapomni o spotkaniu lub terminie. Korzysta z nowej funkcji Kategorie oznaczone kolorem, by odróżnić osobiste wiadomości e-mail od tych, związanych z pracą. Nowe funkcje publikacji i udostępniania kalendarzy pozwalają wszystkim w firmie być na bieżąco z ważnymi terminami, datami wycieczek i harmonogramami.

Ulepszone Wyszukiwanie błyskawiczne pomaga znaleźć potrzebne informacje


W programie Office Outlook 2007 udostępniono funkcję Wyszukiwanie błyskawiczne, która umożliwia użytkownikom domowym i małym firmom szybko znajdować informacje w dowolnym module programu Outlook: wiadomościach e-mail, kalendarzach i zadaniach. W skład funkcji wyszukiwania wchodzą także:

  • Foldery wyszukiwania, gdzie zapisywane są częste wyszukiwania i ich wyniki.

  • Zaawansowane funkcje wyszukiwania, które oszczędzają czas i ułatwiają odnajdywanie ważnych wiadomości e-mail.

  • Nowe funkcje publikowania i udostępniania kalendarzy, które pozwalają bezpiecznie udostępniać dowolne dane programu Outlook przyjaciołom i rodzinie, bez względu na to, gdzie przebywają.4



Rysunek 9: Wyszukiwanie błyskawiczne w programie Office Outlook 2007

Nowa funkcja automatycznej konfiguracji skrzynki odbiorczej


Nowa funkcja programu Microsoft Office Outlook 2007 pozwala użytkownikom protokołów Post Office Protocol (POP), Internet Message Access Protocol (IMAP) i pozostałych typów kont poczty e-mail – wprowadzić nazwę swojego konta i hasło, a program Office Outlook 2007 skonfiguruje je automatycznie. Na przykład, po wprowadzeniu hasła i adresu e-mail usług internetowych sieci MSN® lub opartej na sieci Web usługi Microsoft Hotmail®, program Office Outlook 2007 automatycznie skonfiguruje to konto do użytku w programie Outlook.

Nowy agregator RSS (Really Simple Syndication)


Wiele witryn WWW daje możliwość bezpośredniego dostarczania do użytkowników nagłówków wiadomości przy wykorzystaniu źródeł RSS. Agregacja RSS to nowa technologia, która umożliwia monitorowanie w łatwy sposób różnorodnych źródeł wiadomości, blogów i innych (opartych na sieci Web) zawartości. Pakiet Office Basic 2007 dodaje możliwość czytania i subskrypcji źródeł RSS bezpośrednio z programu Outlook. W efekcie można mieć folder „nowości”, który gromadzi informacje z wszystkich zasubskrybowanych źródeł RSS. Automatycznie aktualizuje on okresowo swoją zawartość pobierając nowe wiadomości i informacje. (Uwaga: wymagana jest odrębna płatna subskrypcja źródeł RSS).

Podsumowanie



Microsoft Office Basic 2007 to nowy ekscytujący pakiet oprogramowania dla nowych komputerów osobistych, które dostarcza użytkownikom domowym i małym firmom wszystkich niezbędnych narzędzi, potrzebnych do szybkiego i łatwego tworzenia doskonale wyglądających dokumentów i arkuszy kalkulacyjnych. Koncentrując swoje wysiłki bardziej na wynikach niż na funkcjach, Microsoft stworzył pakiet, który ułatwia i uprzyjemnia pracę. Zawarte w nim narzędzia pozwalają szybko uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Pozwala on także koordynować czas i komunikację w prostszy i bardziej wydajny sposób. W rezultacie zadania wykonywane przy pomocy komputera są dużo łatwiejsze i sprawiają więcej radości.

Zasoby

Więcej informacji o pakiecie Office Basic 2007 można znaleźć na witrynie www.microsoft.com/poland/office/ .

Dodatkowe informacje o pakiecie Office Basic 2007 znajdują się na witrynie Office Online pod adresem http://office.microsoft.com. Witryna Office Online to centralny zasób w sieci Internet poświęcony tematom związanym z oprogramowaniem Microsoft Office, w tym informacjom o produktach, obsłudze technicznej, aktualizacjom, wersjom próbnym i innym.

Wymagania systemowe

Pełne wymagania systemowe znajdują się na witrynie www.microsoft.com/poland/office.



Dokument został stworzony przed wydaniem i oddaniem produktu do produkcji, z tego powodu nie można zagwarantować, że wszystkie omówione w nim szczegóły znajdą się w dokładnie takiej samej postaci w ostatecznym produkcie. Informacje zawarte w dokumencie stanowią poglądy firmy Microsoft Corporation na omawiane tematy aktualne w momencie jego publikacji. Ponieważ firma Microsoft musi reagować na zmieniające się warunki rynkowe, nie powinny być one interpretowane jako zobowiązanie poczynione przez firmę Microsoft. Firma Microsoft nie może zagwarantować dokładności żadnych zaprezentowanych informacji po dacie publikacji. Informacje przedstawiają produkt w stanie, w jakim znajdował się w momencie oddania dokumentu do druku i powinny być wykorzystywane jedynie do celów planowania. Informacje mogą ulec zmianie bez żadnego uprzedniego powiadomienia.
Dokument jedynie dla celów informacyjnych. FIRMA MICROSOFT NIE UDZIELA ŻADNYCH GWARANCJI, JAWNYCH ANI DOMNIEMANYCH, ODNOŚNIE INFORMACJI ZAWARTYCH W TYM DOKUMENCIE.
©2006 Microsoft Corporation. Wszystkie prawa zastrzeżone. Microsoft, Excel, Hotmail, MSN, znak logo Office, Outlook i SmartArt są zastrzeżonymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Wszystkie pozostałe znaki towarowe są własnością ich właścicieli. Przykładowe firmy, organizacje, produkty, nazwy domen, adresy e-mail, znaki logo, osoby, miejsca i zdarzenia opisane w dokumencie są fikcyjne. Podobieństwa z rzeczywistymi firmami, organizacjami, produktami, nazwami domen, adresami e-mail, znakami logo, osobami, miejscami i zdarzeniami nie są zamierzone i nie należy się ich doszukiwać.

1 Funkcja zapisu w formatach PDF i XPS dostępna jest pobraniu darmowego pliku z witryny Office Online.

2 Zapis plików pakietu Microsoft Office 2007 w formatach PDF lub XPS jest możliwe jedynie po zainstalowaniu odpowiedniego dodatku. Więcej informacji: Instalacja i wykorzystanie dodatków PDF i XPS.


3 Udostępnianie kalendarzy online może wiązać się z dodatkowymi opłatami za usługę.

4 Udostępnianie kalendarzy online może wiązać się z dodatkowymi opłatami za usługę.




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna