Plan wynikowy do podręcznika Wir neu 3 dla klasy VI



Pobieranie 117.27 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar117.27 Kb.
Plan wynikowy do podręcznika Wir neu 3 dla klasy VI
Nauczyciel …………………………………………….. Rok szkolny …………………….

Klasa …………






Sprachinsel 5

Krank, gesund, ungesund

Temat

Treści

Liczba godzin

Wymagania programowe

podstawowe ponadpodstawowe

Środki językowe

Uczeń :

Lektion 1
Mir tut der Kopf weh


8

  • zna nazwy części ciała,

  • zna nazwy chorób i dolegliwości,

  • pyta kolegę/koleżankę o jego/jej samopoczucie,

  • pyta kolegę/koleżankę, co mu/jej dolega,

  • mówi, jak się czuje, co mu dolega,

  • radzi koledze/koleżance, co powinien/powinna zrobić, aby złagodzić dolegliwości związane z daną chorobą,

  • zna odmianę rzeczownika
    z rodzajnikiem określonym
    w celowniku,

  • zna tryb rozkazujący,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • pisze tekst użytkowy z pomocą nauczyciela,

  • przyporządkowuje odpowiedzi pytaniom,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury,

  • poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.




  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą,

  • poprawnie stosuje odmianę rzeczownika z rodzajnikiem określonym w celowniku,

  • zna i poprawnie stosuje odmianę zaimka osobowego w celowniku,

  • poprawnie stosuje tryb rozkazujący,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • samodzielnie pisze tekst użytkowy,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • tworzy dialogi według schematu,

  • układa dialogi z podanych zdań.

  • nazwy części ciała,

  • nazwy chorób
    i dolegliwości,

  • nazwy lekarstw,

  • odmiana rzeczownika
    z rodzajnikiem określonym w celowniku,

  • odmiana zaimka osobowego w celowniku,

  • tryb rozkazujący.



Hör zu und sing mit! – Krankheit -Rap

1

  • rozumie globalnie tekst piosenki ze słuchu,

  • uzupełnia w tekście niektóre brakujące wyrazy,

  • z pomocą nauczyciela lub innych uczniów śpiewa piosenkę,

  • wykonuje zadania przydzielone przez grupę.

  • rozumie selektywnie tekst piosenki ze słuchu,

  • samodzielnie uzupełnia słownik niemiecko-angielsko-polski,

  • uzupełnia w tekście wszystkie brakujące wyrazy,

  • śpiewa piosenkę samodzielnie
    i poprawnie fonetycznie,

  • skutecznie współdziała w grupie.







Bist du schon fit

in Deutsch?



1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.

  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Sei kreativ! – Unsere Hausapotheke

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Test 5.1
Korrektur


2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Lektion 2
Gesund leben


8

  • pyta kolegę/koleżankę, w jaki sposób on/ona dba o swoje zdrowie,

  • mówi, w jaki sposób dba o swoje zdrowie,

  • prosi o pozwolenie,

  • pyta o powód działań kolegi/koleżanki,

  • podaje powód swoich działań/swojego zachowania,

  • zna słownictwo związane ze zdrowym trybem życia,

  • rozumie proste przepisy kulinarne,

  • zna odmianę czasownika dürfen
    w czasie teraźniejszym,

  • zna użycie czasownika schaden
    z celownikiem,

  • zna zasady użycia spójnika weil ,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • przyporządkowuje odpowiedzi pytaniom,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury,

  • poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.

  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą,

  • mówi, jaki prowadzi tryb życia (np. co lubi jeść, w jaki sposób dba o swoje zdrowie itp.),

  • poprawnie stosuje odmianę czasownika dürfen w czasie teraźniejszym,

  • poprawnie używa czasownika
    w celowniku,

  • używa zdań podrzędnie złożonych ze spójnikiem weil ,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • pisze swój ulubiony przepis kulinarny,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • tworzy dialogi według schematu.

  • nazwy posiłków,

  • nazwy wybranych produktów żywnościowych,

  • słownictwo związane
    z przepisami kulinarnymi,

  • słownictwo związane ze zdrowym trybem życia,

  • odmiana czasownika dürfen w czasie teraźniejszym,

  • czasownik schaden
    z celownikiem,

  • zdanie podrzędnie złożone ze spójnikiem weil,

  • okoliczniki czasu.

Hör zu und sing mit – Sport macht fit

1

  • rozumie globalnie tekst ze słuchu,

  • uzupełnia niektóre luki w tekście,

  • z pomocą innych uczniów śpiewa piosenkę.

  • rozumie szczegółowo tekst ze słuchu,

  • uzupełnia wszystkie luki w tekście,

  • śpiewa piosenkę samodzielnie
    i poprawnie fonetycznie.







Bist du schon fit in Deutsch?

1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.



  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Sei kreativ! – Bleib top fit!

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Test 5.2
Korrektur


2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 2 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 2 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Lektion 3
Tina hat sich wehgetan


8

  • pyta kolegę/koleżankę, co on/ona robił/-ła poprzedniego dnia/tygodnia,

  • mówi, co robił poprzedniego dnia/tygodnia,

  • odpowiadając na pytania, opowiada
    o swoich ostatnich wakacjach,

  • zna zasady tworzenia czasu przeszłego Perfekt,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • układa zdania z rozrzuconych elementów,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury,

  • poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.

  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą,

  • formułuje dłuższą wypowiedź ustną na temat wydarzeń z poprzedniego dnia/tygodnia,

  • formułuje dłuższą wypowiedź ustną na temat swoich ostatnich wakacji,

  • opowiada historyjkę na podstawie obrazków i podanych zwrotów,

  • formułuje wypowiedź pisemną na temat wydarzeń z poprzedniego dnia/tygodnia/roku,

  • poprawnie stosuje czas przeszły Perfekt poznanych czasowników,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • tworzy dialogi według schematu.




  • czas przeszły Perfekt czasowników regularnych
    i nieregularnych
    z czasownikami posiłkowymi haben i sein,

  • okoliczniki czasu,

  • nazwy posiłków,

  • odmiana czasowników rozdzielnie złożonych
    z przedrostkami ab-, fort-, hin-, los-, mit-, unter-,
    weg-.


Hör zu und sing mit – Mein Perfekt-Rap

1

  • z pomocą nauczyciela lub innych tworzy z rozsypanki wyrazowej formę Partizip Perfekt,

  • rozumie globalnie tekst ze słuchu,

  • uzupełnia w tekście niektóre brakujące wyrazy,

  • z pomocą innych uczniów śpiewa piosenkę,

  • z pomocą nauczyciela opisuje przebieg dnia.




  • samodzielnie tworzy z rozsypanki wyrazowej formę Partizip Perfekt,

  • rozumie selektywnie tekst ze słuchu,

  • uzupełnia w tekście wszystkie brakujące wyrazy,

  • śpiewa piosenkę samodzielnie
    i poprawnie fonetycznie,

  • samodzielnie opisuje przebieg dnia.




Bist du schon fit in Deutsch?

1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.




  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Sei kreativ! – tun - getan - Tangram

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Test 5.3
Korrektur

2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 3 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 3 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Fit-in-Deutsch-Training 5

2

  • rozumie niektóre informacje w tekście słuchanym,

  • rozumie niektóre informacje w tekście pisanym,

  • przeprowadzi krótki dialog według materiału stymulującego.

  • rozumie selektywnie teksty słuchane
    i pisane,

  • odpowiada na e-mail,

  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę na temat: zdrowia, choroby, zdrowego trybu życia.




Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1- 3

Kontrollarbeit 1
Selbstevaluation

2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1-3 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.


Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1-3 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.


Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1- 3


Sprachinsel 6

Mein Stadtviertel, meine vier Wände…

Temat

Treści

Liczba godzin

Wymagania programowe

podstawowe ponadpodstawowe

Środki językowe

Uczeń:

Lektion 1
Wo ist denn hier…?

8

  • pyta o położenie danej instytucji, danego lokalu lub sklepu,

  • mówi, gdzie znajduje się dana instytucja, dany lokal lub sklep,

  • proponuje spotkanie i określa jego miejsce,

  • przyjmuje propozycję spotkania lub ją odrzuca,

  • zna nazwy lokali, sklepów i instytucji życia publicznego,

  • zna odmianę czasowników w czasie teraźniejszym,

  • zna znaczenie przyimków określających położenie,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • przyporządkowuje odpowiedzi pytaniom,

  • układa zdania z rozrzuconych elementów,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury, poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.




  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą,

  • mówi, gdzie robi zakupy,

  • poprawnie stosuje odmianę czasowników w czasie teraźniejszym,

  • poprawnie stosuje przyimki określające położenie,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • układa dialog z podanych zdań.




  • nazwy lokali, sklepów, obiektów i instytucji życia publicznego,

  • zaimek pytający wo,

  • okoliczniki miejsca
    z przyimkami an, hinter, in, neben, vor z celownikiem,

  • odmiana czasownika zwrotnego sich treffen
    i czasownika wissen
    w czasie teraźniejszym.




Hör zu und sing mit! – Wo wollen wir uns treffen?

1

  • z pomocą nauczyciela dopasowuje nazwy niektórych sklepów, instytucji
    i obiektów do zdjęć,

  • rozumie globalnie tekst piosenki ze słuchu,

  • potrafi uzupełnić niektóre luki
    w tekście,

  • potrafi z pomocą nauczyciela lub innych uczniów korzystać ze słownika

(internetowego),

  • wykonuje zadanie przydzielone przez grupę,

  • z pomocą innych uczniów śpiewa piosenkę,

  • samodzielnie dopasowuje nazwy niektórych sklepów, instytucji
    i obiektów do zdjęć,

  • rozumie selektywnie tekst piosenki ze słuchu,

  • potrafi uzupełnić wszystkie luki
    w tekście,

  • potrafi samodzielnie korzystać ze słownika (internetowego),

  • skutecznie współdziała w grupie,

  • samodzielnie śpiewa piosenkę.







Bist du schon fit in Deutsch?

1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.



  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Sei kreativ! – Kennst du deine Stadt/deinen Ort gut?

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Test 6.1
Korrektur


2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1 w stopniu dostatecznym, i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1

Lektion 2
Hast du Lust, ins Kino zu gehen?

8

  • zna słownictwo związane z określaniem drogi,

  • proponuje koledze/koleżance formę spędzenia wolnego czasu,

  • przyjmuje propozycję spędzenia wolnego czasu lub ją odrzuca,

  • pyta o drogę i udziela informacji,

  • zna znaczenie przyimków określających położenie,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • układa zdania z rozrzuconych elementów,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury,

  • poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.

  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą,

  • pyta, gdzie można wymienić pieniądze, zjeść pizzę itp. i udziela podobnych informacji,

  • mówi, jakim środkiem transportu miejskiego można dojechać do danego miejsca,

  • pisze e-mail, w którym opisuje drogę ze szkoły do swojego domu,

  • zna i stosuje konstrukcję bezokolicznikową z zu ,

  • poprawnie stosuje przyimki in, auf, zu, mit z odpowiednimi przypadkami,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • układa dialog według schematu.

  • słownictwo związane
    z opisem drogi,

  • zaimki pytające wo i wohin,

  • przyimki in, auf
    z
    celownikiem i biernikiem,

  • przyimki zu, mit
    z
    celownikiem,

  • bezokolicznik z zu.

Hör zu und sing mit! – Wie komme ich zum Bahnhof?

1

  • z pomocą nauczyciela rozumie opis drogi oraz nazwy obiektów i instytucji,

  • rozumie globalnie tekst piosenki ze słuchu,

  • z pomocą nauczyciela numeruje fragmenty tekstu w odpowiedniej kolejności,

  • wykonuje zadania przydzielone przez grupę,

  • z pomocą innych uczniów śpiewa piosenkę.




  • rozumie opis drogi oraz nazwy obiektów i instytucji,

  • rozumie szczegółowo tekst piosenki ze słuchu,

  • samodzielnie numeruje fragmenty tekstu w odpowiedniej kolejności,

  • skutecznie współdziała w grupie,

  • samodzielnie śpiewa piosenkę.







Bist du schon fit in Deutsch?

1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.



  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Sei kreativ! – Ich bin dein „Navi”

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Test 6.2

Korrektur


2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 2 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 2 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 2

Lektion 3
Ordnung muss sein!

7

  • zna nazwy mebli i przedmiotów codziennego użytku,

  • pyta o położenie przedmiotów,

  • określa położenie danego przedmiotu,

  • zna znaczenie i odmianę czasowników w czasie teraźniejszym,

  • zna znaczenie przyimków określających położenie,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym z pomocą nauczyciela,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym z pomocą nauczyciela,

  • zapisuje poprawnie poznane struktury,

  • poprawnie czyta na głos znany tekst,

  • poprawnie wymawia znane słownictwo.




  • opisuje swój pokój,

  • opisuje swój wymarzony pokój,

  • pyta, gdzie ma umieścić dany przedmiot,

  • mówi, gdzie umieszcza dany przedmiot,

  • poprawnie stosuje czasowniki ,

  • poprawnie stosuje przyimki określające położenie,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście czytanym,

  • wyszukuje określone informacje
    w tekście słuchanym,

  • tworzy pytania do odpowiedzi,

  • nawiązuje i podtrzymuje rozmowę
    z kolegą/koleżanką i osobą dorosłą.

  • nazwy mebli i przedmiotów codziennego użytku,

  • czasowniki stehen, stellen, liegen, legen, hängen
    z okolicznikami miejsca,

  • przyimki z celownikiem
    i biernikiem.




Hör zu und sing mit – Wohin kommt der Kleiderschrank?

1

  • potrafi odnaleźć w wężu literowym niektóre przyimki,

  • rozumie globalnie tekst piosenki ze słuchu,

  • potrafi z pomocą nauczyciela odpowiedzieć na pytania,

  • wykonuje zadanie przydzielone przez grupę.




  • potrafi odnaleźć w wężu literowym wszystkie przyimki,

  • rozumie szczegółowo tekst piosenki ze słuchu,

  • samodzielnie pisze odpowiedzi na pytania,

  • skutecznie współdziała w grupie.







Bist du schon fit in Deutsch?

1

  • wykonuje niektóre zadania kontrolne,

  • z pomocą nauczyciela dokonuje samooceny.



  • wykonuje wszystkie zadania kontrolne,

  • rozpoznaje popełnione błędy,

  • dokonuje samooceny.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Sei kreativ! – Mein Traumzimmer

1

Uczniowie potrafią wykonać i zaprezentować pracę projektową.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Test 6.3
Korrektur


2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 3 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 3 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 3

Fit-in-Deutsch-Training 6


2

  • Rozumie niektóre informacje w tekście słuchanym,

  • Rozumie niektóre informacje w tekście pisanym,

  • przeprowadzi krótki dialog według materiału stymulującego.




  • Rozumie selektywnie teksty słuchane
    i pisane,

  • napisać i odpowiedzieć na e-mail,

  • nawiązać i podtrzymać rozmowę na temat: orientacja w terenie, opis drogi, środki komunikacji miejskiej.

Materiał leksykalny i gramatyczny Lektion 1-3

Kontrollarbeit 2
Selbstevaluation

2

Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1-3 w stopniu dostatecznym i posiada podstawową wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.


Uczeń opanował materiał leksykalny
i gramatyczny Lektion 1-3 w stopniu dobrym /bardzo dobrym, i posiada szeroką wiedzę
i umiejętności w tym zakresie.





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna