Powiatu ostrowieckiego



Pobieranie 1.83 Mb.
Strona1/37
Data03.05.2016
Rozmiar1.83 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   37

STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

POWIATU OSTROWIECKIEGO DO ROKU 2020






STRATEGIA

ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

POWIATU OSTROWIECKIEGO

DO ROKU 2020
Ostrowiec Świętokrzyski, listopad 2005r.

Zleceniodawca:
Powiat Ostrowiecki

ul. Iłżecka 37, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski




Autor:
Business Mobility International Spółka z o.o.

al. 3-go Maja 11

76-200 Słupsk

tel. (0 59) 8 456 301-302

fax.(0 59) 8 456 303

e-mail: office@bm-intl.2com.pl




Biuro regionalne:
Business Mobility International Spółka z o.o.

ul. Drewsa 4E

61 – 606 Poznań

tel/fax (061) 825 78 60

e-mail: office@bm-intl.2com.pl

http: www.bm-intl.2com.pl




Siedziba w Brukseli:
Business Mobility International NV-SA

Rue Wiertz 50/28

1050 Brussels, Belgium

tel. [32-2] 644 36 89

fax [32-2] 648 07 80

www.bm-intl.com




SPIS TREŚCI





SPIS TREŚCI 3

2. METODOLOGIA 8

3. UCZESTNICY 10

4. RAPORT O STANIE GMIN 13

- BILANS OTWARCIA - 13

4.1. WSTĘP 14

4.2. GMINA BAŁTÓW 15

4.2.1. Syntetyczna charakterystyka gminy 15

4.2.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 15

4.2.2. Gmina w statystyce 15

4.2.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 15

4.2.4. Infrastruktura techniczna 16

4.2.4.1.Transport i komunikacja 16

4.2.4.2. Telekomunikacja 16

4.2.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 16

4.2.4.4. Zaopatrzenie gminy w gaz 16

4.2.4.5. Zaopatrzenie w wodę 16

4.2.4.6. Kanalizacja 17

4.2.4.7. Gospodarka odpadami 17

4.2.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 17

4.2.5.1. Obszary zasobowe 17

4.2.6. Obiekty zabytkowe 18

4.2.7. Turystyka i baza turystyczna 18

4.2.8. Oświata i wychowanie 18

4.2.8.1. Aktualny stan placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych w Szkołach Podstawowych 19

4.2.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 19

4.2.8.3. Aktualny wykaz szkół ponad gimnazjalnych 19

4.2.9. Kultura w gminie 19

4.2.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice wiejskie 19

4.2.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 20

4.2.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 20

4.2.10. Ochrona zdrowia 20

4.2.11. Pomoc społeczna 20

4.3. GMINA BODZECHÓW 23

4.3.1. Syntetyczna charakterystyka gminy 23

4.3.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 23

4.3.2.Gmina w statystyce 23

4.3.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 23

4.3.4. Infrastruktura techniczna 24

4.3.4.1. Transport i komunikacja 24

4.3.4.2. Telekomunikacja 24

4.3.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 24

4.3.4.4. Zaopatrzenie gminy w gaz 24

4.3.4.5. Zaopatrzenie w wodę 25

4.3.4.6. Kanalizacja 25

4.3.4.7. Gospodarka odpadami 25

4.3.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 25

4.3.5.1. Obszary zasobowe 25

4.3.6. Obiekty zabytkowe 26

4.3.7. Turystyka i baza turystyczna 26

4.3.8. Oświata i wychowanie 26

4.3.8.1. Aktualny stan przedszkoli i placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych w Szkołach Podstawowych 26

4.3.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 26

4.3.9. Kultura w gminie 27

4.3.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice wiejskie 27

4.3.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 27

4.3.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 27

4.3.10. Ochrona zdrowia 27

4.3.11. Pomoc społeczna 27

4.4. MIASTO I GMINA ĆMIELÓW 30

4.4.1. Syntetyczna charakterystyka miasta i gminy 30

4.4.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 30

4.4.2. Miasto i Gmina w statystyce 30

4.4.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 30

4.4.4. Infrastruktura techniczna 31

4.4.4.1. Transport i komunikacja 31

4.4.4.2. Telekomunikacja 31

4.4.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 31

4.4.4.4. Zaopatrzenie miasta i gminy w gaz 31

4.4.4.5. Zaopatrzenie w wodę 32

4.4.4.6. Kanalizacja 32

4.4.4.7.Gospodarka odpadami 32

4.4.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 33

4.4.5.1. Obszary zasobowe 33

4.4.6. Obiekty zabytkowe 33

4.4.7. Turystyka i baza turystyczna 34

4.4.8. Oświata i wychowanie 34

4.4.8.1. Aktualny stan przedszkoli i placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych


w Szkołach Podstawowych 34

4.4.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 34

4.4.8.3. Aktualny wykaz szkół ponad gimnazjalnych 35

4.4.9. Kultura w mieście i gminie 35

4.4.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice wiejskie 35

4.4.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 35

4.4.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 35

4.4.10. Ochrona zdrowia 36

4.4.11. Pomoc społeczna 36

4.5. MIASTO I GMINA KUNÓW 38

4.5.1. Syntetyczna charakterystyka miasta i gminy 38

4.5.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 38

4.5.2. Miasto i Gmina w statystyce 38

4.5.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 38

4.5.4. Infrastruktura techniczna 39

4.5.4.1. Transport i komunikacja 39

4.5.4.2. Telekomunikacja 39

4.5.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 39

4.5.4.4. Zaopatrzenie miasta i gminy w gaz 39

4.5.4.5. Zaopatrzenie w wodę 40

4.5.4.6. Kanalizacja 40

4.5.4.7. Gospodarka odpadami 40

4.5.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 41

4.5.5.1. Obszary zasobowe 41

4.5.6. Obiekty zabytkowe 41

4.5.7. Turystyka i baza turystyczna 42

4.5.8. Oświata i wychowanie 42

4.5.8.1. Aktualny stan przedszkoli i placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych


w Szkołach Podstawowych 42

4.5.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 43

4.5.8.3. Aktualny wykaz szkół ponad gimnazjalnych 43

4.5.9. Kultura w mieście i gminie 44

4.5.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice wiejskie 44

4.5.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 44

4.5.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 44

4.5.10. Ochrona zdrowia 44

4.5.11. Pomoc społeczna 45

4.6. MIASTO OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI 47

4.6.1. Syntetyczna charakterystyka miasta 47

4.6.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 47

4.6.2. Miasto w statystyce 47

4.6.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 47

4.6.4. Infrastruktura techniczna 48

4.6.4.1. Transport i komunikacja 48

4.6.4.2. Telekomunikacja 48

4.6.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 48

4.6.4.4. Zaopatrzenie miasta w gaz 48

4.6.4.5. Zaopatrzenie w wodę 49

4.6.4.6. Kanalizacja 49

4.6.4.7. Gospodarka odpadami 49

4.6.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 49

4.6.5.1. Obszary zasobowe 49

4.6.6. Obiekty zabytkowe 50

4.6.7. Turystyka i baza turystyczna 51

4.6.8. Oświata i wychowanie 51

4.6.8.1. Aktualny stan przedszkoli i placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych


w Szkołach Podstawowych 51

4.6.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 51

4.6.8.3. Aktualny wykaz szkół ponad gimnazjalnych 52

4.6.8.4. Aktualny wykaz szkół i placówek specjalnych 52

4.6.9. Kultura w mieście 52

4.6.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice miejskie 52

4.6.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 53

4.6.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 53

4.6.10. Ochrona zdrowia 53

4.6.11. Pomoc społeczna 54

4.7. GMINA WAŚNIÓW 56

4.7.1. Syntetyczna charakterystyka gminy 56

4.7.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 56

4.7.2. Gmina w statystyce 56

4.7.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 56

4.7.4. Infrastruktura techniczna 57

4.7.4.1. Transport i komunikacja 57

4.7.4.2. Telekomunikacja 57

4.7.4.3. Zaopatrzenie w ciepło 57

4.7.4.4. Zaopatrzenie gminy w gaz 57

4.7.4.5. Zaopatrzenie w wodę 57

4.7.4.6. Kanalizacja 58

4.7.4.7. Gospodarka odpadami 58

4.7.5. Ochrona środowiska przyrodniczego; obszary chronione 59

4.7.5.1. Obszary zasobowe 59

4.7.6. Obiekty zabytkowe 59

4.7.7. Turystyka i baza turystyczna 60

4.7.8. Oświata i wychowanie 60

4.7.8.1. Aktualny stan przedszkoli i placówek przedszkolnych: kl. „O” realizowanych
w Szkołach Podstawowych 60

4.7.8.2. Aktualny wykaz szkół podstawowych i gimnazjalnych 61

4.7.9. Kultura w gminie 61

4.7.9.1. Placówki kulturalne, w tym świetlice wiejskie 61

4.7.9.2. Organizacje pozarządowe o charakterze kulturalnym 61

4.7.9.3. Zorganizowane grupy przedsięwzięć kulturalnych 62

4.7.10. Ochrona zdrowia 62

4.7.11. Pomoc społeczna 62

5. RAPORT O STANIE POWIATU 64

- BILANS OTWARCIA - 64

5.1. Syntetyczna charakterystyka powiatu 66

5.1.1. Położenie, dane ogólne, powiązanie z otoczeniem 66

5.2. Powiat w statystyce 66

5.3. Działalność produkcyjno-usługowa i budownictwo 66

5.4. Infrastruktura techniczna 67

5.4.1. Transport i komunikacja 67

5.4.2. Zaopatrzenie w wodę 70

5.4.3. Kanalizacja 70

5.5. Oświata i wychowanie 71

Stan organizacyjny szkół w roku szkolnym 2004/2005 72

Baza dydaktyczna stan 2004/2005 73

5.5.1. Szkolnictwo wyższe 75

5.6. Ochrona zdrowia 75

5.7. Rynek pracy i bezrobocie 80

5.7.1. Bezrobocie – według stanu na 31.12.2004r. 80

5.8. Bezpieczeństwo publiczne 83

6. OCENA SYTUACJI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ POWIATU OSTROWIECKIEGO - ANKIETA 85

7. ANALIZA PORÓWNAWCZA 87

8. ANALIZA SWOT 100

9. MISJA 107

10. DIAGNOZA STANU 110

11. CELE I KIERUNKI DZIAŁANIA 116

11.1. EKOLOGIA 117

11.2. GOSPODARKA 117

11.3. INFRASTRUKTURA 118

11.4. PRZESTRZEŃ 118

11.5. SPOŁECZNOŚĆ 119

12. WARIANT ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO - PO KOREKTACH EKSPERCKICH 120

12.1. KOMENTARZ DO WARIANTU ROZWOJU 120

12.2. PRIORYTETY – CELE STRATEGICZNE PIERWSZORZĘDNE I DRUGORZĘDNE ORAZ KIERUNKI DZIAŁANIA 122

13. ANKIETY POGLĄDOWE 127

14. WDRAŻANIE STRATEGII 136

WDRAŻANIE 137

15. MONITOROWANIE STRATEGII 138

MONITOROWANIE 143


1. WSTĘP
Podstawą rozwoju Powiatu Ostrowieckiego jest zaktualizowana strategia, która określa, misję oraz cele i kierunki działania do roku 2020. Dokument ten poddany ocenie radnych, a następnie uchwalony przez Radę Powiatu zawiera również opcje i wariant rozwoju.

Programy operacyjne mają charakter otwarty i będą uszczegóławiane przez Radę Powiatu w zależności od corocznie uchwalanego budżetu. Lista Programów Operacyjnych znajduje się w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Powiatu Ostrowieckiego wraz


z podporządkowanymi projektami i zadaniami.

W dalszej części opracowania przedstawiono wyniki będące kompilacją debat strategicznych i autorskiego uporządkowania wyników prac uczestników sesji, przy czym sformułowania misji, celów i kierunków działania pozostawiono w formie zbliżonej do proponowanej przez uczestników debat. Zmiana treści poszczególnych celów i kierunków działania miała jedynie na celu dostosowanie istniejących sformułowań do zasad tworzenia poszczególnych elementów strategii.

Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na ostateczny kształt dokumentu jest „Raport o stanie powiatu” zawierający podstawowe informacje o Powiecie Ostrowieckim uwzględniając stan jednostek podległych bezpośrednio Zarządowi Powiatu.

Raport został opracowany wg wcześniej przygotowanego schematu przy udziale pracowników poszczególnych Urzędów Gmin wchodzących w skład Powiatu Ostrowieckiego, jak i przy udziale pracowników Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Zamieszczona „Analiza Porównawcza” opracowana na podstawie informacji uzyskanych od przedstawicieli Starostwa Powiatowego, z Centrum Badań Strategicznych
w Warszawie oraz Biuletynu Statystycznego Województwa Świętokrzyskiego stała się podstawą Diagnozy Stanu.

W proces aktualizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Powiatu Ostrowieckiego do roku 2020 zostało włączonych kilkadziesiąt osób, będących reprezentantami środowisk społecznych, biznesowych, samorządowych, Rady Powiatu.

Dokument został poprzedzony listą uczestników, którzy brali udział w debatach strategicznych.

2. METODOLOGIA


Strategię Zrównoważonego Rozwoju Powiatu Ostrowieckiego do roku 2020 opracowano przyjmując za podstawę wyniki debat strategicznych organizowanych Metodą Aktywnego Planowania Strategicznego.

Przeprowadzono trzy aktualizujące debaty z udziałem liderów lokalnych, reprezentujących: Radnych Rady Powiatu, środowiska biznesowe oraz organizacje pozarządowe.

Pierwsza sesja strategiczna odbyła się w dniu 22 czerwca 2005 roku, a jej celem było zidentyfikowanie celów i kierunków działania w poszczególnych przyjętych teoretycznie obszarach życia społeczno – gospodarczego (na podstawie Analizy SWOT).

Uczestnicy pierwszej debaty pracowali w pięciu grupach, każda podporządkowana jednemu z obszarów: przestrzeń, infrastruktura, gospodarka, społeczność i ekologia.

Na podstawie wcześniej wypracowanej analizy SWOT: silne strony (wewnętrzne) powiatu, słabe strony (wewnętrzne), szanse (zewnętrzne) i zagrożenia (zewnętrzne) odpowiedziano na pytanie: „Co należy zrobić, albo, jakie podjąć działania lub spowodować efekty tych działań, żeby zlikwidować słabe strony powiatu i zniwelować zagrożenia?”.

Na podstawie tak postawionego pytania grupy przygotowały po osiem celów opierając się na wcześniej wybranych w wyniku dyskusji słabych stronach i zagrożeniach.

Podobnie pracowano przy budowaniu celów określonych na podstawie mocnych stron i szans, z tym, że liczbę celów ograniczono do sześciu w każdej grupie.

Kolejnym krokiem procesu konsultacji społecznej była hierarchizacja celów
w poszczególnych obszarach życia społeczno – gospodarczego, która została przeprowadzona podczas drugiej debaty strategicznej w dniu 29 lipca 2005 roku.

Przyjęto, że w każdym obszarze winny zostać wyróżnione trzy priorytety, bez których dany obszar nie może się rozwijać, trzy cele pierwszorzędne, które przyspieszają rozwój danego obszaru oraz trzy cele drugorzędne - ważne dla rozwoju danego obszaru, ale z bliżej nieokreślonym w dekadzie czasem i tempem ich realizacji.

W ten sposób wynikiem konsultacji po pierwszej i drugiej debacie strategicznej było wypracowanie kilkudziesięciu celów w pięciu obszarach społeczno - gospodarczych.

Trzecia sesja strategiczna odbyła się dnia 20 września 2005 r. Jej celem było określenie priorytetów dla rozwoju społeczno - gospodarczego powiatu oraz alternatywnych wariantów rozwoju.



W tym celu uczestnicy debaty dokonali wyboru czternastu najważniejszych celów dla powiatu z grupy kilkudziesięciu wypracowanych na poprzedniej debacie strategicznej. Wybrane cele zhierarchizowano w sposób określony w rozdziale wariant rozwoju.

3. UCZESTNICY





  1. Waldemar Marek Paluch – Starosta Powiatu Ostrowieckiego

  2. Teresa Piwnik – Vice-Starosta Powiatu Ostrowieckiego

  3. Wojciech Siporski- Pełnomocnik Starosty ds. Gospodarki i Infrastruktury

  4. Ewa Fusińska – Skarbnik Powiatu Ostrowieckiego

  5. Piotr Składanowski – Sekretarz Powiatu Ostrowieckiego

  6. Zdzisław Szostak – Przewodniczący Rady Powiatu Ostrowieckiego

  7. Janusz Czajkowski – Członek Zarządu Powiatu Ostrowieckiego

  8. Stanisław Nowacki – Członek Zarządu Powiatu Ostrowieckiego

  9. Włodzimierz Szczałuba – Członek Zarządu Powiatu

  10. Teresa Bąbel – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Ostrowieckiego

  11. Agnieszka Biel-Żak - Radna Powiatu Ostrowieckiego

  12. Adam Borcuch – Radny Powiatu Ostrowieckiego

  13. Arkadiusz Chudzik - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  14. Zdzisław Czechowski - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  15. Stanisław Fiolik - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  16. Małgorzata Gagat - Radna Powiatu Ostrowieckiego

  17. Ireneusz Górnisiewicz - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  18. Marek Karabin - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  19. Andrzej Kryj - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  20. Marian Kuzka - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  21. Romuald Mrugała - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  22. Zbigniew Pękala – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Ostrowieckiego

  23. Stanisław Poński - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  24. Jarosław Seweryński - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  25. Mirosław Wójtowicz- Radny Powiatu Ostrowieckiego

  26. Leszek Zawolik - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  27. Marian Jedynak - Radny Powiatu Ostrowieckiego

  28. Krystyna Niedziela – Naczelnik Wydziału Komunikacji

  29. Andrzej Kólczuga – Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru

  30. Aneta Szloser – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego

  31. Anna Męczkowska – Kierownik referatu Zdrowia i Spraw Społecznych

  32. Maciej Kuszewski – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

  33. Waldemar Kacuga – Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Środowiska

  34. Wojciech Słaboń – Naczelnik Wydziału Budownictwa i Architektury

  35. Jerzy Wrona – Naczelnik Wydziału Dróg

  36. Andrzej Potorski – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  37. Post Robert – Naczelnik Wydziału Rozwoju Powiatu

  38. Polit Małgorzata – Z-ca Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu

  39. Bańkowski Roman – Inspektor Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  40. Belon Bożena - Inspektor Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  41. Bogoń Norbert – Zastępca Kierownika Działu Marketingu, Organizacji i Wykonawstwa Przewozów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej S.A. w Ostrowcu Świętokrzyskim

  42. Borcuch Adam – Radny Rady Powiatu Ostrowieckiego

  43. Broda Andrzej - Komendant Powiatowy Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim

  44. Chmielecka Aleksandra – Inspektor Wydziału Rolnictwa i Środowiska Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  45. Chmielecki Tadeusz – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Ćmielów

  46. Chuchmała Piotr – Referent ds. Księgowych Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ostrowcu Świętokrzyskim

  47. Dondalska Kamila – Inspektor Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim

  48. Farys Zofia – Właścicielka Gospodarstwa Agroturystycznego

  49. Gałczyńska Joanna – Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  50. Gawroński Dariusz – Kierownik Działu Technicznego Miejskich Wodociągów
    i Kanalizacji Sp. z o.o. w Ostrowcu Świętokrzyskim

  51. Gierczak Renata – Starszy Inspektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  52. Jaroszka Joanna – Pozarolnicza Działalność Gospodarcza

  53. Kasprzyk Mariusz – Inspektor w Referacie Zdrowia i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  54. Kołodziej Eugenia – Inspektor w Referacie Inwestycyjnym Urzędu Gminy Bałtów

  55. Kosno Milena – Praktykantka w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  56. Krajewski Wiesław – Kierownik Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Świętokrzyskim

  57. Krzemińska Edyta – Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  58. Kuba Jarosław – Dyrektor Stowarzyszenia „Bałt” w Bałtowie

  59. Lankof Jacek – Inspektor w Referacie Inwestycyjnym Urzędu Miasta i Gminy Kunów

  60. Lichocka Krystyna – Właścicielka Gospodarstwa Agroturystycznego

  61. Łapiński Artur – Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Ostrowcu Świętokrzyskim

  62. Łodej Tomasz – Dyrektor Zespołu Szkół w Ćmielowie

  63. Markiewicz Edyta – Studentka Administracji, Praktykantka w Wydziale Edukacji Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  64. Mierzejewska Anna – Specjalista w Dziale Ekonomiczno-Finansowym Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej S. A. w Ostrowcu Świętokrzyskim

  65. Mikołajczak Renata – Dyrektor ds. Technicznych Miejskiej Energetyki Cieplnej
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  66. Moskwa Andrzej – Mienie Powiatu.

  67. Nowak Marta – Pracownik Socjalny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  68. Pawelczyk Barbara – Kierownik Działu Marketingu MOSiR Pływalnia Rawszczyzna
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  69. Pawlik Zbigniew – Prezes PTTK w Ostrowcu Świętokrzyskim, Oddział im. Radwana

  70. Pieczyński Roman – Nauczyciel w Zespole Szkół nr 4

  71. Pietrzyk Andrzej – Pełnomocnik Dyrektora ds. Inwestycji w PPHU „OldKram”
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  72. Pocheć Tadeusz – Inspektor Wydziału Rozwoju Miasta Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim

  73. Wilczak Dariusz – Inspektor Wydziału Rozwoju Powiatu Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  74. Sawicka Janina – Ośrodek Szkolenia Kierowców „Auto-Saw”

  75. Sidor Andrzej – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska Rolnictwa i Rozwoju Lokalnego Urzędu Miasta i Gminy Kunów

  76. Smolińska Anita – Kierownik Zespołu ds. Kontrolingu Zespołu Opieki Zdrowotnej
    w Ostrowcu Świętokrzyskim

  77. Smyl Teresa – Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim, Dyrektor Zakładu Opiekuńczo-Rehabilitacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  78. Sosnowski Andrzej – Główny Inżynier Ochrony Środowiska CELSA – HUTA „Ostrowiec”

  79. Stępień Krzysztof – Kierownik Szkolenia Praktycznego Zespołu Szkół nr 4 w Ostrowcu Świętokrzyskim

  80. Stęplowski Paweł – Inspektor Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim

  81. Stupnicki Jerzy – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim

  82. Świć Andrzej – Dyrektor Zespołu Szkół w Kunowie

  83. Wacker Janusz – Podinspektor Referatu Techniczno-Inwestycyjnego Urzędu Gminy Bodzechów

  84. Więcaszek Milena – Prezes Zarządu Biura Podróży Eurotrans PKS Sp. z o.o.


4. RAPORT O STANIE GMIN

- BILANS OTWARCIA -




4.1. WSTĘP


Podstawą raportu o stanie gmin są pozyskane informacje o charakterze bezpośrednim, opierające się na danych dostarczanych przez poszczególne gminy, organizacje publiczne


i pozarządowe.

Informacje pośrednie pozyskiwano poprzez dostępność danych statystycznych publikowanych przez ośrodki badawcze, Główny Urząd Statystyczny, informacji zawartych na stronach internetowych i wcześniej wydawanych folderach informacyjno-reklamowych.

Głównym założeniem raportu o stanie gmin była identyfikacja potencjału społecznego i gospodarczego, w obszarach infrastruktury, gospodarki, ochrony środowiska, zasobów naturalnych i społecznych.

Raporty o stanie gmin stały się podstawą formułowania raportu o stanie powiatu, który z kolei stał się jednym z elementów, którym posłużono się do Diagnozy Stanu.




4.2. GMINA BAŁTÓW1




  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   37


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna