Powitania Hello, Hi cześć Good morning – dzień dobry Good afternoon – dzień dobry (używane po godzinie 12) Good evening – dobry wieczór Pożegnania



Pobieranie 0.59 Mb.
Strona1/17
Data03.05.2016
Rozmiar0.59 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17
Lesson 1

Introducing yourself – przedstawiamy się



Powitania

Hello, Hi - cześć

Good morning – dzień dobry

Good afternoon – dzień dobry (używane po godzinie 12)

Good evening – dobry wieczór

Pożegnania

Goodbye, bye – do widzenia, cześć

Goodnight – dobranoc

See you later – do zobaczenia później


Podczas pierwszego spotkania chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o naszym rozmówcy, dlatego zadajemy mu serię pytań:
What is your name? – Jak się nazywasz?

Where do you come from? – Skąd pochodzisz?

Where do you live? – Gdzie mieszkasz?

What is your address? – Jaki jest twój adres?


Możemy również zapytać o wiek, o to jak się miewa:
How old are you? – Ile masz lat?

How old is he/she? – Ile lat ma on/ona?

How are you? – Jak się miewasz?

Często w rozmowie pada pytanie „How do you do?”(oznacza „jak się czujesz / miewasz”), na które zawsze odpowiadamy tym samym pytaniem. Jest to pytanie grzecznościowe.


Przykładowy dialog podczas pierwszego spotkania:
A:. Hello! What is your name?

B: Angie Harman.

A: Where do you come from, Angie?

B: I come from Poland.

A: Where do you live in Poland?

B: I live in Cracow.

A: I’m pleased to meet you.

B: Me too.


Grammar

Subject Personal Pronouns  Zaimki osobowe

Subject Personal Pronouns to nic innego jak zaimki osobowe w mianowniku, używamy ich przed czasownikiem w roli podmiotu i zamiast rzeczownika:




SUBJECT PERSONAL PRONOUNS




Singular = L. pojedyncza

Plural = L. mnoga

Osoba 1

Osoba 2


Osoba 3

I ja

You ty


He on

She ona


It ono

We my

You wy


They oni, one

Przykład:
Angie is a student. (Gdzie Angie to podmiot)

She is a student. (Podmiot został zastąpiony przez zaimek “she”)

Nicolas is very nice. (Gdzie Nicolas to podmiot)

He is very nice. (Podmiot został zastąpiony przez zaimek “he”)


Takie same zasady obowiązują dla liczby mnogiej:
Kate and Diana are girls. (Gdzie Kate i Diana to podmiot)

They are girls. (Podmiot Kate i Diana został zastąpiony zaimkiem „they”)


Zapamiętaj!
* It jest używane w przypadku zwierząt i rzeczy.

Np. Cat is on the tree  It is on the tree.

Jeśli wiemy, że zwierzę jest rodzaju męskiego lub żeńskiego, to używamy odpowiednio he lub she.

* I piszemy zawsze wielką literą.
Exercises:


  1. Match – połącz.

Tim They



Mr and Mrs Walter He


A bird She
A woman It
Three books It
John and I We
A newspaper They


  1. Complete the blanks with I, he, she, it or they. Uzupełnij luki używając I, he, she, it lub they.

1. Kate: Where is Robert? Tina : ___He_____is in the kitchen

2. Paul: How are you, mum? Mum: …………. am OK.

3. Son: Where is the car? Father……………..is in the garage.

4. Jenny : Where are the girls? Tony: …………..are at the cinema.



  1. Read and find all of personal pronouns. Przeczytaj zdania i znajdź wszystkie zaimki osobowe.

Np. I am Ania. I am 17 years old. I’m from Poland


1. He is Tom. He is from USA. He is a car driver.

2. Maria and Kate are dancers. They are Italian. They are very pretty.

3. She is Joanna. She is a girl. She is from Poland.

4. It is a cat. It is very big.


Lesson 2

Introducing yourself, part 2 - przedstawiamy się, część 2


Oto przykładowa wypowiedź, ilustrująca przedstawienie się:
Hello,

My name is Angie and I’m 17 years old.

I come from Poland. I live in Cracow on 26 Gdańska Street.

I’m interested in: reading, writing letters, meeting my friends.


Translation – Tłumaczenie:
Cześć, nazywam się Angie i mam 17 lat.

Pochodzę z Polski. Mieszkam w Krakowie na ulicy Gdańskiej 26.

Interesuję się czytaniem, pisaniem listów i spotkaniami z przyjaciółmi.

A teraz coś nowego: Literowanie

Bardzo często, gdy się przedstawiamy, ludzie proszą nas, abyśmy przeliterowali swoje imię i nazwisko.


How do you spell „Kennett”?

lub


Can you spell it? – oba zdania znaczą to samo, czyli prośbę o przeliterowanie.
Aby przeliterować jakiś wyraz, konieczna jest dobra znajomość wymowy angielskiego alfabetu, jednakże, jeżeli tak jak w przypadku słówka powyżej, litery są podwojone, nie mówimy [kej-i-en-en-i-ti-ti]  jest to zapis fonetyczny, czyli tak jak wymawiamy.

Prawidłowo przeliterowane słówko powinno wyglądać tak:


[kej-i-dabel en-i-dabel ti] zapis słówka ‘dabel’, czyli podwójny to double

Alphabet – alfabet oraz wymowa



A /ej/

B /bi/

C /si/

D /di/

E /i/

F /ef/

G /dżi/

H /ejcz/

I /aj/

J /dżej/

K /kej/

L /el/

M /em/

N /en/

O /oł/

P /pi/

Q /kiu/

R /ar/

S /es/

T /ti/

U /ju/

V /wi/

W /dabliju/

X /eks/

Y /łaj/

Z /zi/
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna