Presspack ver. 1



Pobieranie 72.44 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar72.44 Kb.

Anime Gate • Anime DiVision of Vision Film Distribution • Paweł Musiałowski • Małgorzata Gajderowicz • tel/fax: (+48) 71 329-25-89

mobile: (+48) 603 987 627 • (mr-jedi@anime-gate.pl • pmusialowski@vision.pl) • (serika@anime-gate.pl • mgajderowicz@vision.pl) • anime-gate.pl

powerpluswatermarkobject3


Appleseed

-- presspack ver.1 --

Vision Film Distribution

Anime Gate (dział japońskiej animacji)

www.anime-gate.pl
data premiery kinowej: 07.10.2005

data premiery DVD: listopad 2005



Spis treści:

1. Spis twórców

2. Świat Appleseeda

3. Autor pierwowzoru

4. Appleseed w Polsce

5. Pierwsza ekranizacja

6. Druga ekranizacja – pierwsza część trylogii

7. O projekcie Anime Gate

8. Kontakt (kwestie merytoryczne, dział handlowy)

1. Spis twórców

Reżyseria: Shinji Aramaki

Autor mangi: Masamune Shirow

Scenariusz: Haruka Handa, Tsutomu Kamishiro

Muzyka: Akufen, Atom, Basement Jaxx, Boom Boom Satellites, Carl Craig Vs ADULT, Paul Oakenfold, Ryuichi Sakamoto, T. Raumschmiere

Design: Tsutomo Kamishiro, Nobuto Sue (bacground), Takeshi Takakura (mechanical), Masaki Yamada (character), Atsuchi Takeuchi (mecha)

Reżyser CGI: Yasuhiro Ohtsuka

Produkcja CG: Yuusaku Toyoshima

Produkcja: Fumihiko Sori

Reżyseria dźwięku: Yota Tsuruoka
--- Obsada ---

Deunan Knute: Ai Kobayashi

Briareos: Juurouta Kosugi

Hitomi: Yuki Matsuoka

Atena: Mami Koyama

Nike: Miho Yamada

Dr Gilliam: Emi Shinohara

Hades: Takehito Koyasu

Uran: Yuzuru Fujimoto

Kudou: Tadahisa Saizen

Deunan Knute (dziecko): Tomoko Kawakami

Yoshitsune: Toshiyuki Morikawa

Starzec Oionos: Fumio Matsuoka

Starzec Cadmos: Hirotake Nagata

Starzec Hestia: Ikuo Nishikawa

Starzec Elektrion: Ryuoji Nakagi

Starzec Laios: Takehiro Koyama

Starzec Glaukos: Toshihiko Kuwagaki

Starzec Deukalion: Yoshiyuki Kaneko

Dwa słowa o reżyserze

Shinji Aramaki
Shinji Aramaki urodził się w roku 1960 w prefekturze Fukuoka w Japonii. Pracował nad mecha designem dla komputerowo animowanych produkcji 3D oraz wideo gier. Pracował również jako animator przy takich seriach jak: „Gasaraki”, „Scryed”, „Bubblegum Crisis”, „Astro Boy”. „Appleseed” jest jego reżyserskim debiutem i jak widać – bardzo udanym.


2. Świat Appleseeda

W tym właśnie roku wojna rozgorzała jednocześnie w każdym zakątku świata. Przy wielkich ruchach wojsk, fronty powiększały się, łączyły, rosły rozwijając się w ogólnoświatową wojnę. Wiedza została utracona. Chaos panował wszędzie. Nowe potęgi powstawały, zastępując stare narody. Nie użyto broni nuklearnej. Ale nawet bez niej Ziemia stała się dużo cichszą planetą...
Jest rok 2137, przez naszą planetę przetoczyła się III wojna światowa, pozostawiając po sobie iście apokaliptyczną scenerię. Wielkie metropolie zamieniły się w wielkie gruzowiska, a miliardy itnień ludzkich zniknęły z powierzchni ziemi. Jednak na tych powojennych pustkowiach nadal żyją ludzie i często w dalszym ciągu prowadzą działania wojenne. Ten świat to koszmar, który sami sobie stworzyliśmy. Wydawać by się mogło, że nie ma z niego ucieczki, jednak to nieprawda, gdyż istnieje miejsce zwane Olimp. Olimp to miasto-utopia, supernowoczesne, zarządzane przez superkomputer GAIA, nad którym trzyma pieczę Wielka Rada, grupa siedmiu starców sprawująca władzę w Olimpie i konsultująca wszystkie swe decyzje z GAIĄ. Wielka Rada oraz spora część mieszkańców Olimpu to bioroidy, genetycznie zmodyfikowani ludzie pozbawieni emocji i możliwości rozmnażania się. Bioroidy miały być lekarstwem na bolączki naszej cywilizacji, jednak projekt ten od samego początku wywoływał wiele kontrowersji, co jest brzemienne w dosyć dramatyczne skutki do dnia obecnego – dnia, w którym Deunan Knute trafia do Olimpu, sprowadzona tu siłą przez oddziały specjalne miasta. Tu natychmiast wzbudza niezdrowe zainteresowanie władz metropolii (m.in. Ateny – szefowej administracji AEGIS, organizacji w stylu naszego ONZ, tyle że z o wiele większymi uprawnieniami), gdyż jest osobą, której przeszłość zdaje się skrywać jakąś mroczną tajemnicę, związaną z przeszłością Olimpu. Tam też spotyka swego starego towarzysza broni - Briareosa, z którym łączyło ją głębsze uczucie, a którego nie widziała od paru lat. Jednak Briareos Hecantonchires nie jest już tym samym człowiekiem. A właściwie nie jest już nawet człowiekiem w pełnym tego słowa znaczeniu. Życie w Olimpie, które na pierwszy rzut oka wydaje się sielanką, już wkrótce dla Deunan przestanie nią być, a ona wplątana w polityczno-ideologiczną intrygę stanie się centralnym punktem zainteresowania w tej dramatycznej awanturze.

3. Autor pierwowzoru

Masamune Shirow to artystyczny pseudonim. Prawdziwe imię i nazwisko artysty brzmi Masanori Ota. Wbrew pozorom jest to informacja unikalna, bowiem rysownik zaciekle broniący do tej pory swojej prywatności przez dłuższy czas nie ujawniał swoich danych personalnych. Zresztą do tej pory nie potwierdził on oficjalnie, że rzeczywiście nazywa się Masanori Ota. Z drugiej jednak strony nie zdementował tej informacji.
Masamune to miano jednego z najsłynniejszych japońskich płatnerzy. Wykuwane przez niego miecze nigdy nie nosiły sygnatury mistrza, bowiem ich doskonałość była nie do podrobienia. Z kolei Shirow to złożenie dwóch wyrazów. „Shi” może być rozumiane jako „wojownik” (przykładowo: stanowi człon słowa „bushi”), natomiast „ro”, to po prostu „młody człowiek”. Zatem w całości Shirow to tyle samo co „młody wojownik” lub ewentualnie „młody samuraj”.
Następnym elementem tajemniczej osobowości autora jego „niewidzialność”. Nie wiadomo jak się nazywał, mieszkał i tworzył „w ukryciu” (z dala od mangowo-animowej Mekki jaką jest Tōkyō), z żelazną konsekwencją odrzucał zaproszenia na wszelkiego typu konwenty, prawie nie udzielał wywiadów i nie wiadomo jak wygląda... Jeśli nie brać pod uwagę sympatycznej ośmiorniczki Tocochu jaką nadal sygnuje swoje prace, lub nielicznych karykaturalnych autoportretów.
Masamune Shirow urodził się 23 listopada 1961 roku w Kobe w prefekturze Hyogo. Zaczynał rysować dosyć wcześnie, bo jak wspomina, jego szkolne zeszyty roiły się od rysowanych na marginesach karykatur nauczycieli, a w szkolnych gazetkach często zamieszczano jego ilustracje. W tym jednak czasie nawet nie myślał o mandze, uprawiając intensywnie judo i tworząc akwarelowe krajobrazy. Malarskie ciągoty zaowocowały wkrótce studiami na Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Osace, w klasie malarstwa olejnego. Jak sam twierdzi, pomogło mu to w ćwiczeniach ręki i wyobraźni, choć nigdy potem nie wykorzystał nabytych na uczelni umiejętności warsztatowych. Studiując zamieszkał w akademiku z kolegą, który naprowadził go na ścieżkę, po której miał odtąd pomaszerować w przyszłość.
Młody Masanaori Ota zaczął rysować i dosyć szybko zdecydował się na debiut. Pierwszą mangą jego autorstwa jaka ujrzała światło dzienne był „Black Magic”, wydany za własne pieniądze w ramach fanzinu „Atlas Magazine” w 1983 roku. Amatorska jeszcze historyjka zwróciła na siebie uwagę szefa wydawnictwa Sishinsha z Osaki. Zachęcony konkretną propozycją współpracy Shirow stworzył dwa lata potem „Appleseed”, który dodatkowo zaowocował nagrodą na konkursie „Sejun Sho” w kategorii twórczości SF (odpowiednik amerykańskiego Hugo). Młody rysownik wkraczając w świat twórców komiksów, pominął w swojej karierze stopnie po jakich kroczyło wielu innych artystów. Nigdy nie pracował w studyjnych zespołach, nie był niczyim asystentem i nie korzystał z rad prowadzących projekty mistrzów.
Pierwsze epizody mangi „Ghost in the Shell” ukazały się na stronach „Young Magazine Kaizokuban” (Kōdansha) w 1990 roku. Niemal równolegle stworzony wcześniej „Dominion” (1986) powędrował na ekrany TV jako seria OAV. Wkrótce potem Shirow trafił na piedestał, wyniesiony przez pełne wydania mangi „Ghost in the Shell” i filmową adaptację tej mangi wyreżyserowaną przez Mamoru Oshii (patrz: m.in. kręcony w Polsce „Avalon”).
Oprócz może „Akiry” trudno chyba znaleźć mangę, która wywarłaby tak duży wpływ na pozycję rynkową komiksu i wpłynęła tak znacznie na umysły twórców i fanów fantastyki na całym świecie. Wydany w latach 90 ubiegłego wieku „Ghost in the Shell” do tej pory poraża dalekowzrocznością i świeżością pomysłów, na których bazie powstały setki nowych produkcji z „Matrixem” włącznie. Shirow stworzył tu genialny w swojej przewrotności mix cyberpunkowej opery z pastiszem polityczno-kryminalnym, opartym o ówczesną polityczną sytuację Japonii. Przyznać trzeba, że pomysł posiadającego świadomość „wirusa”, szalejącego w ludzkich scybernetyzowanych mózgach, z jednej strony powala genialną „prostotą” pomysłu, z drugiej przeraża jego zbliżającą się, paranoiczną realnością. GitS dwukrotnie doczekał się ekranizacji (1995 – „Ghost in the Shell” i 2004 – „Ghost in the Shell 2: Innocence”), wyreżyserowanej przez Mamoru Oshii. Ponadto powstał serial telewizyjny „Ghost in The Shell: Stand Alone Complex” planowany na 26 epizodów, oderwany od scenariusza filmów kinowych i bardziej oparty na wątkach mangowych z doskonałą ścieżką muzyczną autorstwa Yoko Kanno.
Masamune Shirow to najkrócej mówiąc „człowiek orkiestra”. Wszystko co tworzy jest całkowicie autorskie. Sam wymyśla scenariusze, sam je opracowuje, sam rysuje, na własną odpowiedzialność eksperymentuje z materiałami poligraficznymi i rastrami, dokładnie opracowuje swoje machiny, tworząc nawet na własny użytek ich techniczne projekty i przekroje... Nie przyznaje się do młodzieńczych fascynacji którymkolwiek z twórców mang czy anime. Przemysł filmowy go nie pociąga i osobiście uważa, że prócz „Ghost in the Shell” i nowej wersji „Appleseeda” jego mangi nie miały szczęścia do filmowych adaptacji.


Twórczość Masamune Shirow
Wymieniamy poniżej najważniejsze grupy tytułów jakie stworzył lub przy jakich współpracował Masamune Shirow:
anime

Appleseed

Black Magic M-66

Bounty Dog

Dominion Tank Police (2 serie OAV)

Ghost in the Shell 1&2

Gundress

Landlock (obcy scenariusz z grafikami opartymi na twórczości Masamune Shirow)

kalendarze

ARMS 1999 (Kodansha)

Appleseed 1988 (Seishinsha)

Dominion 1997 (Seishinsha)

Gemcat 1998 (Seishinsha)

Rebirth 1999 (Seishinsha)

Millenium 2000 (Seishinsha)

The Best of Masamune Shirow 2001 (Golden Turtle Press)

Angel Star 2001 (Seishinsha)

Heroic 2002 (Seishinsha)

gry wideo/komputerowe

Appleseed (Super Nes)

Black Magic (PC, Win 95)

Eternal City (PC)

Ghost in the Shell (Playstation)

Gundress (SCEI)

Horned Owl (SCEI)

Sampaguita (PSX)

Suraimu Siyou! (Playstation)

Trinea (Nintendo)

Winds of Thunder (PC)

Gundress (Playstation)

rpg

Asura Fantasy - Demon's War Chronicle

Asura Fantasy - Masutaa Sukuriina

Asura Fantasy - Ekisupaato Setuo

Cosmo Complete Package Vol.1

MT3 Dragonic Trooper Dragoon

Play Novel 1 - Shin Taimasenki

MT 7 Yamato Takerunomikoto Vocational High School

MT 9 Shin Taimasenki - Denshiyo Yoma Korin

MT 11 The Dragonic Trooper Dragoon Blade

Orion (Game Net)

mangi

Black Magic (fanzin, Atlas Magazine)

Appleseed

Dominion: Conflict

Dominion Special - Phantom of the Audience

Exon Depot - Shimban

Exon Depot - Wild Mountain Cherry

Ghost in the Shell

Orion


Exon Depot - (Yamazakura) Exon Depot - ARMS Buta

Neurohard (Planet of the Wasps) Dai Gassaku

Ghost in the Shell 2: Man Machine Interface

Fat Cat


Drive Slave

Mines of Mind

Lost Past

Dual Device

artbooki i inne prace graficzne

Comic Gum (okładki)

Comickers (okładki, wkładki i wywiady)

Intron Depot (Seishinsha/Studio Proteus) - seria 4 artbooków

Jashin (Seishinsha) seria artbooków

Manga Max - ilustracje

Uppers (Kodansha) - okładki do serii książek

Valeria File Book - okładki do serii nowel

Yaru Dora Settei

Cyberworld Portfolio - artbook

Cybergirls Portfolio - artbook
cykl Appleseed
Na całość zjawiska jakim jest „Appleseed” składają się:

• Appleseed – manga (4 tomy: I-1985, II-1985, III-1987, IV-1989 + 2 dodatkowe: kompendia wiedzy o świecie Appleseeda: „Databook” – 1990 i „Hypernotes” – 1996)

• Appleseed – gra (konsola SuperNes)

• Appleseed – kalendarz (wielkoformatowy kalendarz ścienny na rok 1988, wydanie japońskie)

• Appleseed – anime (pierwsza, jednoczęściowa ekranizacja animowana, rok 1988)

• Appleseed – live-dokument (półgodzinny dokument o powstawaniu pierwszej ekranizacji, rok 1988)

Appleseed – anime (druga ekranizacja, pierwsza część trylogii, rok 2004) ◄VISION/ANIME GATE

• Appleseed 2 i 3 – anime (kolejne dwie części trylogii w przygotowaniu, część druga: 2006)

• Appleseed – seria TV (w przygotowaniu: 2006, 26 odcinków)

• Appleseed – gra na PS2 (w przygotowaniu: 2006)



4. Appleseed w Polsce

Pierwszą pozycją z cyklu „Appleseed” jaka ujrzała światło dzienne w wersji polskiej, były dwa pierwsze tomy mangi, wydanej w roku 1998 przez nieistniejące już wydawnictwo TM-Semic. „Appleseed” miał zapoczątkować serię Top Manga, w której miały się znaleźć największe mangowe przeboje, niestety jednak na szumnych zapowiedziach się skończyło, gdyż poziom edytorski tego wydania wołał o pomstę do nieba. Nic więc dziwnego, że projekt upadł zanim się jeszcze na dobre zdołał rozkręcić, a cztery zeszyty (składające się w sumie na dwa pierwsze tomy) są już dzisiaj bardziej ciekawostką dla polskich fanów twórczości Masamune Shirow, niż wydaniem wartym większej uwagi.


5. Pierwsza ekranizacja

Pierwsza (również animowana) ekranizacja „Appleseeda” powstała w roku 1988. Nie był to jednak tak przełomowy technologicznie film jak jego następca. Fani przyjęli go bez większych zachwytów, nic zresztą dziwnego, gdyż produkcja ta trwa jedynie 66 minut, co zdecydowanie nie wystarcza na upchnięcie w niej choćby bardzo pobieżne, rozbudowanej i skomplikowanej fabuły zawartej w pierwowzorze, czyli czterotomowej mandze. Taką szansę dała dopiero nowa ekranizacja, od razu przewidziana jako trylogia.


6. Druga ekranizacja – pierwsza część trylogii

Druga ekranizacja wspomnianej wyżej mangi to już zupełnie inny kaliber. W kolejną filmową odsłonę „Appleseeda” zainwestowano spore środki i postarano się, aby produkcja ta nie przeszła niezauważona. Było to o tyle trudne zadanie, gdyż w tym samym czasie na ekrany japońskich kin trafiła druga część kultowego anime, również opartego na komiksowej prozie Masamune Shirow, „Ghost in the Shell 2: Innocence”. „Appleseed” być może tego starcia nie wygrał, ale na pewno również go nie przegrał. W produkcję pierwszej części trylogii zainwestowano 10 milionów dolarów i choć film nie był kinowym superprzebojem w Japonii i USA, to producenci nie narzekają na brak zysków, gdyż sprzedaż DVD sięga rekordów. Od premiery w ubiegłym roku sprzedano na całym świecie prawie milion egzemplarzy, a wszystko wskazuje na to, iż machina powodzenia jeszcze się nie zatrzymała. Nic zresztą dziwnego, bo naprawdę jest tu co podziwiać. „Appleseed” został zanimowany techniką, która zdaje się być powiewem najbliższej przyszłości przemysłu anime. Sprawnie wygenerowany obraz 3D w połączeniu z tradycyjną kreską i stosowaną dotychczas i nadal w anime techniką animacji 2D, dało fantastyczny efekt końcowy. Nowa ekranizacja „Appleseed” natychmiast została okrzyknięta pierwszym na świecie real-life-CG-anime. Obraz na dużym kinowym ekranie po prostu zapiera dech w piersiach, sceny walk mechów wgniatają w fotel, a i na sprzęcie kina domowego całość prezentuje się rewelacyjnie, zadziwiając nie tylko wspaniałymi animacjami, ale i doskonałym dźwiękiem przestrzennym. Scenariusz natomiast oparto na mandze, jednak nie jest to wierna kopia scenariusza wymyślona przez Masamune Shirow. Ogólnie kierunek i klimat został zachowany, jednak drobiazgi, których jest tu sporo, sprawnie „poprawiono” i wygładzono, nadając fabule większego dynamizmu i świeżości. W polskiej wersji będziemy mogli obejrzeć film w dwóch wersjach: w pełnym aktorskim dubbingu oraz w wersji oryginalnej z napisami.


7. O projekcie Anime Gate

W roku 2005 Vision Film Distribution podjęło decyzję o stworzeniu wielkiego działu japońskiej animacji (Anime Gate) i wprowadzeniu szerokiej oferty tego typu produkcji na polski rynek. Po przejrzeniu ofert największych i najlepszych producentów anime okazało się, że poziom i różnorodność japonskiej animacji pozostawia amerykańskich i europejskich producentów daleko w tyle. Nowa oferta Vision Film Distribution (Anime Gate) obejmować biedzie wszelkie działy anime – na produkcjach dla dzieci począwszy, a na młodzieży i widzach dorosłych skończywszy. Będziemy mieli wielką przyjemność oddać w Wasze ręce grupę wyjątkowych produkcji filmowych rodem z Japonii, których niepowtarzalna estetyka zachwyca miliony miłośników japońskiej pop-kultury na całym świecie od wielu już lat. Produkcje te, znane powszechnie jako manga, lub też bardziej precyzyjnie jako anime, od dziesiątek lat trafiają również do Polski, choć w większości przypadków, szczególnie w przeszłości, nie były one u nas kojarzone z Krajem Kwitnącej Wiśni. Jednak nie trzeba specjalnie wytężać głowy, aby przypomnieć sobie tak niesamowicie zapadające w pamięci tytuły jak: „Załoga G”, „Pszczółka Maja”, „Czarodziejka z księżyca”, „Dragon Ball”, „Księżniczka Mononoke” i wiele, wiele innych. Japońska animacja charakteryzuje się między innymi ogromną różnorodnością. Niemal niewyobrażalną dla osób wychowanych w zachodnim kręgu kulturowym, przekonanym o zastosowaniu animacji przede wszystkim do produkcji dla dzieci, ewentualnie dla potrzeb kina familijnego. W japońskiej animacji nie ma takich ograniczeń, a jedyną granicą jest wyłącznie wyobraźnia twórców, która potrafi zadziwić nawet najbardziej wymagających miłośników filmu. Właściwie nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że tutaj KAŻDY znajdzie coś dla siebie. Ujrzeć tu można produkcje dla dzieci (które bynajmniej nie są tu największą grupą odbiorców), młodzieży i dorosłych, dziewcząt i chłopców, kobiet i mężczyzn, uczniów i biznesmenów, sportowców i gospodyń domowych, miłośników fantastyki, komedii, opowieści kryminalnych, romantycznych historii i kina akcji. Trudno tu wymienić wszystko, choćby tylko ogólnie, gdyż jest to materiał na książkę i to sporej grubości. Wystarczy tylko powiedzieć, iż można znaleźć tu WSZYSTKO i jeszcze więcej, gdyż w japońskiej animacji istnieją gatunki i podgatunki, których daremnie szukać wszędzie indziej. Dlatego właśnie stworzyliśmy projekt Anime Gate, który ma za zadanie oddać w Państwa ręce bogactwo japońskiej animacji w całej swej okazałości i różnorodności. Proszę zapamiętać nasze logo, gdyż od teraz będzie ono wyznacznikiem tego, co najlepsze w japońskiej/światowej pop-kulturze. Nasza oferta będzie stale i obficie rozbudowywana i będziemy dokładać wszelkich starań, aby zaspokoić wszystkie gusta. Okazjonalnie postaramy się również rozszerzać naszą ofertę o japońskie produkcje aktorskie (często oparte na japońskich komiksach i animacjach), a także sięgać na inne rynki wschodnie, np. do takich krajów jak Korea czy Chiny, gdzie przemysł filmowy, w tym animowany, przeżywa swój rozkwit. Przede wszystkim jednak, będziemy Wam dostarczać najsmaczniejsze kąski z oferty japońskiego kina animowanego i możecie być pewni, że jeszcze nie raz Was zadziwimy.
Z mangowymi pozdrowieniami
Redakcja Anime Gate
8. Kontakt (kwestie merytoryczne, dział handlowy)

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, problemy, sugestie związane z naszymi produktami, czy też samą tematyką którą się zajmujemy, prosimy o kontakt.


▫ kwestie merytoryczne, kontakty z prasą/mediami – redakcja Anime Gate:
Paweł Musiałowski

pmusialowski@vision.pl, mr-jedi@o2.pl

mobile: 603 987 627
Małgorzata Gajderowicz

mgajderowicz@vision.pl, serika@o2.pl

mobile: 603 987 627
tel/fax: (71) 329-25-89
Po więcej informacji, recenzje, artykuły, niespodzianki, grafiki, newsy, na spotkania z fanami japońskiej pop-kultury i po wiele innych atrakcji, zapraszamy do naszego serwisu internetowego:
www.anime-gate.pl

▫ dział handlowy:


Dariusz Kaczor

dkaczor@vision.pl

tel. (22) 633-26-86

fax. (22) 633-09-20

mobile: 0603 987 614





Anime Gate

Twoje wrota do świata anime



Appleseed © 2004 Shirow Masamune/Seishinsha • Appleseed Film Partners (Micott & Basara, TBS, Geneon Entertainment, Toho, Tyo, Digital Frontier, MBS, Yamato)


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna