Przedmiot – flet cykl 6 – letni



Pobieranie 24.86 Kb.
Data27.04.2016
Rozmiar24.86 Kb.
Przedmiot – flet cykl 6 – letni
Klasa I

Zadania techniczno - wykonawcze



  • prawidłowa postawa podczas gry na flecie

  • prawidłowy układ rąk. i palców

  • zasady palcowania w skali c1 do c3

  • technika wydobywania dźwięku i zadęcia; rola warg, języka i krtani

  • ćwiczenia oddechowe bez fletu /na krześle, ciało luźne/

  • technika oddechowa, oddech „przeponowo ~ żebrowy"

  • wydobywanie dźwięku, aktywny język i powietrze

  • ćwiczenia rytmiczne na poszczególnych dźwiękach

  • ćwiczenie oktaw w artykulacji legato

  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut

  • nauka artykulacji non legato i legato

  • umiejętność grania z akompaniamentem i w duecie

  • ćwiczenie pamięci muzycznej

Wiadomości

  • historia fletu

  • budowa fletu i jego pielęgnacji

  • sposoby zapisu artykulacji

  • nauka gry z nut

  • wartości rytmiczne nut i pauz (do ósemki)

  • znakami przykluczowymi

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe

  • w obrębie dwóch oktaw

  • artykulacją non legato

  • w tempie wolnym

  • w dynamice mezzoforte

Klasa II

Zadania techniczno - wykonawcze


  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut – intonacja

  • doskonalenie techniki zadęcia

  • doskonalenie techniki prawidłowego oddechu – ćwiczenia oddechowe

  • zasady palcowania do e3

  • kształtowanie frazy muzycznej

  • stopniowanie dynamiki

  • doskonalenie artykulacji legato i non legato

  • nauka czytania nut a' vista

  • umiejętność grania z akompaniamentem fortepianu i w duecie

  • ćwiczenie pamięci muzycznej

Wiadomości

  • oznaczenia dynamiki

  • oznaczenia tempa

  • wartości rytmiczne nut i pauz (do szesnastki)

  • znaczenie kropki przy nucie

  • czytanie nut a' vista

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe

  • w obrębie dwóch oktaw

  • artykulacją przemienna / legato, non legato /

  • w tempie umiarkowanym

  • w dynamice mezzoforte




  • kilka trudniejszych ćwiczeń o zróżnicowanym charakterze

  • 5 utworów z akompaniamentem fortepianu

  • 6 duetów

Program egzaminu promocyjnego

Klasa III

Zadania techniczno - wykonawcze


  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut – intonacja

  • doskonalenie techniki zadęcia

  • doskonalenie techniki prawidłowego oddechu – ćwiczenia oddechowe

  • zasady palcowania do g3

  • kształtowanie frazy muzycznej

  • stopniowanie dynamiki

  • doskonalenie artykulacji legato i non legato

  • nauka czytania nut a' vista

  • umiejętność grania z akompaniamentem fortepianu i w duecie

  • ćwiczenie pamięci muzycznej

Wiadomości

  • oznaczenia dynamiki

  • oznaczenia tempa

  • oznaczenia artykulacyjne

  • zapoznanie z zagadnieniem interpretacji utworów

  • czytanie nut a' vista

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /

  • w obrębie dwóch oktaw

  • artykulacją przemienna / legato, non legato /

  • w tempie umiarkowanym

  • w dynamice mezzoforte

  • ćwiczenia w pochodach tercjowych – z pamięci

  • 4 etiudy zawierających różne problemy techniczne

  • kilka trudniejszych ćwiczeń o zróżnicowanym charakterze

  • 6 utworów z akompaniamentem fortepianu

  • 8 duetów

Program egzaminu promocyjnego



  • gama majorowa i minorowa / harmoniczna, melodyczna /

  • pasaże oparte na trójdźwiękach tonicznych

  • pochody tercjowe - z pamięci

  • jedna etiuda - z pamięci

  • utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci

  • duet

Klasa IV

Zadania techniczno - wykonawcze


  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut

  • rozwijanie świadomej wyobraźni muzycznej

  • zasady palcowania od c1 do a3

  • wyrabianie biegłości palców

  • doskonalenie techniki zadęcia i techniki oddechowej

  • nauka artykulacji staccato

  • kształtowanie frazy muzycznej

  • sposoby wykonywania ozdobników - mordenty

  • rozwijanie umiejętności gry pamięciowej, zespołowej i z akompaniamentem

Wiadomości



  • oznaczenie agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne

  • oznaczenia ozdobników

  • rozwinięcie zagadnienia interpretacji utworu

  • nauka czytania nut a’ vista

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /,

  • w obrębie dwóch oktaw

  • artykulacją legato i non legato

• w tempie umiarkowanym, sukcesywnie zwiększanym

  • ćwiczenia techniczne: pochody trójkowe i czwórkowe

  • ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje

  • 6 etiud o różnych problemach technicznych

  • 5 utworów z akompaniamentem fortepianu

  • 6 duetów

Program egzaminu promocyjnego

  • gama majorowa i minorowa / harmoniczna i melodyczna /

  • pasaże

  • pochody tercjowe w gamie majorowej

  • dwie etiudy o różnych problemach technicznych - jedna z pamięci

  • utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci

  • duet

Klasa V


Zadania techniczno - wykonawcze

  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut

  • rozwijanie świadomej wyobraźni muzycznej

  • zasady palcowania od c1 do h3

  • wyrabianie biegłości palców

  • doskonalenie techniki zadęcia i techniki oddechowej

  • doskonalenie artykulacji staccato

  • kształtowanie frazy muzycznej

  • sposoby wykonywania ozdobników – mordenty, tryle

  • gama chromatyczna

  • rozwijanie umiejętności gry pamięciowej, zespołowej i z akompaniamentem

Wiadomości



  • pojecie enharmonii

  • oznaczenie agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne

  • oznaczenia ozdobników

  • zasady pracy nad utworem cyklicznym

  • rozwinięcie zagadnienia interpretacji utworu

  • nauka czytania nut a’ vista

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne/,

  • w obrębie dwóch, trzech oktaw

  • artykulacją legato, non legato, staccato

• w tempie umiarkowanym i szybkim

  • ćwiczenia techniczne: pochody trójkowe i czwórkowe

  • ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje

  • gama chromatyczna - non legato

  • 6 – 8 etiud o różnych problemach technicznych

  • 1 utwór cykliczny z wybranych form: sonata, sonatina, suita

  • 6 utworów z akompaniamentem fortepianu

  • 8 duetów

Program egzaminu promocyjnego

  • gama majorowa i minorowa / harmoniczna i melodyczna /

  • pasaże

  • pochody tercjowe w gamie majorowej

  • dwie etiudy o różnych problemach technicznych - jedna z pamięci

  • utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci

  • duet

Klasa VI

Zadania techniczno - wykonawcze


  • kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut - wibracja

  • praca nad techniką palcową

  • doskonalenie techniki zadęcia i oddychania

  • wprowadzenie artykulacji podwójnego staccato

  • stopniowanie dynamiki

  • sposoby wykonywania ozdobników: przednutki, tryle, obiegniki,

  • rozwijanie i doskonalenie wyobraźni muzycznej – barwa dźwięku

  • doskonalenie gry pamięciowej i zespołowej

Wiadomości




  • oznaczenia agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne

  • oznaczenia ozdobników

  • budowa i interpretacja utworów cyklicznych

  • czytanie nut a’ vista

Obowiązujące podstawy programowe

  • gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /:

  • w obrębie dwóch, trzech oktaw

  • artykulacją legato i staccato

  • w tempie umiarkowanym, do szybkiego

  • ćwiczenia techniczne — pochody trójkowe i czwórkowe

    • ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje

    • gama chromatyczna legato

    • 6 etiud zawierających różne problemy techniczne

    • 1 utwór cykliczny z wybranych form: koncert, sonata, suita

    • 4 utwory z akompaniamentem fortepianu

    • 5 duetów

Program egzaminu końcowego



  • dwie gamy majorowe i minorowe / melodyczne, harmoniczne /

  • pasaże

  • pochody tercjowe w gamie majorowej

  • pochody trójkowe i czwórkowe w gamie majorowej

  • dwie etiudy o zróżnicowanym charakterze i różnych problemach technicznych - jedna z pamięci

  • utwór cykliczny – z pamięci

  • utwór z akompaniamentem fortepianu – z pamięci 


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna