Rok szk. 2012/2013 Rozkład materiału (opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2009 r.) Access 2



Pobieranie 388.17 Kb.
Strona1/6
Data07.05.2016
Rozmiar388.17 Kb.
  1   2   3   4   5   6
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W CHRZANOWIE

PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 4

ROK SZK.2012/2013

Rozkład materiału
(opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2009 r.)

ACCESS 2

KL.2 III.1

Kl. 1 III.1 zaaw.
Realizujący: Wioletta Łopuszyńska, Dorota Ślusarczyk-Małecka, Bernadetta Utzig, Marta Szostek-Trzep
Poziom A2 wg CEF (ESOKJ)



ROZKŁAD MATERIAŁU – Access 2


LEK-CJA

SŁOWNICTWO

GRAMATYKA

UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE

SŁUCHANIE

CZYTANIE

MÓWIENIE

PISANIE

STARTER UNIT

a

wrzesień

  • nazwy państw
    i ich stolic;

  • liczebniki główne

  • rozmowa trzech uczennic – powitanie nowej koleżanki: uzupełnianie luk w dialogu podanymi słowami i zwrotami, sprawdzanie poprawności wykonania zadania

  • uzyskiwanie i udzielanie informacji: imię, narodowość, wiek



  • wyszukiwanie informacji: wiek wymienionych osób;

  • rozpoznawanie liczb



TEMATY LEKCJI: 1. Welcome – lekcja organizacyjna. Kryteria oceniania i poziomy wymagań w kl.2.

2. Nice to meet you – przypomnienie wiadomości: powitania, kraje i narodowości, liczebniki.

3. Where’s Rosa from? – przypomnienie wiadomości: czasownik to be, zaimki pytające. Ćwiczenia w mówieniu.


b

wrzesień

  • odzież: skirt, coat, scarf itd;

  • przybory szkolne: eraser, ruler, dictionary itd;

  • kolory: blue, red
    itd.




  • przedimki nieokreślone:
    a/ an;

  • liczba mnoga rzeczowników: formy regularne
    i nieregularne;

  • zaimki wskazujące: this/ that, these/ those;

  • zaimki dzierżawcze, zaimki osobowe
    w funkcji podmiotu
    i dopełnienia;

  • przymiotniki dzierżawcze;

  • dopełniacz saksoński





  • opisywanie zawartości plecaka szkolnego ucznia;

  • udzielanie informacji o sobie: ulubione ubranie, ulubiony kolor;

  • wskazywanie i nazywanie przedmiotów



TEMATY LEKCJI: 4. Favourite objects –przedimek nieokreślony a/ an, liczba mnoga rzeczowników. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.

5. This is an eraser –zaimki wskazujące, osobowe, dzierżawcze; dopełniacz ‘s/ s’. Ćwiczenia w mówieniu.






LEK-CJA

SŁOWNICTWO

GRAMATYKA

UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE

SŁUCHANIE

CZYTANIE

MÓWIENIE

PISANIE

STARTER UNIT

c

wrzesień

  • pomieszczenia
    w domu/ mieszkaniu: bedroom, bathroom itd.;

  • meble i sprzęty domowe: armchair, cupboard, sink itd.

  • przyimki miejsca




  • konstrukcja
    there is/ are – zdania twierdzące, pytające i przeczące, krótkie odpowiedzi;

  • zaimki nieokreślone
    some, any;

  • czasownik
    have got – zdania twierdzące, pytające i przeczące, krótkie odpowiedzi



  • opis pokoju sypialnego: wybór właściwych przyimków miejsca (dwie opcje)

  • uzyskiwanie i udzielanie informacji: meble i sprzęty znajdujące się w domu przedstawionym na rysunku;

  • udzielanie informacji o sobie: posiadane przez uczniów urządzenia elektroniczne






TEMATY LEKCJI: 6. Home – opisywanie domu: słownictwo, konstrukcja there is/ are, some/ any.

7. Home – opisywanie domu: have got, przyimki miejsca. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.



d

wrzesień

  • członkowie rodziny: cousin, daughter, uncle itd.







  • udzielanie informacji o sobie: rodzina ucznia



TEMAT LEKCJI: 8. Family – moje drzewo genealogiczne.




LEK-CJA

SŁOWNICTWO

GRAMATYKA

UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE

SŁUCHANIE

CZYTANIE

MÓWIENIE

PISANIE

MODUŁ 1

Słownictwo: czynności wykonywane w czasie wolnym: hang out with friends, watch a DVD itd.

1a

wrzesień

  • przymiotniki opisujące wygląd: tall, plump itd.;

  • przymiotniki opisujące charakter
    i osobowość:
    easy-going, silly, polite itd.;

Zeszyt ćwiczeń:

  • czynności wykonywane
    w czasie wolnym

  • czas teraźniejszy prosty (present simple) – zdania twierdzące, pytające
    i przeczące

  • opisy postaci z serialu dla młodzieży: dopasowanie

  • uzyskiwanie i udzielanie informacji: hobby Jane
    i Davida (na podstawie rysunków), hobby uczniów




  • sześć zdań opisujących ulubionego bohatera kreskówki (ProjectPortfolio)





TEMATY LEKCJI: 9. Profiles – ćwiczenia w czytaniu i leksykalne.

10. Czas Present Simple – twierdzenia, przeczenia, pytania.



1b

wrzesień

  • obowiązki domowe: go shopping, take out the rubbish itd;

  • przysłówki częstotliwości: always, usually itd.

  • trzy rozmowy: wielokrotny wybór

  • quiz: pracowita pszczółka czy kanapowy leń? – odpowiadanie
    na pytania quizu, interpretacja wyników

  • udzielanie informacji o sobie: wykonywane przez uczniów prace domowe;

  • uzyskiwanie i udzielanie informacji: obowiązki domowe uczniów

  • opis typowego poniedziałku

TEMATY LEKCJI: 11. Busy Bee or Couch Potato? – quiz. Przysłówki częstotliwości w czasie Present Simple.

12. Help around the house – ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu.



1c

wrzesień



  • ortografia: używanie wielkich liter

Zeszyt ćwiczeń:

  • spójniki and, or

  • krótki opis ulubionego dnia Amy: przewidywanie treści tekstu na podstawie ilustracji, uzupełnianie tabeli

  • opisywanie ulubionego dnia Amy;

  • opisywanie ulubionego dnia ucznia i wykonywanych czynności

  • opis ulubionego dnia ucznia (Portfolio)

TEMAT LEKCJI: 13. Fun days – piszemy krótki artykuł.




LEK-CJA

SŁOWNICTWO

GRAMATYKA

UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE

SŁUCHANIE

CZYTANIE

MÓWIENIE

PISANIE

MODUŁ 1

1d

Culture Corner

październik



Zeszyt ćwiczeń:

  • artykuł na temat życia codziennego brytyjskich nastolatków: przewidywanie treści artykułu, zastępowanie zaimków w podanych zdaniach odpowiednimi rzeczownikami, sporządzanie notatek

  • opisywanie życia brytyjskich nastolatków (na podstawie artykułu)




  • artykuł: codzienne życie polskich nastolatków (ProjectPortfolio)

Zeszyt ćwiczeń:

  • Robbie i jego rodzina: wielokrotny wybór (opcje w postaci obrazków)



Optional: . Teenage Life in Britain – życie nastolatków w Wielkiej Brytanii.

1e

Funkcje językowe

październik

Zeszyt ćwiczeń:

  • przymiotniki opisujące ludzi;

  • związki wyrazowe: czasowniki
    go, make, play, send, watch, wear



  • rozmowa przyjaciół – plany na sobotni wieczór: określanie, gdzie toczy się dialog, zastępowanie fragmentów dialogu podanymi zwrotami

  • prowadzenie rozmowy telefonicznej: zapraszanie, przyjmowanie zaproszenia, ustalanie czasu i miejsca spotkania (Portfolio)


Wymowa: końcówki -s, -es, ,



TEMAT LEKCJI: 14. I’d love to – telefonowanie; proponowanie. Tworzenie i odgrywanie dialogów.

1f

Science

październik

  • zwroty używane przy podawaniu godziny: o’clock, half past, quarter to/ past



  • notatka informacyjna o strefach czasowych: pytania otwarte

  • pytanie o godzinę i udzielanie odpowiedzi;

  • wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT): prezentacja na temat historii czasomierzy



Zeszyt ćwiczeń:

  • dyktando

Zeszyt ćwiczeń:

  • krótki tekst o zegarach słonecznych: pytania typu prawda/ fałsz

Optional: Zegar. Strefy czasowe na świecie.




październik

TEMAT LEKCJI: 15. Powtórzenie materiału z Modułu 1.
16. Test.

17. Omówienie i poprawa testu. Zadania typu egzaminacyjnego – Exam Skills



Przygotowanie do egzaminu

październik

Przygotowanie do egzaminu (Exam Skills):

Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji (dobieranie);

Znajomość funkcji językowych: reagowanie w typowych sytuacjach (dobieranie: wybór właściwej odpowiedzi na pytania); reagowanie w typowych sytuacjach (wybór wielokrotny: uzupełnianie dialogów przez wybór właściwej odpowiedzi na pytania);

Rozumienie tekstów pisanych: określanie głównej myśli tekstu (wybór wielokrotny); określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu (dobieranie nagłówków do akapitów).

Przygotowanie do egzaminu (Extra Exam Skills):

Znajomość środków językowych: uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami w odpowiedniej formie; transformacje zdań ze słowem kluczem; parafraza zdań; uzupełnianie luk w tekście podanymi wyrazami w odpowiedniej formie; tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy.






LEK-CJA

SŁOWNICTWO

GRAMATYKA

UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE

SŁUCHANIE

CZYTANIE

MÓWIENIE

PISANIE

MODUŁ 2

Słownictwo: przymiotniki opisujące pogodę: windy, freezing itd.; zwroty związane z opisem ulicznych festynów: dance in the streets, fly kites itd.

2a

Październik

  • zwroty związane
    z opisem ulicznych festynów: people making a human tower, people carving sculptures from snow itd.

Zeszyt ćwiczeń:

  • przymiotniki opisujące pogodę

  • czas teraźniejszy ciągły (present continuous) – zdania twierdzące, pytające
    i przeczące, krótkie odpowiedzi




  • dwie kartki pocztowe opisujące uliczne festyny: pytania otwarte

  • opisywanie obrazków;

  • uzyskiwanie i udzielanie informacji: festyny uliczne
    (na podstawie treści kartek pocztowych);

  • opisywanie rodzinnego zdjęcia przedstawiającego wspólną zabawę

  • krótki opis rodzinnego zdjęcia przedstawiającego wspólną zabawę (Project)

TEMATY LEKCJI: 18. Special days – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu. Czas Present Continuous – twierdzenia.

19. Present Continuous – twierdzenia, przeczenia i pytania.



2b

Październik

  • zwroty związane
    z opisem obchodów świąt: light candles, watch a parade itd.




  • porównanie czasów teraźniejszych: present simple
    i present continuous




  • strona internetowa poświęcona obchodom różnych świąt: przewidywanie treści tekstu, uzupełnianie podanych zdań brakującymi informacjami

  • relacjonowanie: obchody świąt opisanych w tekście




  • krótka wypowiedź: określanie tematyki wypowiedzi (wielokrotny wybór)

Zeszyt ćwiczeń:

  • opis rodzinnej wycieczki: pytania typu prawda/ fałsz



TEMATY LEKCJI: 20. Celebrations – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu.

21. Porównanie czasów Present Simple i Present Continuous.


  1   2   3   4   5   6


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna