Rozkład materiału dla klas 1-2 (grupy 4 i 5) Poziom zaawansowania : upper-intermediate Nauczyciele: mgr Anna Majewska-Grass



Pobieranie 124.6 Kb.
Data29.04.2016
Rozmiar124.6 Kb.



Rozkład materiału dla klas 1-2 (grupy 4 i 5)
Poziom zaawansowania : upper-intermediate


Nauczyciele: mgr Anna Majewska-Grass

UPSTREAM UPPER-INTERMEDIATE – Rozkład materiału

Unit

Problematyka


Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie


Gramatyka

Moduł 1 – Express Yourself

1


wrzesień
  • popularność języka angielskiego
    na świecie;


  • nauka języka obcego;

  • język Internetu;

  • środki komunikacji;

  • szczęście i sposoby jego wyrażania;

  • świat ludzi głuchoniemych;

  • gestykulacja
    i język ciała
    (Zeszyt ćwiczeń);

  • Internet jako środek komunikacji (Zeszyt ćwiczeń)




  • dobre i złe strony zróżnicowania językowego
    w Internecie;

  • porównywanie różnych środków komunikacji (telefon, korespondencja, faks, e-mail, rozmowa);

  • źródła szczęścia
    i sposoby jego okazywania;

  • możliwości ułatwienia ludziom głuchoniemym funkcjonowania
    w słyszącym społeczeństwie




  • sugerowanie rozwiązań problemu
    i odpowiadanie
    na sugestie;

  • wnioskowanie;

  • wyrażanie własnych preferencji;

  • wyrażanie opinii;

  • dziękowanie
    i reagowanie
    na podziękowania (Zeszyt ćwiczeń)




  • typy listów: listy nieformalne, pół-formalne
    i formalne




Czytanie:

  • A Multilingual Internet? – artykuł na temat kierunków rozwoju językowego Internetu – rozumienie głównej myśli poszczególnych akapitów (dopasowywanie nagłówków), analiza tekstu;

  • Theatre for the Deaf – artykuł na temat angażowania tłumaczy języka migowego
    w teatrach – test wielokrotnego wyboru, analiza tekstu;

  • A World of Gestures – artykuł na temat języka gestów – uzupełnianie luk w tekście podanymi zdaniami (Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • rozmowa na temat powszechności używania języka angielskiego we współczesnym świecie – uzupełnianie luk;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań);

  • raport na temat spadku popularności budek telefonicznych w Wielkiej Brytanii – uzupełnianie luk;

  • pięć wypowiedzi na temat korzystania z poczty internetowej – dopasowywanie
    (Zeszyt ćwiczeń)



  • przedimki
    (a, an, the);


  • zaimki nieokreślone (every, a few, both, etc.);

  • rzeczowniki policzalne
    i niepoliczalne;

  • słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników odczasowniko-wych;







Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

2


wrzesień/październik
  • uczucia i nastroje;


  • szczęście – jak być szczęśliwym?;

  • stres;

  • bohaterowie Jane Austen




  • sposoby osiągania szczęścia;

  • określanie własnego usposobienia (optymizm/ pesymizm);

  • stresujące sytuacje, źródła stresu;

  • bohaterowie powieści Sense and Sensibility (Rozważna
    i romantyczna
    ) Jane Austin




  • pytanie o uczucia, wyrażanie
    i opisywanie emocji i uczuć;

  • składanie gratulacji
    i odpowiadanie
    na gratulacje (Zeszyt ćwiczeń)




  • list
    z zaproszeniem;

  • zażalenie;

  • uzyskiwanie informacji drogą koresponden-cyjną
    (Zeszyt ćwiczeń)

Czytanie:

  • Happy? – artykuł o sposobach osiągania szczęścia – wstawianie brakujących akapitów we właściwe miejsca w tekście, analiza tekstu;

  • Sense and Sensibility – fragment powieści Jane Austen – uzupełnianie luk w tekście podanymi zdaniami, analiza tekstu;

  • Don’t worry in silence! – fragment autobiografii – test wielokrotnego wyboru (Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • trzy krótkie wypowiedzi – określanie stanu emocjonalnego osoby mówiącej;

  • pięć krótkich wypowiedzi na temat odczuć związanych z różnymi sytuacjami – dopasowywanie;

  • pięć wypowiedzi na temat różnych terapii pomagających przezwyciężać stres – dopasowywanie;

  • wywiad na temat języka kotów – test wielokrotnego wyboru;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań – Zeszyt ćwiczeń)



  • czasy teraźniejsze: prosty i ciągły;


  • czasowniki nieużywane
    w czasach ciągłych;

  • used to;

  • be/get used to;

  • słowotwórstwo: tworzenie przymiotników odczasowniko-wych

Utrwalenie materiału, test – październik




Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

Moduł 2 – Day in, day out

3


październik/listopad
  • dobre i złe strony różnych karier zawodowych;


  • wybór przyszłego zawodu;

  • cechy charakteru potrzebne różnym profesjonalistom;

  • jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej?;

  • satysfakcja z pracy;

  • chwile warte zapamiętania;

  • profesje odchodzące
    w przeszłość;

  • kariera za granicą (Zeszyt ćwiczeń);

  • praca sezonowa (Zeszyt ćwiczeń)




  • obowiązki związane
    z wykonywaniem różnych zawodów;

  • dobre i złe strony różnych profesji;

  • planowanie przyszłej kariery zawodowej;

  • cechy charakteru potrzebne przedstawicielom różnych zawodów;

  • źródła satysfakcji zawodowej
    (także Zeszyt ćwiczeń);

  • chwile, które długo się pamięta;

  • profesje odchodzące
    w przeszłość (mleczarz, kamerdyner itd.)




  • pytanie o opinię, wyrażanie opinii, reagowanie
    na wyrażoną opinię;

  • przekonywanie, bronienie własnego punktu widzenia (odgrywanie ról: rozmowa nastolatki
    z rodzicami
    na temat przyszłej kariery);

  • zachęcanie

  • i reagowanie
    na zachętę;

  • proszenie o radę
    i udzielanie rad;

  • prowadzenie
    i udzielanie wywiadu;

  • wyrażanie prośby i grzeczne sposoby odmawiania (Zeszyt ćwiczeń)




  • ocena bieżącej sytuacji
    i propozycja ulepszeń (report);

  • podanie
    o pracę




Czytanie:

  • Why don’t you get a proper job?artykuł
    na temat współczesnego rynku pracy
    i konieczności zmian w sposobie przygotowania nastolatków do dorosłego życia – rozumienie głównej myśli poszczególnych akapitów (dopasowywanie nagłówków), analiza tekstu;

  • Great British Jobs – opis sześciu tradycyjnych, rzadko dziś spotykanych, profesji – wyszukiwanie informacji (dopasowywanie), analiza tekstu;

  • Working Around – artykuł na temat Brytyjczyków pracujących poza krajem ojczystym – wstawianie brakujących akapitów we właściwe miejsca w tekście
    (Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • odgadywanie zawodu wykonywanego przez wypowiadającą się osobę;

  • pięć wypowiedzi na temat przyczyn wyboru wykonywanego zawodu – dopasowywanie;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań);

  • program radiowy na temat właściwego zachowania podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej – uzupełnianie luk;

  • rozmowa dwojga studentów z wykładowcą
    na temat pracy sezonowej – pytania otwarte (Zeszyt ćwiczeń)



  • konstrukcje czasownikowe
    z bezokolicz-nikiem
    i rzeczowni-kiem odczasow-nikowym;


  • mowa zależna;

  • słowotwórstwo: tworzenie antonimów przymiotników


Unit

Problematyka


Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

4


listopad/grudzień
  • opis pokoju;


  • wymarzone miejsce zamieszkania;

  • nietypowe miejsca zamieszkania
    (także Zeszyt ćwiczeń);

  • wynajmowanie mieszkania/domu;

  • przydatność różnych sprzętów gospodarstwa domowego;

  • dbanie o własny dom (także Zeszyt ćwiczeń);

  • rośliny w domu (Zeszyt ćwiczeń)




  • wymarzony dom;

  • przyszłe kierunki rozwoju budownictwa mieszkaniowego;

  • wybór domu/ mieszkania
    do wynajęcia;

  • sprzęty gospodarstwa domowego – ich funkcje
    i przydatność;

  • własne miejsca zamieszkania, wprowadzane
    w nim zmiany, prace domowe itd. (także Zeszyt ćwiczeń)




  • opisywanie pokoju;

  • wyrażanie własnych preferencji;

  • składanie zażalenia;

  • unikanie odpowiedzi
    na pytanie;

  • zapraszanie, przyjmowanie
    i odrzucanie zaproszeń
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • formy pisane zawierające propozycje
    i porady (list, artykuł, ocena)




Czytanie:

  • Going Underground – artykuł na temat podziemnych domów – wstawianie brakujących zdań we właściwe miejsca
    w tekście, analiza tekstu;

  • Mr Wemmick’s Castle – fragment powieści
    C. Dickensa – test wielokrotnego wyboru, analiza tekstu;

  • All Shapes and Sizes – opisy nietypowych domów na sprzedaż – wyszukiwanie informacji – dopasowywanie (Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • dopasowywanie opisu pomieszczeń do zdjęć wnętrz;

  • pięć wypowiedzi na temat wspólnego wynajmowania mieszkania/domu – dopasowywanie;

  • wywiad na temat niezwykłych miejsc zamieszkania – pytania typu prawda/fałsz;

  • słuchowisko radiowe na temat roślin hodowanych w domu – uzupełnianie luk (Zeszyt ćwiczeń)



  • czasy teraźniejsze: Present Perfect i Present Perfect Continuous;


  • zestawienie czasu Present Perfect
    z czasem przeszłym (Simple Past);

  • słowotwórstwo – tworzenie przymiotników odrzeczowniko-wych;



Utrwalenie materiału, test – grudzień




Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

Moduł 3 – Lifestyles

5


styczeń
  • cechy charakterystyczne współczesnego trybu życia (także Zeszyt ćwiczeń);


  • reality shows – „znak czasów”;

  • znaczenie wyglądu zewnętrznego – uleganie modom;

  • rola mediów
    we współczesnym świecie;

  • różne style życia;

  • rozrywka – kino, teatr itd.;

  • muzyka
    w miejscach publicznych
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • trendy charakterystyczne dla współczesnego życia (także Zeszyt ćwiczeń);

  • reality shows;

  • style ubierania się (także Zeszyt ćwiczeń);

  • rola kobiety
    we współczesnym społeczeństwie;

  • różne programy telewizyjnych
    i przyczyny ich popularności wśród różnych grup widzów;

  • style życia;

  • tradycyjne formy rozrywki




  • wyrażanie własnych opinii, argumentowanie;

  • opisywanie;

  • dzielenie się nowinami
    i reagowanie
    na nowe informacje;

  • zapraszanie, przyjmowanie
    i odrzucanie zaproszeń, składanie kontrpropozycji;

  • komplementowanie;

  • relacjonowanie wydarzeń
    (Zeszyt ćwiczeń);

  • przeprowadzanie rozmowy telefonicznej (Zeszyt ćwiczeń)




  • argumentacja
    i kontrargu-mentacja – esej




Czytanie:

  • Reality Show Fever – artykuł opisujący różne programy typu reality show – wyszukiwanie informacji (dopasowywanie);

  • The Magic of Pantomime – artykuł na temat pantomimy jako formy rozrywki – wstawianie brakujących akapitów we właściwe miejsce
    w tekście, analiza tekstu;

  • One Man’s Muzak is Another Man’s Noise – artykuł na temat muzyki w miejscach publicznych (sklepy, puby itd.) – test wielokrotnego wyboru


Słuchanie:

  • trzy wypowiedzi na temat współczesnych trendów – dopasowywanie;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań);

  • wywiad na temat roli kobiet we współczesnej Japonii – uzupełnianie luk;

  • pięć wypowiedzi na temat odstępstw
    od codziennej rutyny i ich skutków – dopasowywanie (Zeszyt ćwiczeń)



  • użycie przymiotników i przysłówków;


  • tworzenie przysłówków;

  • przysłówki mające formę przymiotników (hard, fast, etc.);

  • stopniowanie przymiotników i przysłówków;

  • słowotwórstwo: tworzenie przymiotników odrzeczowniko-wych







Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

6


luty
  • różne sposoby spędzania wakacji (także Zeszyt ćwiczeń);


  • ekoturystyka;

  • miejsca warte zwiedzenia;

  • podróżowanie różnymi środkami transportu (także Zeszyt ćwiczeń);

  • planowanie udanych wakacji;

  • pamiątki z wakacji;

  • życie na wyspie
    (na podstawie fragmentu powieści S. Maughama);

  • gdzie się zatrzymać podczas wakacji? (Zeszyt ćwiczeń);

  • wakacje dla zdrowia – uzdrowiska
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • sposoby spędzania wakacji;

  • dobre i złe strony wakacji;

  • inwestycje związane
    z ekoturystyką;

  • miejsca warte zwiedzenia;

  • przedmioty konieczne podczas wakacyjnej wycieczki;

  • wakacyjne przygody;

  • pamiątki
    z wakacji;

  • podróżowanie morzem;

  • życie na wyspie;

  • różne środki transportu (także Zeszyt ćwiczeń)




  • wyrażanie własnych preferencji;

  • wyrażanie opinii;

  • opisywanie;

  • przekonywanie, wyrażanie zgody
    i sprzeciwu;

  • relacjonowanie wydarzeń;

  • argumentowanie;

  • składanie zażaleń, krytykowanie, przepraszanie;

  • zachęcanie
    do wyrażenia opinii, dziękowanie, komplementowanie;

  • robienie rezerwacji
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • opowiadanie;

  • pocztówka
    z wakacji




Czytanie:

  • Guilt-free Holidays – artykuł na temat ekoturystycznych inwestycji – wyszukiwanie informacji (dopasowywanie), analiza tekstu;

  • The Moon and Sixpence – fragment powieści S. Maughama – wstawianie brakujących zdań we właściwe miejsca w tekście, analiza tekstu;

  • Magical Waters Which Work Wonders – artykuł na temat uzdrowiska w Islandii – rozumienie głównej myśli poszczególnych akapitów (dopasowywanie nagłówków – Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • trzy wypowiedzi na temat wakacji – dopasowywanie;

  • pięć wypowiedzi na temat wyjazdów wakacyjnych – dopasowywanie;

  • wykład na temat planowania wakacji – pytania typu prawda/fałsz;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań – Zeszyt ćwiczeń)



  • czasowniki modalne: wyrażanie obowiązku
    i konieczności, wyrażanie pozwolenia, opisywanie umiejętności, wyrażanie prawdopodo-bieństwa
    (w teraź-niejszości
    i przyszłości);


  • słowotwórstwo: tworzenie rzeczowników, przymiotników i przysłówków



Utrwalenie materiału, test – marzec




Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

Moduł 4 – Live and Learn


7

marzec
  • słynne postaci historii (także Zeszyt ćwiczeń);


  • subiektywizm historii;

  • rola historii;

  • wojna i pokój;

  • walka kobiet
    o prawo
    do głosowania;

  • wielkie zagadki historii;

  • skuteczne nauczanie (także Zeszyt ćwiczeń);

  • formy protestu;

  • historia roweru (Zeszyt ćwiczeń)




  • słynne historyczne postaci;

  • współczesne znane postaci
    i ich szanse
    na przejście
    do historii;

  • znaczenie wiedzy historycznej;

  • nierozwiązana zagadka historyczna;

  • różne metody nauczania, skuteczne sposoby nauczania (także Zeszyt ćwiczeń);

  • formy społecznego protestu i ich skuteczność




  • relacjonowanie wydarzeń;

  • wyrażanie własnej opinii;

  • relacjonowanie osobistych przeżyć;

  • wyrażanie zaskoczenia
    i współczucia;

  • przeprowadzanie/ udzielanie wywiadu;

  • rozpowszechnia-nie plotek
    i reagowanie
    na plotki
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • retrospekcja
    w opowiadaniu




Czytanie:

  • History Lessons – artykuł na temat subiektywizmu w opisie dziejów – test wielokrotnego wyboru, analiza tekstu;

  • Amelia. Where are you? – biogram Amelii Earhart – rozumienie głównej myśli poszczególnych akapitów (dopasowywanie nagłówków);

  • The Penny Farthing – artykuł na temat historii roweru – wstawianie brakujących zdań
    we właściwe miejsca w tekście
    (Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • trzy wypowiedzi na temat słynnych postaci historycznych – dopasowywanie;

  • rozmowa córki z ojcem na temat walki kobiet
    o prawo do głosowania – pytania typu prawda/fałsz;

  • test wielokrotnego wyboru (osiem krótkich nagrań);

  • rozmowa na temat zagadki statku Marie Celeste – uzupełnianie luk;

  • wywiad z wykładowcą historii na temat przezwisk nadanych słynnym historycznym postaciom – pytania typu prawda/fałsz
    (Zeszyt ćwiczeń)



  • czasy przeszłe: prosty i ciągły, Past Perfect
    i Past Perfect Continuous;


  • użycie czasowników modalnych
    do wyrażania pewności
    i przypuszczeń dotyczących przeszłych wydarzeń;

  • użycie czasowników modalnych
    do wyrażania niezadowolenia z czyjegoś postępowania (should have, could have, etc);

  • needn’t have / didn’t need to;

  • słowotwórstwo: tworzenie czasowników odprzymiotni-kowych





Unit

Problematyka


Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

8


kwiecień
  • cechy dobrego nauczyciela;


  • cechy potrzebne
    do osiągnięcia sukcesu w szkole;

  • funkcja szkoły;

  • przyszłość edukacji;

  • systemy oświatowe w Wielkiej Brytanii i USA (także
    Zeszyt ćwiczeń);

  • okoliczności towarzyszące egzaminom;

  • wagarowanie – przyczyny i sposoby rozwiązania problemu;

  • nauka za granicą;

  • szkolny system kar;

  • przemoc w szkole;

  • szkoły alternatywne (Zeszyt ćwiczeń);

  • kursy wakacyjne (Zeszyt ćwiczeń);

  • metody uczenia się (Zeszyt ćwiczeń)




  • cechy dobrego nauczyciela;

  • cechy dobrego ucznia;

  • rola i znaczenie edukacji szkolnej;

  • przyszłe zmiany w systemie edukacji;

  • najbardziej pożądane zmiany w szkole, w której słuchacze się uczą;

  • porównanie polskiego systemu edukacji
    z brytyjskim i amerykańskim;

  • problematyka egzaminacyjna;

  • problem wagarowania;

  • przedmioty
    do zabrania
    ze sobą
    w przypadku podjęcia nauki
    za granicą;

  • nauka w obcym kraju;

  • kary w szkole;

  • szkolna przemoc wobec uczniów młodszych, słabszych itd.;

  • przewidywanie;

  • sugerowanie rozwiązań problemu;

  • wyrażanie opinii, uzasadnianie wyboru;

  • składanie gratulacji/ pocieszanie;

  • reagowanie
    na typowe zwroty sytuacyjne;

  • opisywanie;

  • wyrażanie pewności/braku pewności
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • wyrażanie własnej opinii, argumentacja
    w listach
    i rozprawkach




Czytanie:

  • The Cyber School – artykuł na temat przyszłości szkolnictwa – wstawianie brakujących zdań we właściwe miejsca
    w tekście, analiza tekstu;

  • Tom Brown’s School Days – fragment powieści T. Hughesa – test wielokrotnego wyboru, analiza tekstu;

  • opisy sześciu szkół alternatywnych – wyszukiwanie informacji (dopasowywanie – Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • cztery wypowiedzi na temat roli szkoły – dopasowywanie;

  • wykład porównujący amerykański i brytyjski system oświatowy – uzupełnianie luk;

  • pięć wypowiedzi na temat egzaminów – dopasowywanie;

  • wywiad radiowy na temat problemu wagarowania – test wielokrotnego wyboru;

  • rozmowa rodziców na temat kursu wakacyjnego, na który chcą wysłać swojego syna – uzupełnianie luk (Zeszyt ćwiczeń)



  • strona bierna;


  • konstrukcje typu passive report;

  • formy sprawcze;

  • słowotwórstwo: przymiotniki zakończone
    na –ing i –ed




  • różne metody uczenia się (Zeszyt ćwiczeń)

Utrwalenie materiału, test – maj




Unit

Problematyka

Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

Moduł 5 – That’s Life

9


maj
  • problemy ekologiczne;


  • działalność naukowa
    na Antarktydzie;

  • działania na rzecz ochrony środowiska (także Zeszyt ćwiczeń);

  • zabezpieczanie ginących gatunków roślin i zwierząt;

  • promowanie działań na rzecz ochrony środowiska;

  • znaczenie moczarów
    (Zeszyt ćwiczeń)




  • powaga problemów ekologicznych (także Zeszyt ćwiczeń);

  • naukowe znaczenie Antarktydy;

  • typowy dzień naukowca
    na Antarktydzie;

  • przedsięwzięcia związane
    z ochroną środowiska;

  • postawy wobec problemów ekologicznych;

  • rola Banku Nasion;

  • promowanie działalności Banku Nasion;

  • wyprawa
    na moczary (Zeszyt ćwiczeń);

  • ocena przydatności różnych działań na rzecz ochrony środowiska (Zeszyt ćwiczeń)




  • zadawanie pytań pozornych, wyrażanie braku pewności
    i niewiedzy;

  • opisywanie;

  • przewidywanie;

  • wyrażanie własnego zdania;

  • wyrażanie niepokoju/troski/ dezaprobaty/ nadziei/frustracji;

  • prezentacja;

  • relacjonowanie wydarzeń
    (Zeszyt ćwiczeń);

  • składanie propozycji, wyrażanie wątpliwości, przekonywanie (Zeszyt ćwiczeń)




  • fragment dziennika Roalda Amundsena;

  • recenzje
    z książek, filmów, albumów muzycznych




Czytanie:

  • The Antarctic: Key to Planet Earth – artykuł
    o Antarktydzie – wstawianie brakujących zdań we właściwe miejsca w tekście;

  • Save Our Seeds – artykuł na temat działalności Banku Nasion – test wielokrotnego wyboru;

  • Making a Contribution to the Environment: the Bogs of Ireland – artykuł na temat moczarów, ich biologicznego znaczenia i konieczności ich ochrony – rozumienie głównej myśli poszczególnych akapitów (dopasowywanie nagłówków – Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • trzy wypowiedzi na temat wykorzystywania surowców wtórnych – dopasowywanie;

  • pięć opinii na tematy związane z problemami ekologicznymi – dopasowywanie;

  • test wielokrotnego wyboru – osiem krótkich nagrań;

  • wywiad na temat przedsięwzięcia związanego z edukacją proekologiczną – uzupełnianie luk;

  • pięć wypowiedzi na temat działań na rzecz ochrony środowiska – dopasowywanie
    (Zeszyt ćwiczeń)



  • sposoby wyrażania przyszłości: will, be going to, will be doing, will have done, be bound to, be sure to, be about to, be on the verge of, etc;


  • zdania warunkowe typu 1, 2 i 3;

  • zdania warunkowe mieszane;

  • zdania z wish oraz if only;

  • słowotwórstwo: przedrostki



Unit

Problematyka


Tematyka wypowiedzi

Funkcje językowe

Pisanie

Czytanie i słuchanie

Gramatyka

10


czerwiec
  • etapy ludzkiego życia (także
    Zeszyt ćwiczeń);


  • jak poprawić jakość naszego życia;

  • długowieczność (także
    Zeszyt ćwiczeń);

  • dobre i złe nawyki;

  • zdrowa dieta;

  • jak zmieni się nasze życie?;

  • dbałość o kondycję fizyczną;

  • życie rodzinne dziś i w przeszłości




  • etapy życia ludzkiego, związane z nimi wydarzenia, ich dobre i złe strony;

  • sposoby poprawiania jakości życia;

  • nawyki szkodliwe dla zdrowia;

  • korzyści, jakie starsi ludzie czerpią z życia
    w wielo-pokoleniowej rodzinie;

  • diety odpowiednie dla ludzi
    w różnym wieku
    i pracujących
    w różnych zawodach;

  • ocena słuszności przewidywań dotyczących zmian stylu życia w ciągu następnych pięćdziesięciu lat;

  • kluby fitness
    i oferowane przez nie usługi;

  • praca i relaks;

  • adaptacja filmowa powieści Małe kobietki;

  • życie młodych dziewcząt dziś
    i w przeszłości

  • podejmowanie decyzji, argumentowanie;

  • wyrażanie opinii;

  • udzielanie, przyjmowanie
    i odrzucanie porad;

  • wyrażanie rezygnacji, proponowanie działań
    (Zeszyt ćwiczeń);

  • opisywanie




  • praca nad formą, stylem
    i poprawnością językową różnych form pisanych




Czytanie:

  • Living for a Century – artykuł na temat sposobów opóźniania efektów starzenia się – test wielokrotnego wyboru, analiza tekstu;

  • Little Women – fragment powieści Louisy May Alcott – wstawianie brakujących zdań
    we właściwe miejsca w tekście, analiza tekstu;

  • We’re younger than we ever were – artykuł
    na temat różnych form relaksu dla osób starszych – wyszukiwanie informacji (dopasowywanie – Zeszyt ćwiczeń)


Słuchanie:

  • rozmowa na temat zmiany stylu życia
    na zdrowszy – pytania typu prawda/ fałsz;

  • pięć wypowiedzi na temat zmian stylu życia przewidywanych na najbliższe pięćdziesiąt lat – dopasowywanie;

  • wywiad na temat wyboru siłowni – test wielokrotnego wyboru;

  • test wielokrotnego wyboru – osiem krótkich nagrań (Zeszyt ćwiczeń)



  • zdania przydawkowe;


  • zdania podrzędne celu
    i przyzwolenia;

  • zwroty typu Question Tags;

  • słowotwórstwo: tworzenie rzeczowników, przymiotników i przysłówków

Utrwalenie materiału, test – czerwiec





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna