Są to przykładowe arkusze do ćwiczenia przez uczniów rozmówek do matury ustnej na poziomie podstawowym z języka obcego w tym przypadku języka niemieckiego lub angielskiego



Pobieranie 253.4 Kb.
Strona1/3
Data02.05.2016
Rozmiar253.4 Kb.
  1   2   3
Są to przykładowe arkusze do ćwiczenia przez uczniów rozmówek do matury ustnej na poziomie podstawowym z języka obcego w tym przypadku języka NIEMIECKIEGO lub angielskiego.

Rady dla uczących się języka:

Najważniejsze: Jeśli chcesz nauczyć się szybciej języka obcego, nie używaj języka polskiego na lekcji!

Nie należy przejmować się za bardzo popełnianymi błędami podczas ćwiczeń, gdy uczymy się mówić, (gdyż popełniane są one nawet, w języku ojczystym), a celem nadrzędnym jest szczególnie na tym poziomie zaawansowania dobra komunikatywność i pokonanie bariery lęku a nie perfekcyjność gramatyczna.

Każdy uczeń powinien założyć sobie zeszyt i mieć pogrupowane tematycznie słownictwo do matury. Słówka te należy pogrupować zgodnie z ich przynależnością do części mowy, np. rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przyimki itd.

Nowe słówka (usłyszane lub przeczytane należy odszukać w słowniku i dopisać je do odpowiednich grup słówek)

Zakres tematów obowiązujących na maturze:

CZŁOWIEK

DOM

SZKOŁA

PRACA

ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE

ŻYWIENIE

ZAKUPY

PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA

KULTURA

SPORT

ZDROWIE

NAUKA, TECHNIKA

ŚWIAT PRZYRODY

PAŃSTWO I SPOŁECZEŃSTWO

ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH OBSZARU JĘZYKOWEGO

]

Uczeń powinien zaopatrzyć się w słownik i w razie potrzeby sprawdzać i szukać potrzebne słówka i zwroty oraz zapisywać zdania ilustrujące ich użycie.



Ważne jest, aby uczyć się na zasadzie skojarzeń bez odwoływania się do języka ojczystego.

Należy ustnie streszczać teksty, które się przeczytało lub wysłuchało. Sprawdzamy w ten sposób, w jakim stopniu opanowane zostały struktury językowe i słownictwo.

Ważne jest, aby umieć opisywać obrazki na maturze w części ustnej. Należy poświęcić temu dość dużo czasu.

Szczególnie dobre efekty przynosi rozmawianie z kolegą lub koleżanką w języku obcym, chociaż przez 15 minut dziennie. Nawet, gdy brak partnera do rozmowy powinno się ćwiczyć głośne mówienie. Daje to po pewnym czasie pewność siebie w mówieniu a wypowiedzi staną się płynne. Ćwicząc mówienie trzeba mówić powoli i starannie stopniowo zwiększając szybkość.



Mimo zastosowania różnych metod, których tu nie opisałem, najważniejsze jest, aby poszerzać i utrwalać systematycznie słownictwo i różnego rodzaju struktury językowe. Bardzo ważna jest nauka gramatyki! Bez tego nie będzie dobrych efektów.

Powodzenia! - Viel Erfolg!

Ihre Anstrengungen werden von Erfolg gekrönt!

Paweł Zabielny



Arkusz 1

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Przychodzisz do biura podróży, ponieważ chcesz wyjechać na wycieczkę do Monachium. Pytasz przedstawiciela biura:



o aktualne oferty interesującego Cię wyjazdu,

o  koszt i termin wycieczki,

o atrakcje turystyczne do zwiedzania

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Twoja koleżanka z Austrii jest zainteresowana, jak obchodziłeś/aś swoją 18-tkę.



Opowiedz jej:

kogo zaprosiłeś/aś na przyjęcie,

jakie prezenty otrzymałeś/aś.

kiedy i gdzie odbyło się przyjęcie,

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 



 

C. Negocjowanie

 

Chcesz pójść do kina, aby obejrzeć komedię, a Twój niemiecki kolega chce pójść na mecz piłki nożnej.



Przekonaj go, że pożyteczniejszym spędzaniem czasu jest oglądanie filmów niż widowisk sportowych,

nie zgadzaj się z jego argumentacją,

przedstaw mu kompromisową propozycję.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 2

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Przychodzisz do biura podróży w Berlinie, ponieważ jesteś zainteresowany/a ofertą wczasów w ciepłych krajach. Chcesz uzyskać następujące informacje:



miejsce organizowania wczasów,

koszt dwutygodniowych wczasów w interesującym Cię kraju,

możliwość wczasów połączonych z safari.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 B. Relacjonowanie



 

Wróciłeś/aś z kina. Kolega z Niemiec wypytuje Cię o Twoje wrażenia. Opowiedz mu:

na jakim filmie byłeś,

kto był reżyserem filmu i kto napisał scenariusz,

jaki aktor grał główną rolę.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.


 

 

 



 

C. Negocjowanie

 

Rozmawiasz z kolegą z Niemiec na temat waszych upodobań kulturalnych. On jest przeciwnikiem telewizji -  uważa,  że to strata czasu. Masz odmienne zdanie.



Podaj najważniejszy, Twoim zdaniem, argument świadczący o korzyściach płynących z oglądania telewizji,

nie zgódź się z odpowiedzią kolegi i podaj dalsze argumenty,

zakończ rozmowę i zmień temat.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 3

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Gościsz u siebie kolegę z Austrii, który się przeziębił.



Dowiedz się, co mu dolega,

udziel mu rady, jak może zmniejszyć dolegliwość,

wyraź nadzieję, że rada będzie skuteczna.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



 B. Relacjonowanie wydarzeń

Rozmawiasz z koleżanką/kolegą z Niemiec o niedawno odbytej podróży samochodem po Austrii. Powiedz jej/jemu o:



  • Czasie trwania podróży,

  • towarzyszących Ci osobach,

  • zaletach podróżowania własnym samochodem.

(Rozmowę rozpoczyna zdający)
 

 

C. Negocjowanie

 

Mieszkasz w hotelu w Kolonii. Od dwóch dni nie jesteś zadowolony  z pokoju.



Podaj powody dlaczego chcesz zmienić pokój,

nie zgadzaj się z argumentami kierownictwa recepcji,

przyjmij propozycje pod pewnym warunkiem.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 4

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie, udzielanie informacji

Będąc w Berlinie odłączyłeś(aś) się od grupy kolegów. Musisz sam(a) wrócić do hotelu. Zwróć się do przechodnia z prośbą o pomoc.



  • Powiedz jej/jemu o zaistniałej sytuacji.

  • Poproś o wskazanie najprostszej drogi do hotelu.

  • Upewnij się, że dobrze zrozumiałeś(aś) wskazówki przechodnia

(Rozmowę rozpoczyna zdający)
 

 B. Relacjonowanie

 

Twoja starsza koleżanka wyszła za mąż. Opowiedz koledze z Niemiec, jak przebiegała  uroczystość ślubna waszej wspólnej znajomej. Uwzględnij:



czas i miejsce uroczystości ślubnej,

wygląd i zachowanie państwa młodych,

co ci się najbardziej podobało na przyjęciu weselnym.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.


 

 

 



C. Negocjowanie

 

W niemieckiej kasie biletowej wystawiono Ci bilet ze złą datą.



Udowodnij kasjerce pomyłkę,

nie zgódź się z jej argumentacją,

zażądaj nowego biletu.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 5

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

 

Twój niemieckii kolega wrócił właśnie z wycieczki po Austrii. Zapytaj go:



o czas pobytu,

o warunki zakwaterowania i wyżywienie,

środki transportu, z jakich korzystał.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Znajomy mieszkaniec Salzburga pyta Cię o przebieg katastrofy powodziowej, jaka nawiedziła Twoją miejscowość. Opisz:



 

pogodę w dniach poprzedzających katastrofę,

zachowanie się mieszkańców Twojej miejscowości,

skutki, jakie spowodowała powódź.

.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 



 

C. Negocjowanie

 

W czasie międzynarodowego spotkania młodzieży dzielisz pokój z Niemcem/Niemką. Ustaliliście, że będziecie gotować na zmianę. Tymczasem ona/on po raz kolejny podaje jedzenie typu fast food.



  • Przedstaw jej/jemu swoją opinię na temat tego typu posiłków.

  • Nie zgódź się z jej/jego argumentami.

  • Zaproponuj inne rozwiązanie.

(Rozmowę rozpoczyna zdający)

 

Arkusz 6

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 

 A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek



 

Rozmawiasz z kolegą z Niemiec przez telefon.

Poinformuj go, że stałeś się wegetarianinem,

opowiedz, jaką dietę stosujesz,

poinformuj go, jak wpłynęło to na twoje samopoczucie i styl życia.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.


 

 

B. Relacjonowanie

 

Wróciłeś właśnie z koncertu rockowego. Opowiadasz o nim swojemu znajomemu z Niemiec. W relacji swojej uwzględnij:



 

twoje przygotowania do wyjazdu na koncert,

przebieg koncertu,

zachowanie się uczestników.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 



 

C. Negocjowanie

 

W austriackim biurze podróży niewłaściwie Cię obsłużono i jesteś bardzo niezadowolony z tego.



Podaj powody swego niezadowolenia,

przyjmij argumentację i przeprosiny obsługi,

wyraź nadzieję, że to się więcej nie powtórzy.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 7

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

 

Przychodzisz do niemieckiego biura organizującego kursy językowe w Austrii. Chcesz uzyskać następujące informacje:



Koszt miesięcznego kursu językowego w Niemczech,

dzienna ilość godzin w ramach kursu,

formalności związane z zapisaniem się na ten kurs.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Wróciłeś/aś z wycieczki szkolnej do Wiednia. Opowiedz koleżance ze szkoły niemieckiej o Twoich wrażeniach. W swojej relacji uwzględnij:



czym tam pojechaliście i jak długo tam przebywaliście,

co zwiedziliście,

co Ci się najbardziej podobało.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

Skradziono Ci pożyczoną w niemieckiej bibliotece książkę. Rozmawiasz z bibliotekarką, która żąda od Ciebie zwrotu pieniędzy za książkę:



Przedstaw argumenty na swoją obronę,

stanowczo nie zgadzaj się na zwrot pieniędzy

zaproponuj kompromisowe rozwiązanie tego problemu.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 8

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



 A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

 

Jesteś na festiwalu filmowym w Cannes. Rozmawiasz z rówieśnikiem z Hamburga o swoim ulubionym filmie.



Podaj tytuł, reżysera filmu oraz powiedz, kto w nim gra,

poinformuj rozmówcę, o czym jest ten film,

powiedz, dlaczego jest to Twój ulubiony film.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.


 

 

B. Relacjonowanie

 

Jesteś świadkiem kradzieży w sklepie spożywczym. Po wykryciu, że została dokonana



kradzież ochrona przesłuchuje cię w charakterze świadka. W swojej relacji uwzględnij:

czas i miejsce wydarzenia,

wygląd przestępców,

co zostało skradzione.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 



 

C. Negocjowanie

 

Koleżance z Niemiec nie podobał się film, który Tobie się bardzo podobał.



Opowiedz, dlaczego film Ci się podobał,

nie zgódź się z jej argumentacją,

zaproponuj jej ponowne obejrzenie tego filmu.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.



Arkusz 9
Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.


 A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Twój kolega z Niemiec spędził wakacje w górach. Zapytaj go:



o czas pobytu,

o warunki zakwaterowania,

jego wrażenia z pobytu.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.



B. Relacjonowanie

 

W pociągu spotykasz niemiecką koleżankę ze szkolnej wymiany młodzieżowej, której nie widziałeś/aś od ukończenia szkoły podstawowej. Opowiedz jej, co w Twoim życiu się zmieniło od tamtego czasu. Uwzględnij:



gdzie uczęszczałeś/aś do szkoły średniej,

jakich języków obcych się nauczyłeś/aś,

czy spotkałeś/aś wspólnych znajomych ze szkoły podstawowej.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.


Negocjowanie
Przyjechałeś/aś do niemieckiego hotelu, gdzie miałeś/aś zarezerwowany pokój trzyosobowy. Okazało się jednak, że pokój jest dwuosobowy i nie jest możliwa jego zamiana, ponieważ wszystkie trzyosobowe są zajęte.

Wyjaśnij recepcjoniście, że zaszła pomyłka,

nie zgódź się na propozycję płacenia za drugi pokój dwuosobowy,

zaakceptuj kompromisowe rozwiązanie.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

Arkusz 10

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji



 

Turysta szwajcarski przebywający właśnie we Wrocławiu chce uzyskać następujące informacje. Poinformuj go:

gdzie znajduje się uniwersytet,

o możliwości dojechania tramwajem do centrum,

konieczności przesiadania się.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Byłeś/aś świadkiem napadu na bank. Zdajesz relacje z tego na posterunku policji. W swojej relacji uwzględnij:



czas i miejsce wydarzenia,

wygląd przestępców,

reakcje klientów w banku.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

Chcesz wyjść wieczorem na przyjęcie do koleżanki, a niemieccy opiekunowie proszą Cię o pomoc w ogrodzie.



Przedstaw argumenty, dlaczego powinnaś tam pójść,

nie zgódź się z argumentami opiekunów,

powiedz opiekunom, że pomożesz im następnego dnia i poproś ich, żeby zmienili zdanie.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 11

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Na jednej z ulic swojego miasta udzielasz pomocy turyście z Niemiec, który nie zna miasta. Turysta chce uzyskać następujące  informacje:



sposób dojścia do  kantoru wymiany walut,

możliwość spożycia taniego i smacznego obiadu,

najkrótszy sposób dojścia do hotelu “Lipsk”.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

W Twojej miejscowości była powódź, która dokonała wielu zniszczeń. W rozmowie telefonicznej opowiadasz o tym znajomym z Niemiec. Powiedz:



kiedy się to wydarzyło i gdzie się wtedy znajdowałeś/aś,

jakich zniszczeń dokonała powódź,

jakie straty Ty osobiście poniosłeś/aś.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

Wszyscy inni uczestnicy kursu językowego w Stuttgarcie otrzymali kieszonkowe od kierownictwa kursu, a ty nie.



Przekonaj kierownika kursu, że Ty też powinieneś/powinnaś je dostać,

przedstaw argumenty przemawiające za otrzymaniem kieszonkowego,

nie zgódź się z argumentami kierownika i zaproponuj rozwiązanie kompromisowe.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 12

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Na górskim wycieczce w górach spotykasz turystów z Niemiec. Poinformuj ich:



jakim szlakiem można dojść do najbliższego schroniska,

koszt noclegu w tym schronisku,

posiłki, które można tam otrzymać.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Właśnie wróciłeś/aś z galerii malarstwa. Opowiedz  koleżance/koledze z Niemiec o:



swoich wrażeniach,

Twoim nastawieniu do malarstwa,

ile kosztowały biletu wstępu.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

Jedziesz z niemieckimi znajomymi na Słowację na wczasy. Oni chcą lecieć samolotem,. ty zaś wolisz podróżować samochodem.



Przekonaj ich o zaletach podróżowania samochodem,

przedstaw wady podróżowania samolotem,

zaproponuj rozwiązanie kompromisowe.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 13

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Jesteś na lotnisku w Kolonii. Odlot Twojego samolotu opóźnia się. Zapytaj w informacji o:



powód opóźnienia,

możliwość zwrotu biletu,

możliwość skorzystania z samolotu innych linii lotniczych.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Właśnie obejrzałeś/aś bardzo ciekawą wystawę w muzeum. W rozmowie telefonicznej



opowiadasz o tym koleżance z Austrii. W swojej relacji uwzględnij:

w jakim muzeum byłeś/aś,

jakie eksponaty oglądałeś/aś,

co wywarło na Tobie największe wrażenie.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 



 

C. Negocjowanie

 

Podczas kontroli drogowej zostałeś zatrzymany przez niemieckiego policjanta. Policjant twierdzi, że jechałeś zbyt szybko.



Przedstaw swoją wersję wydarzenia,

nie zgódź się z argumentacją policji,

przeproś za zaistniałą sytuację

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

Arkusz 14

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

 

Jesteś w hotelu  w Kolonii. Masz kilka pytań do recepcji:



możliwość uiszczenia opłaty kartą kredytową,

możliwość wynajęcia samochodu,

godziny otwarcia basenu hotelowego.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Zostałeś/aś zaproszony/na na dwa tygodnie przez kolegę do Halle. Po dotarciu na miejsce kolega wypytuje Cię o Twoje wrażenia z wrażenia z podróży. W swojej relacji uwzględnij:



jakim środkiem lokomocji przyjechałeś/aś do miasta,

jak przebiegała podróż,

jakich interesujących ludzi poznałeś/aś w czasie podróży.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

W kasie biletowej wydano Ci bilet do niewłaściwej miejscowości. Sprzedawca twierdzi, ze to Twoja wina.



Przedstaw Twoje racje,

nie zgódź się z argumentacją sprzedawcy,

zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

Arkusz 15

 

Zadanie 1 – ODGRYWANIE RÓL

 

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przejmuje drugą rolę.

 

 



A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji

 

Jesteś na dworcu kolejowym w Wiedniu. Chcesz pojechać do Warszawy. Pytasz o następujące informacje:



Koszt biletu w obie strony na pociąg zwykły i pośpieszny,

planowy przyjazd pociągu pośpiesznego i zwykłego,

lokalizacja  wagonu sypialnego i restauracyjnego.

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



B. Relacjonowanie

 

Wróciłeś/aś z biura obrotu nieruchomościami, przy pomocy którego zamierzasz kupić mieszkanie. W rozmowie telefonicznej z koleżanką-Niemką z Berlina opowiadasz jej o tym. Uwzględnij:



zachowanie się pracowników biura w stosunku do Ciebie,

oferty, jakie Ci przedstawiono,

czy podjąłeś decyzję o kupnie mieszkania

 

Rozmowę rozpoczyna zdający.

 

 

 



C. Negocjowanie

 

Jesteś w przedziale w pociągu. Niemiecki współpasażer twierdzi, że jest mu gorąco i chce otworzyć okno.



Nie zgódź się z jego argumentami,

przedstaw swoje racje,

zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

 

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

 

  1   2   3


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna