Scena Dźwiękowa – diagnoza miejskiego stanu zapalnego poprzez dźwięk



Pobieranie 37.02 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar37.02 Kb.
Scena Dźwiękowa – diagnoza miejskiego stanu zapalnego poprzez dźwięk

W ramach Sceny Dźwiękowej miejski stan zapalny zostanie zdiagnozowany poprzez pytania o mechanizmy zachowania dźwięku w przestrzeni, analizując ich wzajemne intensywności i zależności. Instalacje dźwiękowe zaprezentują duety RSS B0YS (AFR/PL) i Miguel A. García (ESP) + Gerard Lebik (PL). W wydziałowej bibliotece znajdą się zbiory audialne będące efektem prac nad fenomenami dźwiękowymi miasta. W Klubie Festiwalowym będzie można się zmierzyć z wielobarwnym obliczem tanecznej awangardy współczesnego miasta.


INSTALACJE DŹWIĘKOWE


RSS B0YS - S000ND WYTH W000ND

RSS B0YS T0 DWÓCH AN0NIM0WYCH MUZYKÓW-P0DRÓŻNIKÓW - B0Y JEDEN I B0Y DWA, KTÓRZY JAK LEGENDA GŁ0SI, SP0TKALI SIĘ P0 RAZ PIERWSZY W BENINIE. Najważniejsi i najodważniejsi przedstawiciele polskiego eksperymentalnego techno. W tradycji anonimowości pionierów gatunku, połączenie potężnego berlińskiego dub techno, gęstych afrykańskich i bliskowschodnich struktur rytmicznych oraz niecodziennych zabiegów produkcyjnych spowodowało, że jesteśmy o krok dalej niż znudzeni koledzy z Wysp i niemieckiej stolicy. Podziałało to niezwykle ożywczo na młodych wykonaców, twórczo rozwijających pomysły gatunku - Wilhelm Bras, Lutto Lento, Gaap Kvlt, Souvenir de Tanger, Zamilska czy oficyna Dunno. Czy po latach prób i błedów doczekamy się światowego rozgłosu polskiej muzyki na miarę Krzysztofów Komedy i Pendereckiego?

Pierwsza wspólna instalacja dźwiękowa RSS B0YS “S000ND WYTH W000ND” to wyprawa do źródeł rytmu i czasu. Stan zapalny tu i teraz, przestrzeń dźwięku totalnego, doświadczanego wszystkimi zmysłami jednocześnie. Gdy trudno zapanować nad dźwiekiem w przestrzeni, przestrzeń zatapiamy w dźwięku.



http://rss-b0ys.tumblr.com/

https://soundcloud.com/rss-b0ys

http://www.mikmusik.org/musik/artists.php?artist_id=43&lang=0


Miguel A. García + Gerard Lebik aseptic sinus infection

Miguel A. García to jeden z ciekawszych przedstawicieli młodej hiszpańskiej sceny sztuki dźwieku skupinej wokół Archiwum SONM założonym przez Francisco Lopeza (http://www.sonm.es/). W rodzinnym Bilbao programuje festiwal Zarata Fest (http://www.xedh.org/zaratafest/) badający granice sztuki performance i dźwiękowego eksperymentu. Garcia działa na polu kompozycji elektro-akustycznej zestawiając praktyki akademickie z outsider music. Jako improwizator wspólpracuje  m.in. z Seijiro Murayama, Wade Matthews i Rinus Van Alebeek.

http://www.xedh.org/

Gerard Lebik to obecnie jeden z aktywniejszych w Polsce muzyków stawiających pytania o granice  dźwiękowego eksperymentu, z powodzeniem łączącego tradycję swobodnej improwizacji i fire music z praktykami sztuki dźwięku. Członek projektów veNN Circles , imrpoGraphics i slug due, jako improwizator wspólpracował m.in. David Maranha, Keith Rowe, Clayton Thomas i  Rob Mazurek. Na 11. edycji Survivalu zaprezentował pracę “Ton von Odra Tiefen”.

http://www.gerardlebik.com

Powołany na okazję Survivalu duet przygotował przestrzenną kompozycję dźwiekową na metalowo-szklaną konstrukcję gabinetu aseptycznego i wielowarstwowy dron.



Biblioteka Miejskiej Audiosfery

W nawiązaniu zeszłorocznych warsztatów nagrań terenowych i dyskusji panelowej, w przestrzeni wydziałowej biblioteki zaprezentująmy wybór prac dźwiękowych bazujących na różnorodnych taktykach słuchania i postrzegania miejskiej audiosfery. projekt ten to nie tylko z zaproszenie do konfrontacji z odmiennymi taktykami słuchania, ale również próba poszerzenia przestrzeni poszukiwań i dźwiekowego eksperymentu.

Zaproszeni artyści i badacze:


  • Aleksandra Grünholz (https://soundcloud.com/wewillfail)

  • Kama Sokolnicka (http://culture.pl/en/artist/kama-sokolnicka)

  • pracownicy Pracowni Badań Pejzażu Dźwiękowego Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego (http://pracownia.audiosfery.uni.wroc.pl/)

  • uczestnicy warsztatów nagrań terenowych Survival 11: Dawid Furmaniewicz, Krzysztof Marciniak, Kamila Staśko-Mazur,  Ewelina Turkot


KLUB FESTIWALOWY


PIĄTEK / 27.06.2014

21:00 Miguel A. García + Gerard Lebik

22:00 Dunno Recordings showcase:

DJ Lutto Lento

Filip Lech

Wojciech Kasprzyk

SOBOTA / 28.06.2014

22:00-1:00 Polish Juke showcase:

COMOC

Rhythm Baboon



Paide

NIEDZIELA / 29.06.2014

19:00-22:00 Turnus w Tropikach:

Souvenir de Tanger

DJ Ryan R

B.Baran


Dunno Recordings showcase

Dunno Recordings to inicjatywa Lubomira Grzelaka (Lutto Lento, szef Sangoplasmo Records) i FIlipa Lecha (dziennikaż culture.pl, Glissando, dj związany z cyklem Brutaż). Jako oficyna wydwnicza zaprezentowali kompilację nagrań w zaskakujący sposób łączących w całość inspiracje z długiej historii muzyki techno, począwszy od krautrockowego minimalizmu przez klasyczne Detroit po postmodernistyczny brutalizm brzmieniowy. Jako kolektyw DJ-ski zapuszczają się w zapomniane rejony niecodziennej muzyki tanecznej, szukając nowego w refleksach parkietowych szlagierów.



https://soundcloud.com/dunno-recordings


Polish Juke showcase

Historia chicagowskiej muzyki juke jako akompaniament do ulicznych walk tanecznych jako zjawisko kulturowe siega połowy lat 90., ale do szerokiego grona odbiorców trafiła dopiero w roku 2010, od razu stając się elektryzująca inspiracją dla amatorów spłowałych już gatunków wywodzących się z muzyki jungle. CO prawda footwork jako kultura taneczna nie przyjęła się w EUropie, to pojawiło się wiele ciekawych kontynuacji muzycznych. Polskie produkcje inspirowane agresywnym, szybkim bitem (160 bpm) i charakterystycznym gestymi konstrukcjami z krótkich samplami wokalnych doczekały sie doczekały się pierwszej składanki dopiero na początku roku 2014. Oficyna Polish Juke skupia czołówkę producentów czerpiących inspiracje nie tylko z juke i foot work, ale również z wszelakich odmian amerykańskiego podziemia tanecznego (np. nowoorleańskiego NOLA Bounce, Jersey Club czy Trapu)



http://polish-juke.bandcamp.com/

Paide - DJ, recenzent muzyczny, aktywny działacz wrocławskiego radia internetowego radio-alternator.com, współodpowiedzialny za projekt Polish Juke - inicjatywę promującą polskich producentów zainspirowanych Footwork/Juke z Chicago. W swoich setach prezentuje szerokie spektrum muzyczne od awagardy, aż po muzyke taneczną. Wielbiciel amerykańskiego undergroundu i


wszelkich jego odmian: nowoorleańskiego NOLA Bounce, Jersey Club, Trapu, ale przede wszystkim Footworku i Juke'a.

COMOC - producent oraz dekonstruktor muzyki juke/hip hop. Przez ostatnią dekadę działający jako Co. Swoją twórczość Comoc prezentował poprzez takich wydawców jak Mik.Musik, Qulturap, Skwer oraz Polish Juke. To właśnie Polish Juke jest ostatnim przystankiem, na którym ze swoimi pomysłami zatrzymał się Co skupiając swoje działanie nad tempem oscylującym wokół 160 uderzeń na minutę. Na początku maja tego roku, Comoc wydał epkę "Action Canceled", która jest futurystyczną wizją, gdzie footwork jest pretekstem dla muzycznej mutacji oraz transformacji w stronę wielopoziomowego techno.



https://soundcloud.com/comoc

Rhythm Baboon - miał okazję wystąpić na jednej scenie z takimi artystami jak np. EPROM /USA/ , GRENIER /USA/, DJ SHADOW , COLDCUT , SEIJI, LUKID, PARIAH, ARKIST, BLAWAN, SINA, DJ VADIM , SHACKLETON, GORILLAZ SOUND SYSTEM , J*WOW / BURAKA SOM SISTEMA. Zafascynowany footworkiem brnął coraz głębiej i głębiej w te stylistykę rozkochując się w jukowej rytmice spod znaku Rolanda 808 i właściwie cały rok 2013 spędził na pielęgnowaniu tej fascynacji zarówno jako producent jak i dj, grając na wielu imprezach sety w tempie 160 BPM, Pod koniec roku wypuścił jukowy mixtejp >Aint No Juke Mix < w którym poza kawałkami tuzów gatunku można usłyszeć również kilka tracków autorstwa Rhythm Baboona. W połowie roku dołącza do prężnie działającej trojmiejskiej ekipy Coast2Coast. Początek 2014 cementuje związek trojmiejskiego producenta ze sceną juke/footwork. W styczniu nakładem chicagowskiego JUKEunderground ukazała się kompilacja JUKE WORLD ORDER na której pojawił się utwór U Know What I Want autorstwa Baboona, a w połowie lutego jego kolejny numer Ugly As Fuck pojawił się na kompilacji Ghost Traxx vol.1, za którą odpowiadzialna jest rodzima organizacja Polish Juke.



https://soundcloud.com/rhythmbaboon


Turnus w Tropikach

Turtnus w Tropikach to inicjatywa dj’a Ryana R od miesięcy trwale wpisująca we wrocławską scene klubową egzotyczne sety bazujące na afrykańskich tempach, erudycyjnej biegłości w operowaniu wątkami etnicznymi z całego świata i wysokiej dynamice zwinnego miksu. Afro beat/funk/disco mieszają się z karaibskimi rytmami i zbytkami chicagowskiego house. Zaproszeni przez Ryana goście dopełnia ceremonii zamknięcia leniwej niedzieli w atmosferze gęstej tropikalnej dżungli inspiracji muzycznych z całego świata, ze świadomym pomięcieniem majorowych skal starego kontynentu.



https://soundcloud.com/turnus-w-tropikach

Souvenir de Tanger to projekt dla znudzonych Europejczyków. Pocztówka dźwiękowa wysłana z wojny domowej na Bliskim Wschodzie. W tle wirujący Derwisze, stada owiec i perwersje Hassana I Sabbaha. Vatican Shadow bez grzywki, majaki i zwidy. Wszystko na żywo, gęsto od sampli, że aż Ableton się zawiesza.



https://soundcloud.com/souvenirdetanger

Bartek Baran wcześniej znany jak z duetu Sentel, obecnie członek kolektywu dj’skiego Dubniki. Eksperymentuje z wieloma gatunkami miejskiej muzyki tanecznej,  stawiając na emocjonalny kontakt z rytmem i intelektualną przyjemność eklektycznej selekcji.



https://soundcloud.com/bartekbaran88
http://www.dubniki.pl/


Kurator Sceny Dźwiękowej: Daniel Brożek, współpraca: Małgorzata Sobolewska

12. Przegląd Sztuki SURVIVAL: „Miasto – stan zapalny”

27 czerwca – 1 lipca 2014

Miejsce: dawny budynek Instytutu Farmacji Akademii Medycznej, ul. Grodzka 9, Wrocław

Otwarcie: 27 czerwca o godz. 19:00

Wstęp wolny

Więcej: www.survival.art.pl


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna