Scenariusz zajęcia umuzykalniającego wg E. E. Gordona „przyrodnia siostra, przyrodni brat audiacje wariacje z muzyką



Pobieranie 20.03 Kb.
Data28.04.2016
Rozmiar20.03 Kb.
Scenariusz zajęcia umuzykalniającego wg E. E. Gordona „PRZYRODNIA SIOSTRA, PRZYRODNI BRAT – AUDIACJE WARIACJE Z MUZYKĄ.”
Projekt realizowany jest w ramach programu - Akademia Orange.

Jak wygląda „A” „a”?

Melobajka z książeczki Mirosławy Gawyłkiewicz: „Nutka Milutka o literach opowiada…” , tekst: Wanda Chotomska, piosenki i scenariusz melobajki: Mirosława Gawryłkiewicz, cz.1, Bydgoszcz 1998.

Prowadząca gra piosenki na gitarze.



Udział biorą: pani Adela, Adaś, przechodnie, pies As.
Teatrzyk kukiełkowy:
Ulica… ludzie chodzą tam i z powrotem… pani Adela spaceruje ze swoim psem i nuci melodię piosenki… nagle podbiega do niej Adaś…


  1. Adaś: Dzień dobry, pani Adelo!

  2. P. Adela: Dzień dobry, Adasiu! Witam ucznia klasy I a!

  3. Adaś: Jak wygląda „A”, „a”? przez wakacje zapomniałem!

Jest takie ważne – pierwsze w alfabecie.

  1. P. Adela: A – jak Adaś, A – jak Adela, A – jak As.

Słyszysz na początku głoskę A?

  1. Adaś: Słyszę, ale zapomniałem jak wygląda litera, czyli zapisana głoska. Proszę przypomnieć mi, jak wygląda wielka litera „A”.

  2. P. Adela: Hmm… muszę się zastanowić… a może będzie lepiej, jeśli zapytam mojego psa… As, As! Chodź tutaj!

Pies przekazuje „informację” pani Adeli, przechodnie zatrzymują się, dwoje dzieci „buduje” psią budę – wielkie „A”… pies wesoło biega wokół „budy”…




  1. P. Adela: Już wiem! Zdaniem mojego psa… wielkie „A” wygląda jak…

  2. P. Adela i Adaś: (śpiewają: Adaś pytanie, p. Adela odpowiedź):


Umiarkowanie wesoło

Jak wygląda „A”, D e7 A7

wielkie, wielkie „A”? D e7 A7

Wygląda jak buda, D A e7 A7

wspaniała buda psia, D A e7 A7

co dach spadzisty ma, D e7 A7

wspaniała buda psia. e7 A7 D
Nagle… deszcz (burza). Pani Adela i przechodnie otwierają parasole… Pies chowa się w „budzie”.
Umiarkowanie

Kropla za kroplą spada, D A e7 A7

deszcz kołysanki gra, D A e7 A7

pies zwija się w rogalik, D A D A

rad, że schronienie ma. D A D e7

Tak wygląda „a”, D e7 D

małe, małe „a”. e7 A7 D


  1. P. Adela: przestało padać, Adasiu chodź zobacz! Z takiego dachu woda spływa raz – dwa. Ani kropla nie spadnie psu do ucha, bo nawet w czasie ulewy buda musi być sucha.

  2. Adaś: …A jak wygląda mała litera „a”?

  3. Przechodnie: Jak pies, który zwinął się w rogalik i tylko ogon mu wystaje z budy…

  4. P. Adela: Patrz Adasiu, As zwinął się w rogalik, widzisz? Ogon mu zbudy wystaje, a on spokojnie sobie śpi…

  5. Adaś: wygląda jak mała litera „a”!

Dźwięk klaksonu samochodowego budzi Asa, pies wychodzi z budy, przeciąga się „rozprostowuje” kości, szczeka…




  1. Adaś: A ja patrząc na wielkie „A”, które wygląda jak buda psia, myślę, że do tej budy wejść się psu nie uda, bo jest za ciasna dla psa, chyba, że byłby to pies malutki jak pchła.

Nagle słychać dźwięk „a” grany na różnych instrumentach (flet, dzwonki, pianino, trąbka itp.).




  1. P. Adela: Adasiu słyszysz? To uczniowie szkoły muzycznej przygotowują się do próby orkiestry… Słyszysz?

  2. Adaś: Rzeczywiście.

  3. P. Adela: Dźwięk „a” – jest bardzo ważnym dźwiękiem, chociaż w muzycznym alfabecie – „a” na szóstym miejscu znajdziecie.

  4. P. Adela (śpiewa): Słuchaj, słuchaj „a”, śpiewaj, śpiewaj „a”.

  5. Wszyscy śpiewają:


Śpiewaj, śpiewaj „A”, D e7 A7

Zagraj, zagraj „A”, D e7 A7

Bo wśród dźwięków wielu, D A e7 A7

Dziś z „A” jest najweselej. D A e7 A7

Graj na dzwoneczkach „A”, D e7 A7

Graj na dzwoneczkach graj. e7 A7 D


  1. P. Adela (śpiewa):


A gdy już „A” zmęczone, D A e7 A7

A---------------------------, D A e7 A7

To zanuć mu wieczorem, D A D A

a---------------------------, D A D e7

kołysanki graj, D e7 D

baju, baju, baj. e7 A7 D


  1. P. Adela: Baju – baju, baju – baju, a nie spóźnisz się Adasiu do szkoły?

  2. Adaś: Ojej… autobusem będzie szybciej! Właśnie nadjeżdża! Dziękuję pani za pomoc! Już wiem jak wygląda wielka litera „A”, mała litera „a”! Już słyszę „a”! Już gram „a”! Już śpiewam „a”!



©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna