Sponsoring sportowy I jego liderzy Dyscypliny sportowe, w których sponsorzy są najbardziej zauważalni przez kibiców to: piłka nożna, Formuła 1 I rajdy samochodowe



Pobieranie 20.03 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar20.03 Kb.



informacja prasowa

Warszawa, 18.02.2013



Sponsoring sportowy i jego liderzy
Dyscypliny sportowe, w których sponsorzy są najbardziej zauważalni przez kibiców to: piłka nożna, Formuła 1 i rajdy samochodowe. Z kolei wśród sponsorów trzech najpopularniejszych dyscyplin sportowych, czyli piłki nożnej, siatkówki i skoków narciarskich, najbardziej zauważalne marki to: T-Mobile, Biedronka, Plus oraz Red Bull – wynika z najnowszego badania Sponsoring Monitor 2012/2013 ARC Rynek i Opinia.
Piłka nożna to nie tylko najpopularniejsza dyscyplina sportowa w Polsce, lecz również dyscyplina, której kibice w największym stopniu zauważają sponsorów.
Dostrzegalność sponsorów przez kibiców poszczególnych dyscyplin sportowych



Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013
W niektórych dyscyplinach sportowych z pierwszej dziesiątki widoczni są zdecydowani liderzy sponsoringu, czyli marki, które są znacznie częściej niż inne kojarzone przez kibiców z daną dyscypliną.

Marki najbardziej kojarzone przez kibiców jako sponsorujące poszczególne dyscypliny

(kolejność wg popularności dyscyplin sportowych)




Dyscyplina

Marki najbardziej kojarzone przez kibiców poszczególnych dyscyplin jako sponsorzy danej dyscypliny

Piłka nożna

T-Mobile (22%), Biedronka (22%)

Siatkówka*

Plus (46%)

Skoki narciarskie*

Red Bull (58%)

Boks*

Wojak (42%)

Formuła 1

Red Bull (20%), Mobil 1 (16%), Shell (16%)

Sztuki walki typu K1, MMA

Wojak (16%), Warka (10%), Tiger (10%)

Lekkoatletyka

Nike (16%), Pedro’s (15%)

Rajdy samochodowe*

Orlen (32%)

Piłka ręczna

PGNiG (14%), PGE (12%)

Narciarstwo biegowe*

Polbank (44%)

Koszykówka*

Tauron (34%)


* Dyscypliny z wyraźnym liderem w zakresie sponsoringu

Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013
Z naszych badań wynika, że jest kilka dyscyplin, w których sponsorzy są na tyle długo obecni i prowadzą na tyle skuteczną komunikację w zakresie sponsoringu, że są traktowani przez kibiców niemal jako wyłączni sponsorzy danej dyscypliny. Tak jest np. w przypadku Plusa, który od lat sponsoruje polską siatkówkę czy skoków narciarskich kojarzonych przede wszystkim z marką Red Bull. Warto zwrócić uwagę na piłkę nożną, zwłaszcza że mamy za sobą rok stojący pod znakiem EURO 2012. Wielką wygraną tych mistrzostw w zakresie sponsoringu sportowego jest marka Biedronka. Na uwagę zasługuje też marka T-Mobile, której udało się szybko, po rebrandingu i latach przerwy w sponsorowaniu piłki nożnej, a także bez zaangażowania w sponsorowanie EURO 2012, utrzymać pierwszą pozycję jako najbardziej rozpoznawalny sponsor piłki nożnej” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie „Sponsoring Monitor 2012/2013” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.


ARC Rynek i Opinia już od 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

www.arc.com.pl

K

Magdalena Felczak


PR Manager

ARC Rynek i Opinia

tel. 22 584 85 00, 22 584 85 17, 501701248

magdalena.felczak@arc.com.pl


ontakt:



©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna