Starsza pani musi zniknąĆ



Pobieranie 70.56 Kb.
Data04.05.2016
Rozmiar70.56 Kb.

SPI
przedstawia



STARSZA PANI

MUSI ZNIKNĄĆ

(„DUPLEX”)



reżyseria DANNY DEVITO


Produkcja: USA


Czas trwania: 97 min.

Film w kinach w całej Polsce od 16 kwietnia

www.spi.pl


Obsada
Alex Rose Ben Stiller

Nancy Kendricks Drew Barrymore

Mrs. Connelly Eileen Essell

Kenneth Harvey Fierstein

Coop Justin Theroux

Chick James Remar

Officer Dan Robert Wisdom

Jean Swoozie Kurtz

Herman Wallace Shawn

Tara Maya Rudolph

Celine Amber Valletta

Twórcy
Reżyseria Danny DeVito

Scenariusz Larry Doyle

Produkcja Ben Stiller

Stuart Cornfeld

Jeremy Kramer

Nancy Juvonen

Drew Barrymore

Producenci wykonawczy Bob Weinstein

Harvey Weinstein

Meryl Poster

Jennifer Wachtell

Richard N. Gladstein

Alan C. Blomquist

Zdjęcia Anastas Michos

Scenografia Robin Standefer

Stephen Alesch

Montaż Lynzee Klingman. ACE

Greg Hayden

Kostiumy Joseph G. Aulisi

Muzyka David Newman

Casting by Margery Simkin

Współproducent Larry Doyle



Krótko o filmie
Kiedy młoda para kupuje swój wymarzony dom, nie spodziewa się, że mieszkająca na górze staruszka będzie dla nich problemem. STARSZA PANI MUSI ZNIKNĄĆ to przezabawna komedia o parze, która myślała, że dostała to wszystko, co chciała – lecz w rezultacie, dostała więcej niż się mogła spodziewać.
Alex (BEN STILLER) i Nancy (DREW BARRYMORE) to młoda, pełna wigoru para mieszkająca w Nowym Yorku z perspektywą świetlanej przyszłości. Nancy pracuje w prestiżowym magazynie. Alex jest pisarzem i pisze swoją drugą książkę. Co najważniejsze - mają siebie nawzajem. Brakuje im tylko jednej rzeczy: własnego mieszkania.
Tak jest do czasu, gdy pośrednik sprzedaży nieruchomości (HARVEY FIERSTEIN) nie zaprowadzi ich na Brooklyn, gdzie proponuje im pełen uroku, stary, dwupoziomowy domek. Wydaje się on być idealny. Ślicznie urządzony, starannie odnowiony, po prostu perełka. Wprawdzie Alex i Nancy będą musieli wyłożyć więcej pieniędzy niż przewidywali, ale kto jest w stanie oprzeć się dwóm kondygnacjom, spiżarni i trzem kominkom z oryginalnymi, szklanymi kafelkami?
Ich nowy dom posiada tylko jedną niedogodność: mieszkającą na górze starszą lokatorkę Panią Connelly (EILEEN ESSELL). Jednak w świetle jej zaawansowanego wieku i słabego zdrowia, Alex i Nancy liczą, że niedogodność wynikająca z towarzystwa słodkiej, starszej pani będzie tymczasowa.
Jednak, droga Pani Connelly nie jest tak spokojna i słodka jak pierwotnie zakładali. Jej oczekiwania sprawiają, że Alex i Nancy muszą się dostosować i włożyć więcej czasu i energii w ich lokatora niż się spodziewali.
Ich błogie dotąd życie zaczyna przybierać formę walki o przetrwanie, a ich wymarzony dom nie jest już tym samym.

O filmie:
Pomysł na film zrodził się u scenarzysty LARRY-ego DOYLE i był początkowo inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, które miały miejsce we Francji, w 1965 roku. Pewien prawnik zgodził się płacić 500 dolarów miesięcznie czynszu za prześliczny apartament zamieszkały przez 90-letnią kobietę Jeanne Calment. Miał płacić czynsz do końca dni Pani Calment, a po jej śmierci mógł odziedziczyć dom.
Nieszczęśliwie dla niego, Pani Calment dożyła wieku 122 lat i była najstarszą kobietą na świecie. Zmarła w roku 1997… rok po śmierci prawnika, który dożył 77 lat.
“To była z pewnością cenna lekcja życia, która odnosi się do mojej historii,” powiedział Doyle.
W filmie Doyle zmienił lokalizację na Brooklyn. Nakreślił postacie z własnego życia – chociaż – nie powiedział, które dokładnie: “Nie chcę, aby te indywidualności były specjalnie identyfikowane ze swoimi pierwowzorami,” “W istocie, byli oni moimi przyjaciółmi, sąsiadami, rodziną, a kilkoro z nich z pewnością rozpozna siebie po obejrzeniu tego filmu.”
Doyle podrzucił swój pomysł producentom BENOWI STILLEROWI i STUARTOWI CORNFELDOWI z Red Hour Films i spotkał się z ich entuzjastyczną odpowiedzią.
“Pomysł Larry’ego był bardzo intrygujący” - powiedział Stiller. Wraz ze Stuartem pomyśleliśmy, że najlepsza do tego filmu będzie DREW BARRYMORE. Zawsze chciałem z nią pracować i to był idealny projekt.”
Cornfeld dodaje: “Larry miał całą historię, fabułę, poczucie humoru, wszystko – w pełni w scenariuszu ukazane.”
Pomysł Larry’ego został dobrze przyjęty przez Flower Films, firmę Barrymore i Nancy Juvonen. Barrymore była chętna do współpracy ze Stillerem i oceniła, że film ten będzie wesołym doświadczeniem dla nich obojga. “Ben jest wspaniały, zawsze podziwiałam jego pracę, praca z nim była wyzwaniem” powiedziała Barrymore.
Dodaje: “Istotnym aspektem tej historii jest chemia pomiędzy Nancy i Alexem; którzy zmieniają się, toczą walkę, wiele razem przechodzą, ale zawsze razem, ramię w ramię, jak mąż z żoną.”
NANCY JUVONEN dodaje: “Co zwróciło moją uwagę, to sposób w jaki siła tego opowiadania zależna jest od postaci”. „Z całą pewnością bohaterowie filmu są zepsuci pogonią za dobrami materialnymi, widać to na wylot. Ale, gdy wnikasz w ich serca i duszę, możesz ich zrozumieć i śmiać się z ich frustracji”.
Doyle rozpoczął pracę nad scenariuszem z wielkim entuzjazmem, mając wsparcie Barrymore i Stillera oraz producentów. Pokazał po kilku miesiącach efekt swojej pracy, a reakcje wszystkich były bardzo pozytywne.

“Scenariusz, strona po stronie jest dokładnie przemyślany. Według mnie, jest po prostu świetny” – powiedziała Barrymore.


Kiedy scenariusz był gotowy i główne role obsadzone, do projektu dołączył reżyser - DANNY DeVITO. Wspmina: “Przeczytałem scenariusz i od razu pomyślałem jak urocza jest ta historia i zabawna. Drew i Ben pracowali już przy tym projekcie przez jakiś czas. Dobrze czuli się w swoich rolach, chemia pomiędzy nimi była silna, byli zwyczajną parą.”
Barrymore dodaje: “Musieliśmy naprawdę poznać siebie nawzajem, połączyliśmy nasze doświadczenia z życia wzięte”.
DeVito odkrył w scenariuszu mnóstwo możliwości komediowych. “Chciałem pokazać ironię posiadania przeszkody w postaci – tej słodkiej, ale irytującej starszej pani Connelly, naprzeciw tego, czego się bardzo pragnie”. “Odkrywasz, do czego jesteś zdolny, by osiągnąć upragnioną rzecz i zaczynasz żartować z samego siebie”.
Decydującą sprawą było obsadzenie roli irytującej starszej pani. Wybór padł na Eileen Essell. “To film trzech postaci, a Eileen była prawdziwym odkryciem,” - mówi DeVito. “Poszukiwałem osoby wszechobecnej, której postawa musiała być słodka i niewinna, lecz też twarda.”
De Vito kontynuuje: “Obejrzeliśmy wiele taśm video w Wielkiej Brytanii i Eileen po prostu nas ujęła.”
Producent Juvonen dodaje, “Eileen dysponowała odpowiednim dla Pani Connelly głosem. Posiadała wszystko z jej złożoności i tą cudowną, pomysłową przebiegłość. Miała aparycję, która była uzupełnieniem specyficznego charakteru.”
Osiemdziesięciojednoletnia Essell, przez 13 lat pracowała w teatrze, w którym spotkała swego przyszłego męża dramaturga, zdecydowała się ustatkować i założyć rodzinę. Zmarł sześć lat temu, a dwa lata później przyjaciel jej syna poprosił, aby zagrała w jego sztuce, w której została „odkryta” przez agenta. Od tego czasu wytrwale pracuje.
“Zawsze byłam aktorką charakterystyczną” - mówi Essel. „Ta starsza pani jest czymś, do czego mogę się odwołać, włączając w to starsze panie z Irlandii, które znam oraz mojego męża, również Irlandczyka”.
Essell mówi, że była podekscytowana współpracą z DeVito. “Danny jest aktorem”- mówi. “Od razu szuka powiązań z tym, co jest w jego umyśle. Cudownie było poznać Danny’ego, jak też jego uroczą żonę Rhea (Perlman). Wraz z mężem podziwialiśmy ich od lat w filmach „Taxi” i „Zdrówko”.

Film “STARSZA PANI MUSI ZNINKNĄĆ” kręcony był głównie w Los Angeles, z kilkoma scenami filmowanymi na Manhattanie i Brooklynie. Scenarzysta Doyle mieszkał kiedyś wraz z rodziną w Park Slope w okolicach Brooklynu. “Wiele lat temu, mieszkałem w takim domu. Po środku naszego pokoju były spiralne schody prowadzące do mieszkającego wyżej lokatora, co naturalnie utrudniało życie i było dziwne. Pomimo to, dom był śliczny, po prostu idealny. Jestem pewien, że teraz jest niesamowicie drogi.”


Dla potrzeb filmu obejrzeliśmy ponad 80 konstrukcji domów, mówi odpowiedzialny za lokalizację David Martin.
“To była świetna dekoracja” - mówi Stiller. “Ekipa zbudowała dwa piętra, a Danny DeVito jako świetny filmowiec pokazał to naprawdę właściwie. Wszystko było rzeczywiste. Czułem się tak, jakbym był w prawdziwym mieszkaniu.
Pozornie, postacie Alexa i Nancy są natychmiast rozpoznawalne w ich wielkomiejskiej pogoni za awansem społecznym. Każda postać jest charakterystyczna. Barrymore swoją postać Nancy określa jako “bardzo zorganizowaną, a nawet zbyt zorganizowaną. Ma plan na życie, który konsekwentnie realizuje. Życiowe osiągnięcia „odhacza” na planie nakreślonym na kartce papieru. Na przykład: ukończenie college’u – jest, znalezienie mężczyzny swoich marzeń - jest, małżeństwo - jest, znalezienie odpowiedniego mieszkania - jest, kariera - jest, dziecko – do realizacji, i tak dalej... Zdobycie mieszkania jednak wprowadza zakłócenia do jej planu. Wraz z Alexem zmagają się z problemami finansowymi i emocjonalnymi”.
Stiller dodaje: “Oni chcą więcej niż na to zasługują. Nigdy nie doceniają chwili.”
“Alex ma kilka nawyków, jeśli chodzi o pisanie lub raczej próby pisania” - wyjaśnia Doyle, któremu bliskie są problemy związane z karierą pisarską. “Musi mieć idealne dla siebie wnętrze, idealny nastrój, idealną temperaturę, nic i nikt nie może rozpraszać jego uwagi”.
Barrymore i Stiller skorzystali także z własnych doświadczeń związanych z relacjami sąsiedzkimi. Barrymore wspomina: “Dawno temu, miałam kilku całkiem nieprzyjemnych sąsiadów blisko Park La Brea, chociaż nie tak nieprzyjemnych jak Pani Connelly w filmie. Jeden z nich szpiegował mnie, zajmował moje miejsce parkingowe, walił w ścianę, gdy moja wieża wskazywała powyżej trzeciego poziomu. To było personalne i po porostu straszne”.
„Mimo, że Pani Connelly nie jest nieprzyjemna na pierwszy rzut oka – jest innym rodzajem potwora. Jest miła ale nie w sposób, którego oczekiwalibyśmy” - mówi Doyle.
Barrymore dodaje: “To co jest interesujące w postaci Pani Connelly, to jest jej głos. Nie wiesz naprawdę, czy jest pasywnie agresywna, czy zdaje sobie sprawę z tego co robi, czy nie. Jest, na pierwszy rzut oka, z tym swoim głosem i akcentem, bardzo słodka”.
Dla Essell, podstawową motywacją działania Pani Connelly jest przetrwanie. “Przez te wszystkie lata, żyjąc w Nowym Yorku z mężem żeglarzem – ma wiele nie zamkniętych rozdziałów z przeszłości. Przetrwała tylko dzięki swojemu rozumowi” - mówi Essell.
“Starsza pani musi zniknąć” charakteryzuje się świetnymi efektami komicznymi, głównie na tle konfliktu pokoleń. Doyle wyjaśnia: “Chciałem, aby pokolenie Pani Connelly - pokolenie największych poświęceń, walczyło, skłócało i oczywiście ośmieszało pokolenie najmłodsze - Alexa i Nancy. Młodzi ludzie przeżywają wybuch materialnych frustracji, które stają się częścią komedii”.
Barrymore podsumowuje: “Pod koniec filmu Pani Connelly daje nam taką oto radę: nie chodzi o dodatkowe piętro, ładne meble i awans. Musimy się nauczyć, że miłość do drugiej osoby jest bogactwem samym w sobie. To takie proste!”.

# # #

Sylwetki aktorów



BEN STILLER (Alex) jest jednym z najbardziej nowatorskich aktorów, reżyserów i pisarzy. Na początku 2004 roku na ekrany kin wejdą jego trzy nowe filmy. W komedii romantycznej Johna Hamburga Nadchodzi Polly wystąpił obok Jennifer Aniston, Debry Messing, Aleca Baldwina i Hanka Azaria. Dołączył do Owena Wilsona w filmie Todd Phillipa Starsky and Hutch, który również wyprodukował. W filmie Barry Levinsona Envy wystąpił obok Jacka Black, Rachel Weisz i Christophera Walkina.
Mogliśmy go ostatnio podziwiać w The Royal Tennenbaums Wesa Andersona z Genem Hackmanem, Gwyneth Paltrow, Billem Murray, Luke i Owenem Wilson. Wyreżyserował, wyprodukował i współtworzył scenariusz do przeboju komediowego Zoolander, w którym zagrał tytułową rolę. W filmie wystąpili: Will Ferrell, Owen Wilson, Christine Taylor, Jerry Stiller i Milla Jovovich.
W roku 1994 zadebiutował jako reżyser filmu Orbitowanie bez cukru z Winoną Ryder. Następnie wyreżyserował Telemaniaka z Jimem Carrey. Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: przebój filmowy Poznaj mojego tatę Jay Roacha, w którym wystąpił obok Roberta De Niro, Zakazany owoc, Sposób na blondynkę, Wieczna północ, Superbohaterowie i Your Friends and Neighbors Neila Labuje, Efekt Zero, Igraszki z losem, Imperium słońca i Prawo krwi.
Zadebiutował na Broadwayu w House of Blue Leaves Johna Guare. Był głównym graczem "Saturday Night Live". Jego program komediowy "The Ben Stiller Show," uhonorowany został nagrodą Emmy za Wybitny Scenariusz Komediowy.


DREW BARRYMORE (Nancy) zadebiutowała w wieku 5 lat udziałem w filmie Odmienne stany świadomości. Rok później wystąpiła w jednym z najbardziej popularnych filmów w historii kina E.T. The Extraterrestrial Stevena Spielberga. Od tego czasu zagrała w ponad 30 filmach fabularnych.
Ostatnio wystąpiła w Aniołkach Charliego: Zawrotna Szybkość z Cameron Diaz i Lucy Liu. Film ten został wyprodukowany przez jej firmę Flower Films i szybko osiagnął sukces finansowy. Zawrotna Szybkość była kontynuacją przeboju Aniołki Charliego, również wyprodukowaną przez Flower Films.
Wystąpiła w debiutanckim filmie reżyserii George Clooneya Niebezpieczny umysł, obok Sama Rockwella, George Clooneya i Julii Roberts. Zagrała w filmie Penny Marshall Chłopaki mojego życia, wyprodukowanym przez Jamesa L. Brooksa.
Jej 30-ty film, którego była producentem wykonawczym, to komedia romantyczna Ten pierwszy raz, reżyserii Raja Gosnell. Wystąpiła w osnutej na motywach „Kopciuszka” baśni Andy Tennant Długo i szczęśliwie z Anjelicą Huston, jak też w Miłość i frytki w reżyserii Dean Parisot, Od wesela do wesela z Adamem Sandlerem, Wszyscy mówią kocham cię Woody Allena z Edwardem Nortonem, Julią Roberts i Goldie Hawn oraz Krzyk Wesa Cravena. Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć Podpalaczka, Irreconcilable Differences. Udział w tym filmie przyniósł jej nominację do Złotego Globu w kategorii Najlepsza Drugoplanowa Rola Żeńska. Za grę w Gun Crazy została nominowan do Złotego Globu, Trujący bluszcz, Wystrzałowe dziewczyny, Chłopaki na bok, Szalona miłość i Batman Forever.

EILEEN ESSELL (Pani Connelly) jest znakomitą 81-letnią aktorką filmową, telewizyjną i teatralną. Po 13 latach pracy w teatrze poznała męża dramatopisarza, zdecydowała się ustatkować i założyć rodzinę. Maż jej zmarł sześć lat temu, a dwa lata później wystąpiła w sztuce przyjaciela rodziny, w której została „odkryta” przez agenta. Od tego czasu wytrwale pracuje. Angielka z pochodzenia, wystąpiła ostatnio w filmie Marka Boyda Ali G in Da House, wystąpiła też w Neverland Marca Forstera. Do jej telewizyjnych filmów możemy zaliczyć The Bill, Doctors i Dotcomedy for Thames dla BBC i Kanału 4. Na deskach teatru mogliśmy ją ostatnio podziwiać w Hedda Gabler w reżyserii Brahama Murray, King Kong’s Daughter i The Girl With Roses. Przed rozpoczęciem kariery aktorskiej uczyła w Szkole Muzycznej i Teatralnej jak i na Uniwersytecie.



HARVEY FIERSTEIN (Kenneth) obecnie występuje na Broadwayu w musicalu Lakier do włosów opartym na kultowym filmie Johna Watersa. Rozgłos przyniosła mu uhonorowana nagrodą Tony sztuka, Torch Song Trilogy, w której wystąpił obok Matthew Brodericka. Zagrał także w takich filmach jak: Safe Men, Strzały na Broadwayu Woody Allena, Dzień niepodległości, Pani Doubtfire z Robinem Williamsem, The Harvest oraz Trylogia miłosna. W telewizji debiutował w serialach telewizji CBS Daddy’s Girls i Those Two. Gościnnie wystąpił w Ellen, Murder, She Wrote, Cheers, za który nominowany był do nagrody Emmy i Miami Vice.

JUSTIN THEROUX (Coop) wystąpił ostatnio w Aniołkach Charliego: Zawrotna Szybkość i filmie Davida Lyncha Mulholland Drive z Naomi Watts. Wystąpił w takich filmach jak: American Psycho i I Shot Andy Warhol - oba w reżyserii Mary Harron, Liga złamanych serc, Romy i Michelle na zjeździe absolwentów, Zoolander. Swoją teatralną karierę rozpoczął u boku Philipa Seymour Hoffmana w Shopping and Fucking i Trzech Siostrach z Billy Crudup, Lili Taylor i Calistą Flockhart. Na Festiwalu Teatralnym w Williamstown, zagrał w Observe the Sons of Ulster Marching Towards the Somme Franka McGuinessa. Na szklanym ekranie wystąpił w The District i gościnnie w Sex and the City i Spin City. Ostatnio grał gościnnie w Sześć stóp pod ziemią. Pisze scenariusz komediowy New Line.



Sylwetki twórców
DANNY DEVITO (Reżyser) jest aktorem, producentem i reżyserem. Nazywany jest jednym z najbardziej wszechstronnych graczy w przemyśle rozrywkowym.
Przed zaistnieniem jako filmowiec, w roku 1984 pisał scenariusze, wyreżyserował i wyprodukował kilka filmów krótkometrażowych. W roku 1992 był współzałożycielem Jersey Films, która wyprodukowała ponad 20 filmów kinowych, włączając nominowane do Oskara Erin Brockovich, Człowiek z księżyca, Pulp Fiction, Co z oczu, to z serca, Dorwać małego, Hoffa, Matilda i Pełnia życia.
Mimo tego, że dwa filmy, w których wystąpił zdobyły Oskara w kategorii Najlepszy Film (Lot nad kukułczym gniazdem, Czułe słówka), to popularność przyniosła mu rola w serialu komediowym Taxi.
Wystąpił w wielu filmach, które nie były wyprodukowane przez Jersey, takich jak: Życie i cała reszta, Duża ryba, Inteligent w armii, Transakcja, Skok.
Po występie w Tax,i a przed stworzeniem Jersey Films, zagrał między innymi w: Junior, Powrót Batmana, Bliźniacy, Miłość, szmaragd i krokodyl, Klejnot Nilu, Bezlitośni ludzie i Tin Men.
Studiował na Amerykańskiej Akademii Sztuk Dramatycznych w Nowym Yorku. Jego pierwszą rolą był udział w jednej z trzech jednoaktówek, wystawianych razem pod wspólnym tytułem: The Man With the Flower in His Mouth. Wkrótce nastąpiła fala kolejnych sukcesów, do których możemy zaliczy: Down the Morning Line, The Line of Least Existence, The Shrinking Bride i Lot nad kukułczym gniazdem.
W roku 1975, dzięki dotacji Amerykańskiego Instytutu Filmowego, wraz z żoną - aktorką Rhea Perlman, napisał i wyprodukował Minestrone, który pokazywany był dwukrotnie na Festiwalu Filmowym w Cannes i został przetłumaczony na pięć języków. Później napisali i wyprodukowali 16-millimetrowy czarno-biały film krótkometrażowy: "The Sound Sleeper."

STUART CORNFELD (Producent) wraz z Benem Stillerem jest producentem w ich własnej firmie Red Hour Films. Weteran w przemyśle filmowym, pracował przy takich znakomitych filmach jak Zoolander, Człowiek słoń, Grubas, Mucha, National Lampoons European Vacation, Wilder Napalm, Kafka i Mutant.
NANCY JUVONEN (Producent) od momentu założenia wraz z Drew Barrymore Flower Film w 1995 roku wyprodukowała sześć filmów fabularnych i nominowany do nagrody Emmy program telewizyjny. Film Aniołki Charliego: Zawrotna Szybkość zarobił do chwili obecnej 250 milionów dolarów i był w roku 2000 hitem w rankingach światowego box-office. Firma Flower Films wyprodukowała ostatnio 50 pierwszych randek z Barrymore i Adamem Handlerem i Date School z Benem Stillerem.
Do pozostałych produkcji możemy zaliczyć: Donnie Darko w reżyserii Richarda Kelly z Jake Gyllenhaal i Jena Malone. Pierwszą produkcją Flower Films był Ten pierwszy raz, który przyniósł zysk w wysokości ponad 80 milionów dolarów.
Flower Films jest obecnie w fazie przedprodukcyjnej do filmu Sprzysiężenie głupców z Willem Ferrell, Drew Barrymore, Lily Tomlin, Mos Def i Sharon Stone. We współpracy z Laurą Ziskin Productions firma planuje przerobienie klasycznego filmu Barbarella.
LARRY DOYLE (Scenariusz) debiutuje w filmie fabularnym Starsza Pani musi zniknąć. Pracował przy Looney Tunes: znowu w akcji oraz jako scenarzysta i producent przy Simpsonach, jak też w magazynach New York i Spy.
ALAN BLOMQUIST (Producent wykonawczy) wyprodukował Szkołę stewardes z Gwyneth Paltrow i Mike Myers w reżyserii Bruno Barreto. Był producentem wykonawczym przy filmie Lasse Hallstroma Czekolada, który nominowany był do Oskara w 5 kategoriach w tym za Najlepszy Film. Z Lasse Hallstrom współpracował też przy filmie Wbrew regułom (nominowanym do Oskara w siedmiu kategoriach) i Co gryzie Gilberta Grape’a z Johnny Depp.
Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Gra o miłość Dona Roosa, Między piekłem a niebem, Spawn, Mała księżniczka, Piękne dziewczęta, Myszy i ludzie i Everybody’s All American. Praca w telewizji przyniosła mu nagrodę Emmy za produkcję dla stacji ABC ‘After School Special’ The War Between the Classes. Przerobił też dla potrzeb Fox TV kultowy film z 1971 roku Znikający punkt. Pracuje nad takimi filmami fabularnymi, jak: The Greatest Love of All, komedią romantyczną Nights Like This i Off the Grid z Kevinem Space.
ANASTAS N. MICHOS (Operator) pracował przy wielu komediach włączając ostatnio wyświetloną Smoochy w reżyserii Danny Devito. Od czasu pracy nad Małym Indianinem zdobył światowy rozgłos umiejętnością obsługi urządzenia stabilizacji kamery Steadicam. Pracował też przy takich filmach jak Instynkt, Mamuśka, Między piekłem a niebem, Mary Reilly i Skandalista Larry Flynt.
ROBIN STANDEFER (Scenografia) pracował przy wielu filmach fabularnych, videoklipach i reklamach. Współpracował z tak znanymi reżyserami, jak: Martin Scorsese, Danny DeVito i Michael Tolkin. Do jego ostatnich osiągnięć możemy zaliczyć pracę przy następujących filmach: Zoolander Bena Stillera, Getting Over Allison, The Caveman’s Valentine Kasi Lemon, Sekret i Totalna magia, jak też Illuminata Johna Turturro, Miłość jak narkotyk, Żałobnik, Ktoś tu kręci, The New Age i Mac.
LYNZEE KLINGMAN (Montaż) pracowała z Michaelem Mannem przy montażu filmu fabularnego Ali dla Sony Studios i Rodger and Hammerstein’s South Pacific dla USA TV. Pracowała też przy niezależnym filmie Panika z Williamem H. Macy. Do jej osiągnięć możemy zaliczyć nastepujące filmy: Człowiek z księżyca, Pełnia życia, Hush, Matilda, Wakacje w domu, Epidemia, Hoffa, Rzeka wspomnień, Tate - mały geniusz, Wojna Państwa Rose, Baby Boom i Prawdziwe wyznania.
JOSEPH G. AULISI (Kostiumy) pracował przy ponad 40 filmach fabularnych począwszy od Shaft z 1971 roku. Zaprojektował kostiumy do takich filmów, jak: Aniołki Charliego, Glitter, Człowiek przyszłości, Frank Oz’s Bowfinger, Mamuśka, Półmrok, Noc na Manhattanie, Części intymne, Billy Bathgate, Barwy Prawdy, Chwasty, Małe kochaniątka i Trzy dni kondora.


Utwory muzyczne wykorzystane w filmie

“ALLEGRO - L’ESTRO ARMONICO OP.3:

CONCERTO NO. 2 IN G MINOR”

Wykonanie The Academy of Ancient Music

Dzięki uprzejmości Decca Music Group Limited

Licencja Universal Music Enterprises


“THE WOODY WOODPECKER SONG”

Słowa Ramey Idriss, George F. Tibbles

Dzięki uprzejmości Columbia

W przygotowaniu z Sony Music Licensing


“LISTEN HERE”

Słowa i wykonanie Eddie Harris

Dzięki uprzejmości Atlantic Recording Corp.

W przygotowaniu z Warner Strategic Marketing


“PUB WITH NO BEER”

Słowa Gordon Parsons

Wykonanie The Dubliners

Dzięki uprzejmości Epic Records

W przygotowaniu z Sony Music Licensing
“ADIOS, AU REVOIR, AUF WIEDERSEHN”

Słowa George Cates, John M. Elliott

Wykonanie The Lawrence Welk Orchestra and Singers

Licencja Ranwood Records, Welk Music Group Company


“SPEAKEASY BLUES”

Muzyka Joseph F. Kuhn

Wykonanie Nelson Riddle and his Orchestra

Dzieki uprzejmości Capitol Records

Licencja EMI Film & Television Music
“IRISH JAUNTING CAR”

Wykonanie Leo McCaffrey

Dzięki uprzjemości The RCA Records Label, częśc BMG

Licencja BMG Film & Television Music


“HAWAII FIVE-O”

Słowa Morton Stevens

Dzięki uprzejmości Courtesy of CBS Entertainment
“THE LOVE BOAT”

Słowa Charlie Fox, Paul Williams

Wykonanie Jack Jones

Dzięki uprzejmości Spelling Television Inc.


“AGUA DE BEBER”

Słowa Antonio Carlos Jobim, Vinicius de Moraes

Wykonanie Astrud Gilberto

Dzięki uprzjmości The Verve Music Group

Licencja Universal Music Enterprises
“TRUE”

Słowa Gary J ames Kemp

Wykonanie Spandau Ballet

Dzięki uprzejmości EMI Records

Licencja EMI Film & Television Music
“GRAZING IN THE GRASS”

(INSTRUMENTAL)

Słowa Philemon Hou

Wykonanie Hugh Masekela

Dzięki uprzejmości Columbia

W przygotowaniu z Sony Music Licensing


“REQUIEM, K. 626; DIES IRAE”

Wykonanie Sir Neville Marriner/Academy of St. Martin-In-The-Fields/

Academy Chorus

Dzięki uprzejmości Fantasy, Inc.


“SEXUAL HEALING”

Słowa Elliot Brown, Marvin Gaye, David Ritz

Wykonanie Amir Efrat
“JOSHUA FIT DE BATTLE

OB JERICHO”

Wykonanie Grant Green

Dzięki uprzejmości Capitol/Blue Note Records

Licencja EMI Film i TV Music

Muzyka z “THE PERFECT STORM”

Muzyka i wykonanie James Horner

Dzięki uprzejmości Warner Bros. Pictures, Inc.


“IT’S BEGINNING TO

LOOK LIKE CHRISTMAS”

Słowa Meredith Willson

Wykonanie Bing Crosby

Dzięki uprzejmości MCA Records

Licencja Universal Music Enterprises


“Riverdance – Live From Geneva” dzięki uprzejmości Abhann Productions, LTD.




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna