Styczeń 31. 01. 2016 r. W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem Zwierzęta



Pobieranie 15.4 Kb.
Data06.05.2016
Rozmiar15.4 Kb.
Styczeń 31.01.2016 r.
W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem Zwierzęta. Dzieci nauczyły się nowej piosenki powitalnej, trzech piosenek o zwierzętach oraz wysłuchały historyjki o Kopciuszku i zwierzątkach.


Słownictwo:

Hello, bird! – Witaj ptaszku!

dog - pies

mouse - mysz

bird - ptak

cat - kot

rabbit - królik

fish – ryba

Cinderella – Kopciuszek

woof – odgłos szczekania psa

meow/ miaow – odgłos miauczenia kota

squeak – odgłos piszczenia myszki

tweet – odgłos ćwierkania ptaka

big – duże

small – małe

up – w górę

down – w dół

round and round - dookoła



Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

Abracadabara, listen to me, now you’re a (dog), one, two, three. – Zaklęcie zamieniające dzieci w poszczególne zwierzęta 
Make a circle! – Stańcie w kole/ w kręgu!

Run around the classroom. - Biegaj po sali.

Do you have (a fish)? – Czy masz (rybkę)?

Yes, I do. – Tak, (mam).

(Let’s) be a rabbit! – Bądź królikiem!




Piosenki i wierszyki:


  1. Make a circle

Time to make a circle.
Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.

Make a circle, round and round.


Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.

Make a circle, up up up.


Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down.
Jest to nowa piosenka powitalna. Dzieci kolejno: stają w kręgu, robią duże koło i mniejsze koło, na słowa „hello hello hello” wszyscy machają do siebie, następnie wszyscy trzymając się za ręce podnoszą je ku górze i stają na paluszkach, a potem przykucają.

  1. Pet song

Do you have a pet? Yes, I do.

I have a cat and her name is Lou.

Do you have a pet? Yes, I do.

I have a dog and his name is Shoe.

Do you have a pet? Yes, I do.

I have a fish and his name is Glue. x2

I have a cat. He has a dog. She has a fish.

What about you? x2


Dzieci wskazują w odpowiednich momentach piosenki zwierzęta na obrazkach, rozkładają pytająco ręce na słowa „Do you have a pet?”, a na słowa „Yes, I do” kiwają głowami i pokazują kciuki w górę.


  1. Hello, dog! (My First …TB str. 51)

Hello, dog!

Woof, woof,

Woof, woof!

Hello, mouse!

Squeak, squeak,

squeak, squeak!

Hello, bird!

Tweet, tweet,


tweet, tweet!

Dog, mouse, bird

Hello my friends!
W różnych miejscach w sali rozmieszczone są obrazki zwierząt lub zabawki je przedstawiające, a dzieci podczas piosenki wskazują odpowiednie zwierzęta i witają je machając.




  1. Old McDonald had a dog (My First …TB str. 62)

Old Mc Donald had a dog

E-i-e-i-o.

Woof woof woof

Woof woof woof

Old McDonald had a bird

E-i-e-i-o.


Tweet tweet tweet

Tweet tweet tweet

Old McDonald had a mouse

E-i-e-i-o.

Squeak, squeak squeak

Squeak squeak squeak


Podczas śpiewania dzieci naśladują kolejne zwierzęta z piosenki.

Olga Jankowska



1. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

2. https://www.youtube.com/watch?v=KjEJXnItaAA



3 & 4. My First English Adventure starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005






©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna