Teczka dla mediów Co i jak robimy od 88. lat w Automobilklubie Wielkopolski Automobilklub Wielkopolski to stowarzyszenie



Pobieranie 31.77 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar31.77 Kb.

Teczka dla mediów
Co i jak robimy od 88. lat

w Automobilklubie Wielkopolski
Automobilklub Wielkopolski to stowarzyszenie, którego członkowie realizując swe pasje skupiają się w komisjach: Sportu Samochodowego, Sportu Motocyklowego, Sportu Kartingowego, Sędziów Wirażowych, Sportu Rajdowego i Samochodów Terenowych, Sportu Popularnego i Turystyki, Pojazdów Zabytkowych, Caravaningu, Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Ratowników Drogowych; kołach: Driftu, Porsche, Nissan, Blok, Pracowników, Youngtimerów, Seniorów i delegaturach; w Gnieźnie, w Mosinie i w Nowym Tomyślu. Nie jest też przypadkiem, że prawie dziewięćdziesiąt lat (data powołania Klubu to 25 sierpnia 1923 rok) dzielenia się swym hobby, społeczność automobilklubowa kultywuje też ku pożytkowi wspólnemu, często poza własnym gronem liczącym ponad 4 000 rejestrowanych członków i blisko 100 osób zatrudnionych.

To oczywiście najbardziej zwięzły, aktualny obraz naszego stowarzyszenia - Automobilklubu Wielkopolski, z atrakcyjnymi obiektami, na czele z Torem „Poznań” utrzymywanym przez Automobilklub Wielkopolski od prawie 30 lat.

Na nim też odbyło się 17 lipca 2010 roku historyczne wydarzenie dla wszystkich fanów Formuły 1 - spotkanie z Robertem Kubicą - pierwszym Polakiem w Formule 1. To wyjątkowy prestiż dla Automobilklubu Wielkopolski. Na Tor „Poznań” przybyło tego dnia około 100 000 widzów z całej Polski; mówi się, że było ich nawet 140 000.

Automobilklub Wielkopolski popularyzuje rozwój wszelkiego sportu motorowego, turystyki poprzez organizowanie rajdów popularnych i nawigacyjnych, zlotów caravaningowych.

Automobilklub Wielkopolski propaguje też bezpieczeństwo w ruchu drogowym organizując w tym celu między innymi doskonalenie umiejętności ratowników drogowych, by pomagali wszędzie tam gdzie mogą się okazać niezbędni dla ratowania zdrowia i życia; podczas półmaratonów i maratonów, masowych akcji charytatywnych, masowych zawodów i imprez, pielgrzymek, misteriów, pokazów profilaktycznych i szkoleń praktycznych. Klub służy także pomocą zmotoryzowanym udzielając porad w klubowej poradni oraz pomaga poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych.


Klub jest również otwarty na pomysły, chęć do pracy, aktywność gospodarczą własną i zleconą taką jak: pikniki, zloty, festiwale, parady, pokazy, testy, konkursy oraz imprezy: rodzinne, firmowe, integracyjne, szkoleniowe, promocyjne, reklamowe, event-marketingowe. Polecamy samochodową Akademię Jazdy, a także motocyklistom Moto - Popołudnie, Speed Day . W dyspozycji są również tor terenowy i baza noclegowa jak również odpowiednie miejsca dla namiotów, przyczep kempingowych i kamperów. Nadto proponujemy umowy dotyczące działań reklamowych na Torze „Poznań”. Wartością na którą pozwalamy sobie zwrócić uwagę jest zamieszczanie reklam w Programach Wyścigów oraz Programach tzw. Rajdów Sportu Popularnego i Turystyki.

Nie zapominamy o naszej bogatej historii. Należną troską otaczamy dobro kultury narodowej, czyli zabytki motoryzacji wspierając indywidualne przedsięwzięcia oraz utrzymując Muzeum Motoryzacji. Samochody i motocykle z wielu epok, praktycznie jako przegląd ponad stulecia rozwoju techniki, można oglądać w Muzeum Motoryzacji Automobilklubu Wielkopolski. Do czasu rozpoczęcia remontu Ronda Kaponiera w Poznaniu, nasze muzeum zaprasza właśnie pod ten adres. Trwają rozważania gdzie Muzeum Motoryzacji znajdzie swą następną siedzibę ?

Choć wystawialiśmy na MTP nasze pojazdy kilkunastokrotnie, nigdy jednak wcześniej nie były to ekspozycje o tak dużym rozmachu jak teraz na wystawie Automobilklubu Wielkopolski na marcowym Motor Show 2011. I mimo tej obfitości - między innymi 100 samochodów (z 300 będących w naszej dyspozycji), kilkadziesiąt motocykli i blisko trzydzieści rowerów – demonstrujemy zaledwie wycinek naszej działalności. Ufamy, że pokazując najcenniejsze eksponaty zdobędziemy uznanie i wsparcie w staraniach o nową lokalizację dla naszego muzeum.



Staramy się rzetelnie dokładać wszelkich starań, aby wstępowanie w nasze automobilowe szeregi było honorem i sprawiało radość z bycia członkiem Automobilklubu Wielkopolski, aby być stowarzyszeniem szanowanym w mieście, regionie oraz kraju i kojarzyć się jednoznacznie jako godny reprezentant każdego zmotoryzowanego Wielkopolanina i rzetelny partner dla władz miasta, powiatu i województwa. To wielkie wyzwania do działania !

Z wielką satysfakcją przyjęliśmy decyzję Rady Miasta Poznania akceptującej inicjatywę, by patronem Gimnazjum nr 1 w Poznaniu został pierwszy Prezes Automobilklubu Wielkopolski - generał broni Kazimierz Raszewski.



Automobilklub Wielkopolski ufundował szkole sztandar, a trzem uczniom stypendia. Pierwszemu Prezesowi Automobilklubu Wielkopolski przyznano pośmiertne odznaczenie Wielkopolskiego Rycerskiego Krzyża Odrodzenia Szlachty „NOBILITAS RESTITUTA”. Były wojewoda wielkopolski Andrzej Nowakowski obiecał, iż będzie czynił starania, aby doczesne szczątki Generała spoczęły na Cmentarzu Zasłużonych Wielkopolan.
Przedsięwzięcia dla dobra wspólnego realizujemy już tyle lat ile ma nasz Klub. Coraz częściej z Toru „Poznań” korzystają sportowcy innych dyscyplin. Tor „Poznań” jest dobrem wspólnym służącym wielu inicjatywom społecznym nie mającym powiązania z motoryzacją. Z kolei – o paradoksie ! - tylko dzięki niej mogą one być realizowane. Ot choćby całoroczne treningi kolarzy Uczniowskiego Klubu Sportowego „Orkan” ze szkoły w Przeźmierowie lub zawody kolarzy niewidomych. Gdzie mogą się czuć oni bezpieczniej niż na zamkniętej pętli toru wyścigowego?
Jak zwykle „graliśmy” z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy”. W samym sercu organizacyjnym Orkiestry w Poznaniu, na Placu Adama Mickiewicza, Automobilklub Wielkopolski przypominał zasady udzielania pierwszej pomocy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy symulatora zderzeń. To już ponad trzydzieści lat ratownicy drogowi służą swoją pomocą. Teraz z tego ruchu wyrósł nowy pomysł - „ Młody Ratownik”. Nikogo nie trzeba przekonywać, że potrzeba udzielania pierwszej pomocy oraz zasad jej udzielania należy uczyć już od najmłodszych lat. Na naszym stoisku prezentowaliśmy klubowe działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a przeprowadzony pokaz z zainteresowaniem oglądali widzowie. Takie prezentacje i pokazy przeprowadzamy wielokrotnie podczas rajdów, festynów, turniejów. Przy okazji rozdajemy pocztówki, odblaski czy ulotki o udzielaniu pierwszej pomocy. Wiele z tych działań możemy wykonać dzięki dotacjom otrzymanym z Urzędu Miasta, Starostwa Powiatowego oraz Urzędu Marszałkowskiego za co raz jeszcze dziękujemy. Nie możemy zapomnieć o działającej już od 36. lat Poradni Kierowców i Poszkodowanych w Wypadkach Komunikacyjnych służącej pomocą zmotoryzowanym. Jest to możliwe między innymi dzięki otrzymywanym nawiązkom. Z nich korzystają poszkodowani w wypadkach komunikacyjnych.
Akademia Jazdy Automobilklubu Wielkopolski na Torze "Poznań" ma wielu „uczniów”. Prowadzą je licencjonowani zawodnicy i instruktorzy z wieloletnim doświadczeniem. W bezpiecznych warunkach toru wyścigowego pomagają oni uczestnikom nabrać pewności siebie, poddając też w ten sposób ocenie dotychczasowe umiejętności w różnych warunkach pogodowych. Zimą są to na przykład spotkania pod nazwą ”Zimowe Bezpieczne Ćwiczenia”. Wyrabiają one właściwe nawyki prowadzenia auta na zimowej śliskiej nawierzchni. W ich programie jest między innymi hamowanie w autach z systemem ABS i bez tego systemu oraz bezpieczne pokonywanie zakrętów na śliskiej nawierzchni.
Moto Popołudnie, Dzień Motocyklisty, Speed Day - to najnowsze formy organizacyjne wprowadzone w 2010 roku na Torze „Poznań” cieszące się ogromnym powodzeniem wśród motocyklistów. Są to przedsięwzięcia prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów – mistrzów sportu motocyklowego. Szacuje się, że zgromadziły one 2 000 uczestników. Skierowane praktycznie do wszystkich grup wiekowych, zostały programowo przygotowane z dużym pietyzmem. Tak pod względem bezpieczeństwa jak i nietuzinkowego sposobu przekazywania wiedzy teoretycznej i praktycznej. Spoglądając wstecz można zaryzykować stwierdzenie, że Dni Motocyklowe na Torze „Poznań” pod względem swej różnorodności są ewenementem w skali naszego kraju.
Wielkopolanki za kółkiem” start miały na Torze "Poznań", a metę na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W minionym sezonie Automobilklub Wielkopolski wspólnie z MTP zorganizował kolejną edycję popularnego i cieszącego się niesłabnącym powodzeniem rajdu wyłącznie dla Pań - „Wielkopolanki za kółkiem”. Wygrały Dorota Skowrońska i Barbara Pospieszna. Jedną z głównych nagród był samochód na weekend. Zabawa była przednia, w doskonałej i radosnej atmosferze.
Na Tor „Poznań” zjeżdżają również amatorzy turystyki caravaningowej uczestnicząc w Ogólnopolskich Zlotach Caravaningowych. W ubiegłym roku patronat honorowy objęli Starosta Poznański i Prezydent Miasta Poznania. Rozegrano I i II Rundę Mistrzostw Polski w Jeździe Samochodem z Przyczepą. Najwięcej emocji i wspomnień wzbudziła wycieczka po Poznaniu zabytkowym tramwajem i autobusem, popularnym „ogórkiem”. Za tą niewątpliwą atrakcję organizatorzy z Komisji Caravaningu Automobilklubu Wielkopolski działający pod kierownictwem Komandora Wojciecha Zawady otrzymali najwięcej podziękowań. W Zlocie uczestniczyły też dzieci, dla których przygotowano oddzielne konkursy z nagrodami. Na podsumowaniu caravaningowych mistrzostw, prezesi Automobilklubu Wielkopolski i Zarządu Okręgowego Polskiego Związku Motorowego wręczyli puchary ufundowane przez Automobilklub Wielkopolski, Polski Związek Motorowy, Starostę Poznańskiego i Prezydenta Miasta Poznania.
Przez cały sezon na Torze „Poznań” wyjątkową frekwencją cieszą się KJS i SuperOesy. Jeden z KJS-ów pod nazwą „Rajd Wyzwolenia” Automobilklub Wielkopolski zorganizował z metą w Środzie Wielkopolskiej. Jego przeprowadzenie znacząco wsparły władze Środy, Policja oraz przedstawiciele biznesu. Natomiast SuperOesy zdobyły już popularność w całym kraju. Jest to cykl zmagań na Torze „Poznań” miłośników motoryzacji o sportowym zacięciu i tak też podszykowanych samochodach. Na starcie staje zwykle kilkadziesiąt aut z całej Polski, w których zawodnicy zmagają się nie tylko z trudami poszczególnych prób, ale i trudnymi warunkami na torze. A na tradycyjne dwudniowe wydania wigilijnych SuperOesów przyjeżdżają wszyscy chcący wykręcić się od świątecznych porządków.
Imprezy „Z ulicy na tor” cieszą się ogromną popularnością wśród rozsądnych kierowców amatorów, którzy poszukując bezpiecznej przestrzeni dla sprawdzenia swoich umiejętności i mocy aut, przyjeżdżają oczywiście na Tor „Poznań. Miniony sezon, to aż cztery imprezy, czyli przejazdy równoległe na 400 metrów. Gromadzą one wielu kibiców oraz sprawdzają się jako rodzinna forma spędzania czasu z odrobiną motoryzacyjnej adrenaliny.
Śmiało możemy powiedzieć, że wielokrotne zorganizowane przez nas zawody w randze Mistrzostw Polski, znacznie przyczyniły się do dynamicznego rozwojowi samochodowej dyscypliny, sportu zwanej driftem. Technika jazdy samochodem bokiem w kontrolowanym poślizgu, czyli właśnie drift, zdobywa sobie w naszym kraju popularność od 2004 roku. To wtedy nasz klubowy kolega Maciej Polody wygrał zawody na niemieckim torze w Hockenheim. Teraz prowadzi całoroczne treningi driftu na torze „Poznań”.
To dopiero tradycja ! Cieszący się jak zwykle ogromnym powodzeniem zarówno wśród uczestniczących w nim załóg, jak i sympatyków tej wyjątkowej zabytkowej elegancji, Poznański Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych Automobilklub Wielkopolski zorganizował już po raz XXXVII. Blisko 50 pięknych zabytkowych pojazdów z całej Polski i Europy rywalizowało w ramach XI rundy Mistrzostw Polski na drogach powiatu poznańskiego. Na Torze „Poznań” rozegrano – wyjątkowy w skali kraju – VII Międzynarodowy Wyścig Pojazdów Zabytkowych. Popołudnie na poznańskim Starym Rynku urzekało pięknem zabytkowej motoryzacji podczas zorganizowanej dla mieszkańców Parady Pojazdów Zabytkowych. Takie samochody i motocykle z wielu epok, praktycznie jako przegląd ponad stulecia rozwoju techniki, można oglądać w Muzeum Motoryzacji Automobilklubu Wielkopolski. Do czasu rozpoczęcia remontu Ronda Kaponiera w Poznaniu, nasze muzeum zaprasza właśnie pod ten adres. Trwają rozważania gdzie Muzeum Motoryzacji znajdzie swą siedzibę ?

Natomiast po raz XX zorganizowaliśmy „Rajd Merkury”. Największe i najważniejsze wydarzenie dla nawigatorów, turystów motorowych i osób niepełnosprawnych. Kilkadziesiąt załóg z całej Polski i Europy przez dwa dni zmagały się na rajdowych trasach oraz podczas samochodowych prób sprawności na Torze „Poznań”.”


Tor „Poznań” jest w zasadzie głównym miejscem International Porsche Festival i zlotów Porsche Club. Przyjeżdżają na nie uczestnicy z Litwy, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Luksemburga. Blisko 100 samochodów tej legendarnej marki zawitało do Wielkopolski. Po emocjach turystycznych przejazdów i prób sprawności ze startem w Kórniku uczestnicy zlotu gościli na Torze „Poznań”. Podczas Rodzinnego Pikniku rozegrane zostały dodatkowe konkurencje. Tradycyjnie wszyscy goście Zlotu Porsche w Poznaniu włączyli się w pomoc dla chorych dzieci. Wspólnie ze Stowarzyszeniem „Wojtusiaki” uczestnicy odwiedzili Szpital Kliniczny nr 5 przy ulicy Szpitalnej rozdając moc upominków chorym dzieciom.
Stałym punktem w kalendarzu imprez na Torze „Poznań” są spotkania Youngtimer Party. W sezonie 2010 trzykrotnie gościły one prawie 300 zawodników oraz ogromną rzeszę kibiców. Przejazdy sprawnościowe Puchar Youngtimer Party rozgrywane są na Torze „Poznań”. Startują samochody, których produkcja danego modelu rozpoczęła się przed rokiem 1989. Tak więc często kierowcy mają tyle samo lat co ich auta ! A odrestaurowywane są prawie wszystkie znane nam marki i modele. To jeszcze nie zabytki motoryzacji, ale już jej klasyka. Na tyle sprawna, że umożliwia realną rywalizację na torze samochodowym z nutą motoryzacyjnej nostalgii. Teraz już w randze Mistrzostw Okręgu Polskiego Związku Motorowego.
Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Alpe Adria – Runda Kwalifikacyjna Mistrzostw Europy, to już stałe międzynarodowe wyścigi motocyklowe organizowane przez Automobilklub Wielkopolski na Torze „Poznań”. Automobilklub Wielkopolski gościł w minionym sezonie na Torze „Poznań” ponad 260 zawodników z całej Europy. – Przez cztery dni wszystko przebiegało wzorowo, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i sportowym. Poznański tor z powodzeniem może bez żadnych zastrzeżeń organizować zawody rangi Mistrzostw Polski jak i innych krajów; podobnie zresztą, jak zawody Alpe Adria UEM – powiedział przewodniczący jury, wiceprezydent Europejskiej Unii Motocyklowej UEM, wizytujący całe zawody Włoch Luigi Favarato.
Najważniejsze wyścigi samochodowe na Torze „Poznań” to europejski cykl FIA-CEZ Circuit Trophy. I to właśnie one otworzyły sezon zmagań samochodowych na naszym torze. Jedyny polski obiekt z homologacjami: europejską (UEM) i światową (FIA), na którym odbywają się wyścigi samochodowe i motocyklowe w ostatni majowy weekend 2010 roku stał się centrum europejskiego autosportu. Rundy polskiego czempionatu połączone z zawodami FIA CEZ Trophy ściągnęły na start blisko 140 zawodników. Podczas trzech dni zmagań Torze „Poznań” kibice mogli oglądać cały wachlarz samochodów wyścigowych – od Ferrari, Salenów, aut w specyfikacji DTM i Porsche po walczące w Wyścigowym Pucharze Polski Cinquecento i Seicento.
5 czerwca największy festiwal muzyki klubowej - Global Gathering

zawitał ponownie na Tor "Poznań", gromadząc na jego terenie 10 000 fanów. To wielkie święto szczególnie młodszych miłośników muzyki.


Wydarzeniem historycznym dla wszystkich fanów Formuły 1, było niepowtarzalne spotkanie z Robertem Kubicą, pierwszym Polakiem w Formule 1. To fakt szczególnej wagi. To także wyjątkowy prestiż dla Toru „Poznań” i Automobilklubu Wielkopolski gdzie spotkanie się odbyło. To wydarzenie przywiodło na Tor „Poznań” 17 lipca 2010 roku około 100 000 widzów z całej Polski. A mówi się, że w tym dniu na Torze „Poznań” było ich nawet 140 000. Zatem przeżył on bodaj największe oblężenie kibiców w swojej ponad trzydziestoletniej historii. Robert Kubica od początku nawiązał znakomity kontakt z publicznością: rozmawiał, rozdawał autografy i robił zdjęcia z fanami. Robert Kubica uczestniczył także w konferencji prasowej, podczas której między innymi wspominał swoje starty na torze kartingowym w Poznaniu w latach 1995-97. (...)Tor ”Poznań, to jedyny w Polsce taki obiekt, posiadający homologację FIA (...) Dobrze, że taki tor jest w Polsce, bo bez niego sport samochodowy mógłby już nie istnieć. Trzeba pamiętać, że wyścigami zajmują się prawdziwi pasjonaci, którzy to robią z miłości, a nie z musu czy dla pieniędzy – podsumował Robert Kubica. Po konferencji Prezydent Poznania Ryszard Grobelny otrzymał od polskiego kierowcy miniaturę bolidu F1. Nad poznańskim obiektem uniósł się charakterystyczny ryk silnika i Kubica w oszałamiającym tempie pomknął po Torze „Poznań”. Pokonał dziesięć okrążeń. Robert Kubica polał też kibiców szampanem z ogromnej butelki. Szczególną radość Robert Kubica sprawił członkom Automobilklubu Wielkopolski . Specjalnie odwiedził ich w sali klubowej. Nasz jedyny rodak w Formule 1 odpowiadał na pytania i rozdawał autografy. Niezwykle sympatycznym akcentem był kontakt Roberta Kubicy z najmłodszymi adeptami wyścigów, czyli małymi kartingowcami. Natomiast Prezes Automobilklubu Wielkopolski – Robert Werle otrzymał na pamiątkę dla wszystkich klubowiczów miniaturę kasku kierowcy Formuły 1. Serdecznie też podziękował Robertowi Kubicy za ekstra wizytę w  sali Automobilklubu Wielkopolski na Torze "Poznań.
Praktyczne we wszystkich naszych przedsięwzięciach współpracujemy z wieloma mediami ogólnopolskimi i regionalnymi. Wśród nich są między innymi TVP Poznań, „Merkury” Polskie Radio, WTK , „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Wyborcza”.
Tor „Poznań” jest na zdjęciach w kalendarzu wydanym na 2011 rok przez Miasto POZnań*.

Z satysfakcją można też oglądać klip promocyjny Miasta Poznania



z jego najbardziej charakterystycznymi miejscami. Tor „Poznań” jest wśród nich.

Warto zobaczyć !

Jeszcze więcej o Automobilklubie Wielkopolski na www.aw.poznan.pl

Zapraszamy !


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna