Test nr 4 – historia polskiej motoryzacji



Pobieranie 10.87 Kb.
Data28.04.2016
Rozmiar10.87 Kb.
Test nr 4 – historia polskiej motoryzacji
(test jednokrotnego wyboru – tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa)
1. Ile rodzajów śrub i nakrętek stosowano w samochodzie CWS T-1?

a. dwa (M 10 i M 12)

b. trzy (M 8, M 10 i M 12)

c. jeden (M 10)


2. W 1927 roku podjęto próbę produkcji małych samochodów WM skonstruowanych

przez inżyniera:

a. Władysława Mrajskiego

b. Tadeusza Tańskiego

c. Kazimierza Meyera


3. Samochód WM ważył:

a. 250 kg

b. 350 kg

c. 650 kg


4. Samochód WM zużywał 6 litrów paliwa na 100 km i osiągał szybkość:

a. 50 km/h

b. 75 km/h

c. 90 km/h


5. Samochód WM w 1928 roku podczas rajdu przejechał w 24 godziny:

a. 652 km

b. 844 km

c. 1071 km


6. Zbiorniki paliwa w samochodzie WM wystarczyły do pomieszczenia benzyny na

przejechanie:

a. 600 km

b. 750 km

c. 1 200 km


7. Samochód skonstruowany przez Adama Glücka-Głuchowskiego miał nazwę:

a. Iradam

b. Polonia

c. AGG
8. Wyprodukowany w 1935 roku samochód czteroosobowy konstrukcji Adama



Głuchowskiego miał nazwę:

a. Polonia

b. Iradam

c. Adam Glück



9. Gdzie od 1928 roku produkowano na włoskiej licencji SPA samochody o ładowności

1,5 tony?

a. w zakładach Ursus po Warszawą



b. w Lublinie

c. w Starachowicach


10. Nazwa samochodu Iradam pochodzi od:

a. nazwy miejscowości, w której go produkowano

b. nazwiska właściciela fabryki

c. imienia jego żony i imienia konstruktora (Irena i Adam)


11. Poznańska Fabryka Automobilowa, Spółka Akcyjna powstała w:

a. 1923 roku

b. 1930 roku

c. 1933 roku


12. W 1921 roku powstało Polskie Towarzystwo Budowy Automobili i Aeroplanów

Auto-Moto” Spółka Akcyjna z kapitałem belgijskim z siedzibą w:

a. Lublinie

b. Starachowicach

c. Krakowie
13. W 1932 roku Państwowe Zakłady Inżynierii podjęły najpierw montaż i następnie

produkcję:

a. Polski Fiat 508

b. Polski Fiat 405

c. FIAT 105


14. Polski Fiat 508 w wersji wojskowej miał nazwę:

a. Łazik


b. Wojak

c. Szarak








15. Lekki samochód ciężarowy Polski

Fiat 621-L miał nośność:

a. 1,5 tony



b. 2,5 tony

c. 3,5 tony


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna