The metropolitan opera: live in hd



Pobieranie 31.26 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar31.26 Kb.
THE METROPOLITAN OPERA: LIVE IN HD
8. sezon transmisji przedstawień operowych z Nowego Jorku – w jakości High Definition i Dolby Digital Surround – otworzą Polacy, występując w nowej inscenizacji „Eugeniusza Oniegina”. 5 października br. (sobota) Mariusza Kwietnia, Piotra Beczałę i rosyjską diwę Annę Netrebko będą oglądać na dużym ekranie widzowie 64 krajów. W Polsce operę Czajkowskiego zobaczy publiczność Warszawy, Rzeszowa, Wrocławia, Elbląga, Katowic, Krakowa, Gliwic, Kielc, Olsztyna, Brzeszcz, Trzebini, Zamościa i Łodzi. Do cyklu „The Met: Live in HD” dołączyły w tym sezonie Czechowice-Dziedzice – rodzinne miasto Piotra Beczały.
PRZECZYTAJ RELACJĘ POLSKIEJ AGENCJI PRASOWEJ I „GAZETY WYBORCZEJ”:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,14689399,USA__Polacy_otworzyli_sezon_w_Metropolitan_Opera_.html
KLIKNIJ TUTAJ, BY POBRAĆ ZDJĘCIA I KLIPY WIDEO Z PRÓBY GENERALNEJ „EUGENIUSZA ONIEGINA” W NOWOJORSKIEJ MET.
(HASŁO: met13photos)

GWIAZDY EUGENIUSZA ONIEGINA

Piotr Iljicz Czajkowski (1840–1893)



Евгений Онегин

Eugeniusz Oniegin
Opera (sceny liryczne) w trzech aktach, siedmiu obrazach (1879) | op. 24

Libretto: kompozytor i Konstantin Szyłowski na podstawie poematu Aleksandra Puszkina pod tym samym tytułem
Premiera niniejszej inscenizacji The Metropolitan Opera: 23 września 2013 roku

PREMIERA SEZONU 2013–14


Transmisja przedstawienia: 5 października 2013 | sobota | 18:55
Obsada:

Mariusz Kwiecień jako Eugeniusz Oniegin

Anna Netrebko jako Tatiana

Oksana Volkova jako Olga

Piotr Beczała jako Włodzimierz Leński, poeta

Alexei Tanovitsky jako książę Griemin

Soliści, chór, balet i orkiestra The Metropolitan Opera
Valery Gergiev dyrygent
Realizatorzy:

Deborah Warner inscenizacja

Fiona Shaw reżyseria

Tom Pye scenografia

Chloe Obolensky kostiumy

Jean Kalman światło

Finn Ross, Ian William Galloway projekcje wideo

Kim Brandstrup choreografia
Prowadzenie podczas transmisji: Sondra Radvanovsky

Realizacja telewizyjna transmisji: Gary Halvorson

Specjaliści od muzyki rosyjskiej, Rosjanie, Polacy i Białorusini, otworzą kolejny sezon transmisji przedstawień z Nowego Jorku, występując w chyba najbardziej znanej operze Czajkowskiego. Sceny liryczne – bo taką nazwę gatunkową wymyślił dla swego dzieła kompozytor – oparte są na poemacie dygresyjnym jednego z najwybitniejszych rosyjskich poetów romantycznych. Skromna i wrażliwa Tatiana zakochuje się w Onieginie, znudzonym światowcu, który odrzuca jej miłość. Po latach Oniegin uświadamia sobie, że jednak kocha Tatianę, ale ta jest już żoną księcia Griemina. Mimo że nadal darzy Oniegina uczuciem, Tatiana pozostaje wierna mężowi. Tę romantyczną historię przygotuje muzycznie jeden z najwybitniejszych rosyjskich dyrygentów.


KLIKNIJ TUTAJ, BY POBRAĆ ZDJĘCIA I KLIPY WIDEO Z PRÓBY GENERALNEJ „EUGENIUSZA ONIEGINA” W NOWOJORSKIEJ MET.
(HASŁO: met13photos)








CYTATY Z PRASY PO PREMIERZE „EUGENIUSZA ONIEGINA” 23 WRZEŚNIA:
„W scenie pisania listu [Netrebko] przeszła od cichych fraz wyrażających niepewność i tęsknotę do śpiewu pełnym głosem symbolizującego wybuch namiętności. (...) Młodzieńczy tenor męskiego Piotra Beczały jest idealny do partii Leńskiego. (...) Śpiew Mariusza Kwietnia jest nieprzewidywalny, a przez to ekscytujący. (...) Valery Gergiev – jako jeden z tylko kilku dyrygentów na świecie – doskonale czuje styl Czajkowskiego”. – New York Times
„Piotr Beczała był pełnym optymizmu, żarliwym Leńskim, najpierw uprzejmym, a później bardzo zdenerwowanym; śpiewał pięknym tenorem. (...) Mariusz Kwiecień doskonale pasował do roli Oniegina. (...) W ostatniej scenie [Netrebko] była znakomita: choć jako Tatiana nie potrafiła ukryć targającego nią pożądania, nadal pozostała księżną, którą się stała”. – Washington Post

______________________________________________________________________________


Opery wykonywane są w języku oryginału. | Przedstawienia grane są z napisami w językach polskim i angielskim. | Transmisje odbywają się w soboty.

WIĘCEJ INFORMACJI (OBSADY, OPISY PRZEDSTAWIEŃ) NA: WWW.NAZYWOWKINACH.PL


______________________________________________________________________________
O nowojorskiej Met i transmisjach
The Metropolitan Opera należy do ścisłej czołówki najlepszych teatrów świata. Jej siłą są przede wszystkim wspaniałe głosy. Od ponad stu lat nie było prawdziwie wielkiej śpiewaczki czy śpiewaka, którzy nie pragnęliby wystąpić na scenie Met (tak nazywają swój teatr nowojorczycy). Także Polacy – obecnie Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Mariusz Kwiecień, a wcześniej Teresa Żylis-Gara, Małgorzata Walewska, Wiesław Ochman, Adam Didur i przede wszystkim wyjątkowo ubóstwiana przez Amerykanów Marcelina Sembrich-Kochańska – występowali i wciąż regularnie występują na deskach tego teatru.
Do dziś budzi rozbawienie fakt, że The Metropolitan Opera powstała nie z artystycznej potrzeby, a z urażonych ambicji. Otóż żona pewnego nowojorskiego milionera, gdy nie zdobyła miejsca w loży w działającej wtedy w Nowym Jorku operze, nakazała swojemu małżonkowi wybudowanie nowego teatru, aby mogła godnie prezentować się w loży honorowej. Wynajęty architekt, nie bardzo wiedząc, co właściwie projektuje, skupił się na ociekającej złotem widowni, zupełnie lekceważąc potrzeby sceny. Podczas spektakli dekoracje składować więc trzeba było bezpośrednio na ulicy, a chór, nie mając własnej sali prób, ćwiczył w toalecie...
Met zainaugurowała swoją działalność w roku 1883 Faustem Charles’a Gounoda. Choć początki były trudne (pierwszy sezon zakończył się gigantycznym deficytem), teatr miał szczęście do wybitnych dyrygentów i śpiewaków, a także do przedsiębiorczych dyrektorów. Szybko stał się sceną, o występowanie na której zabiegali najwięksi, z Marią Callas na czele.
Choć poziom artystyczny Met pozostawał na najwyższym poziomie, warunki lokalowe były fatalne. Dlatego po latach postanowiono wybudować profesjonalny gmach i tam przenieść zespół. W 1966 roku otworzono jeden z największych (widownia liczy blisko 4.000 miejsc) i najlepiej wyposażonych teatrów operowych na świecie (w pełni zautomatyzowana wielka scena, kilkanaście sal prób, parkingi, wygodne garderoby, przestronne magazyny dekoracji i kostiumów).
Met to dzisiaj operowa fabryka, a jej pracownicy pieszczotliwie nazywani są armią. Teatr ma w swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów – od klasyki po dzieła współczesne. Gra blisko 300 monumentalnych spektakli w roku. Wszystko to wymaga precyzyjnej organizacji pracy, dlatego też repertuar oraz obsady planowane są z około pięcioletnim wyprzedzeniem.
Przedsięwzięcie „The Met: Live in HD” nawiązuje do bogatej, ponad 80-letniej tradycji słynnych transmisji radiowych spektakli tego teatru. Pomysłodawcą cyklu jest dyrektor generalny Met – Peter Gelb. 30 grudnia 2006 roku po raz pierwszy popłynął w eter obraz w jakości High Definition i dźwięk w formacie Dolby Digital Surround; pokazano Zaczarowany flet Mozarta. Spektakl obejrzało wtedy 30.000 widzów zgromadzonych w 150 salach na terenie USA. Sukces kasowy i frekwencyjny sprawił, że do projektu natychmiast przyłączyły się ośrodki z całego świata.
Transmisje swoich spektakli organizują dziś także inne słynne teatry, ale to Met była prekursorem i tylko ona realizuje swoje pokazy na tak ogromną skalę. Przedstawienia sezonu 2013–14 obejrzą widzowie w ponad 1.900 salach kinowych, teatralnych i filharmonicznych 64 krajów świata. Do tej pory na cykl „The Met: Live in HD” sprzedano 12 milionów biletów.
Cyfrowy sygnał o wysokiej rozdzielczości dociera do adresata za pomocą satelity okołoziemskiego zaledwie z kilkusekundowym opóźnieniem. W Europie – mimo sześciogodzinnej różnicy czasu – przedstawienia można oglądać na żywo wieczorem, a to dlatego, że Met gra w soboty dwa spektakle: pierwszy wczesnym popołudniem, a drugi wieczorem. Transmitowany jest ten popołudniowy.
Dodatkowym atutem tych pokazów jest możliwość zajrzenia za kulisy. Kamera śledzi zmiany dekoracji, rejestruje też wywiady ze śpiewakami występującymi w danym przedstawieniu, zagląda na próby, których podczas transmisji, podobnie zresztą jak każdego innego dnia, odbywa się w teatrze kilka – tego zaś nie może zobaczyć publiczność zasiadająca na widowni Met.
Opracowanie: B. Majchrzak.
WIĘCEJ INFORMACJI (OBSADY, OPISY PRZEDSTAWIEŃ) NA: WWW.NAZYWOWKINACH.PL
Dystrybutor: Cikánek management s.r.o.

Kontakt: Bartłomiej Majchrzak | +48.660.030.192 | poland@cikanekmanagement.eu





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna