Trasa wycieczki do Hiszpanii

Data02.05.2016
Rozmiar9 Kb.

W dniach od 18 do 25 sierpnia odbyła się kolejna zagraniczna wycieczka integracyjna zorganizowana przez Rzeszowski Oddział SEP. Tym razem naszym celem była południowa Hiszpania i wyprawa pod bardzo gorącym hasłem " W rytmie Flamenco".

Organizację wycieczki powierzyliśmy po raz kolejny Biuru Podróży Itaka.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy na lotnisku w Katowicach Pyrzowicach w środku sierpniowej nocy skąd samolot LOT-u zabrał nas do Malagi. Pierwszy dzień część grupy spędziła na plaży nad Morzem Śródziemnym a inni postanowili rzucić się w wir zakupów.

Następny dzień rozpoczął już planowane zwiedzanie a kolejność zwiedzania przedstawiona jest na rysunku powyżej. Po śniadaniu zwiedzamy MALAGę jedno z najstarszych miast portowych w basenie Morza Śródziemnego. Oglądamy katedrę, dom narodzin Pabla Picassa oraz arabską fortecę Alcazaba. Po południu przejazd do położonej wśród dziewiczych wzgórz RONDY, gdzie zwiedzamy jedną z najstarszych aren korridy.

Arena korridy w Rondzie

Następny dzień poświęcamy na zwiedzanie GIBRALTARU, enklawy brytyjskiej na Półwyspie Iberyjskim. Punkt widokowy Punta Europa, skąd rozciąga się wspaniały widok na Cieśninę Gibraltarską i góry Atlas na kontynencie afrykańskim, Grota św. Michała, wjazd na Skałę Gibraltarską, gdzie można zobaczyć małpki bezogonowe. Jednym z głównych punktów wycieczki był przejazd do miejsca upamiętniającego tragiczną śmierć generała Władysława Sikorskiego.

Miejsce upamiętniające Generała Władysława Sikorskiego

Czas wolny spędzamy na zakupach w strefie wolnocłowej. Następnie udajemy się do KADYKSU gdzie zwiedzamy : stary port, promenadę Alameda de Apadoca z nabrzeżnymi fortyfikacjami i Parque Genoves. a de España, kościół Nuestra Señora del Carmen, starówka pełna wąskich, krętych uliczek. Niektórzy wykorzystali czas wolny aby skorzystać z kąpieli w Oceania Atlantyckim.

Kolejny dzień spędzamy w stolicy Andaluzji – SEWILLI, miasta Carmen, Don Juana i Figara. Jedno z najpiękniejszych miast Hiszpanii, którego zabytkowy zespół jest wpisany na listę UNESCO.

Plac Hiszpański - Sewilla

Zwiedzamy plac Hiszpański, starą żydowską dzielnicą Santa Cruz, Domu Piłata, bazylika Macarena, gdzie znajduje się figura Madonny płaczącej diamentami. Zwiedzanie wzniesionej na miejscu dawnego meczetu XV-wiecznej katedry Najświętszej Maryi Panny – największego i jednego z najwspanialszych gotyckich kościołów na świecie, w którym znajduje się m.in. kaplica z grobowcem Krzysztofa Kolumba. Wejście na wieżę Giralda, pozostałość po zabudowaniach meczetu, skąd rozpościera się zachwycająca panorama miasta.

Kolejny dzień i kolejne piękne miast - KORDOBA. Zwiedzamy: Wielki Meczet – największy na Półwyspie Iberyjskim, zachwycający architekturą i połączeniem z chrześcijańską katedrą. jedną z trzech zachowanych w Hiszpanii synagog z XIV w., Alcazar de los Reyes Cristianos – letniej rezydencji rodziny królewskiej, wzniesionej nad rzeką Gwadalkiwir, z przepięknym rzymskim mostem Puente Romano.

Jedna z przepięknych ulic Kordoby - uliczka kwiatowa

Wyjeżdżamy do ÚBEDY i BAEZY które figurują na Liście UNESCO.

Wieczorna atrakcja to wieczór flamenco. Przy lampce czerwonego wina zobaczyliśmy tancerki i tancerzy którzy pokazali gorące hiszpańskie rytmy w malowniczej restauracji znajdującej się w grocie.

Następny dzień to zwiedzanie GRENADY, perły Andaluzji, położonej u podnóża pasma Sierra Nevada, miasta znanego jako ostatni bastion Maurów. Zwiedzanie ogromnego, romantycznego zespołu pałacowo-ogrodowego Alhambry, jednego z najwspanialszych zabytków Hiszpanii, pomnika architektury arabskiej w Europie Zachodniej, przywodzącego na myśl baśnie tysiąca i jednej nocy. Spacer po Ogrodach Generalife i zabudowaniach Alhambry – galeriach pałacowych i słynnych dziedzińcach.

Widok na Alhambrę z punktu widokowego - GRENADA

Jeszcze tylko wyjazd do LANJARÓN, malowniczego uzdrowiska z ruinami zamku, degustacja najlepszych szynek i win regionu. Zwiedzanie NERJY – punkt widokowy Balkon Europy, zawieszonego na cyplu nad Morzem Śródziemnym.

Ostatni dzień to dzień wypoczynku, błękitne morze, słoneczna plaża i nasza grupa która pragnie zabrać ze sobą jak najwięcej wrażeń utrwalonych słońcem Hiszpanii. Wieczorny lot do Katowic i powrót do Rzeszowa w godzinach wczesno-porannych.

Kolejna wyprawa dopiero za rok ale już teraz zapraszamy wszystkich członków stowarzyszenia , sympatyków i osoby wspierające do zgłaszania propozycji wyjazdu na rok 2015.