Tłumaczenia ustne I pisemne: podsumowanie informacji dla odbiorców Służba zdrowia rejonu Highland



Pobieranie 10.48 Kb.
Data06.05.2016
Rozmiar10.48 Kb.
Tłumaczenia ustne i pisemne: podsumowanie informacji dla odbiorców

Służba zdrowia rejonu Highland (NHS Highland)

Dlaczego oferujemy usługi tłumaczy ustnych i pisemnych?


Służba zdrowia rejonu Highland chce, aby każdy miał dostęp do oferowanych przez nią informacji i usług. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niektórym ludziom musimy zapewnić informacje w fomacie odbiegającym od standardowego.
Chcemy mieć pewność, że nie istnieją żadne bariery utrudniające ludziom dostęp do informacji i usług przez nas oferowanych. W tym celu udostępniamy usługi tłumaczy ustnych i pisemnych, gdy jest to najlepszym wyjściem w danej sytuacji
Nasze zobowiązania wobec Was

Aby zapewnić każdemu dostęp do usług przez nas oferowanych, sprawdzimy, czy w danej sytuacji najlepszym wyjściem byłoby skorzystanie z usług tłumacza ustnego i/lub pisemnego, oraz zapewnimy odpowiednie tłumaczenie.


Nasz personel jest odpowiedzialny za zorganizowanie tłumaczenia – proszę nic nie organizować na własną rekę. Członkowie personelu zostali uprzedzeni, że nie mogą liczyć na to, że tłumaczenia dokona członek rodziny albo znajomy, dlatego jeżeli zdecydujecie się na przyprowadzenie ze sobą członka rodziny lub znajomego, nie są oni zobowiązani, ani nie powinni być proszeni, o wykonanie tłumaczenia.
Jeśli chodzi o tłumaczenia ustne korzystamy z usług nastepujących firm:

  • Language Line – tłumaczenia przez telefon, do komunikacji z klientami podczas rozmów telefonicznych

  • Global Language Services Ltd – tłumaczenia podczas spotkań bezpośrednich, oraz część tłumaczeń przez telefon

  • Deaf Action – tłumacze ustni znający brytyjski język migowy oraz czytający z ruchu ust, do komunikacji z klientami podczas spotkań bezpośrednich

Agencje partnerskie mogą także zorganizować, w granicach rozsądku, tłumaczenia pisemne ważnych dokumentów na inne języki lub inne formaty np. język Braille’a, większa czcionka, nagranie audio.


Inne zasoby związane z komunikacją

Poniżej wymienione są inne zasoby, z których można skorzystać:



  • DVD pod tytułem “Jak korzystać z usług służby zdrowia w Szkocji”, przygotowane przez infolinię NHS 24, dostarcza jasnych informacji na temat głównych usług służby zdrowia dostępnych w społeczności lokalnej, oraz korzystania z nich. DVD można odtwarzać w jednym z 17 języków, także w angielskim lub brytyjskim języku migowym.

    • Zdrowie w Moim Języku (Health in My Language) – na tej stronie internetowej znajdują się informacje na temat zdrowia i usług służby zdrowia w Szkocji, przetłumaczone na różne języki.

http://www.healthinmylanguage.com/home.aspx

  • Na stronie internetowej www.multikulti.org.uk.znajduje się wiele informacji, porad, wskazówek i materiałów szkoleniowych, przetłumaczonych na języki lokalnych społeczności.

  • HIRS – Inormacje na temat Praw Pacjenta w Szkocji – na stronie www.hris.org.uk można znaleźć jasne, dokładne i aktualne informacje dotycząceTwoich praw jako pacjenta.



Tłumaczenia i słowniki w internecie

Nie jesteśmy w stanie przetłumaczyć wszystkich materiałów zawartych na naszych stronach internetowych na wszystkie języki mniejszości, które są używane w rejonie Highland. Aby pomóc osobom nie mówiącym po angielsku, poniżej podajemy linki do darmowych usług tłumaczeniowych, które mogą być pomocne przy tłumaczeniu stron internetowych lub krótkich tekstów na wiele języków. Nie możemy zagwarantować, że tłumaczenia takie będą dokładne i radzimy nie korzystać z tych usług przy tłumaczeniu oficjalnych dokumentów.




  • freelang.net słowniki, które można ściągnąć albo skorzystać z nich na stronie

  • Google Translate – przetłumaczy fragmenty tekstów i stron internetowych

  • Alta Vista babelfish – przetłumaczy do 150 słów za jednym razem


Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji lub wsparcia, porozmawiaj ze swoim lekarzem, lub innym pracownikiem służby zdrowia, którzy zrobią wszystko aby Ci pomóc.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna