Uniwersytet Gdański Seminarium naukowe Back to the Beckett Text – Beckett na plaży sopot



Pobieranie 88.49 Kb.
Data05.05.2016
Rozmiar88.49 Kb.

Uniwersytet Gdański

Seminarium naukowe
Back to the Beckett Text – Beckett na plaży
SOPOT

10-16 maja 2010

Patronat honorowy:
JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego,

Prof. dr hab. Bernard Lammek
Prezydent Miasta Sopotu

dr Jacek Karnowski


PONIEDZIAŁEK 10 MAJA 2010


Godz.

Teatr na Plaży (Sopot)

Godzina

Dworek Sierakowskich

(Sesja konferencyjna A)







KLUB ATELIER

9.00-9.30

Rejestracja









9.30

Otwarcie konferencji – David Malcolm i Tomasz Wiśniewski

10.00-13.00

Mierząc się z Końcówką: rytm, przestrzeń i aktor – warsztaty teatralne prowadzone przez Douglasa Rintoula z teatru Complicite (ENG)




10.00-11.30

Analizy tekstowe A (prowadzenie: David Malcolm)

1. Does Language Change? The Setting of Come and go – Aleksandra Wachacz (Uniwersytet Jagielloński, Kraków)

2. “Happy Chatters” in Happy Days: An Analysis of Communicative Tensions – Agnieszka Pelkowska (UWM, Olsztyn)

3. Beckett’s Ping as a Musicalised Text – Joanna Barska (Uniwersytet Jagielloński, Kraków)



13.00-18.00

Tańcząc Becketta – warsztaty taneczno-teatralne inspirowane Kwadratem – prowadzenie Sopocki Teatr Tańca



12.00-13.30

Głosy z ciemności: Beckett vs Auster – warsztaty dyskusyjne prowadzone przez Arkadiusza Misztala (ENG)


12.00-13.00

Analizy tekstowe A – kontynuacja (prowadzenie: Ludmiła Gruszewska-Blaim)

4. Dirt and Defilement at the Duchess: An Analysis of the Complicite Production of Beckett’s Endgame Micah Coston (University of Birmingham, Wlk. Bryt.)

5. Event, or on the Beckettian Fragment – Xymena Synak-Pskit (Uniwersytet Gdański)








14.00-15.30

Z nadzieją w rozpaczy. Czytanie Końcówki – warsztaty dyskusyjne prowadzone przez Tomasza Wiśniewskiego (ENG)

14.30-15.30

Konteksty interpretacyjne A (prowadzenie: David Malcolm)

1. Beckett’s Radio Dramaturgy in All That Fall: Jung’s Effect on Beckett – Munetaka Kume (Uniwersytet Waseda, Tokio, Japonia)

2. The Plastic Stitch: Self-contraction and Consciousness in Beckett’s Molloy – Megan K. Fernandes (University of California, Santa Barbara, USA)








16.00-17.30

Beckett oczami J.M Coetzeego – warsztaty dyskusyjne prowadzone przez Jean Ward oraz Tomasza Wiśniewskiego (ENG)







19.30

Beckett czytany na głos – prof. David Malcolm, warsztaty pracy nad prozą (EN; O)










WTOREK 11 maja 2010

Godz.

Teatr na Plaży (Sopot)

Dworek Sierakowskich

(Sesja konferencyjna A)

9.00-12.00

Końcówka wpisana w Kwadrat (1)– pierwsza część trzydniowego warsztatu teatralnego prowadzonego przez Ewę Ignaczak i

Idę Bocian (PL)



KLUB ATELIER

9.00-10.00

Konteksty interpretacyjne B (prowadzenie: Tomasz Wiśniewski)

1. Beyond the Suffering of Being: Desire in Leopardi and Beckett – Roberta Cauchi Santoro (University of Western Ontario, London, Kanada)

2. First Things First – Beckett’s Universe of Objects – Michał Lachman (Uniwersytet Łódzki)





10.30-11.30


Konteksty interpretacyjne B – kontynuacja (prowadzenie: Mark Nixon)

3. The Happiness of How It Is: Beckett, Badiou and Bersani – Paul Stewart (The University of Nicosia, Cypr)

4. Beckett’s Whoroscope as a Framework for Understanding Joyce – Steven Bond (Uniwersytet w Limerick, Irlandia)











12.00-13.00

Wykład plenarny: (prowadzenie: Enoch Brater)

H. Porter Abbott (Uniwersytet of California, USA)

The Syntactical Poetics of Gertrude Stein and Samuel Beckett


14:30-17:00

Footfalls na ekranie – warsztaty dyskusyjne prowadzone przez Katarzynę Ojrzyńską (ENG)

Footfalls – etiuda filmowa przygotowana przez studentów Uniwersytetu Łódzkiego (ENG; O)

14.00-15.30

Wizyta w rekwizytorni. Szczęśliwe dni vs. Tymon Ateńczyk i Tytus Andronikus - warsztaty analizy porównawczej prowadzone przez Olgę Kubińską (ENG)

14.30-15.30

Analizy tekstowe B (prowadzenie: David Malcolm)

1. “I shall tell myself stories”: On the Narrative Voice in Malone Dies – Bartosz Lutostański (Uniwersytet Gdański)

2. Integrating the Outside with the Inside: The Structure of View in Beckett’s Ghost Trio – Noboru Kataoka (Uniwersytet Waseda, Tokio, Japonia)








15.45-17.15

Beckett po polsku, angielsku i francusku – warsztaty translatorskie prowadzone przez Charlesa Krance’a (University of Chicago, USA) (PL/ENG)

15.45-17.15

Globalny Beckett (prowadzenie: Mirosława Modrzewska)

1. Oriental Beckett – Priyanka Chatterjee (University of Calcutta, Indie)

2. Company. A Brazilian performance at the IV Buenos Aires Beckett Festival 2009 – Robson Correa de Camargo (Universidade Federal de Goiás, Brazylia)

3. Beckett Choreographs – Patricio Orozco (Argentyna)













17.45-19.00

Po prostu Film – film Samuela Becketta z Busterem Keatonem – warsztaty prowadzone przez Aleksandrę Wachacz (PL; O)

19.30

Voz, czyli Towarzystwo na ekranie – projekcja filmu oraz spotkanie z reżyserem Javierem Aguirre, prowadzenie – Antonia Rodriguez Gago (SP/ENG)





ŚRODA 12 MAJA 2010

DZIEŃ WYKŁADÓW PLENARNYCH


Czas

Teatr na Plaży (Sopot)

Dworek Sierakowskich

Hotel Rezydent

9.00-10.00

Prowadzenie: Andrzej Ceynowa

Czekając na teatr – Jerzy Limon (Uniwersytet Gdański)

Powrót do tekstu BeckettaTomasz Wiśniewski (Uniwersytet Gdański)







10.15 – 11.15

Prowadzenie: David Malcolm

Przewrotne ingerencje Becketta – Enoch Brater (University of Michigan, USA)







11.30 – 13.00


Prowadzenie: H Porter Abbott

Głos, przestrzeń i ciało w Towarzystwie – problemy przekładu i adaptacji filmowej Antonia Rodriguez Gago (Universidad Autonóma de Madrid, Hiszpania)

Antoni Libera Wprowadzenie do Towarzystwa







14.30-15.30

Prowadzenie: Tomasz Wiśniewski

Beckett / Teatr / Teksty – S.E. Gontarski (Florida State University, USA)







15.45-16.30

Prowadzenie: Marek Wilczyński

Kto przychodzi, a kto odchodzi? Shimon Levy (Tel Aviv University, Izrael)







17.30




Company zamknięta dyskusja przy okrągłym stole prowadzona przez Enocha Bratera (ENG)



19.30






Readings from Samuel Beckettdyskusja wokół odczytań miniatur Becketta w czterech językach (Charles Krance – jęz. francuski, Antoni Libera – jęz. polski, Hans Moltrecht – język niemiecki, David Malcolm – jęz. angielski) (O)


Następnie, (około godziny 20.30)






Bankiet wydany przez Prezydenta Miasta Sopotu




CZWARTEK 13 MAJA 2010

Czas

Teatr na Plaży (Sopot)

Dworek Sierakowskich

(Sesja konferencyjna B)









9.00-11.00


Analizy tekstowe: głos – dźwięk – cisza (prow: L. Gruszewska-Blaim)

1. Beckett’s Voice and Its Meaning – Dr Tomasz Wiśniewski (Uniwersytet Gdański)

2. An Attempt at a Phonosemantic Analysis of Stirrings Still and what is the word – Dr Sławomir Studniarz (UWM, Olsztyn)

3. Eloquence and Apophasis in Shakespeare and Beckett – Dr Olga Kubińska (Uniwersytet Gdański)

4. Fictional Space and Its Limit in First Love – Keiko Kikuchi ( Uniwersytet Waseda, Tokio, Japonia)


11.00

Katastrofawarsztaty dla reżyserów i aktorów prowadzone przez Antoniego Liberę (PL)


11.30-13.00



Pomiędzy językami (prowadzenie: Antonia Rodriguez-Gago)

1. Beckett in Transition: Pour faire remarquer moi? – Dr Seán Lawlor

(University of Reading, WIk. Bryt.)

2. ‘Of Course He Has No Story’ – Textes pour rien / Texts for Nothing – Dr Monika Szuba (Regent College, Elbląg)

3. ‘Handicapped by my ignorance of Spanish’: Samuel Beckett’s Notes for His Translations of Mexican Poetry – María José Carrera (University of Valladolid, Hiszpania)


13.00

Końcówka wpisana w Kwadratdruga część warsztatów teatralnych prowadzonych przez Ewę Ignaczak i Idę Bocian (PL)


14.30-15.15

Wykład plenarny: (prowadzenie: SE Gontarski)

Dr Mark Nixon (Reading University, UK):

All I knew’ – Beckett’s Unpublished Short Story ‘Echo’s Bones’



15.30-16.30

Pomiędzy mediami. Pomiędzy gatunkami (prow.: Jerzy Limon)

1. Stillness and Movement in Embers by Samuel Beckett – Anna Suwalska-Kołecka (PWSZ, Płock, Poland)

2. Rough for Radio II – A Neglected Text – Dr Julie Campbell (University of Southampton, Wlk. Bryt.)


17.00-18.00


Pomiędzy mediami. Pomiędzy gatunkami–kontynuacja (prow. M. Lachman)

3. Mediated Breath – Sozita Goudouna (Royal Holloway University of

London, Wlk. Bryt.)

4. Between Written and Spoken Word: Intermedial Strategies in Samuel Beckett – Dr Lea Sinoimeri (Université du Havre, France)




19.30


Szczęśliwe dnipokaz spektaklu Teatru Telewizji oraz spotkanie z jego reżyserem Antonim Liberą (PL)






PIĄTEK 14 MAJA 2010


Czas

Teatr na Plaży (Sopot)

Czas


Dworek Sierakowskich

(Sesja konferencyjna B)







9.00-10.30


Konteksty literackie (prowadzenie: Jerzy Jarniewicz)

1.The Irish Attitude towards the Body and the Beckettian Dramatic Oeuvre – Katarzyna Ojrzyńska (Uniwersytet Łódzki)

2.“… you never meet place names in Beckett’s books”: Getting Through in Short Fiction – Samuel Beckett and John McGahern – David Malcolm (Uniwersytet Gdański)

3.Literary Intertextual References in Samuel Beckett’s Happy Days – Jadwiga Uchman (Uniwersytet Łódzki)



10.30

Pisarze w teatrze – spotkanie z młodzieżą Paweł Huelle rozmawia z Antonim Liberą (PL)


11.00-12.30



Sesja Uniwersytetu Bostońskiego wokół dramatu Kroki (prow: M. Wilczyński)

1.Noh/No, Footfalls/Pas: The Art of Stepping Forward and Back – Carrie Preston (Uniwersytet Bostoński, USA)

2.Samuel Beckett’s Dramatic Mamalogue: Staging Capable Negativity in

Footfalls/Pas – John Paul Riquelme (Uniwersytet Bostoński, USA)


12.00

Pisarze w teatrze – spotkanie z młodzieżą Paweł Huelle rozmawia z Antonim Liberą (PL)


14.30-15.30


Konteksty estetyczne, filozoficzne i etyczne (prowadzenie: Enoch Brater)

1.Beckett, Proust, and the Promise of Figurality – Michael D’Arcy (St Francis Xavier University, Kanada)

2.‘Grey Dust of Words’ in Samuel Beckett’s Late Performance Texts. Evanescent Meaning of Human Language as a Medium – Piotr Dobrowolski (UAM, Poznań)


13.00

Końcówka wpisana w Kwadrattrzecia część warsztatów teatralnych prowadzonych przez Ewę Ignaczak i Idę Bocian (PL)


16.00-17.30



Konteksty estetyczne, filozoficzne i etyczne – kontynuacja (prow. J. Uchman)

3.“What we cannot speak about we must pass over in silence” – Samuel Beckett’s Watt – Małgorzata Janik (IBL, Polish Academy of Sciences, Warsaw, Poland)

4.Parataxis and Torture: Towards an Ethics of the Void in Samuel Beckett’s How It Is – Christopher Langlois (University of Western Ontario, Kanada)

5.Recentering into No Sourse. Narrative Self and Liminal Mind in Beckett’s Company – Marco Bernini (Universytet w Parmie, Włochy)




19.30


Kwadrat. Wersja 6 – spektakl teatralny Sopockiego Teatru Tańca, inspirowany Kwadratem Becketta






Następnie


Beckett w XXI wieku – rozmowa S. E. Gontarskiego, H. Portera Abbotta oraz Enocha Bratera, prowadzenie – Tomasz Wiśniewski






SOBOTA 16 MAJA 2010
Warsztaty teatralne



Czas

Teatr na Plaży (Sopot)

10.00

Grając Becketta (według Stanleya Gontarskiego) – warsztaty teatralne prowadzone przez S.E. Gontarskiego




13.00

Kto przychodzi, a kto odchodzi? – warsztaty teatralne prowadzone przez Shimona Levy’ego

13.00-14.30

Beckett na scenie – (na sposób brazylijski) – warsztaty teatralne prowadzone przez Robsona Correa de Camargo


14.30-16.00

Beckett na scenie – (na sposób argentyński) – warsztaty teatralne prowadzone przez Patricio Orozco

19.30

Nie ja / Kołysanka – przedstawienia teatralne w wykonaniu Jednoosobowego Teatru Poezji Ireny Jun (PL)





NIEDZIELA 16 MAJA 2010

Sesja otwarta dla publiczności (PL)


Czas

Dworek Sierakowskich

12.00


Beckett – Różewicz – dyskusja wokół odczytu Joanny Lisiewicz (UG)


13.00

Goście Toposu – prowadzona przez Krzysztofa Kuczkowskiego rozmowa z redakcją Tekstualiów oraz redakcją Kwartalnika Artystycznego

14.30

Beckett czytany na głos – warsztaty prowadzone przez Davida Malcolma

15.30

Beckett a tradycje literackie (zaproszeni goście: Jan Ciechowicz, Marek Wilczyński, David Malcolm)

17.00

Ostatnia taśma Krappa – Teatr Polskiego Radia i spotkanie z reżyserem Januszem Kukułą



19.30

Teatr na Plaży (Sopot)
Ostatnia taśma przedstawienie teatralne Teatru Miejskiego w Gdyni, wyk: Eugeniusz Kujawski; reż: Katarzyna Deszcz



Robocza wersja programu może ulec zmianom.
Kontakt z organizatorami: beckett@ug.edu.pl
Zapisy na warsztaty teatralne i dyskusyjne: beckettnaplazy@gmail.com

W ramach projektu w roku akademickim 2009/2010 Instytut Anglistyki Uniwersytetu Gdańskiego oferuje następujące kursy: Back to the Beckett Text – fakultet obejmujący 30 godzin konwersatorium na specjalizacji literaturoznawstwo; oraz Intersemiotic and interlingual translation – a most curious case of Samuel Beckett – seminarium magisterskie na specjalizacji translatoryka. Dnia 15 kwietnia w ramach spotkań literaturoznawców Instytutu Anglistyki odbędzie się dyskusja wokół referatu dr Tomasza Wiśniewskiego In the Company of Words


Dwumiesięcznik literacki Topos przygotowuje wydanie dwóch numerów tematycznych poświęconych twórczości Samuela Becketta – przed i po festiwalu. Ukażą się tłumaczenia wypowiedzi Simona McBurneya, wywiadów z teatrem Complicite, tłumaczenie artykułu Eight Ways of Looking at Samuel Beckett autorstwa JM Coetzeego oraz fragmenty nowego przekładu Towarzystwa Samuela Becketta.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna