Uwaga rodzice !!!! Apel pedagogóW !!!! Acodin I tiocodin- czy to narkotyk !!!



Pobieranie 6.4 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar6.4 Kb.
UWAGA RODZICE !!!! APEL PEDAGOGÓW !!!!

ACODIN I TIOCODIN- CZY TO NARKOTYK !!!

Leki te są dostępne bez recepty, działają przeciwkaszlowo, zawierają substancję czynną dekstrometorfan. Hamuje ona odruch kaszlowy poprzez bezpośrednie działanie na układ nerwowy. Zapytacie drodzy Rodzice, po co Wam ta wiedza? Otóż właśnie to jego bezpośrednie, hamujące działanie na ośrodkowy układ nerwowy jest wyjątkowo niebezpieczne. Oczywiście stosowanie tych leków w dawkach terapeutycznych nie wywołuje żadnych niepożądanych reakcji i jak każde leki pomagają zwalczyć uporczywe objawy. Jednak leki te w większych dawkach mogą wykazywać już działania narkotyczne, charakterystyczne dla substancji psychoaktywnych, redukujących albo wręcz blokujących sygnały z mózgu do „ świadomości”. Leki te w ostatnim czasie stały się bardzo modne i popularne wśród uczniów.



Czemu je biorą i co one powodują?

Młodzi ludzie biorą je przede wszystkim dlatego, że są modne, że koleżanka lub kolega biorą mówiąc, że jest po nich fajnie, czasem dlatego, aby nie odstawać od grupy lub uciec od codziennych trudności i problemów. Są one popularne przede wszystkim dlatego, że są tanie i ogólnie dostępne. Nie ma w naszym prawodawstwie żadnego zakazu dotyczącego zakupu tego rodzaju leków przez dzieci i młodzież. Z wywiadów przeprowadzanych w aptekach wynika, iż problem ten jest wyraźny i ogromny. Osoby pracujące w aptekach maja świadomość, że młody człowiek, który przychodzi do apteki po te leki, nie kupuje go po to, aby stosować leczniczo. Niestety aptekarze nie mają prawa odmówić sprzedaży leków nawet dzieciom. Początki eksperymentowania z lekami są często zabawą, jednak szybko stają się przymusem. Są to leki, które mogą silnie uzależnić, powodując uzależnienie psychiczne oraz powstawanie tolerancji. Po osiągnięciu wysokiej tolerancji doznania euforyczne zmniejszają się i wówczas lek zaczyna być przyjmowany w celu uniknięcia objawów odstawiennych i głodu psychicznego. Przyjmowany w większych dawkach może wywołać pobudzenie, halucynacje ,wrażenie depersonalizacji czyli oderwania od ciała, utratę własnej tożsamości ,niezborność ruchową, zaburzenia równowagi, kłopoty z mówieniem i zaburzenia reakcji. Leki te wykazują działania podobne do substancji z grupy opioidów takich jak morfina, heroina. Skutki przewlekłego przyjmowania mogą być katastrofalne. Może nastąpić całkowite wyniszczenie organizmu, a w przypadku przedawkowania nawet śmierć. Najbardziej dramatyczne jest to, że leki te są najzupełniej legalne i dostępne dla każdego. Całkiem legalnie i niedrogo nasze państwo dało naszym dzieciom używkę. Używkę niestety bardzo groźną, której konsekwencje brania mogą być tragiczne w skutkach. Wiedzę na ten temat dzieci i młodzież zdobywają od kolegów, czy też na forach internetowych. Młodzi ludzie nie mają jednak świadomości konsekwencji zażywania tych leków. Mówią: to tylko lek, lek to nie narkotyk, to tylko zabawa. Ale to nie zabawa, to eksperymentowanie z własnym zdrowiem i życiem. Dlatego też drodzy Rodzice bądźcie świadomymi Rodzicami, zwracajcie uwagę, czy Wasze dziecko nie nosi lekarstw? Czy koleżanka lub kolega nie mają leków? Czy zachowanie Waszego dziecka nie zmieniło się w ostatnim okresie, czy nie jest ono dla Was niepokojące, czy nauczyciele nie zwracają Wam uwagi, że cos się dzieje z Waszym dzieckiem. Czy nie stało się ono rozdrażnione, wyłączone, podsypiające, odizolowane? To oczywiście nie musi od razu świadczyć o tym, że młody człowiek eksperymentuje z substancjami psychoaktywnymi, zawsze jednak warto mieć „rękę na pulsie” zanim będzie za późno. Rodzice jeśli jest coś co Was niepokoi zawsze możecie zwrócić się o pomoc do pedagoga szkolnego, wychowawcy lub psychologa..


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna