Volvo Auto Polska Sp z o o



Pobieranie 19.83 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar19.83 Kb.

Volvo Auto Polska Sp. z o.o.
ul. Puławska 558/560

02-884 Warszawa

tel. +48 22 566 28 00

fax +48 22 566 28 88



www.volvocars.pl


Backgrounder
Autor: Marcin Klimczewski, mklimcze@volvocars.com

Data: 2.02.2007

Zaawansowane aktywne zawieszenie.




  • Zaawansowana technologicznie konstrukcja nadwozia i stabilne podwozie gwarantują znakomitą kontrolę nad pojazdem

  • Aktywne zawieszenie Four-C z trzema ustawieniami

  • Napęd na cztery koła i układ Instant Traction

  • Regulowane wspomaganie układu kierowniczego

  • Elektronicznie sterowany hamulec postojowy - Power Parking Brake - w wyposażeniu standardowym

  • DSTC w wyposażeniu standardowym

„Nowe Volvo V70 zostało udoskonalone pod każdym względem”– mówi Tomas Ahlborg. – „Technologia zastosowana w podwoziu zapewnia właściwości jezdne wysokiej klasy i doskonałą kontrolę nad każdą sytuacją. Wszystko to sprawia, że możemy znów umocnić pozycję Volvo w segmencie samochodów kombi Premium”.

Zaawansowana technologicznie konstrukcja nadwozia i stabilne podwozie gwarantują znakomitą kontrolę nad pojazdem.

Nie tylko układ napędowy, ale i budowa całego samochodu została rozwinięta i udoskonalona, dzięki czemu wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Jazda V70 jest płynna, auto pewnie trzyma się drogi i jest bardzo stabilne. Stabilność jest szczególnie ważna, gdy auto przewozi wielu pasażerów


i sporo bagażu.
Konstrukcja nadwozia jest bardzo zaawansowana technologicznie – charakteryzuje się dobrze zaprojektowanymi strefami zgniotu na wypadek kolizji oraz dużą sztywnością skrętną. Dzięki budowie nadwozia i zoptymalizowanemu użyciu różnych gatunków mocnej stali, sztywność skrętna zwiększyła się o całe 15% w stosunku do sztywności w poprzednim modelu V70. Duża sztywność nadwozia na skręcanie ma podstawowe znaczenie, by samochód dobrze trzymał się drogi i miał doskonałe właściwości jezdne.
Technologia podwozia została rozwinięta w porównaniu z poprzednim modelem V70, by samochód stał się jeszcze bardziej stabilny, a kierowca zyskał większą kontrolę. Aby jazda V70 była naprawdę komfortowa, zespół projektowy V70 poświęcił wiele uwagi układowi zawieszenia i montażowi silnika.

Aktywne zawieszenie Four-C i trzy opcje do wyboru.


Nowe Volvo V70 może być opcjonalnie wyposażone w aktywne podwozie, w którym wykorzystano technologię Four-C Volvo. Jest to zaawansowany, samoregulujący się układ, który wykorzystuje kilka czujników, stale monitorujących zachowanie auta. W ciągu zaledwie ułamków sekundy amortyzatory są dostosowywane do aktualnych warunków jazdy.

Four-C reguluje ustawienia podwozia, tak aby pasowały do aktualnej prędkości samochodu. Im większa prędkość, tym mniejsze działanie amortyzatorów. Dzięki temu auto łatwo kontrolować nawet przy dużych prędkościach. Ponadto technologia ta zmniejsza tendencję auta do przechylania, zbaczania z kursu i wykonywania niekontrolowanych ruchów wywołanych gwałtownym przyśpieszeniem, hamowaniem lub szybkimi skrętami kierownicy.


- „Aktywne zawieszenie poprawia właściwości jezdne samochodu w każdych warunkach” – tłumaczy Tomas Ahlborg.- „Jazda nim staje się bezpieczniejsza, ale i bardziej ekscytująca. Naciskając przycisk, kierowca może wybrać jedno z trzech ustawień podwozia i tym samym dostosować charakter jazdy do własnych upodobań”.

  • Tryb COMFORT zapewnia przyjemną i wygodną jazdę przy spokojnych i harmonijnych ruchach nadwozia.

  • Tryb SPORT to lepsza kontrola nad ruchami nadwozia, szybsza reakcja kierownicy oraz lepsze trzymanie się drogi.

  • Tryb ADVANCED oznacza minimalny ruch amortyzatorów i maksymalny kontakt pomiędzy kołami a powierzchnią drogi. Jest to ustawienie przeznaczone dla entuzjastów prowadzenia na gładkiej i płaskiej asfaltowej powierzchni.

Jednak w sytuacjach trudnych do opanowania wybór kierowcy przestaje mieć znaczenie - Four-C zawsze pomoże kierowcy wybrnąć z impasu, automatycznie stabilizując auto, by możliwe było utrzymanie nad nim kontroli.


Napęd na cztery koła AWD z układem Instant Traction.
Model T6 w nowym Volvo V70 jest wyposażony w układ All Wheel Drive Volvo. Układ AWD, wykorzystujący sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło, rozdziela moc pomiędzy przednie
i tylne koła, co zapewnia jak najlepszą przyczepność we wszystkich sytuacjach. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który błyskawicznie przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.
Progresywne wspomaganie w układzie kierowniczym.
Opcjonalnie dostępne jest wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości samochodu. Siła wspomagania jest większa przy małych prędkościach po to, aby łatwiejsze było na przykład parkowanie. Wraz ze wzrostem prędkości, siła wspomagania maleje, by całkowicie zaniknąć przy większej prędkości jazdy.

Układ wspomagający może być regulowany przy pomocy pokładowego systemu informacyjno – kontrolnego, co pozwala dostosować jego działanie do indywidualnych upodobań kierowcy. Prowadzący ma do wyboru trzy zakresy siły wspomagania.


Elektronicznie sterowany hamulec postojowy w wyposażeniu standardowym.
Aby ułatwić kierowcy ruszanie pod górę, Volvo wyposażyło nowy model V70 w pomysłowy, sterowany elektronicznie hamulec postojowy, znany pod nazwą Power Parking Brake. Manewrowanie staje się dla kierowcy łatwiejsze, szczególnie gdy samochód wyposażony jest
w ręczną skrzynię biegów. Jeśli na przykład hamulec postojowy zostanie użyty podczas postoju na czerwonym świetle, zostanie on automatycznie wyłączony w chwili, gdy kierowca wciśnie pedał gazu, a samochód ruszy z miejsca. Aby funkcja ta działała, pas bezpieczeństwa kierowcy musi być zapięty.
Hamulec postojowy włącza się, przesuwając dźwignię, która znajduje się po lewej stronie kierownicy, a wyłącza, pociągając za dźwignię. Aby hamulec był zawsze włączony w zaparkowanym aucie, jest on samoistnie uruchamiany w chwili, gdy ze stacyjki wyjęty zostanie kluczyk lub gdy otwarte zostaną drzwi w modelu z układem Keyless Drive. Przed pierwszym użyciem funkcja ta musi być wybrana w menu ustawień samochodu.
Układ DSTC w wyposażeniu standardowym

Układ DSTC (ang. Dynamic Stability and Traction Control) jest w nowym Volvo V70 w wyposażeniu standardowym. Jest to układ stabilizacji toru jazdy, który w razie konieczności redukuje moment obrotowy silnika i uruchamia hamulce z odpowiednią siłą. Dzięki temu ryzyko poślizgu kół jest znacznie mniejsze.


„Połączenie układów, takich jak Four-C, AWD i DSTC, sprzyja niezwykle przyjemnym wrażeniom z jazdy w niemal każdych warunkach, nawet gdy samochód jest obciążony” – mówi Tomas Ahlborg. – „To, że kierowca również może wpływać na charakter samochodu, wybierając jedno z ustawień podwozia, sprawia że uczucie kontroli nad autem jest znacznie większe”.



Dodatkowe informacje:

Marcin Klimczewski Gabriela Piekarniak

Volvo Auto Polska Euro RSCG Sensors

ul. Puławska 558/560 ul. Marynarska 11

02-884 Warszawa 02-674 Warszawa

Tel. 22 566 29 80, 0 601 262 862 Tel: 22 444 0 686, 693 150 363

Fax: 22 566 28 88 Fax: 22 444 0 660

E-mail: mklimcze@volvocars.com E-mail: gabriela.piekarniak@eurorscg.pl





/


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna