We wtorek rozpoczął się kolejny strajk personelu pokładowego niemieckiej linii lotniczej. Z tego powodu z rozkładu wypadły m in połączenia pomiędzy Frankfurtem nad Menem czy Monachium a Warszawą czy Krakowem



Pobieranie 10.1 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar10.1 Kb.




We wtorek rozpoczął się kolejny strajk personelu pokładowego niemieckiej linii lotniczej. Z tego powodu z rozkładu wypadły m.in. połączenia pomiędzy Frankfurtem nad Menem czy Monachium a Warszawą czy Krakowem. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej wyjaśnia, na co mogą liczyć podróżni w razie odwołania lotu.

W przypadku odwołania lotu nasze prawa kształtują się w zależności od tego, czy lot miał być częścią zorganizowanej przez biuro podróży wycieczki, czy też bilet lotniczy kupiliśmy we własnym zakresie.

W pierwszym przypadku w razie problemów zawsze musimy zwrócić się po pomoc do organizatora wycieczki. Jeżeli w wyniku strajku nasza podróż opóźniła się o więcej niż cztery godziny, możemy po powrocie domagać się zmniejszenia ceny wycieczki. Natomiast w drugim przypadku nasze żądania kierujemy do linii lotniczych.

W razie posiadania odrębnego biletu na odwołany lot możemy się domagać od linii lotniczej zorganizowania transportu zastępczego na porównywalnych warunkach. Z powodu strajku personelu pokładowego z reguły nie będzie jednak to możliwe. W takim wypadku możemy poprosić o zmianę daty lotu na późniejszą lub całkowicie zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu.

„W pierwszej kolejności należy zwrócić się do linii lotniczych z pytaniem, czy w związku z odwołaniem lotu będzie zapewniony lot alternatywny”, radzi Katarzyna Trietz, dyrektorka Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą. Ponadto pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Linie lotnicze powinny również umożliwić pasażerom przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Jeżeli w związku ze strajkiem podróż przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić nieodpłatne zakwaterowanie wraz z transportem do hotelu.

Czy w przypadku odwołanego lotu z powodu strajku przysługuje pasażerom dodatkowe odszkodowanie? „Prawo do rekompensaty nie przysługuje, jeżeli lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków”, tłumaczy Katarzyna Trietz. W sierpniu tego roku Niemiecki Trybunał Federalny orzekł, że linie lotnicze, które odwołały lot z powodu strajku własnego personelu, nie muszą wypłacać pasażerom odszkodowania, jeżeli podjęły wszystkie możliwe kroki w celu zmniejszenia skutków strajku.

W przypadku pytań i wątpliwości co do obowiązujących w Niemczech praw konsumentów, można liczyć na bezpłatną pomoc Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej.

 

4.9.2012


Osoby do kontaktu:


    zastępca dyrektora Centrum
    0049 (0335) 500 80 650

    konsument@vzb.de



    Rzecznik prasowy FK

    022 827 51 05



rzecznik@federacja–konsumentow.org.pl




__________________________________________________________________________________________
Das Deutsch-Polnische Verbraucherinformationszentrum ist ein Gemeinschaftsprojekt der Verbraucherzentrale Brandenburg

und der Federacja Konsumentów gefördert aus Mitteln des Europäischen Fonds für Regionale Entwicklung (EFRE) im Rahmen



des Programms zur grenzübergreifenden Zusammenarbeit Polen (Wojewodschaft Lubuskie) - Brandenburg 2007–2013




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna